Ik hoef niet te shoppen Vriendin aug bevallen van een meisje en andere vriendin bevallen in juli van een jongen. Bij beide mag ik shoppen als ik het geslacht weet haha. Maar nieuw koop ik uiteraard ook nog wel. Nog paar daagjes geduld
Wij hebben al wel wat dingetjes gekocht: ledikant, dekentje, lakens, hoeslakens, babyfoon (was 60% korting dus dat konden we niet laten liggen ), en een kledingkast + een kast die we als commode gaan gebruiken hadden we al. Hebben daarnaast ook al wat cadeautjes gekregen, wat kleertjes en een omslagdoek Mocht de hele tijd van mezelf niks kopen totdat we het geslacht wisten, dus nu mag ik wel losgaan haha
Ik moet heel erg wennen. Het is echt vreselijk om te zeggen, maar echt blij ben ik niet. En ik vind dat heel stom van mezelf. Misschien helpt shoppen wel.
@Nuage logisch dat je even moet wennen als je zo gedacht en gehoopt had op een meisje. Maar dat komt vast goed. Misschien idd shoppen. Helaas kun je het van tevoren niet voorspellen.
Laat het nieuws even bezinken. Het is wellicht even een omslag, als je bijna zeker was van een meisje. Of is het juist vanwege het feit dat je dochter zo teleurgesteld is? Ik heb zelf alleen 1 jongen, en wat ik er zo heerlijk aan vind, is dat het echt een mama-jongen is. Jongetjes trekken vaak heel erg naar hun moeder toe.
Ik ga 18 januari verhuizen en ben dan precies 20 weken. Daarna ga ik echt los want dan gaat het gelijk naar de goede plek Verder heb ik een aantal adeautjes gekregen in de vorm van beide oma's een rammelaar en had zelf al een pakje gekocht.
Mijn zoontje was echt een vreselijke baby. Ik denk dat dat ook meespeelt in mijn gevoel. Ik zag het echt zitten nog een meisje erbij. Maar nog een jongen... pfoe. Ik weet dat het niks zegt. Een meid kan ook drama zijn en deze jongen kan heel anders worden dan zijn broer. Dat hoop ik dan ook maar. Na de geboorte van mijn zoontje ben ik echt behoorlijk diep gegaan psychisch. Hij huilde en huilde en huilde alleen maar. As dit weer gebeurt weet ik niet hoe ik daar doorheen moet komen. Maaaaaarrrr ik ga natuurlijk gewoon met frisse moed dit alles tegemoet! Het is niet allemaal kommer en kwel. Dat wij überhaupt nog een kindje mogen krijgen is een wonder! Ik zit nu in de Babypark met de kinderen. Even rondkijken en misschien iets kopen voor de kleine.
Poeh, dat klinkt inderdaad heftig, kan me je zorgen voorstellen. Ik zou als ik jou was mijn zorgen bespreken met je verloskundige, en kraamzorg tzt. Je kan preventief hulp zoeken om om te gaan met deze angsten.
@Nuage pff dat is dan indd even omschakelen, maar wat je zelf ook zegt een meisje kan ook zo zijn. Ik hoop voor je dat je lekker kan gaan genieten en straks een fijne kraamtijd hebt! ♡
Ze weten dat ik toen een PND heb gehad en heb daardoor al een kruisje achter m’n naam zeg maar hihi maar een huilbaby is ook heel heftig en ik werd ook nog ontslagen 3 dagen na mijn verlof. Dat hielp ook zeker niet. Mijn zoontje is nu 2,5 en slaapt nog steeds niet door. Elke nacht maakt hij mij wakker en moet ik eruit voor hem. Het is een schatje hoor, maar gewoon heftig. Kraamtijd heb ik nooit leuk gevonden. Maar deze keer ga ik geen borstvoeding geven. Hopelijk gaat dat al veel uitmaken!
@Nuage heftig meid. Ik herken het wel. Mijn zoon huilde de eerste 2 maanden ook alleen maar. Bij hem had het een reden...hij was met vacuüm gehaald en had pijn. Is er bij jouw zoon ook zoiets gebeurd? Voel je niet schuldig meid. Tis logisch dat je alles weer terug haalt van toen. Belangrijkste is dat je het uitspreekt en er niet voor weg loopt.
Ik snap dat je die link legt, maar ik hoop echt dat je dat straks los kan laten. Of je kindje een makkelijke of moeilijke baby wordt, een driftige of meegaande peuter, of een draak van een puber of de meest leuke tiener, dat ligt echt aan het kind, niet aan het geslacht . Ik heb na mijn dochter 4 jongens op een rij gekregen. En daartussen zit mijn grootste draak (heel lief maar wel een kind dat mij al 12 jaar grijze haren bezorgt) maar ook mijn meest makkelijke kind (sliep 20 uur per dag, huilde bijna nooit en is nu een voorbeeld puber van 14). Neem je tijd om even te wennen en om te schakelen. En nu is je dochter misschien verdrietig omdat ze geen zusje krijgt, later zal ze zien dat het enige meisje zijn ook wel heel speciaal is. Zo speciaal dat mijn dochter nu hoopt op een 5e broertje omdat ze graag het enige meisje wil blijven.
