Ach jeetje. Er is een kansberekening uit gekomen denk ik? Wat is de kans? Hopelijk valt het alsnog mee maar wel extra spannend even.
Het is idd echt een nadeel van de combinatietest. Bij een hogere kans dan 1 op 100 gaan de alarmbellen al af. Hopelijk is de kans niet nog groter bij jullie. Wat dat betreft is de nipt nauwkeuriger, en kan het idd nog alle kanten op, maar begrijp absoluut je zorgen. Hopelijk kun je gauw bloedprikken en snel de uitslag (die van mij was er na 1 week gelukkig al). Sterkte in deze spannende tijden.
Ik heb je suggestie destijds kennelijk niet gezien. Ik ben voor een WhatsApp groep. Veel persoonlijker als dit
Dat is schrikken zeg! En wat een zorgen voor jullie, bah. Weet je hoe het kan dat de nekplooi dan niet verdikt is? Ik wens je veel sterkte, hopelijk gaat het allemaal meevallen!
Meestal is dat goed nieuws. De nekplooi (en rest van de echo) was perfect. Ik stel me nu in op de nipt en hoop dat wij niet die 1 zijn.
Pff nou hier gaat het wat minder en moet straks naar het ziekenhuis om te testen op zwangerschapsvergiftiging. Bloeddruk is tussen de 90 en 100 (onderdruk) en continue pijn in buik onder de middenrif. Aanhoudende misselijkheid (anders dan ik normaal heb) en blijf nog steeds zo enorm snel duizelig enzo. Voel me nu wel weer oke, maar bloeddruk blijft zo hoog... ben echt beetje bang dat er iets goed mis zit
Wat rot zeg. Ik hoop dat het mee gaat vallen, hou je ons op de hoogte? Er is, voor zover ik weet, bijna nooit iets mis met het kindje, alleen kan er iets gaan spelen als dit langere tijd zo is dus ze zullen jou goed gaan checken en de bloeddruk weer oke maken zodat alles goed blijft gaan. Xxx
Ohh wat naar! Jij hebt ook niet echt een zorgeloze zwangerschap zo. Hier ook niet dus, terwijl ik net eindelijk het gevoel had dat ik er van kon gaan genieten.
Zal ik een groepje maken dan? Mag iedereen me wel even een privé berichtje sturen met een 06 nummer als er interesse voor is!
Ooh dat zou super vroeg zijn! Ik hoop dat het niets is! En anders dat bloeddrukverlagende medicijnen voorlopig voldoende zullen zijn. In ieder geval super naar en erg onzeker zo.. Sterkte en succes!
Mijn bloeddruk is in het ziekenhuis omlaag gegaan weer en is nu normaal. Bloedonderzoek kwam niks uit, urine test kwam niks uit en de echo was goed... ze weten het niet en denken dat het toch gewoon aan de hormonen en de zwangerschap ligt. Ik blijf enorm last houden onder mijn middenrif en andere klachten. Zoals super duizelig en hoofdpijn. Morgen naar de huisarts om te kijken of het iets is wat niet met de zwangerschap te maken heeft. Dat raadde de verloskundige aan omdat ze het niet weten.
♡ Bevallingslijst 1 - 15 januari 2022 ♡ * Essie28 - 31 jaar - 3de kindje - 02-01-2022 * Flo1234 - 25 jaar - 1ste kindje- UD 04-01-2022 * Lily1989 - 32 jaar - 1ste kindje - UD 05-01-2022 * Beay - 32 jaar - 2e kindje - UD 05-01-2022 * Bee1986 - 35 jaar - 3e kindje - UD 07-01-2022 * Archeress - 36 - 1e kindje - UD 07-01-2022 * Deentjepeentje - 31 jaar - 1e kindje - UD 08-01-2022 * Babywens95 - 26 jaar -1e + 2e kindje (tweeling) - UD 09-01-2022 * Joliendr - 23 jaar - 1e kindje - UD 09-01-2022 * Diesel2016 - 38 jaar - 1e kindje - UD 12-01-2022 * Pinklady - 39 jaar - 4e kindje - UD 14-01-2022 * Preitjuh90 - 30 jaar - 1e kindje - UD 14-01-2022 * Mommy94 - 27 jaar - 2e kindje - UD 19-01-2022 Afspraken * Diesel2013 - 5 juli - echo, nipt * Preitjuh1990 - 14 juli - echo (ipv termijnecho) * Bee1986 - 15 juli - intake en 16 weken afspraak in 1 * Essie28 - 19 juli - 16 weken echo * Joliendr - 27 juli - opvolging vroedkundige * Preitjuh1990 - 5 augustus - geslachtsbepaling * Flo1234 - 9 juli geslachtsbepaling * Joliendr - 23 augustus - 20 weken echo * mommy94 - 30 augustus - 20 weken echo
Hier zojuist vervolgafspraak voor de prenatale diagnostiek gehad als vervolg op de slechte uitslag combinatietest. Wat een vreselijke ervaring. Een oudere dame met zeer beperkt empatisch vermogen vertelde me dat alleen invasief vervolgonderzoek mogelijk was, in tegenstelling tot wat ik van tevoren al had besproken met de verloskundige. Ik moest echt enorm aandringen om uiteindelijk een andere keuze te maken dan een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Ik was gelukkig zo slim om gelijk in de spreekkamer nog een afspraak te maken (gaat hier digitaal) voor het bloedprikken, gezien het bijna 17u was. We hebben nu een NIP-test, die via een andere studie ongeveer hetzelfde inhoudt als de ‘normale’ nipt. 10-15 werkdagen wachten op de uitslag vanaf morgen. Help. Ik weet niet of ik moet hopen op een snelle uitslag, ook al is er ook nog een relatief grote kans dat alles goed is, ik vrees ook voor het ergste.
Ach wat ontzettend rot zeg. Alsof je het al niet beroerd genoeg hebt! Ik heb er vertrouwen in dat het goed zit, ik duim voor je!!