Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    725
    764
    93
    Vrouw
    Aah lieverd! Ik vind het heel bijzonder dat ze je als cliënt dwingen om dit te accepteren. Het is namelijk wel jouw bevalling en jullie kraamweek en daarin horen ze juist rekening te houden met jullie wensen, niet die van hen!
    Bij mijn werk wordt het tijdens de intake gevraagd, of je het goed vind een leerling bij de bevalling te hebben en of dezelfde dan ook mee mag de kraamweek in. Er wordt sowieso niet afgewisseld van leerlingen bij een zelfde cliënt. Mijn collega's maken ook altijd een kraambed af mits zij bijvoorbeeld afspraken hebben. Dan wordt er max 1 a 2 dagen voor aflos gezorgd door een andere collega.

Ik zou dit inderdaad even goed uitpraten met de praktijk waar je zit, want dit lijkt me niet de juiste manier. Voor de ruputatie van het bedrijf lijkt me dit ook niet helemaal goed. Het draait juist om de tevredenheid van de cliënt :)

2. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    725
    764
    93
    Vrouw
    Wat spannend Kaatje, hoop dat het volgende week mooi op hetzelfde lijntje zit en het een "mis" berekening was dat het te klein is.

Kaatje92 vindt dit leuk.
  3. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Het is zo rustig met thuiswerken, heb eigenlijk alles al overgedragen haha. Ondertussen een beetje aan het strijken. Voor de dames die al eens thuis zijn bevallen, worden er ook hydrofiel doeken gebruikt tijdens de bevalling? Ik heb er een paar die niet netjes genoeg meer zijn voor de baby, maar ze zouden prima gebruikt kunnen worden tijdens de bevalling en daarna weggegooid kunnen worden. Maar of ik dat nog duidelijk kan maken tijdens het moment suprême… :roflmao:

4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    #144 JupitR, 23 mei 2023
    Laatst bewerkt: 23 mei 2023
    Wow @Wes88, jij hebt echt lang verlof! Hoe heb je dat ingedeeld? Ook nog vakantie gebruikt?

Mijn zwangerschapsverlof eindigt eind oktober en ik verleng het waarschijnlijk in ieder geval tot half november. Ik wil uiteindelijk dan pas besluiten of ik mijn 9 weken (deels) betaald ouderschapsverlof in één keer er aan vast plak of uitspreid. Sowieso moeten mijn man of ik tot half december de donderdag en vrijdag vrij nemen, omdat de opvang dan pas plek heeft.

@zegenwens, wat vervelend dat je er zo'n vervelend gevoel aan over hebt gehouden. Welke punten heb je het meeste moeite mee? Ik denk dat één gezicht vaak niet (meer) haalbaar is, als ik kijk naar mijn eigen ervaringen tenminste. Veel organisaties werken met parttime medewerkers en dan is die 8 dagen bijna niet aaneen te plannen. Ik denk dat er al goede suggesties gegeven zijn: Even laten bezinken en dan daarna eventueel het gesprek nog aan gaan, direct of via een mail.

Krv vindt dit leuk.
  5. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Eerst 2 weken vakantie, dan 4 weken verlof, dan 12 weken bevalverlof, 3 weken zomervakantie, 9 weken ouderschapsverlof in 1 keer, en nog een 2 weken vakantie volgens mij :) had zoals je ziet nog aardig wat uren staan haha

JupitR vindt dit leuk.
  6. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Wat een moeilijk gesprek @zegenwens hopelijk valt het uiteindelijk mee. Altijd goed om even een mailtje te sturen!

@Wes88 lekker zo afronden zeg!

ik heb verlof vanaf eind juni t/m half november. Wellicht t/m Jan/feb 24 uur ipv 32, maar dat moet ik nog even goed bekijken.

JupitR, zegenwens en Krv vinden dit leuk.
  7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Het is ook zeker niet dat ik het een probleem vind als de kraamverzorgende ergens in de week wordt afgelost door een collega. Heb ik alle begrip voor! Het ging meer om het feit dat ze de aanwezigheid van een stagiaire zo opdrong. Ik snap écht de problemen met de tekorten, maar in de verloskunde zelf zijn óók enorme tekorten en ook dan wordt mensen altijd gevraagd of ze wel of geen student erbij willen hebben. Als (veel) mensen weigeren, levert dat studenten (incl mezelf destijds) ook studievertraging op en dat is heel jammer voor zowel de student als het werkveld dat staat te springen om nieuwe collega's, toch is het mensen hun goed recht om te weigeren als ze het niet willen. Daar was ik dus vooral gepikeerd over. En daarnaast was ik vooral van slag door mijn eigen onvermogen om te communiceren hoe ík het voor me zag. Vind ik deels ook haar fout, want ze heeft het me 0 keer gevraagd, maar ik baal gewoon van mezelf dat ik niet voor mezelf opkwam tijdens het gesprek. Leerpuntje voor mezelf.. Heb een fijn gesprek met de vk gehad in ieder geval en kan weer een beetje helder nadenken :p

