uitgerekend 1-31 mei 2023 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 2jongensmama, 7 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    @bonobo nee hoor ik krijg ook geen echo. Alleen liggingsecho met 37 weken verder.

2. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Hier alleen problemen met de sokken aandoen.. buik zit echt in de weg met buigen.. ook veters strikken is drama.. moet weer mooi weer worden, kan ik weer ballerina's aan.
    Hier ook geen echo's meer helaas, tenzij er een nieuwe aanleiding ontstaat.. erg jammer maar aan de andere kant ook goed..
    Merk dat ik zelf weinig energie heb, werk is nu erg druk met deadlines (werk uit huis dus wel flexibel en lichamelijk niet zwaar) maar mentaal put het mij uit..
    Moet nog 2 maanden werken (tot 27 april) maar ben ook al aan het aftellen..

3. bonobo

bonobo Lid

21 jan 2023
    48
    41
    18
    Vrouw
    Wat lekker zeg nog 10 dagen werken! hoeveel dagen werk je per week? Voor mijn gevoel moet ik echt nog zó verschrikkelijk lang. Ik ga op 21 april met verlof en heb nog 26 diensten die ik moet draaien. Voelt zo veel.

4. bonobo

bonobo Lid

21 jan 2023
    48
    41
    18
    Vrouw
    En als je eerder bevalt, hoe weten ze dan hoe de baby ligt? Ik zou zelf graag willen weten hoe de baby ligt voordat ik ga bevallen haha.

5. bonobo

bonobo Lid

21 jan 2023
    48
    41
    18
    Vrouw
    En schoenen met een rits? Ik draag alleen nog maar laarzen met een rits, veters strikken lijkt me niet fijn om te doen. Te lang bukken haha.

Thuiswerken is wel fijn, maar de druk erop is minder. Trek je wel optijd aan de bel als het mentaal teveel wordt?

6. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Laarzen met rits zou ook nog wat zijn, goede reden om even te winkelen..
    Maar trek zeker aan de bel, heb een lieve man die mij als een havik in de gaten houdt.. maar lief dat je het vraagt.

bonobo vindt dit leuk.
  7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik werk 3 dagen per week, ga met 34 weken met verlof en heb tussendoor nog 2 weken vrij!
    Dus ja enorm luxe nog echt aftellen :D

Jij werkt wss door tot 36 weken en dan 4 dagen per week? Duurt echt nog lang ja dan kan ik me voorstellen!

8. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik droeg in mijn vorige zwangerschap vanaf de 30 weken veelal schoenen met klittenband. Adidas stan smith. Toevallig net weer een nieuw paar gescoord op Vinted :D. M’n peuter draagt ook klittenband dus ik dacht, waarom ik niet.

Rosje83 en bonobo vinden dit leuk.
  9. bonobo

bonobo Lid

21 jan 2023
    48
    41
    18
    Vrouw
    Lekker zeg! Ik werk normaal gesproken 4 dagen per week, maar nu ook maar 3. Ik heb ouderschapsverlof van mijn dochter opgenomen deze zwangerschap haha. Ze wordt in november 8 en dan had ik er geen recht meer op. Dus ik heb ze mooi nu allemaal opgenomen.

Ik ga indd door tot 36 weken. Zeg ik nu.. Misschien neem ik nog wel een week vakantie ervoor op. Heb nog 120 uren te besteden dit jaar dus daar kan ik het wel voor gebruiken. Alleen aan de andere kant wil ik het misschien gebruiken om bijvoorbeeld met kerst lekker vrij te zijn. Ik moet even kijken hoe ik mij lichamelijk ga voelen tijdens de laatste loodjes denk ik..

10. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Ik krijg nog een groei echo aanstaande maandag. En zaterdag een 4d echo :D Ben zo benieuwd!

Anniek88 en bonobo vinden dit leuk.
  11. bonobo

bonobo Lid

21 jan 2023
    48
    41
    18
    Vrouw
    Oeeeh spannend en leuk! Was er een indicatie dat er een groeiecho is ingepland of doen ze dat altijd bij jullie?

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ze voelen wel wat kop of kont is via de buik :)

13. bonobo

bonobo Lid

21 jan 2023
    48
    41
    18
    Vrouw
    Ohja.. maar een stuitligging, voelen ze dat dan ook? Mn dochter is alweer 7 en ik heb geen herinneringen meer hoe dat toen gegaan is :rolleyes:

14. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.111
    2.446
    113
    Vrouw
    Ja, maar bij een string heb je ook wel eens kans dat die wat verschuift door de weinige stof, dus ik weet niet of het wat gaat worden. :$

15. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ik krijg over 4 weken een groei echo. Meestal met 36 weken ook een omdat ik dan naar de gyn wordt overgedragen.
    As dinsdag controle en resus prikken.
    Oja en 32 weken het radboud nog voor de geruststelling.

Ik tel de werkdagen niet, 30 april pas verlof en werk 32 uur. Wordt er verdrietig van, vind het nog zoooo laaaang duren.

16. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.111
    2.446
    113
    Vrouw
    Ik weet het stiekem hoor, maar ik ben mentaal nog niet zo ver dat ik mijn werk kan opgeven. Het voelt zo als falen voor mij aan. In ieder geval bespreek ik het over 2 weken eens met mijn eigen gynaecoloog en ook wat de gevolgen zijn als ik al thuis kom te zitten. In België is er geen mogelijkheid tot werk vermindering. Het is alles of niets. :(

Dat vind ik écht een bizarre uitleg! Als het in het begin niet is gebeurd kan je inderdaad moeilijk vergelijken met hoe het voordien was, maar de reden dat ik nu terug moet over 2 weken is om de cervixmeting opnieuw te doen om te kijken of de lengte en stevigheid stabiel blijft.
    Ik was op dat moment me aan het omkleden dus heb zelf geen lengte of iets anders onthouden, behalve dat hij nog binnen het minimale afmeting viel, maar mijn man zei me vandaag na mijn gezeur over de medicatie dat hij blijkbaar wel verkort was tov vorige keer, dus dat men nu wil kijken of hij nu stabiel blijft. Er is zelfs een staal afgenomen zo zouden ze kunnen inschatten hoe ‘verzwakt’ of weet ik veel wat hij is. o_O

17. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.111
    2.446
    113
    Vrouw
    Ik bekijk het volgende keer, want ik krijg meer en meer het gevoel dat het gewoon enorm moeilijk gaat worden om tot 38 weken door te doen... :oops:

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Ze kunnen echt wel voelen tussen billen boven in de buik of het hoofd

19. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Hier volgende week een groeiecho gepland. Al had ik ze niet gehad door mijn BMI, had ik ze wel door het ziekenhuis gehad. N. zat steeds op het randje qua groei en deze baby volgt dezelfde lijn. N. had echt prematuren gedrag toen hij geboren werd met 38+1 en dus opstartproblemen. Ben heel benieuwd naar de groeiecho..

20. Lilium

Lilium Niet meer actief

Wat is er weer veel gekletst, gezellig hoor.

Hier geen moeite met sokken maar wel met scheren. Ik kan het amper nog zien daaro :roflmao: Ik wil het toch wel een beetje netjes houden daar. Zeker omdat bij elke echo mijn ouders mee zijn en de vk elke keer bijna mijn broek van m'n kont trekt o_O

Ik heb trouwens best wel geluk dan qua echo's. Ik heb elke afspraak tot nu toe echo's gehad. De laatste was met 26 weken en de eerste volgende is de 10de. Volgens mij ben ik dan 30 weken :rolleyes:

bonobo en Anniek88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina