Uitgerekend 1 juni t/m 15 juni 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mom86, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier denk ik dat de kat de baby ofzo begint te voelen. De kat wilt nu steeds op mijn buik aan liggen :roflmao:

2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Kimberley92 @Nuage gefeliciteerd met jullie jongens.

@Nuage je mag best even "rouwen" om dei gewenste dochter. Dat wil echt niet zeggen dat je straks niet van je zoon houd. En het zegt niks of hij hetzelfde zal zijn als je zoon.

Hier nog een weekendje door en maandag geslachtsecho.

Ook volgende week 2 rondleidingen op kinderdagverblijven gepland staan. Zijn jullie daar al mee bezig?

3. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Hoe laat mag jij maandag?

4. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    19.30 pas, na het werk. Dus wordt nog een lange dag. (Moet van 7.30 tot 18.30)

5. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Zo ja dat is idd een lange dag.

miniVosje vindt dit leuk.
  6. Lily94

Lily94 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Als het goed is hebben wij de eerste 7 a 8 maand geen opvang nodig in de zin van een kinderdagverblijf. We hebben dan 1,5 dag opvang nodig en mijn ouders gaan die dagen oppassen. Daarna waarschijnlijk wel 1 of 2 dagen naar een kinderdagverblijf maar daar hebben we nog ruim de tijd voor om dan naar te kijken

7. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Heb de kleine paar week terug aangemeld op het zelfde kdv als waar dochter zit.

8. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wij hebben hoogstwaarschijnlijk een gastoudergezin gevonden. De zus van mijn schoonzus wilt haar fulltime baan opzeggen om fulltime gastouder te worden. Ze doet nu al aan pleegopvang etc. Maar die zijn nu oud genoeg en gaan het huis uit. Voor ons de meest ideale optie, een hele vertrouwde omgeving voor ons en ik weet zeker een warm en liefdevolle opvang. In januari weet ze het zeker.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb al een gastouder voor mijn zoon en daar kan de nieuwe gelukkig ook terecht

10. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook een gastouder op het oog die in in de zelfde wijk als ons komt te wonen alleen een straat verder.
    Wij hebben in januari als we zijn verhuisd een gesprek met haar.
    Vind het af en toe maar lastig wat ik af en toe moet regelen en volgens mij ben ik al aardig wat vergeten.

11. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Herken dat gevoel. Weet ook niet zo goed wat ik moet regelen en wanneer.
    Ben ook bezig met een lijst op te stellen wat we allemaal moeten aanschaffen. Het wordt ons eerste kindje, dus echt alles is nieuw voor ons.

12. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja hier ook! Al heeft mijn schoonzus wel al een lijst voor ons opgesteld met dingen die handig zijn ook voor vrij snel na de kraamweken. Kan je die eventueel ook wel sturen als je wilt.

13. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Dat zal wel echt super fijn zijn. Je vind op internet wel veel lijstjes, maar weet ook niet wat wellicht overbodig is. En ik denk dat er ook dingen niet op staan, die wel de moeite waard zijn.

14. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Oh my!! Zei net tegen ml moeten maar eens vragen wat onze ouders willen en dan kijken hoe wat, aangezien we beide voor de bevalling en ik na de bevalling ga wisselen van werk. Hier had ik nog lang niet over na gedacht. :eek::eek: Dacht komt wel :oops::oops::confused:

15. Ponyh

Ponyh Actief lid

1 okt 2018
    400
    425
    63
    Vrouw
    Opvang ik ga waarschijnlijk weer het zelfde kinderdag verblijf nemen. Flex opvang, vond ik heel erg fijn.
    Ik werk eigenlijk altijd als mijn partner vrij is. Die werkt in ploegen.

Nu ze naar de basis school gaat is het wel makkelijker plannen. Allemaal. Begint het straks weer opnieuw..

Meiden succes vandaag met de echo!

Ik hoop zo dat ik maandag een echo krijg haha denk het wel, maar altijd afwachten.

MelMel vindt dit leuk.
  16. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    @Kimberley92 en @Nuage gefeliciteerd met jullie jongens.

@Nuage ik herken je gevoel heel erg. Ik zou het ook jammer vinden een jongen te krijgen. M’n dochter was echt een perfecte baby en nog steeds een lief kind terwijl m’n zoontje non stop huilde, ik vele uren met hem rond heb moeten lopen en nog steeds een handenbindertje is die me na 3 jaar nog steeds elke nacht wakker houdt. Ik weet wel dat ieder kind anders is maar dit is nou eenmaal je eigen referentiekader. Hopelijk slaat je gevoel snel om en kan je gaan genieten van het idee dat je een zoontje krijgt. Jongens zijn wel degene die als ze later groot zijn voor hij moeder zorgen ;)

Qua opvang ga ik voor hetzelfde kdv waar m’n zoontje nu zit. Dit zit in de school van m’n dochter. Ik heb tot m’n dochter 4 werk altijd bij een gastouder gezeten maar helaas is dat logistiek niet meer haalbaar. Al is ze nu aan het kijken naar huizen bij mij in de buurt. Als dat doorgaat gaat deze kleine meid zeker naar haar toe. Ik verkies m’n go echt boven het kdv.

Yankee, Nuage en Kimberley92 vinden dit leuk.
  17. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Dehi en MelMel vinden dit leuk.
  18. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    @Lvdv89 hoe laat is jou bekend making?

Lvdv89 vindt dit leuk.
  19. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Opvang; hier blijft oma nog steeds oppassen. 2 ochtenden in de week. Ze brengt de kids naar school en heeft dan de 2 jongste thuis. 1 ochtend gaat m'n dochtertje naar de psz dus die brengt en haalt ze ook op. Ik ben alweer thuis als de school uit is. Manlief is ook 1 dag in de week thuis.

20. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Leuk een jongetje @Kimberley92!

Ik vind het goed dat je zo eerlijk bent over je gevoel @Nuage, door het niet op te kroppen kan je er denk ik ook beter aan wennen en het een plaatsje geven. Ik had zelf echt geen voorkeur, maar ik moet zeggen dat ik het wel heel bijzonder vind dat ik dadelijk een meisje (of nouja, eigenlijk 2) én een jongetje heb.
    Ik kan me voorstellen dat als je al van beide 1 hebt, je automatisch gedrag aan geslacht koppelt. Maar het ene jongetje is het andere niet.
    Mijn dochter is zo gemakkelijk dat ik denk dat de volgende wat dat betreft alleen maar 'tegen kan vallen'. Of het nou een jongetje of een meisje is haha.

Qua shoppen:
    Het is niet dat nu ik het geslacht weet ik helemaal los ben gegaan, maar ik kan nu wel gerichter kijken. Ook ben ik begonnen met mijn dochter haar kleren uitzoeken. Uniseks er uit gelaten en de rest sorteer ik in verkoop/voor het goede doel.
    Ik ben trouwens helemaal verliefd op de lichtblauwe Koeka-lijn en die ga ik aanschaffen voor de baby. Gelukkig ben ik bijna jarig, want goedkoop is die lijn niet. Dan kan ik mooi wat dingetjes vragen.

Qua opvang:
    We werken beide onregelmatig dus een kdv of gastouder is hier geen optie. Mijn moeder past op als mijn dochter niet op de psz is. Dat gaat ze ook op de baby doen.

Nuage en Kimberley92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina