uitgerekend 1-31 mei 2023 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 2jongensmama, 7 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Ik ook slechte nachten pfff o_O
    Ik ga 1 april met verlof! Als januari voorbij is dan mag ik van mezelf gaan aftellen! :D

bluedrake en EenwensEendroom vinden dit leuk.
  2. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik ga pas half april met verlof, heb gelukkig nog wel krokusvakantie en lang paasweekend erin zitten. Maar het idee dat ik nog 12 volle werkweken heb vind ik ook pittig! Bij de vorige zwangerschappen zat ik vanaf 26 weken al in de ziektewet (toen werkte ik nog in de zorg). Maar nu heb ik een fysiek minder zware baan dus hoop ik het gewoon vol te maken. Gisteren sprak ik een collega die koos voor 34 weken, vooral omdat die laatste weken het mentaal ook gewoon pittig is. Ik ben heel erg benieuwd hoe ik het ga ervaren!

3. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja zeker heel spannend. Al sta ik er toch wel positief in. Ze is best beweeglijk en voel sinds gisteren vaak echt van duwen alsof ze zich uitrekt. Best ongemakkelijk gevoel. Dat doet denk ik een baby niet snel die iets mankeert..

2jongensmama vindt dit leuk.
  4. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga 6 april met verlof.. met nog een week vakantie er tussen.. het is ongeveer nog 4 gezinnen draaien! Nou dat moet ik echt redden van mijzelf!

5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik ga ook met 34 weken met verlof. Eigenlijk met 36 weken, maar neem nog 2 weken vakantie op vooraf. Mijn verlof op 36 weken doe ik bewust, we hebben een nieuwe baas, en hij kan wel vakanties intrekken, maar geen zwangerschapsverlof. En zo heb ik in ieder geval de 12 weken na de bevalling en daarmee minimaal de helft van de zomervakantie. (daarna heb ik ook nog vakantie verlof hoor, en het zal ook wel loslopen/goed komen).

Heb bij de eerste 2 tot 36 weken doorgewerkt, maar bij de derde dezelfde constructie als nu en dat is me echt allerbest bevallen. vind 36 weken echt te lang haha.

Maar nog 12 weken werken, en dan begint m'n verlof! Ga ook per april :)

6. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik voel deze baby echt zo ontzettend anders dan de vorige 3. Op allerlei andere plekken, dan weer heel laag, dan weer hoog, dan aan de zijkant, en echt schopjes.

De andere 3 voelde ik alleen als ze heel laag schopte en verder alleen geschuif en op het einde ook wat geduw.

Zo raar haha. Maak me dan ook meteen zorgen, is dat wel goed , en is dat wel normaal, hormonen zijn zo erg.

7. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    herkenbaar, deze dame beweegt zich ook heel anders dan haar zussen. Maar mss ben ik t ook wel vergeten ? Toch een tijdje terug

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    heerlijk wat langer verlof. Ik heb verlof en daarna vakantie opgenomen. Dus de gehele zomer vakantie vrij :D.

9. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    ja ik ook de hele zomervakantie! en mijn man ook, dus echt vet lekker haha! Kijk er enorm naar uit.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  10. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heeeeeerlijk! Ik kijk er ook echt naar uit! Was ook mijn “eis” naar mijn werkgever. Ik heb natuurlijk ook recht op die 70% 9 weken extra verlof. Maar dat is niet te doen met ons werk. Dus zei als compromis doe ik dan vakantie erna opnemen. Dat was prima

2jongensmama vindt dit leuk.
  11. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Heb weer heel wat berichtjes gemist die ik later allemaal ga bijlezen hoor. Zo druk met van alles continu. Ben ook alleen maar moe! Haha

Ik ben nu 20w1d en voel haar nog niet. Maakt me soms wel onzeker hoor! Heel afentoe denk ik iets te voelen maar het is gewoon te onduidelijk voor mij.

Zijn jullie al begonnen met de babykamer?

Ik weet echt niet goed wanneer ik nou beginnen moet... haha!

Hier wel een vakantie geboekt voor augustus. Gaan jullie op vakantie deze zomer?

Mijn verlof start trouwens 1 mei.. hoop het tot die tijd vol te houden.

12. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Babykamer mag je mee beginnen wanneer jij wilt! Hier komt de baby de eerste tijd bij ons, dus ben nu aan het nadenken over een babyhoekje. We gaan dan in / na de zomer verbouwen en dan pas een kamertje.

Wij willen de eerste 3 weken van de zomervakantie weg, richting de bergen. Rond 16 juli is dat. Nog niks geboekt maar we zijn wel aan het kijken naar wat er kan. Denk wel dat ik alles met annulering boek, mocht het dan echt niet gaan met de kleine dat we kunnen wisselen. Maar vorig jaar ook met een kleine baby (5 weken was hij toen pas) op vakantie geweest en dat beviel prima.

13. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Hier een weekje weggeboekt naar Centerparcs in Frankrijk vlakbij Parijs. Mocht er evht wst zijn dan zijn we ook zo weer thuis.

Ons meisje komt in begin ook bij ons op de kamer.. lekker dichtbij. Maar toch wil ik het kamertje wel al af hebben (logisch dat het met een verbouwing in het vooruitzicht niet gaat natuurlijk)
    Ons meisje moet wel haar kamer gaan delen met de opvangkindkes hier en daar baal ik eigenlijk wel van... misschien bedenk ik nog een handige oplossing. Haha beginnen aan de babykamer is dus ook lastig omdat de kindjes uit mijn opvang daar gewoon moeten slapen.
    Maak het mezelf niet bepaald gemakkelijk. Haha!

14. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Hoe voelt een harde buik? Ben vandaag weer aan het werk gegaan sinds 2 weken (vakantie en ziek zijn). Ineens voelde m’n buik (onder m’n navel) heel vol en gespannen. Heel onprettig gevoel. Had het gevoel alsof ik even moest liggen (wat natuurlijk niet gaat). Na 2 uurtjes was het weg.

15. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik herken dat ook tijdens het werken..

16. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    vandaag mijn kinderwagen binnen gehad joepie!!kamertje gaan we dit weekend doen..

wij gaan niet op vakantie lekker dagjes weg en hebben een abbonement op de efteling waar wij in me verlof nog naar toe gaan.

ook neem ik vakantie dagen op omdat ouderschapsverlof bij mij echt niet lonent is...ik sta vannaf me verlof uitgepland tot 28 augustus..

vandaag was me client ziek ben uit de buurt gebleven maar ga het wel melden dat er geen rekening met me gehouden word...

EenwensEendroom, bluedrake en Milou94 vinden dit leuk.
  17. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Hier vanaf 1 april officieel met verlof :roflmao: Ben heel benieuwd of ik alles vol ga houden dit keer :|

GroeneBomen, Anniek88 en EenwensEendroom vinden dit leuk.
  18. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Hier officieel als ik 36 weken volhoud 1 mei met verlof.
    Ik had vandaag echt een zere drukkende pijn in mijn buik, vooral ook onderin. Thuis maar de bekkenband eens omgedaan, 4e zw en nooit gebruikt en toen zakte het iets weg. Denk toch bandenpijn/groeipijn omdat het eigenlijk de hele dag aanhield. Soms denk ik dat in de kapsalon werken nog wel beter is dan een zittend beroep:rolleyes:

Mijn buik groeit echt als een idioot! :| Ben ook al 6 kilo aangekomen ineens in 2 weken tijd was het gewoon poeffff

19. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Voor zover ik het weet (zelf nooit ervaren) klinkt dat wel als een harde buik. Het is mij uitgelegd alsof er een steen op je maag ligt maar dan rond je baarmoeder en alsof er inderdaad een ballon in je baarmoeder op klappen staat. Wees zuinig op jezelf ♡

20. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier gisteren de controle gehad, de meisjes lagen er weer goed bij, bovenop elkaar. :D Blijkbaar doen sommige gyns een cervixmeting rond de 20 weken. Wist ik niet, maar kwam wel op een fijne tijd aangezien ik gisteren veel krampen en last van m'n buik had. Daarbij ook 3x naar de wc in 2 uur dus gewoon last van m'n darmen, maar toch beetje paniek uiteraard. Zeker dan ook met het verhaal van @Saartjee in m'n achterhoofd (denk overigens nog steeds vaak aan je, hoop echt vurig dat alles nog oke is ♡)

Nou lang verhaal kort, de cervix is nog netjes 60mm, ze zei dat 25mm minimaal was dus ik ben goed opgelucht. :thumup:

Erzi, ZoeteAardbei, Bibimsl en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina