Bedankt meiden, het is zeker goed dat het extra gecheckt word! Ook enorm blij mee. Maar het valt gewoon tegen, alles ging zo goed thuis met bevallen enzo en dan nu dit erachteraan..
@Charls, zo mooi dat je nog voor je UD weer in verwachting mag zijn en je een kloppend hartje hebt gezien ♡ Spannende tijden voor jullie. @Wes88, jeetje wat vervelend zo. Dan ga je vast toch twijfelen of alles inderdaad goed was bij de guo. En je bent al zo kwetsbaar na de bevalling. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid. Sterkte! ♡ @Krv, dan herstel je snel zeg! Fijn dat je je zo goed voelt om al een stukje te lopen. En echt geweldig voor je dat de borstvoeding zo goed loopt! ♡
@Wes88 Ik moest ook gelijk aan jouw guo denken en de onzekerheid die je daaromtrent hebt gehad. Wat vervelend dat die onzekerheid nu weer terugkomt. Hopelijk snel goed nieuws ❤ Hoe gaat het verder met jou? En hoe vindt je dochter haar broertje?
Jaa verschrikkelijk die onzekerheid.. Met mij gaat het lichamelijk prima, weinig bloedverlies en goed mobiel. Ook niet gehecht, alleen 2 kleine schaafwondjes, dat scheelt natuurlijk enorm. Mentaal echt zwak, huil bijna de hele dag. dochter vind haar broertje geweldig maar is heel verdrietig omdat ik niet thuis ben. Smorgens staan man en zij al vroeg hier in het ziekenhuis, omdat ze echt niet wachten kan, en het liefst is ze er dan de hele dag.
Ah Meis wat vervelend zeg na zo’n fijne bevalling thuis. Wanneer denken ze meer te weten? Vandaag al?
Hier gaat het trouwens goed! Laatste dag van de verlengde Kraamzorg. Weer een mijlpaal, Kraamzorg afsluiten. Bij ons was het in het begin ook rommelig en even heel kak, omdat de kleine heel misselijk was na de ks en ik op dag 2 al overproductie. Hij heeft veel projectiel gespuugd en kwam niet aan. We zouden ook terug naar het ziekenhuis moeten. Maar sinds 2 dagen gaat het stukje beter. Hij spuugt minder/bijna niet, komt aan in gewicht en drinkt nu meer Onwijze opluchting! Dinsdag zat ie nog op 3180 gram en vanochtend 3405 gram! Woooo! (geboortegewicht was 3345). Ben normaal gewend dat met mijn borstvoeding ze op dag 3 al op geboortgewicht zitten maar nu door de vele spugen was dat natuurlijk niet zo.. heel sneu dat hij zo misselijk was Maar nu gaat het gelukkig beter!! Ben benieuwd hoe het ons af gaat nu Kraamzorg stopt en de zomervakantie over een week begint. Maar we gaan het wel zien!!! Bekijk het nu van dag tot dag. Heb wel zin om mij weer fitter te voelen en lekker op pad te gaan, maar mag pas over een tijdje weer fietsen enzo. Moet mezelf nog best wel in de gaten houden met die wond na de KS... Al blijft dat lastig nu als mama van 4 (!!AAAH!!) kindjes! Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed. Met alle kleintjes, maar ook de hoogzwangeren. Sterkte nog even!!
@Veertje22 Wat een mijlpaal hè, kraamzorg afsluiten! Fijn om te lezen dat het (nu) goed gaat bij jullie. Waaraan herken jij overproductie bij jezelf? Ik twijfel soms een beetje bij mezelf. M. spuugt best wel veel. Eigenlijk wel na elke voeding, en regelmatig wel 2 of 3x na een voeding. Hij heeft mij zojuist ook tijdens het drinken onder gespuugd en dat is ook niet voor het eerst. Ik moet hem ook echt lang overeind houden na een voeding. Ook is hij vaak onrustig aan de borst en laat dan los, dan komt hij heel even op adem en gaat dan weer naarstig op zoek naar mijn tepel. Mijn borsten voelen na een voeding wel leger, maar alsnog behoorlijk zwaar, en lekken veel tussendoor. Maar geen idee of ik gewoon een gulzige drinker heb of dat het overproductie of iets is? Hij heeft ook bijna altijd aan 1 borst genoeg. Hij lijkt verder zelf niet echt last te hebben van het spugen. Ik vind het wat lastiger dat ik hem na een voeding niet makkelijk kan wegleggen, helemaal 's nachts. Vannacht was ik bijv 15 minuten bezig met voeden, maar pas na een uur kon ik hem weer wegleggen omdat de melk dan pas wat gezakt is..
Heel herkenbaar. Begin deze week had onze kleine ook meer dan genoeg aan 1 borst (en dat was al teveel!) en moest ik hem echt lang overeind houden en alsnog kwam veel eruit. Hele bogen. Mijn borsten waren constant gespannen en soms snoeihard. En zelfs uren later nog spuugde hij nog van alles. Inmiddels gaat het dus beter en zijn we redelijk over op 2 borsten per voeding en zijn borsten leger/soepeler. Spugen doet hij jbijna niet meer, behalve af en toe en mondjje teruggeven (wat normaal is). Ik heb ook het idee dat ik hem nu sneller kan wegleggen na een voeding. Maar begin deze week moest ik hem echt lang overeind houden, het liefst de hele tijd zeg maar. Dus ik herken wel veel in je verhaal, alleen lijkt het bij ons nu iets meer gestabiliseerd.
@Veertje22 Net na de voeding ook nog drie keer gespuugd hier. Soms uren later idd ook nog. Ik ga denk ik eens 24 uur blokvoeden, kijken of dat wat doet. Wel hoopvol dat het bij jullie uiteindelijk zo snel gestabiliseerd is! Ging dat uiteindelijk vanzelf?
@zegenwens, heb je ook al andere houdingen geprobeerd? Tegen de zwaartekracht in? Of gaat het zo hard dat dat nu ook niet veel uitmaakt voor M.? Slim om te gaan blokvoeden. Wees je alert voor een borstontsteking ondertussen?
Hoi dames, hij heeft de echo inmiddels gehad. En ja hoor.. het vliesje wat met de 20 weken echo gezien was en met de guo niet, zit er dus wel gewoon de cardioloog hier gaat nu overleggen met een cardioloog uit Utrecht. Ze verwacht er niet teveel van maar dan hebben er iniedergeval 4 ogen naar gekeken.
@Wess88 Van harte gefeliciteerd met R.❤ (Ik ben benieuwd naar zijn volledige naam, maar ik weet niet of je die wilt delen). Vervelend dat jullie beiden koorts hebben gekregen, hopelijk nu bijna lekker naar huis om te gaan genieten met elkaar.
Een vliesje bij zijn hartje? Wordt hij dan op latere leeftijd geopereerd of worden er vaker checks gedaan om te kijken hoe het zich ontwikkeld?
Oh @Wes88 wat een ontzettende domper. In Utrecht hebben ze in ieder geval verstand van zaken, dus hopelijk kunnen ze jullie goed adviseren en valt het allemaal mee! Ik duim voor jullie!
Ja ik voed soms in laid back houding ook. Maar ik merk daar niet zoveel verschil in. Ik let idd op een borstontsteking ondertussen!