Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ah vervelend zeg! Beterschap!!!

Trouwens! Morgen begint onze lijst trouwens met uitgerekende data! Onze 1-31 juli lijst zeg maar :)

Roni7888 en Krv vinden dit leuk.
  2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    @Roni7888 ah wat sneu, hopelijk is hij op tijd hersteld voordat de baby er is. Lijkt me wel pittig, een newborn met een ziek kindje combineren. Veel beterschap daar!

@zegenwens gelukkig dat je toch nog wel wat uurtjes slaap kunt pakken! En ik snap helemaal dat je dacht als het nu maar niet begint. Hier gaat het weer wat beter met het maagzuur maar ik heb het wel besproken met de apotheek en gynaecoloog en ik mag gewoon meer nemen dan 20 mg, was geen enkel probleem! Soms neem ik bijvoorbeeld in de ochtend 2 x 10 mg en in de middag/avond weer. Ze hebben zelfs geadviseerd om het voor de keizersnede in te nemen zodat ik geen last krijg van maagzuur tijdens de keizersnede.

Ik ben deze week dus begonnen met kolven, op de eerste dag had ik 1.5 ml (en balen als ik een druppel miste haha), gisteren 7,5 ml in 1 keer en nu al zo’n 10 ml per sessie. Ik kolf 2 keer 10 minuten per dag. Ik heb er alle vertrouwen in dat het dus goed op gang gaat komen en ik ben blij dat ik al een klein voorraadje in de vriezer heb.

Roni7888, Kaatje92, JupitR en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    haha, gelukkig kan ik (meestal) goed doorgaan en positief blijven ondanks het slaapgebrek. Bij mij is het nu meestal slapen van ongeveer 22:30-2:00, dan wakker tot 5:30 en dan nog even slapen van ongeveer 5:30-6:30. Op maandag, dinsdag, donderdag gaat dochter tot half3 naar school en probeer ik van 12:30-14:00 echt even op bed te liggen, meestal slaap ik dan nog een klein uurtje. Blijkbaar is dit genoeg om meestal nog energie genoeg te hebben, maar gister heb ik bijvoorbeeld bijna niks gedaan (en dan voel ik me toch lui, haha)

4. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Ach, beterschap! Hier heeft dochter nog geen waterpokken gehad, hopelijk ook niet in de eerste tijd met baby erbij!

Roni7888 vindt dit leuk.
  5. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Wow, lekker bezig!

Krv vindt dit leuk.
  6. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    @Wes88 Ja, zo al met al kom je toch nog aan wat uurtjes slaap. Ik merk ook dat ik 's ochtends als ik wakker word me vaak nog heel moe voel, maar als ik eenmaal gedouchet heb dan gaat het prima eigenlijk. Vannacht sliep ik van 03:30-07:30 en ik merk dat als ik vier uur in één ruk achter elkaar kan slapen, dat echt een wereld van verschil maakt.

@Krv Ja ik zat eerst zelfs op 1x 10 mg per twee dagen! Ga nu eerst maar eens elke dag 10 mg nemen en kijken of dat voldoende is. Anders kan meer altijd nog idd. Wat super dat je al zoveel kolft in korte tijd! Dat geeft de burger moed :)

Krv vindt dit leuk.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
    Wat heb jij een vervelende nachten zeg, @zegenwens. Is het vooral het lichamelijk ongemak en het schoppen/bewegen van de baby die je wakker houden, of ook mentaal druk bezig in je hoofd? Ik gun je nog wat rust voordat de bevalling gaat starten! Of anders in ieder geval dat de bevalling start na een goede nacht ;)

Ik slaap nu wat beter in. Heb nog wel last van rusteloze benen af en toe, maar koud water eroverheen helpt blijkbaar goed bij mij. Dus dat doe ik dan maar ter onderbreking. Voor de mentale rust telefoon uit/weg vanaf 20:00 en af en toe de wekkerradio even aan om niet in een piekerstand terecht te komen. Ik streefde eerst naar slapen tot 7:00, toen 6:00 en nu wordt 5:45 zelfs al acceptabel. Het heeft ook wel wat om dan rustig nog in bed te liggen en evt Netflix te kijken en al wat te eten, voordat de ochtendspits begint :cool:

@Roni7888, wat vervelend dat je zoontje nu de waterpokken heeft. Dan nog net voor/na zijn eerste verjaardag? Of tijdens misschien zelfs? Wij hebben het onlangs ook doorgemaakt met mijn jongste en dat viel me al met al nog mee. Hopelijk heeft jouw zoontje er niet al te veel last van en blijft de kleine inderdaad nog even zitten! Je wilt een baby niet meteen blootstellen aan zo'n virus :(

Wat fijn van het kolven @Krv! Kolf je met de hand? En bewaar je het in spuitjes in de vriezer?

Roni7888 en Krv vinden dit leuk.
  8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Meestal geen van beide eigenlijk! Ik word dan gewoon na een paar uur wakker en dan ben ik ook echt urenlang klaarwakker. Echt een hormonaal dingetje want dat begon al vrij snel na de positieve test. Maar vannacht was het vooral vanwege het maagzuur (+ schoppende baby), dus echt fysiek ongemak idd! Ik hoop ook op een goede nacht slaap voor de bevalling :thumup:

Fijn dat jij iets hebt gevonden wat jouw rusteloze benen helpt. En gek hè, hoe de lat steeds lager komt te liggen wat betreft een goede nacht slaap :p Dan kun je ook maar beter het positieve ervan inzien idd.

9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    @JupitR ik ben overgestapt op de handkolf, dat vind ik makkelijker om op te vangen. En inderdaad in spuitjes ingevroren. De vorige keer deed het zo’n pijn om te kolven, ik ben er nu achtergekomen dat ik een andere maat borstschilden nodig had en nu doet het geen pijn. Ik voel me beter voorbereid nu.

JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  10. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Iemand was teruggezet dus @Cikaa heeft de 40 weken al aangetikt;)

beterschap @Roni7888

Cikaa vindt dit leuk.
  11. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
  12. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ja weet ik hoor, maar 1-31 juli is wel gewoon de titel van het topic haha

Kaatje92 vindt dit leuk.
  13. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Ja morgen is het gewoon juli zeg! Zo lang naar uitgekeken met zijn allen :) Ben benieuwd wanneer de echte babyboom begint.

JupitR, Krv, Saby en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik ben ook echt benieuwd! Hier zal het nog wel even duren.

Heb wel m’n 37 weken dansje!

zegenwens vindt dit leuk.
  15. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Nouu hier nog niks spannends hoor pfff hahah

Kaatje92 en Saby vinden dit leuk.
  16. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Ik ook!! Eindelijk onze maand!

Vandaag laatste controle gehad bij de vk en te horen gekregen hoe laat ik me mag melden voor de keizersnede. Toen kreeg ik wel even de kriebels, straks hebben we er echt een kindje bij.

Cikaa, Veertje22, Kaatje92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Heel spannend zeg! Ook ergens nog onwerkelijk. Het laatste aftellen is begonnen!

Cikaa en Krv vinden dit leuk.
  18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds een paar dagen ook even een mentale switch gemaakt van "nog helemaal niet klaar voor" naar er klaar mee en er zeker wel klaar voor. Bijzonder toch ook weer hoe snel dat kan gaan en hoe dat richting het einde van een zwangerschap eigenlijk gewoon intern geregeld wordt :cool:

Ik heb gisteren nogal veel gedaan in huis en de baby beweegt ook pijnlijk, dus fysiek gezien was het geen topdag. Misschien denk ik daarom ook wel "haal haar maar eruit", kan ik haar zien en van de fysieke ongemakken af zijn.

19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Wat een switch ineens hè @JupitR, de natuur heeft het mooi geregeld zo!

De douche is gekit!! Nog 24 uur en dan kan ik weer douchen i.p.v. moeilijk doen in bad. Zoooo blij!

20. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Ah spannend! Ik zeg ook steeds vaker: binnen 3 weken ligt er hier gewoon weer een baby! Maar bij jullie is het gewoon op de dag af dat je dat kunt zeggen! :)

Krv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina