Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Haha heel herkenbaar.
    Ik heb idd het gevoel dat hij niet echt moe is als ik hem sochtends in bed leg, maar als ik de gemiddelde wakkertijden en slaaptijden zie dan slaapt hij s ochtends echt te weinig :oops: en dus totaal ongestructureerd over de dag. Misschien ligt het ook wel een beetje aan zijn gecorrigeerde leeftijd? Hij is gecorrigeerd nu 2 weken, maar ongecorrigeerd al bijna 7. Merkte jij dat bij je te vroeg geborene ook dat structuur aanbrengen meer tijd nodig had?

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Achteraf en op papier was het ook een super goede bevalling! Ik zat mezelf gewoon in de weg. Soms weet je teveel en werkt dat tegen. :) Ik wil mijn bevallingsverhaal best delen via pb ofzo. Even kijken of dat lukt.

Ja, snap wel dat je langer een bubbel had willen creëren, maar ook lastig inschatten als je weet dat het op een gegeven moment ineens heel snel kan gaan! Kreeg je van tevoren maar gewoon een soort draaiboek hè? Dat zou een hoop onzekerheid schelen. :p

JupitR vindt dit leuk.
  3. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 Herkenbaar! Hier in de ochtend ook vaak lang wakker. In de middag en avond slaapt hij wel meer. De laatste twee middagen zelfs wel 2,5/3 uur achter elkaar, dat is nieuw! Verder gaat het hier redelijk zoals @JupitR beschrijft. Hij valt of aan de borst in slaap of als ik met de kinderwagen wandel. O ja, en de draagdoek begint hij steeds meer te 'snappen'. Daar slaapt hij nu soms ook in. Helemaal zelf in slaap vallen lukt hem eigenlijk nooit.. Overleggen in de cosleeper of de wagen lukt soms wel, soms niet. Hij slaapt dus ook wel veel op mij overdag. Het is hier dus ook een beetje zoeken wat werkt, maar het zal vanzelf wel wat beter gaan worden. Nu al echt een ritme verwachten is denk ik niet geheel realistisch. Dat komt echt vanzelf over een tijdje. Maar ik ben wel jaloers op mensen die 'gewoon' hun kind weg kunnen leggen en dat het kind dan gewoon gaat slapen. Dat ken ik hier niet. :p

JupitR vindt dit leuk.
  4. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Misschien heb ik dan teveel mensen met perfecte baby’s om me heen :roflmao: Fijn om te horen dat ik niet de enige ben waarbij het dus niet zo werkt, ik vroeg me echt af hoe mensen dat doen. Maar ook niet dus haha :p

JupitR vindt dit leuk.
  5. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Ik kreeg deze tip van de kraamverzorgster, geen idee of het echt wat is hoor, maar zij raadde het aan bij aanhoudende krampjes

Bijgevoegde bestanden:

6. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    hier ook nog totaal geen structuur in de slaapjes, komt vanzelf (hoop ik :roflmao:)

toevallig is hij hier smorgens ook veel wakker en slaapt hij vaak in de loop vd middag tot aan de laatste fles met wat wakker momenten als het tijd is voor de fles.
    Dan rond 22:30 de laatste fles (voeden hem op verzoek maar komt toevallig steeds rond die tijd uit) en sinds 3 nachten komt hij dan nu niet meer na 3 uur maar laat hij er 4,5 / 5 uur tussen zitten.
    Maar ik weet nog niet of dat iets van ritme is of puur toeval haha.

wakker wegleggen en zelf in slaap vallen lukt hier alleen als ik hem in z’n nestje leg en hem op de badmat zet om zelf te douchen, of op de bank en dan ga stofzuigen. Als er maar herrie is dus hahaha

KarlijnA91 vindt dit leuk.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Haha @KarlijnA91, perfecte baby's heb ik nooit gehad ;) Maar ach, wat is "perfect" he, eigenlijk is het heel begrijpelijk dat ze lekker bij je willen zijn!

Bij mijn oudste (die prematuur was) hadden we nog de meeste structuur, in de zin dat we het meest ons best deden om hem in de wieg te laten slapen. Maar ook hij sliep dus soms alleen in de wagen en ik was nogal gefocust op zijn slapen, omdat ze in het ziekenhuis hadden gezegd dat dat heel belangrijk was en dat is bij mij nogal dwangmatig binnen gekomen ofzo ;)

Ik ben wel voorstander van oefenen in bed, maar zeker sinds de geboorte van de derde heb ik helemaal geen zin (en gebrek aan tijd) om alleen maar naast zo'n bedje te zitten en dan hopen dat het niet na 30-45 minuten al weer klaar is. Dus wij doen wat werkt. En wat goed voelt. En het mooie daarvan is dat je jezelf later niets kwalijk kan nemen. Wij zaten wel bij de derde een jaar lang met moeilijke slaapjes, maar hem laten huilen was geen optie, dus dan maar weer in de doek of de wagen. Ik gun ook de moeders van eerste kindjes in deze groep en eigenlijk overal om je gevoel te volgen en niet het gevoel te krijgen iets fout te doen als het niet "perfect" volgens het boekje gaat.

Overigens geloof ik ook niet per se in een ritme of het willen bereiken van een ritme, want dat verandert toch telkens weer. Het enige ritme dat je kunt aanhouden - in mijn ogen - is de behoefte van je kindje. En misschien iets van een volgorde in de bezigheden die je doet.

Kaatje92, Krv, zegenwens en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Ohh zo herkenbaar @Wes88!

En je hebt helemaal gelijk @JupitR! Ik voel me ook het fijnst als ik hem volg. Fijn om af en toe wat aanmoediging te krijgen van ervaren moeders :oops: Lijkt me zo heerlijk om deze ‘klus’ met eigen ervaring te kunnen doen.

JupitR vindt dit leuk.
  9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91, als er iets is dat ik anders had willen doen bij mijn oudste, is meer vertrouwen op mijn gevoel en minder denken dat ik het pas goed doe als ik de boekjes volg. Ik hoop dan nu in ieder geval bij andere jonge moeders aan te geven dat je gevoel volgen heel belangrijk is, je baby's niet kan verwennen en de "perfecte baby" (die gemiddeld groeit, geen krampjes heeft, weinig huilt, geen reflux of allergieën, de borst meteen goed pakt en/of ook elke fles en zelf in slaap valt) nogal uniek is. En zelf zou ik er nog aan toevoegen dat doorslapen niet zaligmakend is, maar dat is ook omdat wij samen slapen en de onderbrekingen met voeden 's nachts voor mij niet zo intens zijn.

KarlijnA91 en Krv vinden dit leuk.
  10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Zo eens met jou @JupitR. Vaak hoor je dat baby’s nu al zoveel moeten. Ze moeten zelf in slaap vallen, ze moeten zichzelf kunnen vermaken in de box, ze moeten doorslapen. Maar van wie moet dit? Bij m’n eerste maakte dit me ook onzeker en was ik met 6 weken zo ontzettend veel en lang bezig met hem zelf in slaap laten vallen/slaapjes in bed doen. Daar werd ik verdrietig en gefrustreerd van en het hielp uiteindelijk ook helemaal niks. Nu wil ik dat niet meer, ik heb nog niet eens gedacht aan slaapjes in bed doen haha. Hij slaapt gewoon waar en wanneer hij wil. Nu heb ik hier wel het geluk met een baby die zelf in slaap valt en ik weet echt niet wat ik meemaak. Soms kijk ik gewoon hoe hij wakker in de cosleeper ligt (alleen in de avond/nacht, verder is hij altijd bij ons beneden) en rustig in slaap valt. Ik vind het heel bizar want ik ben dit niet gewend van de oudste. Ik denk ook niet dat dit zo jong al te leren is maar gewoon een kwestie van geluk hebben. We doen in elk geval niks anders dan toen, maar we hebben gewoon een ander kindje nu, met zijn eigen wensen en behoeften.

Verder slaapt hij hier eigenlijk overal, in de box, in de newbornset op de tripp trapp, op mijn borst, in de draagdoek, in de kinderwagen. Net waar hij op dat moment ligt en moe wordt.

Hier ook al 2 avonden last van krampjes en ik vind het ook zo zielig. Hopelijk zijn de baby’s er snel vanaf.

Wij gaan in de laatste week van de vakantie nog een weekje weg. We hebben een huisje met een heerlijke tuin geboekt in de Ardennen. Zoals het er nu uitziet wordt het heerlijk weer. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat is, voor het eerst met z’n vieren weg. Gelukkig hebben we ook een wasmachine in het huisje want we hebben wel weer een spuger helaas. Hij lijkt er zelf gelukkig geen last van te hebben maar de wasmachine draait overuren.

KarlijnA91, JupitR, Charls en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Dankjewel voor de lieve berichtjes. Naast zen krampjes heeft hij ook het zuur dat omhoog komt. Gisteren kreeg hij het niet weg geslikt en ging helemaal spartelen. Dat doet tie wel vaker als het omhoog komt maar gisteren duurde het echt lang en kreeg ik t zelf ook een beetje benauwd. Toen hij het weg geslikt kreeg was het heeel hard huilen. Zo zielig om die paniek te zien.

De pepti zal even tijd nodig hebben. 2 weken zeggen ze. Al lijk ik wel een klein beetje verschil al te zien.

Hier is hij vanmorgen om 8 uur in bad geweest. Toen een flesje om 8.30 en pas net om 10.45 in slaap gevallen.

Zo naar de verloskundige voor de afsluiting.

Hij drinkt ook niet super goed. Vaak maar 70cc en biedt m 135cc aan. Naja hopelijk gaat t snel beter.

Saby vindt dit leuk.
  12. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Cb is even snel komen meten thuis. 4300 gram, 380 aangekomen in 6 dagen. Ze twijfelde even of we niet te veel voeden maar toen uitgelegd dat ze soms 5 minuten drinkt en daar 5 uur op Kan slapen:roflmao:

Vandaag drinkt ze toevallig wel om de twee uur.

JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  13. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Hoe was 't bij de verloskundige?

14. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Zo, doen jullie goed! :D

15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Ah Roni7888, dat klinkt helemaal niet leuk. Maak je je zorgen?

Wow @Saby, jij geeft echt slagroom, haha. Dat wordt een lekkere chubby baby!

16. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Sooo, jij maakt krachtvoer :roflmao:

17. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    dat weekje klinkt echt heerlijk! Fijn van de wasmachine, hier draait hij ook overuren en zou ook niet genoeg kleding hebben voor een week niet kunnen wassen :roflmao:

Krv vindt dit leuk.
  18. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Ah, klinkt niet fijn! Hoe was het bij de verloskundige?

19. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    wow, doe je goed mama :D

20. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Hoe is het verder met jullie?

Hier gaat het lichamelijk goed, mentaal is een ander verhaal. Maar goed, woensdag intake voor therapie.

ik vind het lastig wat ik hem aantrek met dit weer, meer last van? Gister avond droeg hij een romper korte mouw, dun broekje en wikkel truitje, en vond ik z’n nekje klammig voelen. Was hij 37,7.. dus sokken uit, dunner truitje aangetrokken, en alleen een lakentje over z’n puckababy, Temp ik hem net, 36,6..
    nu maak ik me daar verder niet druk over hoor, maar wat trek je hem morgen/straks dan aan, een T-shirt korte mouw? Hoe doen jullie dat?

ik moet er wel bij zeggen dat hij gewoon al warm is van zichzelf. 2e nacht ziekenhuis had hij al geen kruiken en muts meer.

geef mij wat dat betreft mijn dochter in december maar, die kon je niet warm genoeg aankleden :roflmao:

Deel Deze Pagina