Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds gisteravond vochtverlies. Vanmorgen toch maar even gebeld, want je weet nooit. Gebroken vliezen.
    Ik word, als de weeën niet vanzelf beginnen, ingeleid morgenochtend. Ik krijg dan een infuus met weeënopwekkers. Ook hebben ze een kweek afgenomen voor eventuele streptokokkenbacterie. Ik hoop zo dat het vanzelf begint, anders vanaf morgenochtend aan de bak. Ben benieuwd. Spannend weer. Uiterlijk morgen een baby dus denk ik..

Charls, Donna1993, Krv en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Oh en een 39 weken dansje!

Roni7888 en JupitR vinden dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Wow @Kaatje92, toch nog in ieder geval semi-spontaan op deze manier! Zie je ook tegen inleiden op ivm mogelijke weeënstorm? Is pijnstilling nog een optie voor je in dat geval? Om een hopelijk goede bevalervaring te krijgen en goede start voor jou (en natuurlijk je kindje) daarna!

Ik heb wel besloten evt gebruik te maken van remifentanil. Voelt goed dat dat voor mij nu vast staat.

Kaatje92 vindt dit leuk.
  4. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Hele stomme vraag, maar wat is dat? Zegt me zo even niks.
    Ze hebben in m’n dossier staan dat, zodra ik binnen kom, ze prikken op bloedplaatjes. Zo kan ik direct een ruggenprik krijgen, mocht ik dat willen. Bij dochter moest ik nog een tijd wachten omdat ze vergeten te prikken waren. Ben wel bang voor een weeënstorm als ik opwekkers krijg ja. Wil proberen zonder pijnmedicatie, maar mocht het weer van 0 naar 100 gaan net als toen, dan kies ik toch eieren voor m’n geld denk ik.
    Heel lief, dank je wel! Hopelijk een goede start. Ik vind het erg spannend, maar ik ga er heel open in. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.

JupitR vindt dit leuk.
  5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk! Naar wat ik erover lees komt een weeënstorm echt wel vaker voor bij een ingeleide bevalling. Lijkt me heel heftig dat er dan weinig-geen opbouw is in intensiteit en weinig adempauze tussendoor is.

Remifentanil is een soort morfine en gaat via een infuus. De laatste 5 cm bij mijn jongste gingen in 20 minuten. Er was geen tijd voor een ruggenprik en ik was er vreselijk door overvallen. Ik krijg toch al een infuus en lig ook al aan de ctg ivm keizersnede litteken, dus dan vind ik Remifentanil voor die eigenlijk korte periode wel een goede optie. Het werkt ook kortdurende en is minder lang effectief dan een ruggenprik. Ergens denk ik: die 20-30 minuten en paar super pijnlijke weeën kom ik toch wel door zonder pijnstilling, maar ik wil me niet weer zo compleet overvallen en zonder controle voelen.

Wel slim dat ze meteen gaan prikken bij je! Dan zit daar in ieder geval geen hobbel meer. Zet 'm op! ♡

Kaatje92 vindt dit leuk.
  6. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je uitleg! Eventueel eentje om te onthouden! Ik houd jullie op de hoogte. Kan niet heel lang meer duren nu.

JupitR vindt dit leuk.
  7. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Wij zijn thuis :D

het gaat allemaal goed opgevolgd worden maar voor nu geen paniek (meer)!

Charls, Roni7888, Donna1993 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.988
    113
    Vrouw
    Wat fijn ❤ Hopelijk nu een rustige kraamweek!

9. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Jeetje wat fijn!

10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Heb jij nog een status-update? :cool:

11. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Alles rustig hier..

12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Oh lieve @Wes88 wat fijn! Geen paniek en lekker genieten thuis van jullie kersverse gezin. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee maar nu eerst van je kraamtijd genieten.

@Kaatje92 oeh spannend zeg! Ik ben heel benieuwd of het verder nog spontaan op gang gaat komen. Slim om meteen de bloedplaatjes te checken. Ik vond de ingeleide bevalling heel heftig (inderdaad door de weeënstorm).

Oh zo herkenbaar de borstvoedingsperikelen. Hier ook een heel heftige dag vandaag. Zoontje had heel veel last van krampjes/lucht omdat m’n borstvoeding zo snel komt. Hier ook overproductie. Heel pijnlijke, volle borsten en zoontje wilde ineens echt niet meer aan de borst. Heel boos, gefrustreerd. Na 1 slok viel hij direct weer in slaap. Ook na eerst wat afkolven ging het niet beter. Hij was echt met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Gelukkig kwam om 11 uur de verloskundige langs want ik was best wel in paniek en helemaal klaar met de borstvoeding. Mannetje is zo klein en dun en blijft maar afvallen. Vandaag 3260. Geboortegewicht was 3548.

Uiteindelijk heb ik elektrisch zoveel mogelijk leeggekolfd voor een reset want de kraamzorg vreesde een borstontsteking. Hopelijk kan hij nu weer rustig aan de borst..

Kaatje92 en JupitR vinden dit leuk.
  13. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een reset gedaan met leegkolven en dat werkte heel goed! Hopelijk voor jou ook. Qua voeden deed ik ook wat hierboven al werd gesuggereerd, zo plat mogelijk, dat de melk zo zacht mogelijk komt zeg maar (tegen de zwaartekracht in). Zodat het zo rustig mogelijk naar binnen komt. Ook een paar dagen de borst even verwarmd met een luier (gevuld met warm water), en vervolgens met de hand de eerste heftige melkstroom wegkolven. Maar vooral heb ik hem gevolgd en geluisterd wat hij wel en niet wilde. Dus niks forceren. Geen idee wat uiteindelijk ervoor heeft gezorgd dat we nu in iets rustiger vaarwater zitten. Maar misschien al deze bovenstaande dingetjes bij elkaar. Dus die reset van de borsten, hem goed volgen (niks forceren), plat liggend/naar achter leunend voeden en de eerste heftige melk laten wegstromen voor aanleggen. Daardoor kwam het allemaal rustiger in zijn buikje en kreeg hij uiteindelijk meer energie/kracht (en groeide zijn maagje ook per dag denk ik?) zodat hij zonder te spugen nu 2 borsten kan drinken en eindelijk is gaan groeien! Mijn borsten zijn er nu ook wel blij mee en een stuk soepeler.

Maar lastig he. Maandag zat ik ook met mijn handen in het haar en zei de kraamzorg dat we anders misschien wel opgenomen moesten worden in het ziekenhuis omdat hij zoveel spuugde :(

Hier voor de krampjes begonnen met sab simplex!

Roni7888, Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  14. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Super fijn, dankjewel.

Echt een mix van emoties en een rollercoaster hoor. Ik vind het mooi zo’n kraamweek maar ook heftig. Zeker als ze dan ook nog ‘dreigen’ met een mogelijke ziekenhuisopname, echt niet fijn. Gelukkig gaat het nu zoveel beter met jullie!

15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Succes vandaag @Kaatje92, ik hoop dat het een voorspoedige bevalling wordt, waar je goed op terug zult kijken. Ben je er mentaal inmiddels een beetje klaar voor?

Kaatje92 vindt dit leuk.
  16. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik besef het nog altijd niet denk ik. Ook ben ik erg gespannen voor de bevalling zelf:roflmao::o: maar probeer er open in te gaan! Is de beste optie denk ik.

Donna1993, JupitR en Saby vinden dit leuk.
  17. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Succes @Kaatje92 ! Spannend en gek zo hé. Zet hem Op.

Kaatje92 vindt dit leuk.
  18. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  19. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021