Leuk al die hartjes! Even een vraagje, hoe erg letten jullie op met basilicum, salami en kaneel enzo? Ik eet meestal wel 1 gerecht met pesto in de week zoals pasta pesto en bijvoorbeeld op een broodje mozzarella wat pesto. Zelfde als salami doe ik ook regelmatig op mijn brood, en drink graag kaneelthee. Ik let heel erg op nu met wat wel en niet eten maar durf zo bijna niks meer te eten Denken jullie dat het kwaad kan om toch een keer in de week brood met salami en pasta pesto etc te eten? Vind het echt lastig, wil geen risico’s lopen...
Er komt wel steeds meer bij wat je niet mag eten. Toen ik zwanger was van mijn eerste (17 jaar geleden) was het alleen rauw vlees, rauw melkse kaas en vacuüm verpakte vis. Daar hou ik me nu nog steeds aan. Maar kaneel, salami, paté enzo eet ik wel gewoon. Zolang je het geen 3 keer per dag eet zal het echt mee vallen.
Toen ik bijna een pak bastogne koekjes had weggewerkt bedacht ik me ineens dat daar ook kaneel in zit
Echt basillicum is zo overdreven dat je dat niet mag, weet je wat de reden is? Bij mensen is niet bewezen dat het schadelijk is MAAR bij dieren wel dus daarom mogen wij het niet hebben.. Omdat dieren er slecht tegen kunnen.. Serieus mensen waar gaat het heen..
Hier een italiaanse vriend dus dat is redelijk vaak pasta, met regelmaat pesto. Salami eet ik niet meer. (Is dat niet rauw vlees?) Kaneel is ook zo iets. Je mag er niet te veel van binnen krijgen. Maar de maximale hoeveelheid haal je echt niet met kaneel thee en wat peppernoten...n
Alleen rauw onbewerkt vlees kan gevaarlijk zijn. Salami is bewerkt. Als rauw vlees gepekeld of gerookt is kan je het gewoon eten. Rauwe ham, salami enzo is prima, met mate dan, want er zit wel veel zout in.
Ja mij lijkt het ook allemaal een beetje overdreven maar het maakt me echt onzeker hoor, je mag voortaan echt veel niet of “”liever niet”.
Ja joh de lijst met dingen die je niet meer mag eten is ineens verdubbeld sinds mijn eerste zwangerschap, en dat is echt nog niet zo lang geleden..
Sinds de klok een uur terug is kijk ik echt de uren weg tot ik naar bed "mag". Ik val bijna om van slaap maar het is nog maar 8 uur
Ja dat geloof ik. Echt lastig hoor, over een paar jaar mag je alleen nog maar volkoren crackers met kaas ofzo
Mijn vriend en ik hebben vanavond besloten af te zien van prenatale screening (combi of nipt). Ik zit er al weken over te wegen en te piekeren. Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik ook niet getest. De enige reden om het nu eventueel wel te doen is mijn leeftijd. Toen 36- en nu 36+. Eigenlijk gaf mijn vriend vandaag de doorslag. "Het is toch wel welkom dus waarom van te voren zo stressen en als er echt hele ernstige afwijkingen zijn dan zien we die wel op de echo's." Ik voel me zo opgelucht nu want die hele testen staan me zo tegen. Dus wij gaan alleen voor de nekplooi meting (zonder bloedtest en kansberekening) en dan met 20 weken de GUO. Ik ben blij dat hij er zo over denkt. Nu kan ik stoppen met afwegen en veel te veel op google lezen waar ik ook niet echt veel vrolijker van word
Ahh meiden! Ik heb zowaar voor het eerst een dag gehad zonder over te geven en zalm kunnen eten! Ik heb ook gewoon zin in snoepjes! Ik ben zo blij met een goede dag!
Ik eet ook geen rauw vlees en voor de rest met mate. Maar dat moet je altijd doen. Ik lig al op bed en sluit zo ook m'n ogen. Intresseert me echt niet dat het pas half 9 is. Moe is moe. Mijn afspraak is weer van de lijst.. zet hem er weer op.
29 mei ♡ Robijn89, 28 jaar, 3e kindje 1 juni ♡ Mom86, 32 jaar, 4e kindje 2 juni ♡ Marielle1985, 32 jaar 2e kindje 3 juni ♡ Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 4 juni ♡ Mooi 35, 37 jaar, 2e kindje 5 juni ♡ Jolicoeur, 36 jaar, 1e kindje ♡ Dehi, 29, 3e kindje 6 juni Stz90, 28 jaar, 1e kindje ♡ Lesliefje, 25 jaar, 2e kindje ♡ Ritoy, 29 jaar, 3e kindje 7 juni 8 juni ♡Mitsy, 26 jaar, 5e kindje ♡ Fien25, 31 jaar, 2e kindje 9 juni ♡Mila27, 28 jaar, 2e kindje ♡ Kimberley92, 26 jaar, 1e kindje 10 juni ♡ Rietje84, 34 jaar, 3de kindje ♡ Miesje25, 31 jaar, 2e kindje ♡ Liefdes, 32 jaar, 2e kindje ♡ Lily94, 24 jaar, 1e kindje ♡ Dexendon, 33 jaar, 1e kindje ♡ Nuage, 36 jaar, 3e kindje 11 juni lautjuh85, 33 jaar, 3e kindje ♡ Melmel , 28 jaar , 4e kindje 12 juni ♡Phloxie, 38 jaar, 2e kindje ♡ Williie, 25 jaar, 2e kindje ♡Lvdv89, 29 jaar, 2e kindje 13 juni Yankee, 31 jaar, 3e kindje Luipaard88, 30 jaar, 2de kindje ♡ Ponyh, 38, 2de kindje ♡ Minivosje, 27 jaar, 1e kind 14 juni ♡ Tinywish,26,2e kind 15 juni ♡ Nochti, 37, 6e kindje ♡ Jale, 35 jaar, 3e kindje ----------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (2) | onbekend (28) ----------------------------------------------- ⭐️ Liefsvanha ⭐️ Zonnebloem92 ⭐️ Lorraine89 ⭐️ Doornroosje94 ⭐️ Momtobejuni2019 ⭐️ Miltje Afspraken: 30 oktober; Yankee; eerste echo 30 oktober; Nuage, vijfde echo ZKH 31 oktober; Miesje25, eerste echo ZKH 1 november; Rietje84; echo + intake gyn 1 november; lautjuh85; echo+ intake vk 1 november: Lesliefje 1e echo 1 november: Melmel echo vk 1 november: Stz90, 2e echo vk 2 november: Dexendon, 2e echo + intake 2 november: ponyh, 2e echo gyn 2 november; luipaard88, intake vk 2 november, Nuage, intake vk 5 november; Miesje25, 2e echo vk 5 november; Lvdv89, 3e echo gyn 5 november; Williie, extra echo 6 november; Jolicoeur; termijnecho 6 november; Kimberley92; Intake VK 6 november, Nochti, 3e echo 7 november; Nuage, 6e echo ZKH + intake 7 november; Liefdes, 2e echo + intake 8 november; Ritoy; intake + echo vk 12 november; Robijn89; termijnecho 13 november; Jale; intake 13 november; Lily94; termijnecho 14 november: Phloxie termijnecho 15 november: Rietje84 termijnecho 15 november : Melmel termijnecho 15 november; Jolicoeur; gesprek gyn 15 november; Kimberley92; Termijn echo 15 november; Dehi; termijn echo 15 november; Marielle1985; termijn echo 15 november; Sienna96; termijn echo 15 november; Minivosje; afspraak gyn. 19 november; Miesje25; termijnecho + intake 19 november; Tinywish; termijnecho 20 november; Fien25; termijnecho 21 november: Phloxie intake 21 november: Jale; termijnecho 21 november; Mitsy; termijnecho 23 november; Williie; termijnecho 30 november; Robijn89; afspraak gyn 6 december: Sienna96, geslachtsbepaling 15 december; Dehi geslachtsbepaling 17 december; Jolicoeur geslachtsbepaling 19 december; Fien25; geslachtsbepaling 21 december; Lily94 geslachtsbepaling WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Wij gaan geen test doen. Rauwvlees eet ik nu indd niet en dat us verdomde moeilijk. At normaal minimaal 2x per week carpaccio Kaneel eet ik alleen in de appeltaart of pepernoten. En verder probeer ik er wel een beetje op te letten maar ik wil er niet teveel mee bezig zijn. Ik zag heel veel een mooie echo’s Ik heb vandaag weer gewerkt na 2 weken en wat ben ik blij dat het goed ging. Heb zoveel baat bij de oefeningen. Morgen tot 13 werken. En dan hopelijk om 14.20 een mooie echo met een mooi garnaaltje die goed gegroeid is. Vind het toch wel erg spannend. Fijne avond en slaap lekker voor straks