uitgerekend 1-31 mei 2023 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 2jongensmama, 7 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @priscilla1987 goed dat je ook voor jezelf de tijd neemt en je na de zomer pas weer begint met werken. Ik weet dat tijdens je zwangerschap het zo'n gedoe was met je werk, gaat dat nu beter?

Heftig dat Noah steeds z'n prikken moet in het ziekenhuis en dat je nog met zuurstof zit etc. Dat kost toch ook wel veel tijd en je hebt ook nog je andere kids natuurlijk.

2. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @EenwensEendroom voel je vooral niet schuldig. Het is een herkenbaar verhaal, bij N. had ik ook de enorme drang om borstvoeding te geven wat niet lukte. Uiteindelijk ook veel afvallen en bleek dat ik geen productie had.

Nu bij A. had ik dan wel iets stuwing en elke keer denk ik had ik dan nu wel borstvoeding moeten geven? Het weer moeten proberen die strijd? Zeker als ik A. zo zie zoeken richting mij dan voel ik mij schuldig al weet ik dat dit deels door de hormonen komt.

Ondanks dat heeft de flesvoeding ook weer voordelen, het scheelt een hoop stress en mijn man kan helpen met de voedingen.

Geef het de tijd, het zijn ook je hormonen. Gelukkig is de flesvoeding heel goed en hebben we het als alternatief. Sterkte!

3. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Lief van je, dankjewel.

Het zijn zeker ook de hormonen. Dat versterkt alles alleen maar natuurlijk. Ergens geeft het mij ook wel rust .. wetende dat het aan mijn lichaam ligt en niet aan mijn mindset

Ik begrijp wel dat je je nu afvroeg of je dit keer wel had moeten voeden.. maar misschien was het ook dan weer niet gelukt. Dat weet je natuurlijk niet. Scheelt iig wel veel frustratie natuurlijk door het niet aan te gaan.

bluedrake vindt dit leuk.
  4. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Nee maar wel uit de buurt die kom om de twee weken aan huis dat is wel fijn hoor

bluedrake en GroeneBomen vinden dit leuk.
  5. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Had ik dus ook was het zo beu dat ik een ah thuisbezorgen abbonement heb genomen haha

6. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Hopelijk slijt het gevoel snel en kan je ook snel genieten van de intieme momentjes die ook flesvoeding kunnen geven.
    En straks extra veel liefde stoppen in alle hapjes die ze nog gaan eten ;). Je weet echt dat het niet aan jouw motivatie ligt.

bij mij ligt het wel aan m’n motivatie want ik heb gewoonweg geen zin in die polonaise van borstvoeding aan m’n lijf. Dus ik ben gelijk begonnen met kunstvoeding. Alles is prima. Er leven gelukkig in een modern land met goede voeding!

bluedrake, Rosje83 en EenwensEendroom vinden dit leuk.
  7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen dat is echt heel irritant hè. Je wilt ze ook niet laten huilen, maar continu er in en er uit werkt ook niet. Helpt het om de maxicosi er op te klikken misschien? Dat was bij mijn middelste de oplossing die wilde gewoon rondkijken en niet liggen in de bak.

8. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Dankjewel.

Je hebt ook helemaal gelijk hoor en ik vind ook dat iedereen volledig zelf moet weten voor welke manier van voeden er gekozen wordt. De flesvoeding hier in NL is volgens mij zelfs het beste van de wereld dus hebben zeker niks te klagen wat dat betreft.

9. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Vandaag voor het eerst een dag alleen met de baby. M’n man begint langzaam aan weer met werken. Kinderen zijn bij opa en oma. Wat een rust :D

bluedrake en Milou94 vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Nee helaas. Al geprobeerd haha

Gister had ik ook nog de peuter erbij dus je kan nagaan hoe blij ik was in de winkel :|

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ik snap het :roflmao:

bluedrake vindt dit leuk.
  12. MKH

MKH Actief lid

21 aug 2022
    367
    358
    63
    Vrouw
    @EenwensEendroom Wat verdrietig dat het niet lukt/kan terwijl je zo graag wilde. Kunstvoeding is gelukkig heel goed hier, maar als dat niet is wat je voor ogen had, is dat toch echt omschakelen.

Ik reageer wat minimaal helaas, want hou het niet echt bij. Het blijft toch een dagtaak om voor een baby te zorgen. En dan helpt het niet mee dat er nog extra gedoe is. Kleine meid doet te lang over de flessen, dus heeft nu bijna 2 weken een sonde. Met daarbij nog alles kolven, ben ik lang bezig met voedingen en alles schoonmaken en dan beginnen de krampjes en als die over zijn, is het alweer tijd voor de volgende voeding. Heb de tijd niet eens om de was te doen en vergeet soms (gelukkig alleen in m'n hoofd tot nu toe en niet echt nog) dat ik m'n zoontje van school moet halen...
    Daarbij naast alle medische zorgen om de kleine ook op persoonlijk vlak nog giga chaos hier, dus het is een mooi begin.
    Maar geniet wel van ons kleine ding, die vandaag precies 1 maand oud is <3

Ik hoop straks iets rustiger vaarwater dat ik ook echt kan reageren. Voelt beetje lullig om te spuien of maar op 1 te reageren en verder niet.

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Stil he? :D

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar met onze 2e. Zorg ook dat je wel af en toe een pauze kan pakken voor jezelf. Even alleen blokje om of alleen een dutje doen. En even netwerk inschakelen dan. Ik heb dat niet gedaan en was ook zo aan t overleven van voeding naar voeding (elke voeding duurde 1,5) en ik was echt geen leukere moeder met de weken die vorderden. Super snel overprikkeld en geïrriteerd
    Hopelijk snel een snellere routine erin. Kindje met medische zorgr vraagt veel.

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    *** breekt even in *****

@2jongensmama, las net, 5 weken geleden een meid geboren! Gefeliciteerd ♥

2jongensmama en bluedrake vinden dit leuk.
  16. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    spui jij je maar hier. Tis allemaal heel heftig voor je. Hopelijk dat gauw wat beter gaat kwa voeding dat je iets meer rust krijgt tussen voedingen door

MKH vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Voor t eerst gefietst met H! En de andere 2 natuurlijk. Wat een vrijheid :D

MKH vindt dit leuk.
  18. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Hoe? :D

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Fietskar, maxicosi erin vastsnoeren en gaan :D

20. xlalax

xlalax Lid

4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw
    Hallo

Ik ben xlalax
    28 jaar oud en 17 mei bevallen van ons dochtertje. We hebben al een zoontje van 2 jaar (april 2021)

Ik vroeg me af of jullie ook een whatsapp groepje hebben

EenwensEendroom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina