Jaa dat is het hè, ik had bij dochter ook zo’n kraamzorg die elke dag benoemde dat ze teveel afviel en dat als ze nu niet aan zou komen we naar het ziekenhuis moesten. Ik heb besloten me er dit keer niet druk over te proberen te maken, en in het ziekenhuis (we lagen op de couveuse afdeling) maakte ze zich er ook totaal niet druk om. Kraamzorg nu gelukkig ook niet! nou waren we ook wel 1 van de uitzonderingen op de couveuse afdeling met een baby van 4120
Mbt afvallen maakt de ervaring van de kraamhulp wel veel uit denk ik. Vorige keer zei de eerste bij mij dat ik voor de zekerheid kon gaan kolven om het op gang te brengen en de tweede zei dat ze dat advies nooit zou hebben gegeven. Maar aankomen is altijd fijner dan afvallen natuurlijk.
Rust 75, nu ik op de Bank lig gaat het al iets beter. Misschien was dat uurtje dat vanochtend geen goed idee.
Oh spannend. Hoe ver ben je nu? Ik was de dag voor de bevalling ook heel onrustig. Ben benieuwd of er wat gaande is bij je!
38.2 Zoon kwam met 38.1 en dochter 39.1 Ik ga nu even mijn dagelijkse uurtje rust pakken op bed, Kids even op de tablet. Heerlijk
@Wes88 Ja, dat! En toch was ik wel heel erg opgelucht dat zoontje vandaag 20 gram was aangekomen. M’n kraamzorg zei vandaag ineens dat ze zich gister toch wel zorgen maakte om zoontje maar gisteren zei ze van niet toen ik het benoemde. Vind ik ook echt niet fijn, die tegenstrijdigheid. Maar goed, nog 1 of 2 dagen en dan is ze hier klaar. Op zich is de extra hulp in huis wel fijn nu maar ik heb nog steeds geen klik met haar. Ze is wel heel goed voor de oudste en dat vind ik fijn. Ik heb besloten om m’n borstvoedingsavontuur stop te zetten meiden. Het voelt gewoon niet goed om continu met kolven/voedingen/wakker maken bezig te zijn. Sinds gisteren geef ik de melk dus in een flesje en hij doet het nu zoveel beter. Hij slaapt nog steeds heel veel maar hij plast eindelijk, heeft vannacht een heel rustige nacht gehad, geen buikpijn en hij is tevreden. Nu nog van die mega overproductie af zien te komen. Ik ging vanochtend even de druk eraf kolven met m’n handkolf en ik had gewoon 160 ml in 2 minuten en borsten nog steeds extreem vol en gespannen klinkt misschien ondankbaar, ik snap dat veel vrouwen blij zouden zijn met zoveel melk maar het is echt teveel. Gelukkig hebben we een goed plan gemaakt met de verloskundige en lactatiekundige dus ik ga ervoor! @Saby spannend!!! Ik duim voor je!
Wow, @Krv, dat is echt heel veel! Kan me voorstellen dat je borsten op knappen staan. Ik kolf steeds een kwartiertje en dan heb ik tussen de 100-150 ml Goed dat je voor jezelf de keuze hebt gemaakt om het via de fles te doen en dat dat lijkt te werken voor jullie, dat is het belangrijkst.
Hier niks aan de hand. Met veel liggen heb ik geen last, Jammer Morgen naar de dierentuin paar uurtjes, huren wel even een rolstoel
Jammer @Saby! Wel een leuk uitje zo morgen. @Krv, jeetje, dat is echt heel veel melk. Komt het door de stuwing die nu misschien op het hoogtepunt is? Goed dat je een keuze hebt gemaakt. Een tevreden baby is veel waard. Ik had m'n dag niet vandaag. Last van m'n darmen en nu ik de 37 weken voorbij ben en de baby dus mág komen en het niet per se beter heeft in mijn buik, vind ik het mentaal moeilijker. M'n zusje is twee nachten te logeren, dus zou wel handig uitkomen als de bevalling nu gewoon begint Zo ging het bij nummer 2 en 3 ook (toen we toevallig een logé hadden).
@Kaatje92 Heel veel succes en zet hem op! Niet teveel over nadenken, probeer bij jezelf te blijven en zolang naar de verloskundige luistert komt het echt goed straks heerlijk genieten!❤
Komt het uit ervaring dat je de grens van 37 weken aanhoudt als in dat ze daarna wel Mogen komen ? Weet dat 1 of twee Kids wel vroeger zijn gekomen maar ben even kwijt of er iets gebeurd was of een andere reden is waardoor je bijvoorbeeld overtijd lopen niet prettig vindt
Nee, niets gebeurd, maar ik onthoud teveel verhalen van wat er mis kan gaan en heb niet zo'n ultiem vertrouwen in mijn lichaam dat alles wel goed gaat daarbinnen. Dus heb dan de baby liever erbuiten, waar ik de baby zelf kan zien. Eigenlijk is dit voor mij heel herkenbaar, maar deze zwangerschap komt het er nu pas zo uit Bij mijn vorige zwangerschap was de angst veel langer/erger aanwezig.
Oja dat is wel vervelend zeg, als het ind maar niet gaan overheersen. Herken het wel, had het bij de vorige twee niet en nu heb ik het ook wel een beetje hoor. Dochter vroeg laatst mama kan deze baby doodgaan.. Dit vroeg ze omdat ik een missed abortion heb gehad, ook al was dit van een lege vruchtzak. Maar vooral het grote verschil is denk ik, voor mij, 8 en ook een beetje 6 jaar geleden, las je veel minder, deed iedereen nog weinig met telefoon. Nu open je insta of fb en dan krijg je weer een bevallingsverhaal of miskraam verhaal. Probeer het laatste tijd ook te vermijden. Soms denk ik ook weleens hoor, maar. Probeer het zo min mogelijk uit te spreken enge gedachtes en te relativeren. Als we voor het kiezen hadden, was deze kleine er ook al geweest hoor en die van jou ook snel. Hopelijk luistert ze ernaar
@JupitR en @Saby herkenbare gedachten hoor! Ik heb de ochtend van de keizersnede en zelfs op de operatietafel nog gehuild omdat ik zo bang was dat ze te laat zouden zijn en hij dood zou gaan. En uiteindelijk veel gehuild toen hij huilde haha, man en ik konden niet stoppen met tegen elkaar te zeggen hoe blij we waren dat hij er was en leeft. @JupitR Gelukkig heb je het nu niet de hele zwangerschap gehad, dat lijkt me heel zwaar. Hopelijk meldt ze zich nu weer nu je een logé hebt, dat zou mooi zijn! Uiteindelijk heb ik rond 14 uur m’n borsten leeggekolfd en kwam er 350 ml uit. Ik maak gewoon echt heel veel melk aan. Zijn er hier trouwens meer baby’s die zo extreem veel slapen? Nog steeds is hij maar een paar minuten wakker als we hem verschonen. Soms meldt hij zichzelf voor een voeding maar valt dan binnen 5 minuten weer in slaap. Soms moeten we hem wakker maken. Ik ben dit niet gewend van de oudste maar hij was natuurlijk ook flink overtijd dus misschien hoort dit gewoon bij newborns maar ik ken het niet. @Saby Ahh jammer dat er niks is doorgezet. Wat knap dat jij nog een uitje naar de dierentuin gaat ondernemen! Veel plezier morgen!
Vanmiddag is onze zoon E. geboren. Hij wordt nog in de gaten gehouden vanwege infectiegevaar door de gebroken vliezen en zijn temperatuur is nog te laag. Verder doet hij het erg goed! We zijn helemaal trots op ons kleine mannetje!
Hoera!!!! Gefeliciteerd met jullie zoon E.! ❤️ heb je een goede bevalling gehad? Wel vrij vlot volgens mij hè!
Ik heb al Meerdere harde buiken gehad deze avond. ben daar niet bekend mee maar hoeft niet persee wat te zeggen geloof ik