Cool! Leuk voor je meiden Wij gaan ook uitjes doen. Vorig jaar zijn we wel op vakantie geweest maar ook uitjes gedaan daarna en wat wij heel leuk vonden was met die warmte tour du province door openlucht zwembaden te bezoeken waar we normaal nooit komen. Had je gelijk t idee van extra vakantie haha
Wij gaan 2 weken naar Duitsland deze zomer, als de baby zo’n 10/12 weken is. Wel in een huisje net over de grens, helemaal zin in!
@Newbie123 in Nederland mogen we maar uiterlijk tot 36 weken doorwerken, dus langer kan het ook niet. Wel pittig hoor mijn hoofd stond er echt niet meer naar met 39 weken nog werken
Over 2 weken gaan we op vakantie naar de zon. Ik denk gewoon dat ik daar zooo veel ga slapen. Klopt inderdaad! Dankje dat je je ervaring meedeelt! Dit voelt exact hoe ik het voel! Ik hoop oprecht dat ik het ook ooit kan afsluiten zoals jij. Daarvoor wil ik het helemaal niet vergeten maar gewoon een plaatsje kunnen geven en dat de verdomde triggers weg gaan! Vind het echt zo gek. Ik heb ook een heel irritante situatie in mijn schoonfamilie die me enorm triggert waar ik niets van wil/ kan zeggen omdat het echt mijn probleem is.
Vandaag een proefles zwangerschapszwemmen gedaan. Het was echt enorm leuk en nog pittig ook dus een goede uitdaging. Ik raad het iedereen aan Wat doen jullie zoal aan beweging/sport als dat gaat natuurlijk? Inspiratie is altijd welkom! Wij gaan deze zomer niet op vakantie maar wel dagjes weg ook. Ligt natuurlijk ook aan de kleine meid hoe het gaat maar verwacht wel wat leuke weekendtripjes naar andere steden ofzo. We zien wel Ik ga ook met 36 weken met verlof, mits het lukt natuurlijk. Bekken zijn niet heel top helaas, maar als het niet erger wordt met fysio dan is 36 weken wel de intentie. Ook dat laat ik wel op me af komen
Hahahha ja he! Ik zwom met de 2e zwangerschap ook. Ik dacht: lekker warm water, wat zwemmen, dobberen en ook veel ontspannen. Zweten gewoon werken in dat water Maar is nu geen optie. Starttijd is 20.45 pas. Veel te laat. Ik heb fitness bij de fysio wekelijks.
Hahaha het kan dus wel! Ik heb het nog niemand in mijn omgeving het zien doen. (Veel vriendinnen in de zorg en die moeten op 6 maand stoppen) dus ik ben benieuwd. Ik wil ook gewoon mijn 13 weken na de bevalling behouden anders heeft onze mini geen opvang… Hopelijk lukt het!
Haha vandaar dat ik niemand langer dan 36 Weken zie werken! Het is mijn eerste, dus ik heb echt totaaaal geen idee wat ik moet verwachten. We zullen zien. Iig houdt mijn werkgever er rekening mee dat ik vanaf 36 weken al medisch ongeschikt kan verklaard worden, dus zal het geen ramp zijn als ik het niet vol hou.
Nou echt! Ploeteren haha. Echt zo'n badjuf ook Hier is de start 18.30 uur dus echt goed te doen. Ik vind 20.45 ook wel erg laat voor de zwangere groep Hebben ze niet echt over na gedacht. Fitness bij de fysio klinkt ook pittig! Ik word alleen gemasseerd bij de fysio, dus ik zie dat wel als mijn uitje haha.
Ja ik vond die tijd ook eh bijzonder... ben je klaar wakker de hele avond Ik krijg op een ander moment dry needling bij fysio. Helaas minder ontspannen maar de massage erna is wel prettig
Ja kan ik mij voorstellen, hoewel ik mij nu wel rozig begin te voelen dus dat word straks hoop ik lekker slapen. Dry needling heb ik goede verhalen over gehoord. Werkt het voor je?
