uitgerekend 1-31 mei 2023 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 2jongensmama, 7 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier eerste dagen van die netbroekjes. Vind het ideale en handige dingen en daarna normale onderbroeken in mn eigen maat.

2. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ja het derde trimester, hier sinds 3 dagen ook begonnen. Gevoelsmatig is mijn lijf zich daar al een tijdje op aan het voorbereiden. Ik heb vooral 's avonds last van mijn buik. Het zijn geen harde buiken, maar meer continu pijnlijke buikspieren? Als ik de avond ervoor heel erg hard heb getraind en alles op hoogspanning staat. Heb het weekend veel gewandeld, dus mogelijk toch een seintje dat het dan te veel wordt.
    Werkgever heeft gelukkig kunnen regelen dat het de laatste weken iets minder druk is in mijn rooster. Daardoor kan ik nu ook met 34 weken met verlof en rustig overdragen.

Rosje83 en bluedrake vinden dit leuk.
  3. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Het derde trimester begint in week 28 toch? Dus dat is vanaf dat je 27 weken zwanger bent (want dan ga je de 28e week in) dacht ik? Nouja, hoe dan ook, ik zit al lang in de laatste 3 maanden natuurlijk haha. :D

Hier begin ik nu ook wel wat tijdsdruk te voelen met het kamertje, want er is gewoon nog niets af. In mijn vorige zwangerschap kon ik me niet voorstellen dat iemand niet al met 20 weken alles klaar had en nu is er alleen behangen en staat er een bedje in elkaar. We moeten de commode nog verven, wat gaatjes dichten en aantippen met verf, een extra bedje kopen, dingetjes ophangen, kleertjes wassen, etc. etc. etc. :rolleyes: Kan me in ieder geval goed bezig houden de komende weken.

Ik heb nu nog 1 afspraak staan, en dan ben ik zo goed als met verlof :p Op de achtergrond uiteraard nog wel dingen aan het afronden, maar lekker in eigen tijd en op eigen tempo. Heb een nieuw kantoor thuis ingericht, namelijk mijn slaapkamer: liggend op bed, laptop op schoot en tweede scherm op de strijkplank ernaast :roflmao: Maar het werkt prima zo! Zit nu wel gewoon achter m'n bureau, maar ik merk dat hele dagen gewoon lastiger wordt en dat zal alleen maar erger worden.

Ze zeggen dat 30 weken met tweeling hetzelfde voelt als 40 weken met eentje, dus ik denk dat het nu ergens vergelijkbaar is met 35 weken ofzo? Ik had van tevoren echt getekend om me nog zo te voelen als nu, natuurlijk gaat het allemaal niet meer zo soepel maar ik mag echt nog steeds niet klagen (al doe ik het soms wel ;))

Lilium, Newbie123 en SJD1988 vinden dit leuk.
  4. MKH

MKH Actief lid

21 aug 2022
    367
    358
    63
    Vrouw
    Stom, ik kreeg helemaal geen meldingen meer, dus dacht, huh rustig hier.
    Ben benieuwd of ie het nu wel weer oppakt.

Mijn app geeft aan 3e trimester, geen idee sinds wanneer :p. Maar inmiddels de 30 weken gehaald, dus dat zal kloppen.

Langzaam begint hier in huis ook ruimte te ontstaan voor baby. Moeten nog wel veel doen en het begint gevoelsmatjg inmiddels wel wat te dringen qua tijd. Moet echt nog wat inkopen doen, maar zie nog niet helemaal in wanneer :roflmao:. Stom genoeg heb ik er geen zin in en wil ik gewoon dat alles klaar is, maar er geen tijd insteken. Werk naar m'n verlof toe en dan doe ik het wel... maar das niet handig natuurlijk :roflmao:.

Ook weer even afspraak maken voor een bellyprint bedenk ik me net. Heb ik bij m'n zoontje ook gedaan en vind het wel leuk om zo'n zelfde herinnering nu te hebben. Maar eigenlijk geen zin om het te regelen :rolleyes:. Lekker bezig...

bluedrake en EenwensEendroom vinden dit leuk.
  5. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    De griepprik haal ik zelf nooit... ik werk met kinderen en heb een weerstand waar iedereen van droomt denk ik. Haha!

6. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    IMG_20230218_56_29.jpg IMG_20230218_56_12.jpg IMG_20230218_56_13.jpg Ohh dames...

Zaterdag naar de negenmaanden en huishoudbeurs geweest. Wat een drukte! Niet eerder zo meegemaakt maar heb toch wel genoten.
    Heel lief beddengoed gehaald van littl Dutch en een 3/4d echo laten maken. Voelde me na de echo echt naar.. was in 5 minuten afgeraffeld terwijl andere vrouwen eerder naar binnen gingen en later naar buiten kwamen. Het lag denk echt aan de echoscopist. Voel me er nog naar onder ofzo... Gelukkig wel een paar redelijke foto's van ons meisje... vond het zo fijn even naar haar te kunnen kijken!

sierheester vindt dit leuk.
  7. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Hier hetzelfde krijg geen meldingen haha! Vanaf de 28e week zit je in het derde trimester. Wat schiet het dan al op voor jou he! Hier vandaag 26 weken

8. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
  9. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Wat stom dat je niet gewoon een apparaatje mee naar huis krijgt. Ik krijg deze mee van de verloskundige .. 3 keer naar het ziekenhuis voor een vingerprikje..

10. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Ja stom idd!

EenwensEendroom vindt dit leuk.
  11. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.113
    2.455
    113
    Vrouw
    Ik word hier best zenuwachtig.
    Maandag dan eindelijk contact opgenomen met de verloskundige ivm de rugpijn en harde buiken die enorm aanwezig zijn in de nacht en ook wel pijnlijk. Overdag heb ik zo elk uur eentje maar deze zijn gewoon wat ongemakkelijk, soms merk ik ze zelfs niet op.

Aangezien in mijn familie een hele voorgeschiedenis is aan harde buiken die geen onschuldige harde buiken bleken te zijn met vroeggeboortes tot gevolg, moet ik morgen naar het verloskwartier voor een volledige check up. Vandaag kwam het mijn man en mij niet goed uit, maar morgen gaan we dus richting ziekenhuis. Hopelijk is alles oké!

‘s avonds hebben we ook net een 3D echo gepland met mijn oma erbij, dus dan zien we ons mannetje nog eens. <3

12. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Ik denk dat een check up wel goed is. Je hebt wel heel veel harde buiken! Ik gok dat ze je rust gaan adviseren

13. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.113
    2.455
    113
    Vrouw
    Ik hoop geen platte rust want dan ga ik huilen. Ik wil nog regelmatig wat babywinkels doen. :roflmao: En ik ga het echt moeilijk hebben dat ik mijn werk nu al en op deze manier moet achter laten. :oops:

Maar ik vrees dat het ook niet lang meer verder kan zoals het nu gaat.

14. Lilium

Lilium Niet meer actief

Wat spannend allemaal! Ik hoop dat het gewoon goed gaat.

Newbie123 vindt dit leuk.
  15. Lilium

Lilium Niet meer actief

Hier ben ik ook heel benieuwd naar...

16. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.113
    2.455
    113
    Vrouw
    Oh bah!

Uit onderzoeken blijkt alles goed te gaan tot nu toe geen weeën en de baarmoederhals voldoet ook nog aan de minimale lengte.
    Maar punt blijft wel dat ik een verhoogd risico heb op vroeggeboorte (familiaal en lisexcisie) dus ik moet starten met utrogestan. Echt zo geen zin in! :( Over een 2 tal weken moet ik opnieuw ter controle bij de gynaecoloog.

17. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Newbie123 Oh bah, ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :cry: Gelukkig alles verder wel goed tot nu toe, dit zijn spannende weken he!

En ook al adviseren ze nu nog geen (platte) rust, het kan geen kwaad iets meer rust te nemen als je zoveel harde buiken hebt natuurlijk :p

@Milou94 Idd gek dat je hem niet gewoon mee krijgt, gelukkig woon je dan dichtbij haha

18. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.113
    2.455
    113
    Vrouw
    Ja ik moet me er even over zetten over de medicatie. o_O Ik denk al meteen; dag strings en seksleven. :oops:

Maar wel echt goed dat alles goed is voor nu!! :D
    Al zei de assistent gynaecoloog dat dit blijkbaar maar garantie geeft dat hij binnen dit en 2 weken niet geboren zal worden. :roflmao: Hopelijk blijft alles gewoon goed bij het volgende consult.

Ik doe het inderdaad al rustiger aan, maar werken blijf ik wel doen. Ik denk dat we dit ook over 2 weken bespreken met mijn eigen gynaecoloog.

Anniek88 en Rosje83 vinden dit leuk.
  19. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Oh ik bedoelde ook niet dat je moet stoppen met werken he :D Ik zou het wel even bespreken met je werkgever, mocht het advies over 2 weken wel zijn dat je minder 'moet' gaan werken.

En op zich wel fijn om te weten dat het tussen nu en over 2 weken geen risico is, zeker op deze termijn is iedere dag een dag!

20. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.113
    2.455
    113
    Vrouw
    Ja ik bedoelde eigenlijk dat ik nu al praktisch niets doe behalve werken. Na het werk kan ik niet meer recht zitten of staan van de rugpijn. Dus technisch gezien kan ik niet meer aanpassen dan dat ik al doe. :rolleyes:

Klopt! Over 2 weken heb ik de volgende grens weer bereikt dus alles wat er bij komt is goed!
    Al zie ik het al helemaal voor me dat je alle voorbereidingen neemt op vroeggeboorte en rusten tot en met om dan te laat geboren te worden. :roflmao:

Deel Deze Pagina