Je kunt evt huren voor de eerste periode. Ik denk dat ze dat aanraden omdat best een groot deel van de vrouwen al vrij snel stopt.
@KarlijnA91 Volgens mij adviseren ze dat zodat je er geen geld aan uitgeeft voor het geval de borstvoeding niet lukt ofzo. Geen idee. Tijdens de kraamweek wordt een speciale, extra krachtige borstkolf geadviseerd om de productie op gang te brengen. Die kolf huur je dan via bijv. Medipoint. Dat weet de kraamverzorgende wel Een 'gewone' kolf werkt minder goed als de productie nog op gang moet komen. Evengoed ga ik denk ik wel alvast een kolf aanschaffen. Ik wil toch 'maar' een handkolf en krijg hem vergoed van de verzekering.
@Wes88 Heerlijk! Hier ook laatste wasjes doen deze week en dan de commode definitief proberen in te delen. Laatste inventarisatie doen qua kleding. Genieten Morgen laatste werkdag?!
Met zo'n verbouwing zou ik ook wel onrustig worden denk ik Jammer dat het toch wat uitgelopen is, maar wel fijn dat jullie nu weer beneden kunnen leven! Heb je wel al ideeën voor de babykamer?
Het is niet goed voor mij om te lezen hoe ver jullie al zijn met spulletjes en inrichten Man heeft nu tijdelijk de babykamer geclaimd, maar eigenlijk ook vanwege mij. Ik slaap zo slecht met hem naast me, dat we apart slapen. Dus staat er nog een eenpersoonsbed in de babykamer. Op zich niet eens zo erg als die er straks nog steeds staat natuurlijk. Misschien moet ik daar gewoon vanuit gaan. Dan rest ons nog wel de kast van jongste in zijn nieuwe kamer helemaal af te maken, te kleine spullen naar zolder en babyspullen van zolder af. Kan in ieder geval niet nu tijdens de keuken verbouwing. Ik loop toch wel 2-4 weken achter de meeste van jullie, daar moet ik me maar maar vasthouden
Hier is mijn man dit weekend eindelijk begonnen met onze slaapkamer trouwens. Stond al op het punt om te zeggen dat het niet meer hoefde van mij, zo geen zin meer in al die rotzooi. Maar toen stond hij toch ineens te behangen. Elke keer een stukje, we hebben best wel een grote slaapkamer. Hele kamer staat op stelten nu en we slapen op onze matrassen op de grond in een andere kamer. Voel me echt invalide als ik 's nachts van de grond moet opstaan om te plassen. Hopelijk is het behangen snel klaar, dan kunnen we gaan schilderen, alles weer op zijn plek zetten en een beetje herorganiseren/herindelen. Zal blij zijn als het klaar is.
Haha, je loopt idd wat achter op ons. Een aantal weken geleden was ik ook nog niet zo ver. Rustig ademhalen hoor Maar ik snap wel dat het begint te kriebelen om alles op orde te hebben.
Ah, thanks voor jullie tips! Toch handig, wat ervaren vrouwen @JupitR, ja ideeen genoeg! We hebben alles ook al in huis/op zolder/bij ouders staan, dus het is een kwestie van behangen, commode en kast voor de laatste keer aflakken, bedje in elkaar zetten. De aankleding doe ik wel stukje bij beetje. Ik was er de hele verbouwing vrij rustig onder, maar afgelopen week wel even een meltdown gehad toen het fysiek ook niet zo lekker ging Maar nu hebben we gewoon een gloednieuwe benedenverdieping, grote open keuken, alles geïsoleerd, veel licht, het was het waard zeggen we maar. Maar zo te lezen ga jij nu ook nog een verbouwing tegemoet
Super fijn! En dan dus lekker ermee aan de slag dit weekend. In 3 dagen kan het dan ook wel snel gaan! Ik ben benieuwd naar het resultaat Wij zitten inderdaad in een keukenverbouwing. Vrijdag gesloopt, maandag t/m vandaag zijn werkmannen bezig geweest met leidingen, stucen en nieuwe stoppen plaatsen in de meterkast. Nu nog een kwestie van he stucwerk laten drogen en dan wachten tot de keuken geleverd en geplaatst wordt. Het is ergens ook wel weer grappig om af te wassen in een teiltje en provisorisch te koken. Maar het was wel spullen uit kast A naar plek B, zodat de spullen uit de keuken naar kast A konden. Nu zit een deel van kast A in de babykamer en een deel op zolder. Het kan even niet anders. Nouja, vast heel herkenbaar, jullie verbouwing was veel ingrijpender nog
Ohh @zegenwens wat vreselijk om op de grond te moeten slapen nu haha. Kan me heel goed voorstellen hoe je je dan voelt. Maar wat zal het fijn zijn als jullie kamer klaar is. Misschien kan hij lekker doorwerken in het komende lange weekend. Hoe gaat het met je maagzuur nu? Ik merk dat ik zelfs wat meer omeprazol nodig begin te hebben, elke 2 dagen ongeveer nu in plaats van 2 per week.
Ja ik kom er dan nu bijvoorbeeld achter dat ik geen wiegbeddengoed meer heb, dat was allemaal roze dus net even nieuw besteld morgen laatste werkdag ja! Kijk er naar uit en aan de andere kant is het ook weer een gek idee. Ik had alvast slagroom, muisjes en cupcakes besteld bij de boodschappen zodat ik dat bij mij vervangster neer kon leggen voor het moment suprême, zijn de cupcakes maar goed tot 3 juli.. totaal niet over nagedacht haha. Jullie al een idee hoe je dat op je werk gaat doen?
Het voelt een beetje als kamperen ja Gelukkig als m'n man het eenmaal in zijn bol krijgt, dan kan hij ook ineens hard werken om het af te krijgen, dus dat komt wel goed Ik begon een week geleden met de omeprazol geloof ik en heb nu 3 ervan gehad. Kan idd 2-3 dagen op één tabletje. Heel blij mee Hopelijk blijft het bij jou verder stabiel tot aan de bevalling!
@Wes88 wat attent van jou haha! Ik stuur alleen een kaartje naar mijn leidinggevende denk ik. Wij hebben veel kleine locaties, 4 hoofdlocaties en veel mensen werken overal en nergens dus niet echt te doen. Op mijn eigen standplaats ben ik ook al een hele tijd niet geweest. Dat klinkt goed @zegenwens!! Fijn!
Oei, ook al aan het kamperen @zegenwens Ik kan het me helemaal voorstellen 's nachts. Moet je er vaak uit? Ik slaap ivm rusteloze benen nu af en toe met een voedingskussen ertussen en gebruik regelmatig White noise (regen geluid eigenlijk) om te slapen. En daar doe ik dan één oortje van in, van het oor dat boven ligt zegmaar. Maar ik ga nog wel 5-6 keer eruit 's nachts en wil ook gewoon wel eens omdraaien en dat is al met al dan een hele happening @Krv en @Wes88, laatste werkdag dus morgen?! Heerlijk! En zeker attent @Wes88. Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met mijn werk, haha. Vind het werk leuk, maar de mensen en hoe bepaalde zaken geregeld worden vreselijk. Werk moet het dus ook maar doen met een geboortekaartje Jouw activiteiten hebben me trouwens toch geïnspireerd vandaag Lades in de babykamer zijn nu leeg en de boel is weer afgenomen. Dat stof dat dat stucen teweeg brengt ook..
@JupitR jaaa laatste dag! Of misschien maak ik er een halve dag van.. alles is afgerond, overgedragen. Natuurlijk, ik kan altijd wel iets doen maar het is ook wel goed zo haha. En oh wat vreselijk dat je er zo vaak uit moet. Hier blijft het gelukkig beperkt tot 1, soms 2, keer per nacht.
@JupitR Gelukkig meestal maar 1x per nacht en soms zelfs helemaal niet Dus ik klaag niet. 5-6x lijkt me echt pittig! Een voedingskussen tussen mijn benen vind ik ook lekker liggen, maar ik ben een enorme draaikont in bed en het is idd een enorme onderneming om met dat kussen steeds te moeten draaien. Ik kan ondertussen wel nog steeds half op mijn buik slapen 't Is wel een tempur matras, dus het vormt zich lekker naar mijn lijf. Ben benieuwd of er toch snel een moment gaat komen dat het echt niet meer lukt.
Nou vandaag de halve dag in t ziekenhuis geweest. Heb sinds vrijdag pijn in mijn bovenbuik. Komt met vlagen maar voelde dat het niet goed was. Van t weekend bijna de hap gebeld maar gewacht op de afspraak van de verloskundige maandag. Die dacht aan niks ernstigs. Moest maar een kruikje pakken dinsdag weer zoveel pijn en de verloskundige gebeld. Die adviseerde even de huisarts mee te laten kijken en urine te controleren. Vanmorgen dus bij de huisarts geweest. Die heeft mijn ontstekingswaarde gecontroleerd en die waren erg verhoogd waarop hij me dus doorverwees. In mijn urine zaten eiwitten maar nitriet was negatief wat een blaasontsteking dus uitsloot. In het ziekenhuis 2 inwendige echos gehad om mijn baarmoedermond te meten en die zat op t randje en 1 gewone echo. 3 uur aan de ctg en bloed en urine onderzoek. Ze konden de vinger er niet op leggen en hebben me nu naar huis gestuurd met AB voor blaasontsteking terwijl ik pijn in mijn bovenbuik heb. Uit het bloed kwam ook een te hoge witte bloedcellen. Ik vertrouw het nog steeds niet. Nog nooit een blaasontsteking gehad en bij de huisarts was het negatief. Ook geen klachten daarvan. Maargoed ik moet vrijdag terug komen naar de poli. Voor de pijn neem ik paracetamol Dus dat was men dagje wel. Nu men bed in want ben gesloopt. Ik reageer later op de rest maar wilde t even delen. Luister naar je lichaam!!!
Oh nee! Dit lijkt wel op de klachten van pre eclampsie..? Hoe is je bloeddruk? Heel veel sterkte en hopelijk slaat de antibiotica aan.