Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Grappig hoe jij toch elke keer langer zwanger bent! Ik zou toch wel denken dat ze deze week een keertje komt :)

JupitR vindt dit leuk.
  2. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Jaa vandaag opgestaan met helaas hetzelfde maar ind het kan ook zo weer weggaan.
    Nee nog niet, vind het zo lastig. Ik denk dat de gyn zegt nou alles is goed en tot volgende week en dan ben ik 40.5 en dan is er niet veel tijd meer om na te denken.

Strippen lijkt me gewoon niks dus denk niet dat ik dat ga doen. Inleiden na keizersnee heb ik het nooit overgehad, wel dat het kan maar welke middelen ze dan gaan gebruiken want weeenopwekkers na keizersnee heb ik ook dingen over gelezen...

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik las laatst dat de kans op scheuren van het litteken zo'n 0,5% is bij een spontane bevalling en 1,5% bij inleiding, maar dat was in het laatste 100 dagen topic. Dwaallichtje schreef erover en die heeft zich er volgens mij goed in verdiept.

Hopelijk kom je niet voor die keuze te staan!

Saby vindt dit leuk.
  4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.188
    113
    Vrouw
    @Kaatje92, ik ben ook benieuwd hoe het nu met jou en de kleine gaat. En hoe gaat het mentaal?

Kaatje92 vindt dit leuk.
  5. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Uuh ben net deel van slijmprop verloren en bruine afscheiding.. Ja dat hoeft niks te zeggen maar het is iets :roflmao:

Roni7888 en JupitR vinden dit leuk.
  6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.188
    113
    Vrouw
    Oh, nou, dat klinkt wel goed hoor! In dit geval toch wel beter iets dan niets :D:cool:

Saby vindt dit leuk.
  7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Oeeh spannend!

Saby vindt dit leuk.
  8. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    ‘Symptoom’ bij een beginnende bevalling kan ook een grieperig/ziek gevoel zijn hè :o:

9. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Oooohhh :o::o::roflmao:

Saby vindt dit leuk.
  10. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Lief! Gaat eigenlijk erg goed hier. Heb nog wel dagelijks hoofdpijn, maar voel me mentaal en fysiek verder best goed. Moet mezelf regelmatig afremmen, omdat ik teveel wil doen:o:
    E. is echt een engeltje. Heel andere baby dan onze dochter. Dat scheelt ook wel echt een hoop. Partner weet niet wat ‘m overkomt en is niet gewend dat ik zoveel oppak nu met de kleine, haha.
    Houd jij het nog vol?

Roni7888, zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  11. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Oehhhhhh. Wie weet is het zover!

Saby vindt dit leuk.
  12. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    #1592 Saby, 25 jul 2023
    Laatst bewerkt: 25 jul 2023
    Jaaa is dat zo nou dat mag ze komen vandaag want ben echt niet fit, warm en spierpijn haha

13. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Saby ohhh dat zou zomaar eens bijna babytijd kunnen betekenen! Spannend! Hopelijk voel je je wel snel wat beter.

@JupitR straks moet je ook nog nadenken over inleiden, ik hoop het niet en dat ze zich gauw aandient! Toevallig nog logees de komende dagen? :D Voel je je fysiek wat beter vandaag?

@Kaatje92 hier ook zo’n totaal ander kindje, heel relaxede baby. Gek is dat dan hè haha. Toevallig kwam ik laatst zo’n artikeltje tegen over hoe lief en makkelijk kreeft baby’s zijn, misschien is dat het :p wat naar dat de hoofdpijn nog steeds niet weg is. Ik had zo voor je gehoopt dat je er meteen vanaf zou zijn na de bevalling. Is daar nog een richtlijn voor of is het echt afwachten tot de hormonen uit je lijf zijn?

JupitR en Kaatje92 vinden dit leuk.
  14. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Hier is de kleine ook echt heel relaxed! (Tot nu toe, laten we niks jinxen:roflmao:)
    Kraamzorg zei dat het geen fabel is om 9 maanden te ontzwangeren, dus we gaan maar van het ergste uit. Bizar: uur na de bevalling zei partner: ‘je ziet er nu al beter uit dan tijdens de zwangerschap’. Had gelijk kleur op m’n gezicht. Kan ook weer eten, dat kon ik tijdens de zwangerschap niet echt zonder misselijk te worden. Moet er nu wel oppassen dat ik niet teveel ongezond eet:roflmao: in de zwangerschap dus totaal niet gedaan haha. Hoop ook dat de hoofdpijn snel wegtrekt, maar al zo blij dat ik weer goed kan eten en me fysiek verder goed voel!

KarlijnA91, Krv en JupitR vinden dit leuk.
  15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.188
    113
    Vrouw
    Ah @Kaatje92, wat vervelend dat de hoofdpijn er nog is. Blijf vooral naar je lichaam luisteren. Als je veel aankunt, dan hoef je ook niet gedwongen te blijven zitten natuurlijk ;) Is de hoofdpijn niet wat afgenomen? Ondanks dat het best 9 maanden ontzwangeren kan zijn, zijn veel hormonen al wel in rap tempo afgenomen (progesteron, oestrogeen, hcg) en als er geen verschil is, zou het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat het niet per se verband houdt met de zwangerschap. Lijkt me iig niet de bedoeling dat je hier nog 9 maanden mee zit, dat bedoel ik meer :)

Wel fijn dat het zo goed gaat met E.! Hopelijk blijft het zo'n engeltje. En anders kan je nu in ieder geval opladen, mocht hij nog wel een draakje worden ;) Gaat het nu beter met de flesjes? En kan hij zichzelf al beter warm houden?

Ik hou het op zich wel vol. Ik had alleen wel verwacht inmiddels een baby te hebben ;) Vannacht lag ik wel echt even te wachten tot het zou beginnen, maar tegen beter weten in :p Verder slaap ik wel goed, wat ik nog steeds bijzonder vind. En het is heel fijn m'n moeder en zusjes weer beschikbaar te hebben, die ondernemen het een en ander met de jongens. Vandaag zijn ze ook de hort op, dus heb het rijk voor mij alleen. Heb maar weer wat schoongemaakt en zit nu te lummelen op de bank. Misschien zo nog dweilen met een beetje de hoop dat fysieke inspanning wat oplevert :roflmao:

Gaat lichamelijk dus wel beter nu dan een paar dagen terug @Krv. Donderdag controle en ben benieuwd hoe dat dan gaat. Ik wil niet (zo lang) over de 40 weken heen lopen, dus zou een strippoging al best een optie vinden als ze dat voorstellen. Inleiding lijkt me heftiger en hoop ik toch te voorkomen. Maar liever dat dan richting de 41 weken denk ik.

Vanavond blijft mijn moeder slapen en donderdag een van m'n zusjes. Misschien dat ik m'n oudste zus nog vraag voor woensdagnacht, maar zij heeft hier de afgelopen twee nachten ook geslapen en hecht misschien ook waarde aan haar eigen bed;)

Kleine is nog goed actief, dus dat neemt mentaal wel zorgen weg. Ik snap eigenlijk zelfs niet hoe ze zo actief kan zijn af en toe ;)

Krv vindt dit leuk.
  16. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Misschien geeft het rust dat je moeder blijft slapen vannacht en komt het dan op gang. Vaak onbewust ben je toch bewust wanneer het t beste uitkomt ofzo denk ik (als je lijf mee werkt dan). Wat fijn dat je nog lekker kan slapen. Misschien zet het dweilen ook wel iets op gang! Wie weet. Hoe ver ben je nu precies?
    Hopelijk hoef je de 41 weken niet aan te tikken, misschien zelfs de 40 niet eens. Ik had het hier wel verwacht tot ik ingeleid moest worden dan, maar wie weet komt het een dezer dagen zelf op gang. Zou natuurlijk het allerfijnste zijn!
    haha ik spaar alvast m’n energie (tijdens de dutjes:roflmao:) voor als het een draakje wordt hahaha.

Moet zeggen dat tot een paar dagen geleden de hoofdpijn erger was, maar vandaag lijkt dat mee te vallen. De onderbroken nachten helpen natuurlijk dan ook niet helemaal mee. Na mijn dutje is de hoofdpijn namelijk wel op een erg laag pitje dus dat is fijn! We gaan zo naar de stad wandelen, hoop dat ik dat red. Verder maar rustig aan doen de rest van de dag, anders vanavond weer last denk ik:roflmao:
    :o:

Krv en JupitR vinden dit leuk.
  17. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @Saby, hier begon het ook met een paar dagen bruin verlies! Het kan niet lang meer duren toch?!

18. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    #1598 Saby, 25 jul 2023
    Jaa ik hoop het, bruin verlies is nu weer minder. Wel het idee dat ik af en toe harde buik heb en drukken dgevoel beneden. Soort stekend drukkend gevoel wat even aanhoudt, geen ervaring met dat soort pijn :roflmao:

Kaatje92 en JupitR vinden dit leuk.
  19. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Klinkt herkenbaar @Saby dat drukkende gevoel na het verliezen van de slijmprop! Hopelijk zet het snel door en bij @JupitR ook!

Hier is alles nog rustig, ik denk dat deze baby gaat wachten tot volgende week als z’n zus jarig is :p

Ik heb donderdag weer controle, ben benieuwd of ze dan willen strippen. Ben er in elk geval wel klaar voor, hou het nog wel ff vol, maar ben ook zo nieuwsgierig!

Donna1993, Kaatje92, Saby en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    #1600 Saby, 25 jul 2023
    Zo weer thuis. Doorbloeding is prima, dinsdag weer terug bij 40.5. Tot vrijdag zei ze dan heeft ze dienst. hoop zeker eerder bevallen te zijn
    Ik zei nog, ben slijm verloren en bruin verlies.. Maar dat betekent niks. Nee zei ze maar wel fijn om in ieder geval iets te hebben :roflmao:

Donna1993, Kaatje92 en JupitR vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina