Welkom en gefeliciteerd. Hopelijk blijft dit kindje goed zitten! Sterkte! Hopelijk is het gewoon oud bloed en zit je kindje goed. Duim voor je! Hoe is het nu?
Wanneer gaan jullie het vertellen? Ik vind het heel lastig. Wilde het aan mijn schoonouders vertellen na de 1e echo, maar dan ben ik al 8,5 week. En mijn schoonmoeder is regelmatig bij ons (oppassen op ons zoontje, op bezoek) en die heeft heel snel dingen door. We hebben het met ons zoontje met 5 weken al verteld, gelijk toen wij het wisten. We hebben al bedacht hoe we ze willen verrassen en ik zou het heel jammer vinden als ze er zelf eerder achter komen. Werk/vrienden/overige familie vertellen we het pas na de 12 weken. Met mijn zoontje heb ik het met 11 weken op mijn werk verteld (ik was heel beroerd, ging nogal opvallen).
Ik wil het deze keer pas na de 1e echo vertellen aan mijn (schoon)ouders. Mede omdat wij geen kinderen van onszelf kunnen krijgen en onze donor gestopt is met doneren ziet niemand dit aankomen dus wil ik het extra speciaal maken. Mijn vriendinnen weten het al en mijn schoonzus was op de hoogte van onze plannen dus die ga ik het morgen vertellen. (Op de officiele testdag vanuit het ziekenhuis). Mijn opa en oma geef ik een sinterklaascadeautje met de fotoshoot-aankondiging van de jongens en diezelfde avond zet ik het op facebook voor de rest van de wereld
@Phloxie, voorzichtig gefeliciteerd. Ik snap je onzekerheid en duim met je mee voor een plakker! @Williie, hoe gaat het met je?
Mijn vriendinnen weten het al, schoonouders en broers zussen vertellen we het het weekend na de eerste echo, dan vier ik m'n verjaardag. Mijn familie woont ver dus dat weet ik nog niet precies. Ben een beetje 'bang' voor hun reactie aangezien ze telkens zeiden wanneer we het hadden over een eventuele derde van wat wil je nog meer en haal je jullie allemaal weer op de hals, jullie hebben al een jongen en een meid bla bla. Maar gelukkig hoeven zij ze niet op te voeden. Daarna ga ik m'n werkgever inlichten en dan is de buitenwereld aan de beurt.
Ik weet nog niet wanneer we het gaan vertellen, we zijn daar heel voorzichtig in geworden. Alleen mijn ouders weten het tot nu toe, ik wacht sowieso tot de echo met meer mensen inlichten.
Hier weten een vriendin en een schoonzusje het. Mijn ouders willen we waarschijnlijk zaterdag gaan vertellen want dan viert m’n moeder haar verjaardag. De rest pas later...
Wij wachten ook met vertellen tot na de 12 weken. Wij hebben het de eerste keer bij de 8 weken verteld en daarna moesten we het slechte nieuws vertellen. We hadden het alleen onze directe familie verteld dat gelukkig wel. Nu wachten we daar dus ook mee. Tweede keer hebben we alleen het slechte nieuws verteld en alleen aan onze ouders en goeie vrienden.
M’n ouders en vriendinnen weten het al. Ik heb ook veel met ze gepraat over welke beslissing ik kon nemen. Ondertussen weet de vader het ook. Andere vertel ik het pas na de 12 weken maar waarschijnlijk wacht ik nog langer. Ik zit niet echt op vervelende vragen, verwijten ed te wachten. Daarnaast is het vaak genoeg fout gegaan, ook na die 12 weken. Maar waarschijnlijk is het eerder al bekend aangezien ik elke keer dnel groei
We hebben het in dezelfde week dat wij het wisten meteen aan mijn ouders en zusjes verteld, en aan mijn schoonouders en schoonzusje. Daarnaast aan mijn beste vriendin en mijn vriend zijn beste vriend. We zijn allemaal best wel close, mocht het misgaan zou ik het ook graag met hun erover willen hebben en kan ik van hun veel steun verwachten. We hopen natuurlijk dat alles goed blijft gaan Wij vonden zelf de eerste echo te lang wachten voor mensen dichtbij ons. De rest vertellen we het met 12 weekjes!
Geen bruin meer, wel misselijk en m'n borsten doen pijn. Blij! Wij vertellen het na de eerste echo. Vriend is dan jarig, dus mooie gelegenheid. Zal dan ongeveer 8 weekjes zijn! Ik denk trouwens een jongen, sinds vanmiddag. Bij dochter nooit misselijk geweest
Uitgerekend: 1 - 15 juni ♡ 1 juni Mom86, 32 jaar, 4e kindje Zonnebloem92, 25 jaar, 3e kindje Robijn89, 28 jaar, 3e kindje 2 juni 3 juni Lyan88, 30 jaar, 2e kindje 4 juni Marielle1985, 32jaar ,2e kindje Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 5 juni Jolicoeur, 35 jaar, 1e kindje Dehi, 29, 3e kindje 6 juni Stz90, 28 jaar, 1e kindje Megan, 29 jaar, 1e kindje 7 juni Miltje, 34 jaar, 4e kindje Ritoy, 29 jaar, 3e kindje 8 juni Mitsy♡ 26 jaar ♡ 5e kindje 9 juni Williie, 25 jaar, 2e kindje 10 juni Mila27, 28 jaar, 2e kindje Rietje84, 34 jaar, 3de kindje 11 juni Vrouw1982, 36 jaar, 2de kindje 12 juni 13 juni 14 juni 15 juni ----------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1) | onbekend (15) ----------------------------------------------- Afspraken: 12 oktober; Robijn89; eerste echo 22 oktober; Williie; eerste echo 26 oktober; Williie; Intake 27 oktober; Sienna96; eerste echo 1 november; Vrouw1982; eerste echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
@Williie, fijn! 3 vriendinnen weten het inmiddels. Als het lukt, willen we toch wachten tot na de eerste echo. Met name ook omdat ik mijn zoontje pas wil vertellen dat hij een broertje/zusje krijgt, als we wat meer “zekerheid” hebben. Midden 2016 ben ik ook zwanger geweest en toen hebben we het direct aan ons zoontje verteld. De dag na de positieve test ging het mis en moesten we hem vertellen dat er geen baby zou komen. Hij is er gelukkig niet lang mee bezig geweest, maar toch. Dat wil ik nu niet meemaken. Mijn schoonouders gaan binnenkort verhuizen en ze hebben net de box te koop gezet. Ik ben van plan die met een smoes te kopen en ze dan uit te nodigen omdat we een cadeau hebben voor hun nieuwe huis. Hoop dat ik die box ingepakt krijg ze hebben nu totaal geen vermoeden dat we ermee bezig zijn en ik denk dat ze de hoop op een tweede kleinkind al een beetje opgegeven hebben (vandaar de verkoop van de box en buggy). Ik weet zeker dat we ze daar heel mooi mee kunnen verrassen
@Vrouw1982 wat een leuke manier om het hun te vertellen. Hoe oud is jullie zoontje? Ik wil zelf zo lang mogelijk wachten met het aan de kinderen te vertellen. Ze zijn nu 4 en bijna 3 en ik denk dat ze niet het geduld hebben een half jaar te wachten tot de baby er eindelijk is. Ze hebben nu nog geen tijd besef
Ja, vinden wij ook, al vinden wij die box echt afgrijselijk Mijn zoontje is ruim 5,5. Hij wordt in januari 6. Hij begrijpt al een hele hoop, maar is ook wel snel bezorgd. Qua tijd kan ik het wel aan hem uitleggen. We hopen hem ook mee te kunnen nemen naar de termijnecho en zoveel mogelijk te betrekken bij de zwangerschap. Alleen het moment waarop we het hem vertellen zijn we nog niet helemaal uit.