oké, ik heb zojuist gedaan wat ik gezworen had nooit te doen.... Een Doppler aangeschaft. Mijn vriend legde van het weekend continu zijn oor op mijn buik, hij wilt volgens mij zijn graag een teken van leven merken. Nou snapt tie natuurlijk wel dat dit onmogelijk was. Dus gevraagd of hij dan miss toch een Doppler wilt aanschaffen. Nou zijn glimlach van oor tot oor haalde mij direct over. Vandaag dus binnen gekregen en samen vol spanning gezocht. En ja! We hadden al snel een hartje te pakken. Zo'n 16 keer per 10 seconde kunnen tellen. Maar hoe weet ik zeker dat dit niet mijn eigen hartslag is?
Dat hoor je aan de snelheid. Je eigen hartslag is heel traag, die van je kindje snel.. 160 per minuut. Klein hartje dus moet ook veel harder werken dan je eigen, grote hart. Ik mag van een vriendin een doppler overnemen maar ik durf niet. Zo bang dat ik het hartje niet vind en dan in paniek raak.
De hartslag van een ongeboren baby ligt meestal tussen de 130 en 160 per minuut. En je zou je eigen pols eerst kunnen tellen dan weet je zeker dat je een snellere hartslag hoort.
Ja, van Woezel en Pip. Voor mijn dochter heb ik alles van Pauline Oud. Nu wil ik alles van de Woezel en Pip serie gaan bij houden.
Wij gaan geen geslachtsbepalende echo doen. Nu heb ik wel extra veel echo's omdat ik medisch ben, dus misschien zien we het dan een keer, maar ik ga er geen extra echo voor inplannen. Bij mijn dochters wel gedaan.. maar nu voelt het ineens zo onbelangrijk. Al beval ik van een aapje, dan ben ik nog steeds dolblij . (Al hoop ik stiekem wel dat ze vrijdag even willen spieken, dat dan weer wel)
Mag ik vragen wat je BMI is? Ik heb volgens de BMI overgewicht. Vk vond dat wel meevallen, dus zal geen extra echo's krijgen.. tenzij er tegen die tijd aanleiding voor is.
Mijn BMI is 30,nogwat. Boven de 30 dus in de risicogroep voor diabetes en allerlei andere dingen. Voel me helemaal niet ongezonder dan anderen, maar ja, statistiek hè.
Welke doppler hebben jullie? Ik zit ook te twijfelen om er een asn te schaffen. Vooral omdat m’n kindjes dan kunnen luisteren en ik weer de placenta voor heb. Had ik de vorige 2 keer ook en voelde amper beweging. Even kunnen luisteren zal me dan meer gerust stellen. Maar nu weet ik niet welke goed/fijn is en welke niet. Dus om een lang verhaal kort te maken, iemand tips?
Veranderd dat niet nog? Ik vroeg het de echoscopiste vrijdag en die zei dat ze nu nog niet kon zeggen waar de placenta komt, omdat de baarmoeder nog kan kantelen. Ik heb deze.
Owww wat is er super veel gekletst heb ook niet alles onthouden. @Ritoy ik heb er echt geen verstand van maar dit lijkt echt op een jongen Ik heb juist een hele lage BMI (vorige x ook) maar moest vorige x ook gewoon suiker prikken. Of is dit gewoon standaard procedure als je via het ziekenhuis loopt? Zal het volgende week vragen want dan heb ik afspraak bij gynaecoloog zelf. En dan ook vragen of ik tussendoor nog een echo heb want de eerst volgende die gepland staat is pas 25 januari. Dat is 9 weken na de laatste. Dat vind ik zelf wel erg lang. Ik heb ook een angelsound. Ga er van de week even rustig voor zitten om te zoeken
Ik ben weer onderweg naar het ziekenhuis. primperan hielp goed en nu het gestopt is beginnen we weer bij begin af aan. Moest alvast tandenborstel en pyjama meenemen. Maar ik wil echt niet blijven.
@Dexendon als je de doppler even op je liezen zet, hoor je je eigen hartslag Het verschil tussen jouwe en die van de baby is vrij groot dus dan hoor je het verschil wel
Pff vind maar lastig hoor. In mijn lies vind ik het niet, wel een stuk recht onder mijn navel. Voor mijn gevoel hoor ik mijn eigen hartslag, ik ga het gewoon over een paar dagen weer proberen
Ik heb ook de angelsound. Vind hem erg fijn! Soms is het even zoeken inderdaad @Kimberley92 wat vervelend zeg! Waarom ben je gestopt? Of moest dat? Hoop dat je snel weer naar huis mag
Kreeg weer andere medicijnen, wil ik die ophalen bij de nachtapotheek hebben ze ze niet... Ik ben gewoon helemaal op... Nergens meer kracht voor. Urine was schoon en mocht naar huis, had ook geen ketonen verwacht aangezien ik gister avond met de Primperan gestopt ben en sinds vandaag weer aan t braken ben. Ze hebben wel nog een echo gemaakt en die was meer dan goed! Hij of Zij was loopings achteruit aan het maken. Slaap lekker allemaal!