Kaatje92, Krv en JupitR vinden dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    @zegenwens, de weg naar het ouderschap en het ouderschap zelf blijft vol leerpunten zitten ;) Bij het eerste gesprek met de juf over mijn oudste vond ik haar heel negatief. Ik was toen zwanger van de derde en kon daarna eigenlijk wel huilen. Dus heb ik haar een paar dagen later aangesproken en aangegeven hoe dat op mij over was gekomen. Toen volgde er een hoop nuance. Opkomen voor mezelf vind ik soms ook moeilijk, maar voor m'n kind moest ik het doen!

Zou je een stagiaire niet alsnog kunnen weigeren of daar wel grenzen aan stellen? Dus evt 1 stagiaire, maar niet meerdere. Misschien gaan ze uit van: er is toestemming zo lang de ouder(s) geen expliciet nee zeggen?

Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw

1 juli
    ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje

8 juli
    ❤️ Bloem36 - 3e kindje

9 juli
    ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje

10 juli
    ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje

11 juli
    ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje

13 juli
    liza1991 - 31 jaar 4e kindje

14 juli
    ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje

15 juli
    ❤️ Veertje22 - 4e kindje

16 juli
    ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje

17 juli

❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje

18 juli
    ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje

21 juli
    ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje

24 juli
    ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐)

26 juli
    ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje
    ❤️ Vaianana - 36 jaar - 2e kindje

27 juli
    ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje
    ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje

29 juli
    ❤️ DaiSSyy - 4e kindje

2 augustus
    ❤️ JupitR - 33 jaar - 4e kindje

Afspraken mei:
    25 - Donna1993 - controle vk
    25 - JupitR - groeiecho
    31 - Krv - groeiecho gynaecoloog
    31- saby - controle

Afspraken juni:
    2 - JupitR - controle vk
    5 - Zegenwens - controle vk + bevalplan bespreken
    6 - Wes88 - controle vk + ligging&groeiecho
    15 - Roni7888 - controle vk + ligging&groeiecho
    20 - Zegenwens - controle vk
    21 - saby - ligging echo 34.6

-----------------------------------------

jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1)

❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤️

10. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Ja, ik probeer daar ook wat troost uit te putten: geen betere manier om voor jezelf/je kind te leren opkomen dan door het moederschap. Ik ga er heus beter in worden gaandeweg. Ik vind het interessant om te analyseren wat het dan zo moeilijk maakt. Een stukje people pleasen? Toch een stukje onzekerheid? Angst voor confrontatie? En waarom dan? Ik ga er nog even op kauwen haha.

Zeker kan ik een stagiaire alsnog weigeren. Daarom vind ik het zo stom dat ze het bracht alsof het een gegeven was. Daarnaast weet ik niet eens of ik voor één persoon genoeg te doen heb in die vier uur, laat staan voor twee.. Dus heel erg balen voor hen, maar ik zie het gewoon niet zitten.

11. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik herken wel de ‘harde’ manier waarop ze het aangeven bij de intake dat er een stagiaire bij is @zegenwens en ik vond dat ook echt niet fijn. Dat merkte ze wel aan mij en toen voegde ze snel toe dat ik altijd nog kon weigeren als ik dat zou willen. Ik snap echt dat het druk is en er personeelstekort is maar bij mij wekt het irritatie op om het als voldongen feit te stellen, als het gevraagd wordt dan voelt het gewoon anders. Fijn dat het in elk geval weer wat beter gaat!

Kaatje92 en zegenwens vinden dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Stom eigenlijk dan, dat het zo stellig gebracht wordt. Ik zou dan ook niet zo snel kunnen weigeren denk ik. Ik denk al snel: Je zegt het niet voor niets, dus het zal wel echt nodig zijn en inderdaad ook een beetje pleasen. Lijkt me interessant om te weten hoeveel ouders weigeren als het ze gevraagd wordt. Alleen al het feit dat het opgedrongen wordt lijkt me vervelender dan dat er iemand meeloopt. Het idee dus dat je geen keuze hebt.

13. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat er teveel mensen nee hebben gezegd en ze geïnstrueerd zijn om het niet als vraag maar als besluit te brengen.

14. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw

1 juli
    ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje

8 juli
    ❤️ Bloem36 - 3e kindje

9 juli
    ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje

10 juli
    ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje

11 juli
    ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje

13 juli
    liza1991 - 31 jaar 4e kindje

14 juli
    ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje

15 juli
    ❤️ Veertje22 - 4e kindje

16 juli
    ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje

17 juli

❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje

18 juli
    ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje

21 juli
    ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje

24 juli
    ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐)

26 juli
    ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje
    ❤️ Vaianana - 36 jaar - 2e kindje

27 juli
    ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje
    ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje

29 juli
    ❤️ DaiSSyy - 4e kindje

2 augustus
    ❤️ JupitR - 33 jaar - 4e kindje

Afspraken mei:
    25 - Donna1993 - controle vk
    25 - JupitR - groeiecho
    31 - Krv - groeiecho gynaecoloog
    31- saby - controle

Afspraken juni:
    2 - JupitR - controle vk
    5 - Zegenwens - controle vk + bevalplan bespreken
    5 - Kaatje92 - extra groeiecho
    6 - Wes88 - controle vk + ligging&groeiecho
    15 - Roni7888 - controle vk + ligging&groeiecho
    20 - Zegenwens - controle vk
    21 - saby - ligging echo 34.6

-----------------------------------------

jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1)

❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤️

15. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Extra groeiecho staat erin. Hopelijk kan ik dan positief nieuws brengen.

@zegenwens als je t niet ziet zitten, gewoon weigeren. Gaat om jouw kraamperiode en mag je zelf over beslissen!

Ik heb tot eind november verlof en plak er 4 weken ouderschapsverlof achteraan. Na de kerstvakantie begin ik dus weer (januari). Ik krijg de zomervakantie en herfstvakantie er standaard extra bij, omdat ik die misloop vanwege verlof. Daarna ga ik tot juli een dag in de week minder werken. Zou precies uitkomen allemaal:o:

JupitR, Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  16. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Woehoe, mijn commode is schoon, en ingericht met alle schone en gestreken was. Verder de wagenbak schoon en gewassen klaar + de maxicosi. Voelt goed :)

zegenwens, Krv, Kaatje92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Lekker rustig aan aan het doen? :p

Wel fijn dat het gedaan is! Ik loop met dit soort zaken nog steeds ernstig achter :p We zijn er ook nog niet helemaal uit of we een 7-zitter gaan aanschaffen of bijv. een multimac laten plaatsen op de achterbank. En dan ook nog de naam beslissen. Nog zoveel te doen!

zegenwens en Krv vinden dit leuk.
  18. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Same :roflmao: Onze verbouwing liep uiteindelijk toch een beetje uit dus we zijn pas vorige week naar beneden verhuisd. Dus eigenlijk moet alles nog gebeuren aan de babykamer.
    Gelukkig hebben we een lang Pinksterweekend voor de boeg om de belangrijkste dingen in orde te maken, want volgende week komt de kraamzorg op intake :o:
    Wassen doe ik in mijn verlof denk ik pas. Tenzij de kleine bij de echo echt heel groot blijkt te zijn, dan denk ik dat ik dat ik het voor mijn eigen gemoedsrust met mijn verlof klaar wil hebben (aangezien ze dan misschien eerder inleiden).

JupitR en Krv vinden dit leuk.
  19. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Op veel uitzetlijstjes staat trouwens dat je een borstkolf het beste na de bevalling kunt aanschaffen. Hoe doen jullie dat/ hebben jullie dat gedaan? Kan me niet voorstellen dat ik er heel veel zin in heb om dat te doen als het voeden niet goed loopt?

20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Fijn @Wes88! Ik heb zo’n zin om eraan te beginnen haha. Ik moet nog even wachten tot volgende week van mezelf.

@JupitR hier ook nog een hoop te doen hoor :D

@KarlijnA91 kraamzorg heeft hier het kamertje niet eens bekeken haha. Wel heerlijk om het lange weekend te hebben en om dingen klaar te maken, je nesteldrang is er waarschijnlijk ook aan toe? Qua borstkolf: ik heb nu een handkolf en ik ga voor de zekerheid de medela symphony huren via een thuiszorgwinkel. De vorige keer kwam ik dus thuis met een hongerige, krijsende baby die niet aan de borst wilde en ik had geen kolf in huis. Man moest toen naar de thuiszorgwinkel, gelukkig was het wel overdag maar kan natuurlijk ook in de nacht gebeuren. Dat wil ik echt niet meer. Ik ga eerst voor huren omdat ik niet weet of ik weer fulltime moet kolven en of ik dat überhaupt dan wel trek. Als je er eentje zou kunnen lenen van iemand dan zou het helemaal fijn zijn. En ik heb voor de zekerheid ook kunstvoeding in huis, dan hoeft man niet op stel en sprong naar de winkel als het nodig is.

Deel Deze Pagina