Ik snap het heel goed. In mijn schoonfamilie ook iemand met dezelfde problematieken (niet zelfmoordneigingen) en het blijft altijd op en af gaan. Heel moeilijk als ‘kind’ zijnde om eindelijk de knoop door te hakken en te breken want uiteindelijk is en blijft het je moeder en ze zullen wel weer net zeggen wat je wil horen op het juiste moment. Heel moeilijke situatie!
Ja ik heb echt heel veel gehuild, voelt alsof ik word tegengewerkt. Ik ga denk ik volgende week een afspraak maken met de bedrijfsarts. Op deze manier gaat het niet.
Nou echt! Gek word ik er van ik denk inderdaad dat het mer bloedtoevoer te maken heeft. Maar heb het bijvoorbeeld ook als ik sta te koken en dan hoef ik niet eens een strakkere broek aan te hebben. Dus hoe en waarom blijft voor mij een raadsel
Ah nee dat is echt niet leuk. Onbegrijpelijk zeg dat mensen zo kortzichtig zijn. Het is toch niet zo dat je er een potje van zit te maken ofzo phhh kan d'r zo pissig om worden. Is er een andere partij die je kan inschakelen in de hoop dat je meer begrip krijgt? HR of zo?
Precies dit ja. Ik ben schoondochter van in dit verhaal. Gister na vele jaren problemen en vanuit mij een periode van totale absentie in haar leven (zelfbescherming) het gesprek aan gegaan. Dit voor mijn man en onze toekomstige dochter. mijn gevoel is er niet veel beter op geworden en het voelt alsof ik na alles wat ik heb gedaan (incl. Mantelzorg periode) het nog niet goed was. Overal commentaar op schijbaar ben ik geen goed mens. Ik weet niet meer wat ik verder nog kan dit was vanuit mij de laatste strohalm. Maar wat je zegt, het blijft je... schoonmoeder in mijn geval. Wat ik wil zeggen, ik leef enorm met je mee ❤️ eigenlijk is het ongelooflijk waar de mens om ons heen allemaal mee te maken hebt.. maar het brengt ons ook ergens dichter tot elkaar
@Newbie123 Ik snap echt je verantwoordelijkheidsgevoel, en dat siert je. Maar inderdaad, als je morgen ineens uitvalt door opname of vroege bevalling dan is er ook geen vervanging en komt het ook goed. Klinkt heel hard, maar dit probleem dat dan ontstaat is niet jouw probleem. Ik ben hier een aantal keren mee tegen de lamp gelopen, door zelf zoveel m’n eigen grenzen over te gaan, en puntje bij paaltje werd ik door werkgever gewoon in de kou gezet. Een goede werkgever denkt met je mee, zoekt naar oplossingen en denkt niet alleen aan zijn eigen belang. Succes, want nogmaals, dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan!
@Anniek88 Ik heb denk ik even gemist waar jouw gesprek over ging! Maar shit dat je werkgever zo reageert, zoals ik hierboven al zei, een goede werkgever denkt mee in oplossingen. Ik zou zeker met de arbo gaan praten, en als ze je dat niet willen aanbieden ziekmelding. Dan kom je er vanzelf
Ach dat is ook echt een k*t situatie. Met z’on mensen kan je het gewoon écht niet persoonlijk opnemen het probleem zit bij henzelf. Hier ook een schoonmoeder. Dingen die zij gezegd heeft zullen nooit uit mijn gedachten gaan en kan ik haar nooit vergeven. Ik doe heel normaal tegen haar en probeer haar te helpen waar mogelijk, maar ik doe dit niet voor haar, maar voor mijn man en mijn schoonzus want zij zien er ook zo enorm van af. Niet eens voor mijn kindje, want ik weet dat die bitter weinig aan zijn oma zal hebben. Het zal wel eens een oppervlakkige leuke speel namiddag zijn, maar verder en dieper zal het niet gaan.
Dit is ook de 1e keer hier... mam is bijna 80. Dus dit lag voor ons ook niet in de lijn der verwachting... Ik woon ernaast.... dus contact verbreken is wel echt onmogelijk en voor mij ook geen optie want de kinderen adoreren haar en naar kleinkinderen toe is ze echt een fantastische oma. Ook naar de volwassen kleinkinderen toe. De belangen van de kleinkinderen gaan voor haar belang. Het was ook de gedachte aan de kleinkinderen waardoor ze bewust te weinig pillen nam: ze wou het hun niet aandoen. Neemt niet weg dat als ze terug komt van vakantie ik de grenzen weer heel duidelijk neer ga leggen.
@Anniek88 wat vervelend dat er geen begrip is vanuit je werkgever. Dat zal vast niet prettig voelen nu. Ik zou zeker contact zoeken met de arbo arts.
Ik breek nog eens in.... . Priscilla, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Maar wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat jullie in een roller coaster zitten en geleefd worden. En groene bomen, ook voor jou een dikke knuffel. Jeetje zeg, Op deze manier zit genieten van de zwangerschap er niet echt bij. Sterkte. Kan niet slapen. En een beetje namenstress. We weten het geslacht niet. Over de meisjesnaam zijn we uit. Ik dacht ook over de jongensnaam, maar nu ga ik vreselijk twijfelen. Het zou Stef worden maar nu vind ik Sebas Cas of Kars En Mathis ook erg leuk. Ben wel een beetje bang dat Sebas en Mathis wat te apart hier zijn. Wat vinden jullie?
@PJ87 waarom vind je een naam apart? Ik weet niet waar ‘hier’ is maar in de randstad zijn dag doodnormale namen! @bluedrake ja het is enorm balen. Sowieso geen begrip maar Bijv toen ik aangaf dat ik wettelijk gewoon recht heb op 1/8e deel rustpauze was het antwoord, ja dat moet je zelf maar organiseren in je werkdag. Ja met zo’n volgepropt rooster lukt dat dus mooi niet
@PJ87. Ik vind Mathis een hele mooie naam. Maar ja ik denk dat belangrijkste is dat jullie hem goed en mooi vinden
Ik vind eerlijk gezegd Sebas niet zo leuk. En dan vooral niet omdat je er op kan rijmen... zoals: Sebas ruikt naar plas Wij wonen in Groningen (platteland) en hebben bij het kiezen ook goed rekening gehouden met hoe ze het gaan uitspreken. Naja... uitspreken hier knauwen ze
♡♡ Hoera! Wij zijn uitgerekend tussen 29 april en 31 mei 2023 ♡♡ 29 april MKH, 32 jaar, 2e kindje 30 april Priscilla1987, 35 jaar,5e kindje 1 mei Myjune, 34 jaar, 5e kindje 3 mei Vierhartjes, 32 jaar, 4e kindje Bibmsl, 33 jaar, 4e kindje 4 mei Groenebomen, 37 jaar, 3e kindje 5 mei Jess89, 33 jaar, 2e kindje 6 mei ZoeteAardbei, 31 jaar, 1e kindje Mamamarloes, 39 jaar, 4e kindje 12 mei Bluedrake, 28 jaar, 2e kindje 13 mei SJD1988, 34 jaar, 2e kindje Anniek88, 35 jaar, 3e kindje 3musketierseneengirl, 34 jaar, 5e kindje 14 mei 2jongensmama, 39 jaar, 4e kindje Ixem, 31 jaar, 1e kindje Lilium, 35 jaar, 1e kindje 17 mei Bittersweet symphony, 32 jaar 2e kindje Erzi, 33 jaar, 3de kindje 18 mei Mermaidoffduty, 27 jaar, 2e kindje Saartjee, 31 jaar, 1e kindje 19 mei Mer, 39 jaar, 5e kindje 20 mei Bonobo, 28 jaar, 2e kindje 23 mei Milou94, 28 jaar, 1e kindje 24 mei Rosje83, 31 jaar, 2e én 3e kindje Groots, 31 jaar, 1e kindje 25 mei sierheester, 34 jaar, 5e én 6e kindje Disneymama, 33 jaar, 3e kindje 26 mei Kaatje2017, 31 jaar 3e kindje 28 mei 201987, 35 jaar, 1e kindje Christiana, 34 jaar, 4e kindje Delana, 28 jaar, 1e kindje 29 mei EenwensEendroom, 34 jaar, 1e kindje Dansprinsesje, 34jaar, 2e kindje 30 mei Newbie123, 28 jaar, 1e kindje MEISJES: 14 JONGENS: 10 VERRASSING: 11 BEVALLEN: Priscilla1987 - 04-02-2023 NOAH (27w,6d) Afspraken: Februari 06-02: SJD1988 - kinkhoest vaccinatie 06-02: Bonobo - controle vk 07-02: Bonobo - kinkhoest vaccinatie 08-02: SJD1988 - controle vk 08-02: Lilium - Groeiecho 15-02: EenwensEendroom - controle vk 15-02: Christiana - controle vk 15-02: Christiana - Bevalling bespreken gynecoloog 16-02: Milou94 - controle VK 27-02: Milou94 - groei echo Maart 10-03: Lilium - Groeiecho 14-03riscilla1987 - nacontrole gyn ☆☆Sterretjes☆☆ Sophia89 ⭐ Bloem36 ⭐ Noa1987 ⭐ Lvs88 ⭐ LisaW27 ⭐ ♡♡♡♡♡
♡♡ Hoera! Wij zijn uitgerekend tussen 29 april en 31 mei 2023 ♡♡ 29 april MKH, 32 jaar, 2e kindje 30 april Priscilla1987, 35 jaar,5e kindje 1 mei Myjune, 34 jaar, 5e kindje 3 mei Vierhartjes, 32 jaar, 4e kindje Bibmsl, 33 jaar, 4e kindje 4 mei Groenebomen, 37 jaar, 3e kindje 5 mei Jess89, 33 jaar, 2e kindje 6 mei ZoeteAardbei, 31 jaar, 1e kindje Mamamarloes, 39 jaar, 4e kindje 12 mei Bluedrake, 28 jaar, 2e kindje 13 mei SJD1988, 34 jaar, 2e kindje Anniek88, 35 jaar, 3e kindje 3musketierseneengirl, 34 jaar, 5e kindje 14 mei 2jongensmama, 39 jaar, 4e kindje Ixem, 31 jaar, 1e kindje Lilium, 35 jaar, 1e kindje 17 mei Bittersweet symphony, 32 jaar 2e kindje Erzi, 33 jaar, 3de kindje 18 mei Mermaidoffduty, 27 jaar, 2e kindje Saartjee, 31 jaar, 1e kindje 19 mei Mer, 39 jaar, 5e kindje Milou94, 28 jaar, 1e kindje 20 mei Bonobo, 28 jaar, 2e kindje 24 mei Rosje83, 31 jaar, 2e én 3e kindje Groots, 31 jaar, 1e kindje 25 mei sierheester, 34 jaar, 5e én 6e kindje Disneymama, 33 jaar, 3e kindje 26 mei Kaatje2017, 31 jaar 3e kindje 28 mei 201987, 35 jaar, 1e kindje Christiana, 34 jaar, 4e kindje Delana, 28 jaar, 1e kindje 29 mei EenwensEendroom, 34 jaar, 1e kindje Dansprinsesje, 34jaar, 2e kindje 30 mei Newbie123, 28 jaar, 1e kindje MEISJES: 14 JONGENS: 10 VERRASSING: 11 BEVALLEN: Priscilla1987 - 04-02-2023 NOAH (27w,6d) Afspraken: Februari 15-02: EenwensEendroom - controle vk 15-02: Christiana - controle vk 15-02: Christiana - Bevalling bespreken gynecoloog 16-02: Milou94 - controle VK 27-02: Milou94 - groei echo Maart 10-03: Lilium - Groeiecho 14-03riscilla1987 - nacontrole gyn ☆☆Sterretjes☆☆ Sophia89 ⭐ Bloem36 ⭐ Noa1987 ⭐ Lvs88 ⭐ LisaW27 ⭐ ♡♡♡♡♡
Nadeel is dat je met elke naam wel iets kan verzinnen. Daar zijn kinderen creatief genoeg voor. Je kunt alle rekening houden, ze komen wel met een idee om er toch iets van te maken helaas.
Ja, natuurlijk is er altijd wel wat te verzinnen. Maar desalniettemin wil je wel je best doen. Het is ook niet leuk als mensen altijd maar je naam verkeerd uitspreken