Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Bijzonder is dat ja! Al kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ik straks weeen krijg en moet bevallen, heel gek

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Bijzonder hè! Hier ging die switch toen ook ineens heel snel. Begin er nu lichamelijk idd ook wel klaar mee te zijn, hoewel ik ook best nog wat weekjes door kan als het moet. Kon jij vandaag wel een beetje bijkomen?

3. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Dat herken ik wel ja. Kan me nu nog niet zo goed voorstellen dat er echt een moment komt dat mijn lijf een startsignaal gaat geven en het bij wijze van dan los gaat barsten.

4. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Vond ik de vorige keer ook heel gek, toen had ik geen enkel teken en dacht echt dit duurt nog wel 2 weken. Maar ineens verloor ik een beetje roze bloed (slijmprop) en die nacht heel lichte weeën om de 10 min. Stopte weer en de nacht erna had ik ze om de 5 min en toen zette het door. Kan echt zo omslaan.

Nu voel ik al wat meer voorwerk, soms wat krampen, totaal geen regelmaat en het wisselt ook tussen meer bandenpijn en menstruatiekramp, maar wel meer dan bij de eerste (is geloof ik ook wel normaal bij een tweede).

Ik ben er aan de ene kant nog niet klaar voor, want moet nog wat dingen doen (vluchttas, wieg in elkaar, geboortekaartje final touch), maar aan de andere kant begint het klaar ermee wel te komen. Maar goed, laat hem nog maar even groeien in m’n buik, is beter voor hem.

Kaatje92, zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  5. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hij is komende week jarig. Dus hopelijk dan op geknapt. Hij is enorm ziek. Bijna 41 graden koorts. Ken hem zo helemaal niet.. ben er zelf ook hyper alert door. Amper geslapen. Hij slaapt door en slaapt veel en dat is ook niets voor hem. Ga zo even bij hem kijken en hoop dat de koorts gezakt is. En idd hopelijk blijft de baby nog even zitten. Morgen 39 weken.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
    Ah, zo sneu @Roni7888. Heeft hij ook veel bultjes? Helpt een zemelenbad/havermoutbadje hem nog wat?

Voor de dames hier met last van maagzuur; dat is vooral dat brandende gevoel toch? Volgens mij zat mijn baby vannacht met haar hoofdje in mijn maag en ik werd daar echt misselijk van. Denk dat geen medicatie daar tegen helpt he? :(

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
    Ja, heb veel op de bank gezeten. 3 fotoboeken afgemaakt en besteld. Vandaag de laatste. Dan ben ik op dat vlak ook eindelijk weer bij ;)

Saby en zegenwens vinden dit leuk.
  8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Maagzuur is idd een brandend gevoel, soms tot wel in je slokdarm of gewoon een complete oprisping als je pech hebt :| maar dat laatste hoeft niet. Je kunt er idd misselijk van worden en omeprazol kan daar zeker ook tegen helpen! Die pakt de oorzaak aan waardoor de symptomen afnemen. Dat hoofd duwt daar dan natuurlijk nog steeds, maar zal waarschijnlijk minder klachten geven.

Fijn van de fotoboeken trouwens! Echt zo'n klusje wat je altijd vooruit schuift.

JupitR vindt dit leuk.
  9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
    Nee, ik had dus geen last van maagzuur, als in een brandend gevoel, maar wel van misselijk gevoel. Ik dacht meer: Kan je last hebben van maagzuur zonder dat brandende gevoel en dus alleen misselijk zijn? Ik denk dat het gevoel dan evt. gewoon door de druk tegen m'n maag kwam. Maar ik ben ook weer verkouden en dat slaat al de hele zwangerschap op m'n spijsverteringsstelsel, dus kan niet uitsluiten dat dat het is.

10. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hij heeft rond de 20 bultjes. Voornamelijk armen en benen. Heb nog geen havermout badje geprobeerd maar dat ga ik miss vanmiddag doen.

Ik slik omeprazol om de dag. Maar had het maagzuur tot in men mond en idd het branderige gevoel en maagklachten. Werkt niet tegen misselijkheid. Maar een slokje Cola wel zonder prik. Wellicht helpt dat iets?

JupitR vindt dit leuk.
  11. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Ik heb vandaag ook al de hele ochtend maagpijn. Teminste hoge buikpijn in het midden. Vervelend, Ze zit ook zo hoog kan amper zitten. Staan is het fijnste :roflmao:

Hoeveel lakens/Hoeslakens hebben jullie voor het wiegje en of co sleeper?

12. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    ik heb 4 setjes, maar gebruik het ook gelijk voor in de kinderwagen

13. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Voor de dames waarbij de kindjes bij oppas zijn tijdens de bevalling, bellen jullie dat de baby er is en noemen jullie gelijk de naam?

Onze dochter is natuurlijk al 5,5, en het lijkt me zo raar als mn moeder/ouders dan zeggen hoe haar broertje heet, ik vertel het liever zelf aan haar. Maar dat zou betekenen dat ik mijn ouders bel om te vertellen dat baby geboren is, en de naam dan later pas vertel?

14. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    handig. Helaas hier een co sleeper en die zijn te groot voor de kinderwagen.

15. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Dan zou ik het later vertellen. Lijkt me ook het leukste om de naam zelf te vertellen. Of ze moet er niet bij zijn en je ouders moeten het stil kunnen houden. Als je kz krijgt dan pas vertellen als ze langskomen. Wel een goede, heb er nog niet overnagedacht.

Jutje85 vindt dit leuk.
  16. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Het is 1 juli!! Laat die babies maar komen :D

@JupitR, als de maagpijn echt van het duwen van de baby is dan ben ik bang dat er niet zoveel aan te doen is :| Hopelijk draait hij zich een klein beetje zodat je wat minder last hebt.

Wij zijn weer thuis met onze kleine jongen. Toch een beetje spannend, maar zo fijn!

Charls, Vaianana, JupitR en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 Welkom thuis!! Krijgen jullie nog uitgestelde kraamzorg?

18. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Wat fijn, nu wennen aan een gezinnetje en ritme krijgen thuis. Komt Helemaal goed @KarlijnA91

19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    @Wes88 wij vertellen inderdaad als eerste de naam aan onze zoon. Man zal zoon zo snel mogelijk ophalen als dat kan. Alleen onze ouders weten wanneer de keizersnede gepland is en zij weten ook dat we de naam als eerste aan onze zoon vertellen. Zij krijgen het dus wel te horen als de baby er is, maar de naam vertellen we later pas. Ik vind het ook belangrijk dat zoon het als eerste hoort.

@KarlijnA91 dat is ineens dus heel snel gegaan, wat fijn! Welkom thuis ❤️ lekker genieten van jullie gezin nu.

@Donna1993 hoe is het nu bij jou? Alles nog rustig?

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
    Ah, wat vervelend @Saby. Het is echt nog even doorzetten he?

Ik heb er nooit over nagedacht dat het misschien leuk was voor de kinderen dat ze de naam van ons horen. Volgens mij hebben we vorige keren via de app gezegd dat *naam* geboren was, maar geen idee of de oppas die naam dan aan de kinderen doorgaf. Ik denk het evt wel, hecht daar dan blijkbaar niet zoveel waarde aan.

@KarlijnA91, wat fijn om thuis te zijn! Neem de tijd om te wennen aan deze nieuwe situatie ♡

Deel Deze Pagina