uitgerekend 1-31 mei 2023 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 2jongensmama, 7 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.115
    2.463
    113
    Vrouw
    Ik heb het gewoon gedaan met 10 weken… de producten zijn tegenwoordig zo natuurlijk dat het absoluut geen kwaad kan.

Milou94 vindt dit leuk.
  2. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.115
    2.463
    113
    Vrouw
    Echt super leuk! Ook al de nieuwe teddy schommelstoel van Quax gekocht. Ook helemaal gek van!

ZoeteAardbei vindt dit leuk.
  3. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Kapster hier ik breek even in. Ik heb in al die jaren als kapster geen gekke dingen qua kleur meegemaakt. Je moet voor de zekerheid niet verven als je grotere wonden op je hoofd hebt of deze vermijden om in te zetten. Enkel kan het qua blonderen wel zo zijn dat het ooit ietsjes minder helder wordt maar dit is bijna niet noemenswaardig.

Saartjee vindt dit leuk.
  4. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik heb me net voor het eerst gewogen en schrok even van wat ik zag. 4kilo sinds 4 weken zwangerschap pff

5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Waarom schrikken? Super netjes toch!

6. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Echt? Vond het nogal veel aangezien de baby 300gr weegt.. ik werd sterk geadviseerd om goed op mijn gewicht te letten, om zwangerschapsdiabetes zoveel mogelijk te voorkomen

7. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Het is keurig hoor. Je hebt ook nog vruchtwater , een placenta, in een zwangerschap kom je rond de 12 kilo Aan. Maar 20 is ook normaal. En 8 ook. 4 in de eerste 20 weken is echt niet veel.

Ik snap dat je op moet letter en proberen indd om niet aan de +20 of hoger te komen. Wordt je daar niet in begeleid dan? Alleen zo een advies is ook een beetje loos :oops:. Want aankomen bij een zwangerschap doen over het algemeen alle vrouwen (uitzonderingen daar gelaten!).

Saartjee vindt dit leuk.
  8. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Nou ik ben ook al 3 a 4 kilo aangekomen maar net als hierboven benoemd, baby, vruchtwater, placenta maar vergeet vocht en extra bloed ook niet.

Naam zijn we wel uit alleen vind onze oudste het helemaal niks haha. Dus miss veranderd het nog.

Gister bij de vk kon ze het hartje niet gauw vinden.
    Kreeg het helemaal heet. Nu ligt ze de hele tijd als we kijken op haar buik onderin mijn buik. Ze beweegt niet heel veel, maak me toch stiekem zorgen. Placenta ligt ook centraal voor dat schiet ook niet op. :confused:
    Klaagmodus maar weer uit.

9. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Hier ook 4 kg aangekomen.

10. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Heb ik ook. Dat minder bewegen. Het voelt heerlijk als ze beweegt en als ze een paar uur niks laat horen dan komen de zorgen :confused: Gister toch ff met de angelsound geluisterd. En savonds kwam ze los.

11. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Maar jouw placenta ligt dus voor? Dan is het logisch hoor dat je haar niet sterk voelt. Hier als de kleine een bepaalde houding aanneemt voel ik hem ook minder tot bijna niet. Pas als ik zelf even ga wiebelen met mijn buik dan draait hij zich om en dan kan ik hem beter voelen. En het is natuurlijk ook normaal dat ze veel slapen. Al geprobeerd om op je linkerzijde te liggen? Merk als ik dat in de avond doe de kleine niet meer stil te krijgen is. Echt heel erg fijn is dat

Christiana vindt dit leuk.
  12. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.115
    2.463
    113
    Vrouw
    Ik merk overdag vaak geen beweging. Pas als ik ergens een half uurtje rustig zit komt hij in beweging. Dat geld ook voor in bed liggen. Dus ik maak me er gewoon niet druk in. :)

Ik ben dan weer enorm onzeker over hoe weinig ik aankom. :roflmao: Ik was tot vorige week slechts 2 kilo aangekomen, deze week is er opeens nog een kilo bijgekomen. :roflmao:

Christiana vindt dit leuk.
  13. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb dat ook idd, tenzij ik eventjes zit dan voel ik lichte plopjes. Vaak in de ochtend voel ik haar goed en in de avond.. of als ik overdag plat op mijn rug ga liggen.
    Als goed is hoef je pas rond de 28 weken de baby echt elke dag te voelen..

Milou94 en Newbie123 vinden dit leuk.
  14. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik ben ook al zeker wel zo’n 4 kilo aangekomen. Wat ik teruglees was ik bij de oudste ook zo’n 7,5 kilo al aangekomen bij 26 weken. Dat gaat dus weer netjes die kant op. Uiteindelijk kwam ik bij haar zo’n 14 kilo aan, bij zoon denk ik 12/13. Dus zal nu ook wel weer rond de 15 zijn.

Ik zie vooral op tegen die eerste maanden met newborn in de zomer. Ik baal dat ik dan nog zo ik ben :|

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    @Anniek88 ja en de leuke zwangerschaps kleding ziet nu niemand want buitenshuis heb je een jas erover. Ik vond het bij de 2 jongens zo ideaal wat dat betreft, zwangere buik hop in bikini en lekker zwemmen ergens buiten. Of leuk jurkje aan. Nu is t toch allemaal verstopt. Geen buur die mij nu aanspreekt over de buik haha
    En idd... met zo'n eh bolle nabuik de zomer in... dacht daar ook gelijk aan. Niets leuk in t badpak....

Newbie123 vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik ben 1 kilo aangekomen, eindelijk!

Milou94, sierheester en Christiana vinden dit leuk.
  17. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Erzi Fijn dat het wel goed was, kreeg je nog extra advies mee of iets?

@Anniek88 Ik denk dat ik er een beetje tegenaan heb gezeten. Er wordt heel vaak gegooid met een PPD als je je een beetje somber voelt, maar die heb ik echt niet gehad. Wel hield mijn vriendin (werkzaam op POP poli) me een beetje extra in de gaten voor de zekerheid..

Qua gewicht, ik heb al even niet gewogen maar denk dat ik nu ergens rond de 6/7 kg zit. Ik wilde echt max 12 kg aankomen, maar ik heb het een beetje laten gaan afgelopen weken haha. Na oud & nieuw weer even wat meer opletten. Geen dieet uiteraard, maar iets minder chippies en chocolaatjes kan geen kwaad ;) Ik probeer gewoon even weer mijn kcal inname bij te houden en rond de 2300 te zitten op een dag, dan eet ik niet te veel maar ook echt niet te weinig.

De baby's voel ik af en toe wel, maar de placenta ligt echt heeeeelemaal over de voorkant dus niet gek dat ik ze niet continue voel. Soms drukken ze een beetje vervelend op m'n zij, dus ik heb er meer last van dan dat het leuk is hahaha.

Ik heb vandaag de kamer van mijn dochter behangen, het is echt zo leuk geworden! Ik zal een foto maken als alles schoon is en haar bed weer in elkaar staat :D

Volgende week gaat ze over en dan kan ik de babykamer gaan behangen. Ik ga de kamer niet verven, laat hem lekker zoals hij is alleen gaat het panterbehang weg en komt er een ander behangetje terug. Zes baantjes, dus zo klaar :thumup:

DisneyMama, SJD1988 en Christiana vinden dit leuk.
  18. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier was de 20-weken echo trouwens helemaal goed! Ondanks dat ze de placenta delen zag je goed een soort 'scheidingslijn' hiertussen en het zag ernaar uit dat hij netjes verdeeld is tussen de meisjes! Dat is al een hele opluchting, en geeft iets minder kans op 'scheefgroei' :D

Jess89, bluedrake, Milou94 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    438
    63
    Hier vandaag ook een goede 20 weken echo. Zeer uitgebreid (lees ruim een uur) in het LUMC maar geen afwijkingen te zien. Mijn buik is nu wel gevoelig na al die druk en gedraai van de echo knop.
    En het is nog steeds een meisje dus nu kan ik gaan shoppen!

bluedrake, Rosje83, SJD1988 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. MKH

MKH Actief lid

21 aug 2022
    367
    358
    63
    Vrouw
    Ik voel de kleine echt al heel duidelijk. Zeker als ik in de auto zit, dan houdt ze hele draaipartijen. En in bed vaak druk bezig. Vanaf de buitenkant is het ook al wel echt goed te voelen. Placenta achter, dus dat helpt mee.
    Qua gewicht weet ik het niet. Ik zat nog niet op m'n gewicht van voor de zwangerschap, maar laatste weken wel flink gegroeid en niet meer gewogen. Binnenkort maar weer eens doen.

Deel Deze Pagina