Zijn er hier mensen die een vroege guo met 16weken krijgen? Ik vind het steeds spannender worden. Zou blij zijn als de nipt uitslag er is en deze test gedaan is....
Even een vraagje. Van de week vroeg mijn leidinggevende hoe het ging met me. Ik gaf haar eerlijk aan dat het met de kleine waarschijnlijk goed gaat, maar met mij een stuk minder (ben deze week erg achteruit gegaan qua gezondheid/spierziekte: veel pijn en in de avond bijna niet meer kunnen lopen, dit hadden we wel verwacht dat ging gebeuren, alleen gehoopt niet zo snel). Ze reageerde opzich wel begripvol, en zei dat we even moeten kijken naar mijn verlof, na de kerstvakantie wilt ze het met me bespreken. Ze haalde ook aan dat we dan konden kijken naar mijn ouderschapsverlof, hoe en wat, want dat zou beter voor me zijn, ook al zou me dat wel salaris kosten. Wat ze ermee bedoelde was volgens mij dat mijn verlof niet 4 weken, maar 6 weken van te voren in zou gaan. Nu werk ik in het onderwijs, en na de ruim 2 weken meivakantie zou ik nog 5 weken hebben tot aan mijn uitgerekende datum. Ik hoop alleen dat ik dat haal met de klachten die ik nu al heb. Maar goed, ze had het dus over ouderschapsverlof, en dat kwam beetje rauw binnen, had ik niet over nagedacht nog, en eigenlijk ook niet de behoefte aan (dacht ik). Zeker omdat me het ook weer geld gaat kosten. Dus ben me een beetje gaan verdiepen. Nu las ik op de overheid dat het in principe onbetaald verlof is, mits anders overeengekomen met werkgever (of cao). Nu werk in in het onderwijs (mbo) en daar is heel veel, heel goed geregeld. Dus het cao erbij gepakt (ze bijlage). Nu heb ik hier zó weinig verstand van, maar zoals ik het lees, heb ik recht op betaald verlof? Zou dat zó gek vinden (want dan zou iedereen dit toch doen??) Wie weet hoe het zit, of hoe lezen jullie dit?
Volgens mij is ouderschapsverlof sowieso wel betaald? Maar als het met jou niet goed gaat dan hoor je in de ziektewet volgens mij. Voorwaarde is dan wel dat je verlof inderdaad 6 weken voor de uitgerekende datum in gaat en niet 4. Jongens zorgen voor hun moeder als ze ouder zijn? Ik hoop het maar! In onze familie in ieder geval absoluut niet. Ik zie mijn broertje nooit en mijn ouders ook niet. Die doet helemaal zijn eigen ding. En mijn bejaarde oma heeft 2 zoons en 4 dochters, en ze zijn allemaal vrij waardeloos, maar de zoons zijn het ergste... Mijn zoontje is gelukkig wel heel lief! Ik ga ook even kijken bij Limango! Hadden alles van baby’s only alweer verkocht maar dat was toch allemaal gevoerd teddy spul en dat hoeft nu denk ik niet in juni? Vandaag even extra controle gehad bij de vk ivm de hoge hartslag die de baby had op de echo. Maar nu was het gelukkig gewoon normaal! Ik heb trouwens een geslachtsecho gehad van 30 min die gelijk is aan de GUO. Alles is nagekeken: nieren, longen, hart incl hartkamers en kleppen, hersenen, ruggengraat, tenen en vingers geteld, aorta, navelstreng. Alles. Het was geen officiële GUO maar ik heb deze echo altijd op eigen kosten geboekt ook bij mijn andere kinderen. De echo GUO is pas 22 jan maar ik weet nu al dat het hart goed zit en dat is eigenlijk waarom we de GUO krijgen.
Als je niet kan werken door je zwangerschap hoor je de ziektewet in te gaan. Dit betekend dan wel dat je automatisch 6 weken van te voren officieel met verlof gaat. Een werkgever krijgt hier volledig voor betaald. Raar dat je werkgever over ouderschapsverlof begint. Naast het feit dat je ziek bent en geen verlof opneemt raak je je verlof uren kwijt en zit er vaak een addertje onder het gras bij betaald verlof. Vooral bij scholen is het vaak zo dat als je na je verlof parttime wilt gaan werken je het verlof terug moet betalen. In sommige cao’s is het net andersom. Hoe dan ook ik zou het niet accepteren want je bent gewoon ziek ten gevolgen van je zwangerschap. Als je vragen hebt mag je me ook privé berichten. Ik ben HR medewerker en kan je misschien wel helpen,
Dat van die jongens hoor ik veel moeders van een generatie ouder vooral zeggen. Misschien geldt dat niet voorronde generatie kinderen. Wat fijn dat het hartje goed is, en de rest natuurlijk ook
@Dehi en @MelMel gefeliciteerd!! Wat leuk, jullie beide ook een meisje! Gister een jongens dag vandaag een meiden dag
Voetenzak van Koeka zat toch opeens in mijn winkelwagen haha die vond ik zo handig in de box de eerste weken en daarna in de maxicosi ook... moet er eigenlijk 2 hebben maar ik kijk nog wel op Mp verder
28 mei ♡ Mom86, 32 jaar, 4e kindje 29 mei ♡ Robijn89, 28 jaar, 3e kindje 31 mei ♡ Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 4 juni ♡ Lesliefje, 25 jaar, 2e kindje ♡ Ritoy, 29 jaar, 3e kindje ♡ Dehi, 29 jaar, 3e kindje 5 juni ♡ Jolicoeur, 36 jaar, 1e kindje 7 juni ♡ Lily94, 24 jaar, 1e kindje ♡ Kimberley92, 26 jaar, 1e kindje ♡ Mila27, 28 jaar, 2e kindje 8 juni ♡ Mitsy, 26 jaar, 5e kindje ♡ Fien25, 31 jaar, 2e kindje ♡ Williie, 25 jaar, 2e kindje 9 juni ♡ Phloxie, 38 jaar, 2e kindje 10 juni ♡ Rietje84, 34 jaar, 3e kindje ♡ Liefdes, 32 jaar, 2e kindje ♡ Dexendon, 33 jaar, 1e kindje ♡ Yankee, 31 jaar, 3e kindje ♡ Lvdv89, 29 jaar, 2e kindje ♡ Rrbaby, 23 jaar, 1e kindje ♡ Melmel, 28 jaar, 4e kindje ♡ Nuage, 36 jaar, 3e kindje 11 juni ♡ lautjuh85, 33 jaar, 3e kindje ♡ Dotjes, 29 jaar, 3e kindje 13 juni ♡ Luipaard88, 30 jaar, 2de kindje 14 juni ♡ Tinywish,26,2e kind ♡ Nochti, 37, 6e kindje ♡ Minivosje, 27 jaar, 1e kind 15 juni ♡ Ponyh, 38, 2de kindje 16 juni ♡ Miesje25, 31 jaar, 2e kindje ----------------------------------------------- jongen (6) | meisje (6) | verrassing (1) | onbekend (17) ----------------------------------------------- ⭐️Liefsvanha⭐️Zonnebloem92 ⭐️Lorraine89⭐️Doornroosje94 ⭐️Momtobejuni2019⭐️Miltje ⭐️Stz90⭐️Jale ⭐️Moppie35 ⭐️Marielle1985 Afspraken: 17 December Jolicoeur geslachtsbepaling Ponyh Controle gyn Robijn89 Controle gyn Minivosje geslachtsbepaling 18 December Phloxie controle vk 19 December Fien25 geslachtsbepaling Lautjuh85 geslachtsbepaling 20 December Ritoy Intake gynecoloog 21 December Ritoy geslachtsbepaling Williie controle VK 23 December Lvdv89, controle VK 24 December Jolicoeur controle gyn 27 December Sienna96, controle VK 28 December Williie geslachtsbepaling 29 December Miesje25 geslachtsbepaling 2 januari Ponyh vroege guo Melmel controle vk 8 januari Robijn89 GUO Ritoy Controle vk 9 januari Kimberley92, Controle verloskundige 14 januari Sienna96, 20 weken echo Lesliefje, 20 weken echo 15 januari Kimberley92, 20 weken echo 16 januari Jolicoeur 20 weken echo lautjuh85 GUO Phloxie 20-weken echo 17 januari Ponyh controle gyn Ritoy 20 weken echo 18 januari Melmel , 20 weken echo 23 januari Lvdv89, 20 wek echo gyn WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. ------------------------------------------------------
@Dexendon je werkgever kan niet beslissen of jij met ouderschapsverlof gaat hoor.. of je doorbetaald krijgt (of hoeveel %) verschilt per werkveld, maar je bent wel verolicht daarna weer hetzelfde aantal uur te gaan werken voor een bepaalde tijd.. wil/kun je dat niet, kun je alles weer terug betalen dus eerst alles goed uitpluizen!