uitgerekend 1-31 mei 2023 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 2jongensmama, 7 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarloes

mamamarloes Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.048
    1.268
    113
    Vrouw
    Administratief en fotograaf
    Gelukkig is mijn verloskundige vol lof, ze zei zelfs dat ik altijd langs kan komen als ik m niet vind, maar dat is nog nooit aan de orde geweest. Het is toch super fijn voor je bewegingen voelt jezelf al te kunnen geruststellen.
    Als ik mijn baby straks goed voel ga ik natuurlijk niet meer elke dag luisteren

2. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik snap het wel dat veel verloskundigen er niet zo blij mee zijn. Hoe vaak zullen vrouwen het wel niet kunnen vinden en in paniek opbellen.

3. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Ik luister ook bijna dagelijks.. bij mij zit die nu ongeveer 2 cm boven de haargrens ( vh schaamhaar) onder de navel maar soms ook aan de linker of rechterkant

4. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Ik vind dat je er een beetje handigheid in moet hebben ik heb hem altijd binnen enkele seconden gevonden.. alleen moet je weten waar je moet zoeken.
    Ik vind het zelf wel geruststellend.
    Maar mijn man was er ook niet blij mee dat ik hem overnam van een klasgenoot..
    Bang dat ik hem een keer niet zou vinden..
    Nou ik denk dat ik dan inderdaad wel de vk ga bellen mocht ik hem niet kunnen vinden omdat ik weet waar ik moet “zoeken”.

5. mamamarloes

mamamarloes Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.048
    1.268
    113
    Vrouw
    Precies, dat is natuurlijk behoorlijk frustrerend voor een verloskundige, snap het ook wel vanuit hun. Maar nogmaals, ik vind het geweldig fijn

GroeneBomen vindt dit leuk.
  6. mamamarloes

mamamarloes Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.048
    1.268
    113
    Vrouw
    Bij mij inmiddels ook bijna heel mijn buik door, maar hoor de hartslag ook als ik nog niet helemaal goed zit galmen, baby is natuurlijk al een stuk gegroeid ❤️

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Morgen eerst maar bellen met echo praktijk. Blaf als een zeehond en hopelijk kan de 20wk echo wel doorgaan. Dan maar met mondkapje oid.

8. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ja plus dat ze ook wel hopen dat je op een bepaald moment er gewoon vertrouwen in probeert / gaat krijgen. Vertrouwen in je kindje en in je lijf. Maar ik tel ook gewoon af naar de controles. Al nu ik steeds vaker wat beweging voel, merk ik dat ik daarmee dat vertrouwen ook eruit haal.

(En ik weet echt hoe lastig dat is hoor! Ik snap helemaal dat mensen dagelijks luisteren!)

9. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ja absoluut ik zou er ook heel blij mee zijn. Het is hetzelfde als de vroege echo’s die ook geen zekerheid geven.

Alleen de frustratie: ja straks voel je je baby elke dag en ben je niet meer zo onzeker. Nou ik ben volledig gefocust op elke beweging, elke dag weer.
    En het blijft gewoon gek, eerst al weken lang de hele dag door. Nu al dagen gewoon niets.

10. MKH

MKH Actief lid

21 aug 2022
    367
    358
    63
    Vrouw
    Grappig hoe dat gevoel zo overheersend kan zijn he! Ben wel blij dat ik niet heb ervaren dat ik er faliekant naast zou zitten :o:. Alhoewel het natuurlijk nooit 100% zeker is tot ze eruit komen.

Wel bijzonder dat je lijf dat zo aangeeft dan he. Ik heb voor deze zwangerschap een missed abortion gehad en hoewel dat pijnlijk was, heb ik mezelf wel altijd kunnen troosten met idee dat er dan wss gewoon iets mis was en dat mijn lijf me niet onnodig verder heeft laten gaan ermee. Ik geloof wel dat de natuur, hoe cru het ook is, zo goed geregeld is. In ieder geval in dit geval met een gezonde zwangerschap eerst en daarna een MA en nu weer een goede zwangerschap. Bij meerdere onverklaarbare miskramen is het natuurlijk anders.

Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik beter meisjes kan produceren. Deze zwangerschap veel minder misselijk geweest dan de vorige 2. Denk ook dat de vorige een jongetje was, dat was echt een kopie van de zwangerschap van m'n zoontje.

Wat betreft zorgen, ik ben ook niet zo snel met in de telefoon klimmen bij zorgen. Terwijl het eigenlijk soms wel beter is natuurlijk.
    Voel ook verder niet de behoefte om iets aan te schaffen voor m'n eigen zekerheid. Ergens ook wel gek, want snap het ook wel heel goed. Maar het lukt mij nu verrassend goed om er vertrouwen in te hebben ofzo. Zwangerschap gaat ook veel sneller dan de 1e heb ik het idee. Geen idee waarom ik er nu zo in sta.

En nu we het geslacht weten, is ook de zoektocht naar namen begonnen... de hel :roflmao:

11. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Zijn jullie ook al zo verwend door mensen om je heen? Ik krijg van begin af aan al allemaal cadeautjes en het stopt niet.. weet amper waar ik de spullen kwijt moet want we hebben natuurlijk nog geen kamertje. Super lief natuurlijk .. maar voel me soms ook best bezwaard en daarbij heb ik best een bepaalde smaak. Haha!
    Ons meisje zou in ieder geval niks tekort komen.

12. mamamarloes

mamamarloes Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.048
    1.268
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend lief ❤️ ik heb zeker wel al eea gekregen, maar wel het minste van alle andere zwangerschappen haha

13. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Nou ik zit al een kwartier te huilen (geen idee waarom ik zo emotioneel huil normaal bijna nooit).

Belde direct om half 9 de praktijk met mijn klachten: heb al dagen hoofdpijn en voel het kindje dus al dagen niet.
    Spreekuur zit de hele dag vol, de vk van dienst is bij een bevalling. Ik kreeg die laatste wel te spreken, ik moest me niet zo druk maken. Deze klachten waren volkomen normaal voor deze termijn. Waarop ik aangaf echt wel verdrietig te worden door de angst, juist omdat ik gisteren ook al niet durfde te bellen. Nee ze hadden echt geen plek en ik moest echt vertrouwen leren krijgen in m’n lijf. Ik heb best een flinke voorgeschiedenis (net zoals veel hier) met miskramen en een bbz. Dus vertrouwen in m’n lichaam heb in gewoon weinig.

Kortom ik kan pas donderdagavond terecht op m’n reguliere controle. En ik voel me echt weggezet als een zeurpiet.

14. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Nee!! Ohh wat lekker onsubtiel :( daar zou ik donderdag wel wat van zeggen hoor. bah bah, hoelang duurt een hartje luisteren nu, dat is 3 minuten werk.

voel me helemaal schuldig dat ik je het heb aangepraat om te bellen o_O

Onze verloskundige zit ook wel eens echt propvol, maar ze probeert dan in de dienst langs te komen, of de volgende ochtend of iets, ze doen echt altijd wel hun best.

15. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wat super fijn!!

Hier niet meer echt, haha, maar heb ook nog alles. Van mijn schoonzusje kreeg ik wel al een setje kleding voor meisjes! Zo leuk!

EenwensEendroom vindt dit leuk.
  16. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    naaajaaa wat onsympathiek zeg!!!! Zit je bij een grote praktijk ?

17. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Nee voel je niet schuldig hoor. Uiteindelijk belde de assistent dat de dienstdoende ging proberen eind Vd dag tijd te maken. En uiteindelijk is er toch nog plek op het spreekuur gekomen vanmiddag.
    Maar voor m’n gevoel werd ik echt niet serieus genomen.

18. mamamarloes

mamamarloes Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.048
    1.268
    113
    Vrouw
    Dit is ronduit schandalig eigenlijk hè!!!
    Niet jezelf naar beneden praten meis, je mag voelen wat je voelt en dit uitspreken, hun gaan er alleen bijzonder slecht mee om!

19. mamamarloes

mamamarloes Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.048
    1.268
    113
    Vrouw
    Ik heb ook gebeld, ze willen een blaasontsteking uitsluiten, maar liefst ochtend urine..dus pas morgen ochtend in leveren.... Als het daarna nog aanhoud zeker bellen. Ik ben sinds zaterdagavond al onderweg met deze pijn. Vannacht was weer erger

20. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Wat is groot, denk wel groot zon 5 verloskundigen.

Deel Deze Pagina