Hier man zijn laatste vakantie/verlof dag. vanaf morgen ben ik 2 weken alleen met 2 kids en dan heeft hij nog 2 weken vakantie. Hij is nu zwemmen met dochter, ik ben voor het eerst alleen thuis met R. Natuurlijk wel alleen met hem geweest, maar alleen in het ziekenhuis. Dit voelt als voor het echie Ik ben heel blij dat mijn herstel opzich wel goed gaat na de operatie en het bloedverlies. Alleen bukken gaat nog niet zo lekker in m’n hoofd. Bloedverlies is de ene keer meer dan de andere keer, maar valt gelukkig best mee. Er kwam geen blaasontsteking uit bij de huisarts, dus het is nog steeds een beetje gissen waar de buikpijn vandaan komt. Verder geen koorts of ziek gevoel ofzo dus niemand weet het eigenlijk.. maar even afwachten nog dus.
Gefeliciteerd @nijntje87! Wat fijn, zo’n bevalling met weinig poespas! @Wes88, dat zal wel aanpoten worden morgen. Nu nog even lekker genieten van de één-op-één tijd met de mini! Hier is manlief ook weer aan het werk gegaan vandaag. Is toch weer even wennen na bijna zes weken met z’n drieën
Dat is inderdaad wennen na zo'n lange periode @KarlijnA91! Hoe gaat de dag tot nu toe? Vooral weinig verwachtingen hebben en blij zijn met het hoognodige te kunnen doen, is mijn herinnering van bij mijn oudste. Dat je je voor de geboorte niet kon indenken waar je met een baby de hele dag zo druk mee kon zijn en nu al blij als je even kunt douchen. Zo ging het hier tenminste @Wes88, dat wordt wel even wennen ook! Ik was toen zo trots dat het me gelukt was met baby en peuter naar de speeltuin te gaan Heb je al iets van uitslag van de plakkertjes? Mijn man is naar een museum met de jongens, dus ik hang nu op de bank met F. De kraamhulp komt rond 14.30, maar die heeft hier echt weinig te doen. Gisteren ging ze ook na 2 uurtjes al weg. De borstvoeding loopt goed, F. groeit goed, ze slaapt lekker in mijn armen en nog niet zoveel in de wieg, maar dat is oké. Broers zijn dol op d'r, dus wat wil je nog meer ♡ Hier moet man over 4 weken weer werken, en dan is school ook weer begonnen. En ook dat gaat wel weer lukken. Maar vooralsnog fijn dat we elke ochtend rustig aan kunnen doen. Zo is het toch nog wel heel fijn dat m'n verlof in de schoolvakantie valt.
Ah, klinkt heerlijk zo! nee de uitslag krijgen we 22 augustus pas bij de cardioloog, hij krijgt dan ook gelijk weer een hartfilmpje en echo. Ik neem aan dat ze die plakkertjes wel gelijk uitlezen hoor, dus mocht er iets heel geks gezien zijn dan hadden we het denk ik al wel gehoord. Maar toch blijft het spannend.
Ja, kan ik me voorstellen. Dit zijn van die momenten dat je gewoon een heel saai en gemiddeld kind wilt en geen bijzonderheden. Hoe is je dochter met haar broertje? Merk je bij haar dat de spanning nu wat gezakt is, of door alle gebeurtenissen nog niet misschien?
Haha, precies wat jij zegt @JupitR. Naast het verschonen-verzorgen-voeden-kolven riedeltje heb ik tot nu toe alleen de vaatwasser uitgeruimd en m’n melk ingevroren J. Heeft sinds een paar dagen ook meer last van krampen en spugen, dus na het voeden duurt het even voordat hij zijn rust heeft. Klinkt als een heel relaxte kraamweek voor jou. Maar ik kan me ook voorstellen dat alles wat meer geroutineerd gaat bij een vierde, haha! Wel intens dat de kleine vooral op jou wil slapen, maar fijn dat ze zich bij jou zo veilig voelt. Hopelijk wil ze straks ook langzaamaan in de wieg! @Wes88, dat duurt dan nog even ja. Maar inderdaad, mocht er iets geks zijn dan hoor je het denk ik wel eerder! Maar laten we daar niet vanuit gaan
dochter is echt een hele lieve grote zus, wil het liefst overal mee helpen. De 2 ziekenhuis opnames hebben er wel ingehakt bij haar. Elke keer als ze langs kwam waren er andere verpleegkundige natuurlijk. De eerste kraamzorg is er van zaterdag tot dinsdag geweest, daarna werd ik opgenomen en kregen we donderdag en vrijdag nog een andere kraamzorg, daar heeft dochter geen woord tegen gezegd. Vorige week was er een mevrouw van het consultatiebureau, daar heeft ze ook niks tegen gezegd. Ze heeft ook vaak huilbuien, en vraagt elke dag hoe het met mij gaat. Ze heeft met die bloeding ook net iets teveel gezien.. zo zielig. Hopelijk slijt het bij haar een beetje met de tijd.
Hier gaat alles goed. Zelden zo'n zen baby meegemaakt aldus de hulp. We hebben een hele ervaren kraamhulp. Met diverse medische studies. Ze komt, eigen keuz, elke dag tot 13. Borstvoeding is goed opgang. Helaas wel kapotte tepels maar even goed aankijken. Ze is trouwens p78 @JupitR
@nijntje87 gefeliciteerd! Klinkt als een fijne bevalling! @Wes88 fijn dat je je beter voelt zeg. Pak nog maar goed je rust waar het lukt!
Ik lees alles mee hoor, maar kom niet zo aan reageren toe! Fijn dat jullie kraamweek zo relaxt is @JupitR en dat de borstvoeding goed op gang komt. Hier hebben we de kraamzorg ook meerdere keren eerder weggestuurd, ik had ook gewoon niet echt iets voor haar te doen. M. zit ook het liefst aan mij vastgeplakt. Vannacht wel eindelijk weer een aardig succesvolle nacht in de cosleeper gehad gelukkig. Ik slaap meestal niet goed als hij naast me in bed ligt. Voel me vandaag dus weer herboren, ondanks dat ik vannacht toch 2x een uur bezig ben geweest met hem. Morgen eerste afspraak bij het cb en dan ook weer wegen. Ik heb er vertrouwen in dat hij goed gegroeid is sinds vorige week.
Onze M. is 290 gram gegroeid afgelopen week, nu 4060 gram Hij hapt ook echt mooier aan nu sinds hij gekliefd is, klemt minder met zijn kaken, kan zijn tong verder uitsteken. Blij dat we dat gedaan hebben!
Super fijn. Toch prettig als dat allemaal goed loopt. Hier vandaag stuwing, madam is over haar geboortegewicht dus het loopt allemaal goed.
Hier de eerste 2 dagen zonder man overleeft. Merk wel dat het doseren van mijn energie nog lastig is. Smorgens doe ik teveel en smiddags kun je me opvegen. snachts doe ik de voedingen nu helemaal alleen, val weer diep in slaap en man maakte me gister rond 7;45 wakker met koffie voordat ie naar z’n werk ging. Vanmorgen werd ik iets over 8 wakker met koffie op m’n nachtkastje, man was al naar het werk. Dochter zit dan al met een ontbijtje beneden met de iPad. Klinkt misschien heel normaal maar voelt voor mij echt als waardering ❤️ kom er alleen nog niet vanaf dat ik me heeel eenzaam voel snachts en het gevoel van de 2x ziekenhuis weer voel als ik hem in m’n eentje op z’n kamer aan het voeden ben..