@zegenwens puur omdat we eerder een kindje met afwijkingen hebben gehad is de kans op herhaling 5%, ze hebben verder geen genetische afwijkingen gevonden. Lijkt weinig, maar is wel meer dan 100x zoveel als bij stellen die dit niet hebben meegemaakt. @Kaatje92 Onee dat is even schrikken zeg. Hopelijk valt het mee en hoef je niet medisch te worden! @Wes88 wat een heeerlijk idee dat het alweer de laatste week voor je verlof is. Dit voelt nog zo ver weg voor mij Succes met alles afronden en overdragen!
@KarlijnA91, jij zal evengoed ook al wel plannen aan het maken zijn voor eventuele overdracht en mensen informeren van je afwezigheid straks? Ik in ieder geval al een poosje en m'n agenda is voor de laatste weken al nagenoeg vol. Dan vind ik het toch wel opschieten @Wes88 en @Krv, heel fijn dat de laatste werkweek is ingegaan! Straks alleen nog maar broeden en wachten (en je huishouden en nesteldrang op orde houden, haha) Mijn manager is vandaag akkoord gegaan met mijn voorstel een externe tijdelijk op mijn project te zetten. Echt helemaal top, want het haalt flink wat druk van de ketel voor m'n verlof. @Kaatje92, wat een vervelende uitslag van de groeiecho. Een minder werkende placenta wil je natuurlijk niet.. hopelijk is het buikje over 2 weken nog op hetzelfde lijntje!
Ik heb ook te doen met je moeder @zegenwens! Die hete zomers zijn ook niets. Ben jij van 98? Op zich wel normaal dat vocht denk ik? Ik kan het nergens aan merken eigenlijk, want ik draag geen ringen. @Krv, wat een gedoe zo met de vloer. Heb je de verzekering al gesproken? Of is er iets in gang gezet?
Mijn zoontje is van de warme zomer in 2018, maar was al zo'n 4 weken tijdens die hittegolf. Wij woonden toen in een vreselijk slecht geïsoleerd appartement en het werd daar makkelijk 30-35 graden binnen. Vreselijk echt! Toen zijn we ook naar m'n ouders gevlucht, die wel een tuin hadden. Maar op gegeven moment helpt eigenlijk alleen een airco nog denk ik. Ik las laatst iets over kleine kans op hete zomer, daar hoop ik op. Zo'n zomer als in 2021, die als "slecht" werd beschouwd vind ik juist perfect
Wij zijn weer goedgekeurd. Ik moet wel meer rust gaan pakken overdag, want m’n lijf begint die gemiddeld 4 uurtjes per nacht niet meer zo leuk te vinden. Ben de hele dag al een beetje rillerig, hoofdpijn, hoge hartslag.. voel me niet echt lekker dus. Bloeddruk was netjes, 124/72. kleintje lag nu goed bel instructies meegekregen, als ik een uur weeen heb om de 5 minuten moet ik bellen, maar liever gelijk als ik het idee heb dat er iets gaande is.
Joh, hahaha, met alles wat jij nog beschrijft te doen was ik denk ik allang ingestort op zo weinig slaap Ik slaap meer en doe een stuk minder. Hopelijk lukt het je ook daadwerkelijk om die rust te pakken straks in je verlof! Verder beterschap. Dat je maar een goede nacht mag maken en morgen beter wakker wordt
Ja kwam bij mij ook niet echt als een verrassing hoor ben gewoon niet zo goed in rustig aan doen, behalve als een arts/verloskundige het me opdraagt. Zojuist een berichtje in de werk app gedaan dat ik morgen thuis werk
@JupitR we hebben nu de luchtontvochtiger aangezet, over een paar dagen een test om te kijken of er nog vocht vrijkomt en als dat gebeurt toch lekdetectie inschakelen.. ik baal maar goed we doen er nu verder niks aan. Hopelijk is het echt opgelost voordat de baby er is. En oh wat heerlijk dat er een externe ingehuurd wordt voor je project! Ben ik ook zo blij mee. Ik ga echt met een gerust hart met verlof straks. Jij hopelijk ook! @Wes88 fijn dat alles weer goedgekeurd is. Beterschap en goed dat je morgen vanuit huis werkt in elk geval! Woensdag ben je vrij toch? Nog maar 2 dagen voor jou!
@JupitR Nee, van '97. Ik zie nu alleen staan dat het in de top 5 van warmste zomers van die eeuw stond. En de heetste zomer tot nu toe.. 2018! @Krv. Dus jullie hadden het het zwaarst @Wes88 Wordt idd tijd om het rustiger aan te doen! Fijn dat je ook vanuit huis kan werken. En straks veel slaapjes overdag!
Wat fijn dat je manager akkoord is gegaan!haalt idd druk van de ketel! Ja dat zeker. Heb daar ook verhoogde kans op. Zus had dat ook dus dat is ‘mijn risicofactor’. Dat maakt de angst wel reëel. Blijven positief, maar moet zeggen dat het me wel wat angst geeft vanwege de geschiedenis binnen de familie dus.
@zegenwens oh wat grappig haha! Nou @JupitR dan mag deze zomer wel minder heet hè. Ook al wonen we nu in geschiktere woningen.
Hier is linker hartkamer wat kleiner als recht ... Ik moet op lette met koeken en chips alles met suiker .. wand anders word hey te zwaar ... by de geboorte nog 8 weekjes te gaan
@Wes88 herkenbaar hoor, dat rustig aan doen moeilijk is. Goed dat je VK dat ook gezien heeft en dat je meteen actie hebt ondernomen om thuis te werken! @JupitR mijn project ligt stil als ik met verlof ben, dus ik hoef niks over te dragen. Misschien dat het daarom ook nog zo ver weg lijkt! Ik wil wel graag nog bepaalde dingen afronden voordat ik met verlof ga, al wordt dat nog wel flink aanpoten. Mijn werk bestaat vooral uit nadenken en concentreren, laat dat nou precies het gene zijn wat niet meer zo goed lukt met m'n zwangerschapsbrein Pfoe, die hete zomers... ik moet er nog even niet aan denken. Vond het de afgelopen dagen qua weer en temperatuur echt perfect! Al merkte ik wel meteen dat ik vocht vast hield in mijn enkels
Hoe lang gaan jullie eigenlijk met verlof? Ik begin in principe begin december weer met werken. Ik ben nog nooit zo lang niet aan het werk/studeren geweest haha.
Bweh, het zullen de hormonen wel zijn, maar ik kan wel huilen na de intake met de kraamzorg. Ondanks dat ik van alle dingen die ze aangaf van tevoren zelf al had bedacht dat ze dat zou gaan zeggen en wat ik daarop wilde reageren, was ik toch te overdonderd om op dat moment voor mezelf op te komen. O.a. dat ze in principe altijd met een stagiaire komen, zowel tijdens de bevalling als tijdens de kraamweek. Ik weet dat ze het ivm de tekorten niet meer vragen vaak, maar toch vind ik het niet netjes. En dat er zeer waarschijnlijk afgelost wordt tijdens de kraamweek en dat er dan een tweede collega (met een tweede stagiaire?) komt en heel misschien zelfs een derde, als dat qua planning zo uitkomt. Ik wil helemaal niet 3 of meer verschillende gezichten in mijn kraamweek zien. Ik zie al tegen eentje op. En tijdens de bevalling al helemaal niet. Ik ga het zo nog even met de verloskundige bespreken en mail ze zelf nog wel even als ik een beetje gekalmeerd ben. Het is gelukkig maar vier uurtjes per dag, maar ik zie er verschrikkelijk tegenop. Zo. Nu ben ik echt in tranen. En ik kan stom genoeg ook wel weer om mezelf lachen. Ik baal gewoon dat ik op dat moment zelf niet voor mezelf kan opkomen.
Ah lieve @zegenwens wat naar! Goed plan om het even te laten bezinken en je kan er natuurlijk altijd nog een mail achteraan sturen. Hierin zou je kunnen aangeven dat het je allemaal nogal overviel en dat je opziet tegen de genoemde punten. Natuurlijk is het lastig dat ze personeelstekort hebben maar het gaat nu ook om jou. Jij moet jezelf er wel fijn bij voelen. Ik moet zeggen dat het me tijdens de bevalling allemaal niks meer uitmaakte, iedereen mocht van mij meekijken. Maar dat is zo’n gek gevoel, je zit dan in zo’n andere wereld. In je kraamtijd wil je gewoon rust en jezelf op je gemak voelen en ik zou het ook echt niet fijn vinden als er dan zoveel verschillende gezichten zijn. Dikke knuffel hoor!! ❤️
@zegenwens, wat vervelend dat je je er zo rot over voelt Was je man er ook bij? Had hij hetzelfde? Inderdaad wel een goed idee om het even te laten bezinken en dan een mailtje te sturen als het je hoog blijft zitten. Er komt zoveel op je af op zo'n moment, echt niet vreemd dat je je overrompeld voelt. Je weet natuurlijk niet of je er wat aan kan veranderen gezien de personeelssituatie, maar dan hoef je in je kraamtijd spijt hebben dat je er niet meer op in bent gegaan. Wellicht is er een middenweg te vinden!
ah, dikke knuffel! Daar mag je je best rot om voelen, ik vind het ook nogal wat wat je meegedeeld krijgt. Goed idee om straks even alles op een rijtje te zetten en nog even te mailen/bellen!