@Newbie123 en @Anniek88 mijn zusje woont en werkt ook gewoon in NL, maar heeft met haar baas afgesproken dat ze toch nog doorwerkt om erna langer thuis te zijn Soort van ‘illegaal’ wel dus, maar zij was zo fit en werd bij haar eerste helemaal onrustig van het thuiszitten. Ik kan juist niet wachten tot ik m’n werk even helemaal los kan laten en met m’n pootjes omhoog kan (al ken ik mezelf en blijf ik toch wel monitoren )
zo ik kan daar ook niet op wachten.. Ik ben nu aan het doorwerken. Ben vorige week maandag gestart en gewerkt t/m zaterdag.. en afgelopen maandag weer begonnen en werk t/m vrijdag. Hoop hierna even een week vrij ( vaak wel ) wel geteld hoef ik ongeveer nog 4 gezinnen ( 4x8 is 32 dagen ) dat moet ik redden
Lekker hoor! Nu moet ik erbij zeggen dat zij wel een kantoorbaan had hoor, en nu ik erover denk is ze de laatste week wel om 3 uur gestopt ipv 5 uur omdat het toch wel zwaar werd. Ik ben van plan wel mijn hele verlof iets te blijven doen (anders raak ik echt business kwijt), maar wel met hele duidelijke grenzen zoals 1-2x per week 2 uurtjes telefonisch bereikbaar, verder niet. Wat ik wil blijven doen is maar een klein stukje van wat ik doe, dus zeg 2 uurtjes per week gemiddeld, maar juist hetgeen ik erna 10x groter wil maken Vooral omdat ik dat volledig vanuit huis/etc kan doen, en dat met die kleintjes natuurlijk veel makkelijker te combineren is
Voor 1 project werk ik ook door in mijn verlof. Komende maand wordt daar de planning voor gemaakt dus dan weet ik een beetje hoe en wat. Probeer het rondom de bevalling wel even stil te houden nu. Vorig verlof moest ik vanwege corona ook regelmatig werken. Ik vond dat wel pittig hoor. Dat je 2 dagen naar je bevalling alweer probeert een technische fout uit je hoofd op te.lossen. je hoofd zit dan nog zo in bevallen en baby.
Ik ga echt zorgen dat ik 0 werk heb voor zeker de eerste 2 weken na verlof. Daarna pak ik de belangrijkste taken wel op vanuit huis (maar dat zal maximaal een halve dag per week zijn). Heb nou eenmaal recht op vrij zijn dan en het zou zonde zijn als ik erop terugkijk en baal van de gemiste tijd met de kleine. Moet zeggen ik vind het erg lastig hoor om los te laten, maar ik moet echt van mijzelf
Dankjewel heel lief! Ik heb vorig week een spoedcerclage gekregen in België. In NL doen ze niks als je nooit eerder een vroeggeboorte hebt gehad. Ik mag vandaag naar huis, voor nu lijkt alles aardig goed. Baarmoedermond aan de kleine kant, nog steeds grote kans op vroeggeboorte. Maar elke week dat hij langer in mijn buik kan blijven is een week dichter bij een gezonde baby. Tot aan de bevalling wordt het even een saaie periode van alleen maar op bed liggen helaas maar ik heb het voor hem over
belachelijk in NL eigenlijk. Het moet eerst “fout” gaan willen ze er de volgende keer wat aan doen. Fijn dat je bij de buurtjes wel hulp kreeg! moet je alleen op bed blijven? Mag je ook gewoon zitten ?
Hier ook met 36 wkn verlof, maar kantoor baan...als dat niet meer kan, wat dan wel he? Thuis ben ik drukker. Maar nog langer door in België? Nooit geweten, wat heftig! Beetje vrije tijd er voor is mentaal ook wel nodig toch? Wij hebben onze vakantie ook aangepast, ik zie vliegen niet zitten met baby 6-8 wkn, dus we gaan lekker 10 dagen naar een Vakantiepark in Zeeland aan het strand in een villa. Helemaal prima! We zijn afgelopen jaren vaak samen even weg geweest, Egypte, Gambia, Cyprus, Mallorca, Marrakech..maar dat zal nu nog wel even gaan duren, ik zal de baby voorlopig niet achter willen laten. Suiker prikken moet ik ook ivm overgewicht, maar wanneer krijg je die dan?