28 mei ♡ Mom86, 32 jaar, 4e kindje 29 mei ♡ Robijn89, 28 jaar, 3e kindje 31 mei ♡ Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 4 juni ♡ Lesliefje, 25 jaar, 2e kindje ♡ Ritoy, 29 jaar, 3e kindje ♡ Dehi, 29, 3e kindje 5 juni ♡ Jolicoeur, 36 jaar, 1e kindje 7 juni ♡ Lily94, 24 jaar, 1e kindje ♡ Kimberley92, 26 jaar, 1e kindje ♡ Mila27, 28 jaar, 2e kindje 8 juni ♡ Mitsy, 26 jaar, 5e kindje ♡ Fien25, 31 jaar, 2e kindje ♡ Williie, 25 jaar, 2e kindje 9 juni ♡ Phloxie, 38 jaar, 2e kindje 10 juni ♡ Rietje84, 34 jaar, 3e kindje ♡ Liefdes, 32 jaar, 2e kindje ♡ Dexendon, 33 jaar, 1e kindje ♡ Yankee, 31 jaar, 3e kindje ♡ Lvdv89, 29 jaar, 2e kindje ♡ Rrbaby, 23 jaar, 1e kindje ♡ Melmel , 28 jaar , 4e kindje ♡ Nuage, 36 jaar, 3e kindje 11 juni ♡ lautjuh85, 33 jaar, 3e kindje ♡ Dotjes, 29 jaar, 3e kindje 13 juni ♡ Luipaard88, 30 jaar, 2de kindje 14 juni ♡ Tinywish,26,2e kind ♡ Nochti, 37, 6e kindje ♡ Minivosje, 27 jaar, 1e kind 15 juni ♡ Ponyh, 38, 2de kindje 16 juni ♡ Miesje25, 31 jaar, 2e kindje ----------------------------------------------- jongen (5) | meisje (4) | verrassing (1) | onbekend (20) ----------------------------------------------- ⭐️Liefsvanha⭐️Zonnebloem92 ⭐️Lorraine89⭐️Doornroosje94 ⭐️Momtobejuni2019⭐️Miltje ⭐️Stz90⭐️Jale ⭐️Moppie35 ⭐️Marielle1985 Afspraken: 15 December Dehi geslachtsbepaling Melmel geslachtsbepaling 17 December Jolicoeur geslachtsbepaling Ponyh Controle gyn Robijn89 Controle gyn Minivosje geslachtsbepaling 18 December Phloxie controle vk 19 December Fien25 geslachtsbepaling Lautjuh85 geslachtsbepaling 20 December Ritoy Intake gynecoloog 21 December Ritoy geslachtsbepaling Williie controle VK 23 December Lvdv89, controle VK 24 December Jolicoeur controle gyn 27 December Sienna96, controle VK 28 December Williie geslachtsbepaling 29 December Miesje25 geslachtsbepaling 2 januari Ponyh vroege guo Melmel controle vk 8 januari Robijn89 GUO Ritoy Controle vk 9 januari Kimberley92, Controle verloskundige 14 januari Sienna96, 20 weken echo Lesliefje, 20 weken echo 15 januari Kimberley92, 20 weken echo 16 januari Jolicoeur 20 weken echo lautjuh85 GUO Phloxie 20-weken echo 17 januari Ponyh controle gyn Ritoy 20 weken echo 18 januari Melmel , 20 weken echo 23 januari Lvdv89, 20 wek echo gyn WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. ------------------------------------------------------- Afspraak voor 20-weken echo toegevoegd!
@Nuage ik snap je. Je hebt nog een hele tijd om het te laten bezinken. De ene jongen is de andere niet he
Ik zou ook even " balen " als het een jongen blijkt te zijn. Ik heb zelf geen voor gevoel, maar ik zie mezelf niet als moeder van een zoon. Zal ook wennen zijn, mocht het wel zo zijn
Mijn zoontje heeft bijna het hele eerste half jaar gehuild en de maanden daarna ook nog steeds veel. We hebben allerlei theorieën gehad maar wat het echt was weet ik nog niet. Het is nog steeds een jankerd haha maar hij is met spoedkeizersnede gehaald, had vacuüm op zn hoofd en de arts had in zijn hoofd gesneden. Ook had hij enorme krampen, is zijn tongriempje gekliefd omdat drinken niet goed ging en bleek hij verborgen reflux te hebben. Pas na een aantal maanden en flesvoeding ging het iets beter. Maar zelfs vorig jaar zat ik nog bij de huisarts omdat hij weer zo vaak huilde en last leek te hebben. 1 ding weet ik zeker: ik wil niet meer zo vroeg bevallen. Mijn zoontje is met 38+0 gehaald en dat wil ik niet meer. Hoe groot ie ook is dan.
Ik snap dat je erg moet wennen... en wie weet komt het na het shoppen inderdaad wel goed. Zodra de kleine geboren is weet ik zeker dat je er net zo blij mee bent als dat het van een ander geslacht zou zijn Komt goed meid!