Heel vlot! Vliezen werden nog centraal gebroken, omdat ze bovenin dus gebroken waren. Uurtje de tijd gegeven, maar m’n lichaam pakte het niet op. Uiteindelijk aan het infuus met opwekkers. Toen kwamen ze snel op gang. Snel achter elkaar en een hele heftige intensiteit. Ontsluiting vorderde echt enorm snel vanaf 4 cm. We waren allebei flabbergasted, want ‘ineens’ was onze kleine man er.
hier slaapt R ook heel veel! En hij is met 40+2 geboren. Ik ken het ook totaal niet van dochter, deze vent is echt zoooo relaxt! Vannacht voelen we ons wel echt 2 klunzen, voeding van half3 kind en wiegje nat van de plas, en net begon hij om 5:00 een beetje te piepen, weer kind en wiegje nat hoe dan?!
hoe kijk je op die snelheid terug? Anders goed over blijven praten hoor! hier vind ik het nog steeds lastig. Vandaag zie ik voor het eerst de verloskundige weer na de bevalling en ik hoop dat ze nog wat tips en trics heeft om er iets beter op terug te kijken. Maar misschien is het hier een combi van snelheid en daarna ziekenhuis opname.
De verloskundige schrok zelf ook van de snelheid en kreeg paniek, maar ze hebben heel goed en prettig gehandeld. Ik praat er nog veel over met partner en telkens probeer ik stukken ‘terug’ te krijgen of helder te krijgen. Het gebeurde in een flits. Ik was wel heel kalm tijdens de bevalling en dat was wel echt fijn. Probeerde dicht bij mezelf te blijven. Ik blijf erover praten! Bedankt voor je advies. Jij ook hè! Vooral met de ziekenhuisopname erachteraan, is het niet niks! Hoe gaat het nu met jullie?
@Kaatje92 Nogmaals gefeliciteerd ❤ @Krv Hier ook een slaapkop! Vooral in de middag slaapt hij eigenlijk aan één stuk door. Dan is ie tussendoor wel heel even wakker voor een voeding maar is daarna gewoon weer uren knock-out. In de ochtend en avond is hij vaak iets langer wakker.
@Kaatje92 gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Jeetje wat snel zeg. @Krv, ons zoontje was ook echt een slaapkop de eerste twee weken, maar dat ligt ook aan zijn prematuriteit. Nu hij wat groter en sterker is meldt hij zich luid en duidelijk voor iedere voeding, is hij meer alert en moppert hij ook vaker als er iets is. Dus misschien ook een kwestie van tijd? Maar misschien heb jij gewoon een hele relaxte baby
Waren jullie eersten die kraamweek al zo alert @Wes88 en @Krv? Ik herinner het me zo dat het slapen moeilijker ging zo ongeveer nadat de kraamhulp weg was en nog moeilijker rond de 6 weken en de krampjes flink intrede deden. Naar mijn idee is (heel) veel slapen dus wel normaal in die eerste week. Hier dan dus wel vroegere kinderen. Misschien dat kindjes na de 40 weken inderdaad al alerter/wakkerder zijn?
Hier was hij dus zelfs in de kraamweek soms al uren achter elkaar wakker. Hij was ook direct al heel hongerig en als hij wilde eten dan moest die fles binnen 5 seconden in z’n mond zitten. Hij had ook een heel harde huil. Slapen deed hij alleen als we hem in slaap wiegden en dan alleen bovenop ons, ik weet nog dat ik hem 2 weken in de draagdoek had en daarna al in de draagzak vanwege zijn lengte en gewicht. En nu is het zo’n mini, met een zacht huiltje, die weinig drinkt en tijdens een voeding vaak alweer in slaap valt. Hij slaapt overal, valt zelf in slaap. Ik ben dit totaal niet gewend haha! Hij is gelukkig weer wat aangekomen en plast nu goed, alleen z’n temperatuur is wat aan de lage kant. Komen de slofjes toch goed van pas @JupitR
Oh, wat een verschil @Krv! Na mijn rustige kraamweekbaby's dacht ik dat dat de standaard wel zo zijn, maar baby's zijn ook net mensen; allemaal anders Wat leuk dat je die slofjes toch nog kunt gebruiken!
Zo hier nog niks aan het handje. Paar uurtjes dierentuin, en vooral weinig gedaan erna. Benieuwd wat de week brengt. Woensdag weer controle bij de gyn.
Hier ook alles rustig en ook rustig aan kunnen doen vandaag omdat m'n zusje de jongens bezig hield Ergens denk ik dat dit meisje wel tot de 39 weken wacht.
Het is rustig hier nu er al zoveel aan het babyknuffelen zijn ❤️ benieuwd wanneer de rest volgt Hier gaat alles goed met ons. Ik merk wel dat ik mijn lijf snel voorbij loop omdat ik me zo goed voel. Net ook terug gekregen van de kraamzorg dat ik echt meer rust moet pakken. Maakt natuurlijk niet uit of je een makkelijke of zware bevalling hebt gehad.
Ja rustig aan hoor @Wes88. Ook voor je bekkenbodem is een bevalling gewoon heftig, of het nou een korte of lange bevalling is geweest. Hier gaat alles heel goed. Vandaag hebben we wel een echte regeldag te pakken. Huilerig en constant aan de borst willen. Ik zit dus de hele dag met hem op de bank. Hij spuugt nog steeds best veel, maar vanochtend hadden we de intake van het cb en werd hij gewogen. Hij is 220 gram gegroeid in 6 dagen tijd en zit nu boven zijn geboortegewicht. Hij krijgt dus echt voldoende binnen
Hier ook een echte regeldag vandaag. J heeft zo’n vijf uur achter elkaar gehuild, gemopperd en gedronken. Nu is hij knock-out, gelukkig. Vind het best wel intens! Hij groeit wel als kool. Hij is nu 3500, dus al bijna een kilo erbij vanaf zijn lichtste punt een paar dagen na de bevalling. Dat geeft wel vertrouwen! Gisteren zelf eens op de weegschaal geweest bij mijn moeder, ben gewoon m’n zwangerschapskilo’s (ong 14 kilo) al kwijt Denk ook wel veel spiermassa verloren, want heb nog wel meer vetjes haha.
Best intens idd hè. Ik accepteer maar gewoon dat ik vandaag verder niks gedaan krijg. M. is nu ook knock-out, maar wel op mijn schoot Fijn dat J. zo goed groeit zeg! Krijgt hij al live de borst of nog gekolfd? Hier inmiddels op 2 kg na alle kilo's kwijt nu. De rest volgt snel vermoed ik. Ik was ook 13,5 kg aangekomen. Bizar hè hoe snel dat gaat.
Ja is ook zo hoor, maar bij dochter was ik er zoveel slechter aan toe met weet ik het hoeveel hechtingen, en een operatie, en nu geen hechtingen en word je gelijk al zo zelfstandig in het ziekenhuis, dat ik denk dat ik alles wel weer kan. Kan ook, maar m’n lijf geeft nu wel aan dat ik te hard ga. wauw, dan is hij inderdaad goed gegroeid! Doe je goed mama Hier was hij vandaag 20 gram zwaarder dan z’n lichtste gewicht gister, hij weegt nu 3850 (komt van 4120)