Zo, eindelijk tijd om rustig bij te lezen en schrijven. Kerst was rustig maar toch vol activiteiten. vandaag dochter naar Kdv gebracht om thuis op te ruimen en schoon te maken. Er komt familie logeren namelijk Ik voel me de laatste weken wel prima, lichamelijk dan. Emotioneel wat minder, ik heb last van zorgen over de bevalling, vorige keer thuis begonnen maar later met spoed naar ziekenhuis, achteraf het gevoel door de oog van de naald gekropen te zijn. Weet eigenlijk niet of dat echt zo was, maar ben bang dat er kans op herhaling is en ik weer zo’n “spannende” bevalling krijg. Daar heb ik wel kort over gesproken met vk maar weet niet of dat me nou geholpen heeft. Meer mensen last van dit soort gedachtes? En hoe ga je daar mee om? Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met de familieleden met hartproblemen? Babykamer nog lang niet af! Heb ledikantje er neer gezet maar moet nog commode/kledingkast aanschaffen, wil muur behangen met jungle-scène, want dat is denk ik het thema waar ik me op richt, veel natuurlijke tinten. Gordijnen nog aanschaffen, kleedje op de vloer. Kast die in die kamer staat er misschien al uit halen. Half januari heb ik de 20-weken echo, als alles goed is en het geslacht bekend is, dan ga ik kijken welke kleertjes ik nog heb, en wat eventueel “nodig” is. Fijne jaarwisseling alvast gewenst!
@Kimberley92 Wat vreemd zeg, snap dat het schrikken is. Gelukkig zijn ze al minder blauw. @Phloxie ik zou je angst nog eens aankaarten, misschien helpt het om een plan te maken voor nood of om met een praktijkondersteuner te praten.. Ik zeg ook maar wat hoor. Net bij de vk geweest omdat ik de baby 'al' 2 dagen niet voel. Alles was goed, hartje gehoord ❤️. Mijn baarmoeder ligt al boven mijn navel dus plek zat.. maar meneer ligt tegen mijn schaambot. Helemaal onderaan. Ik kan hem onmogelijk voelen nu door het bot wat er voor zit. Maar zijn hart klopt als een trein.
Wat fijn dat het beter gaat! Dat zal gisteravond echt wel schrikken geweest zijn zeg. Hopelijk verdwijnt de paarse kleur straks helemaal, en ga je je ook wat beter voelen. Voor nu maar even uitzieken.
Dames die last van hun bekken hebben, hoe begon dit bij jullie? Ik merk dat ik s’nachts niet meer lekker slaap, omdat ik maar geen fijne slaap-positie kan vinden. Ik slaap al met een kussen op m’n buik / tussen m’n benen. Maar m’n buik en rug blijven gevoelig. Nu ook met staan, merk ik dat alles daar gevoelig is. Nu ben ik druk zorgverzekeringen aan het vergelijken (ga deze dagen overstappen), en zit te denken om meer fysio in m’n pakket te nemen, in geval het wel m’n bekken zijn. Maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer.
Bij mij begon het dat ik snachts niet meer kon slapen, omdat het pijn deed en het draaien deed ook pijn. Op dat moment kiezen tussen twee verschillende pijnen. Opstaan als een oud omaatje krom gebogen en door de dag heen last van me onderrug/bekken. Ik heb 34 fysio behandelingen in me pakket en ben daar erg blij mee. Fysio helpt bij mij goed. Nu ik twee weken thuis ben begin ik me eindelijk weer en beetje normaal te voelen. Kan redelijk slapen tegen de ochtend begint pas de pijn en pas einde middag begin avond krijg ik verder last.
Verloskundige gesproken en moet paracetamol blijven nemen ivm een temperatuur van nu 39.0 graden. Verder kan het zijn dat de verkoudheid lekker door mijn lichaam gaat en dat daardoor mijn borsten die goed doorbloed zijn extra doorbloed kunnen zijn. Voor nu heb ik een mooie 0900 stem Voel me gelukkig niet echt ziek alleen goed verkouden. Als mijn temperatuur ondanks PCM de 39.5 gaat halen gaan ze het kindje even nakijken. Ze zeiden dat als je 30 weken bent het meer kwaad kan dan met 17 weken. Nou daar heb ik geen verstand van dus laten we daar maar op vertrouwen. Goed drinken en genoeg plassen zijn voor nu erg belangrijk. Voor nu duik ik lekker mijn bedje in want had gelukkig een vrije dag! Fijne dag allemaal!
@Kimberley92 sterkte en beterschap. Hopelijk zakt die temperatuur snel. @Fien25 ik ken je frustraties voor zorgverzekeringen. Ik ben ook druk bezig geweest. Wou ook wat extra voor bevalling en kraamhulp. Uiteindelijk op vgz uitgekomen. Succes Ik voel nog steeds niks. Dus ben echt aan het wachten tot het de eerste keer voel. Morgen naar de vk en mogen we even naar het hartje luisteren. Is al weer lang geleden dat we iets van de kleine hebben gehoort
28 mei ♡ Mom86, 32 jaar, 4e kindje 29 mei ♡ Robijn89, 29 jaar, 3e kindje 31 mei ♡ Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 4 juni ♡ Lesliefje, 25 jaar, 2e kindje ♡ Ritoy, 29 jaar, 3e kindje ♡ Dehi, 29 jaar, 3e kindje 5 juni ♡ Jolicoeur, 36 jaar, 1e kindje 7 juni ♡ Lily94, 24 jaar, 1e kindje ♡ Kimberley92, 26 jaar, 1e kindje ♡ Mila27, 28 jaar, 2e kindje 8 juni ♡ Mitsy, 26 jaar, 5e kindje ♡ Fien25, 31 jaar, 2e kindje ♡ Williie, 25 jaar, 2e kindje 9 juni ♡ Phloxie, 38 jaar, 2e kindje 10 juni ♡ Rietje84, 34 jaar, 3e kindje ♡ Liefdes, 32 jaar, 2e kindje ♡ Dexendon, 33 jaar, 1e kindje ♡ Yankee, 31 jaar, 3e kindje ♡ Lvdv89, 29 jaar, 2e kindje ♡ Melmel, 28 jaar, 4e kindje ♡ Nuage, 36 jaar, 3e kindje 11 juni ♡ lautjuh85, 33 jaar, 3e kindje 14 juni ♡ Tinywish, 26 jaar, 2e kindje ♡ Nochti, 37 jaar, 6e kindje ♡ Minivosje, 27 jaar, 1e kindje 15 juni ♡ Ponyh, 38 jaar, 2e kindje 16 juni ♡ Miesje25, 31 jaar, 2e kindje ----------------------------------------------- jongen (10) | meisje (10) | verrassing (1) | onbekend (7) ----------------------------------------------- ⭐️Liefsvanha⭐️Zonnebloem92 ⭐️Lorraine89⭐️Doornroosje94 ⭐️Momtobejuni2019⭐️Miltje ⭐️Stz90⭐️Jale ⭐️Moppie35 ⭐️Marielle1985 Afspraken: 27 December Sienna96, controle VK Lvdv89, controle vk Rietje84, controle gyn 28 December Williie geslachtsbepaling 29 December Miesje25 geslachtsbepaling Minivosje controle vk 31 december Mom86 controle vk 2 januari Ponyh vroege guo Melmel controle vk 3 januari Jolicoeur uitslag vit. bloed en gesprek vk 7 januari Mom86 20weken echo 8 januari Robijn89 GUO Ritoy Controle vk 9 januari Kimberley92, Controle verloskundige 14 januari Sienna96, 20 weken echo Lesliefje, 20 weken echo Williie, controle VK & gyn Dehi, 20 weken echo 15 januari Kimberley92, 20 weken echo Lily94, 20 weken echo 16 januari Jolicoeur 20 weken echo lautjuh85 GUO Phloxie 20-weken echo 17 januari Ponyh controle gyn Ritoy 20 weken echo 18 januari Melmel , 20 weken echo Williie, 20 weken echo 21 januari Rietje84, GUO Phloxie, Controle vk 22 januari Dexendon GUO 23 januari Lvdv89, 20 wek echo gyn WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan
28 mei ♡ Mom86, 32 jaar, 4e kindje 29 mei ♡ Robijn89, 29 jaar, 3e kindje 31 mei ♡ Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 4 juni ♡ Lesliefje, 25 jaar, 2e kindje ♡ Ritoy, 29 jaar, 3e kindje ♡ Dehi, 29 jaar, 3e kindje 5 juni ♡ Jolicoeur, 36 jaar, 1e kindje 7 juni ♡ Lily94, 24 jaar, 1e kindje ♡ Kimberley92, 26 jaar, 1e kindje ♡ Mila27, 28 jaar, 2e kindje 8 juni ♡ Mitsy, 26 jaar, 5e kindje ♡ Fien25, 31 jaar, 2e kindje ♡ Williie, 25 jaar, 2e kindje 9 juni ♡ Phloxie, 38 jaar, 2e kindje 10 juni ♡ Rietje84, 34 jaar, 3e kindje ♡ Liefdes, 32 jaar, 2e kindje ♡ Dexendon, 33 jaar, 1e kindje ♡ Yankee, 31 jaar, 3e kindje ♡ Lvdv89, 29 jaar, 2e kindje ♡ Melmel, 28 jaar, 4e kindje ♡ Nuage, 36 jaar, 3e kindje 11 juni ♡ lautjuh85, 33 jaar, 3e kindje 14 juni ♡ Tinywish, 26 jaar, 2e kindje ♡ Nochti, 37 jaar, 6e kindje ♡ Minivosje, 27 jaar, 1e kindje 15 juni ♡ Ponyh, 38 jaar, 2e kindje 16 juni ♡ Miesje25, 31 jaar, 2e kindje ----------------------------------------------- jongen (10) | meisje (10) | verrassing (1) | onbekend (6) ----------------------------------------------- ⭐️Liefsvanha⭐️Zonnebloem92 ⭐️Lorraine89⭐️Doornroosje94 ⭐️Momtobejuni2019⭐️Miltje ⭐️Stz90⭐️Jale ⭐️Moppie35 ⭐️Marielle1985 Afspraken: 29 December Miesje25 geslachtsbepaling Minivosje controle vk 31 december Mom86 controle vk 2 januari Ponyh vroege guo Melmel controle vk 3 januari Jolicoeur uitslag vit. bloed en gesprek vk 7 januari Mom86 20weken echo 8 januari Robijn89 GUO Ritoy Controle vk 9 januari Kimberley92, Controle verloskundige 14 januari Sienna96, 20 weken echo Lesliefje, 20 weken echo Williie, controle VK & gyn Dehi, 20 weken echo 15 januari Kimberley92, 20 weken echo Lily94, 20 weken echo 16 januari Jolicoeur 20 weken echo lautjuh85 GUO Phloxie 20-weken echo 17 januari Ponyh controle gyn Ritoy 20 weken echo 18 januari Melmel , 20 weken echo Williie, 20 weken echo 21 januari Rietje84, GUO Phloxie, Controle vk 22 januari Dexendon GUO 23 januari Lvdv89, 20 wek echo gyn WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan
Wat vreemd blauwe borsten. Hoop dat je snel beter bent. Niets om nu ziek te worden. Leuk meisje erbij!! We gaan idd gelijk op. Ik ben benieuwd of het ook zo blijft. Of misschien zat er toch iets verstopt!! Ik hoop dat het snel 2 januari is. Dan hebben we de vroege guo Zo'n zin in!!! Zal blij zijn als die voorbij is.... en alles goed is natuurlijk. Zijn er al mensen die een vroege guo hebben gehad?
Ik heb met 13 weken de eerste guo gehad ivm erfelijke hartafwijking. Ik krijg er nog 2, eentje met 20 en eentje met 30 weken. Gelukkig was alles goed. Ik vond het echt heel bijzonder om te zien. We hebben al kunnen zien dat de bovenkaak gesloten is, de buik en ruggetje gesloten waren, 10 vingertjes en teentjes kunnen tellen. Niertjes, maagje, en voor ons het belangrijkste, een hartje met 2 helften, werkende klepjes en een goede aortaboog.
Ja ik ben ook uitgekomen op vgz ! Ivm de ziekenhuisbevallig die volledig vergoed word , kraampakket en volledige vergoeding eigen bijdrage kraamzorg. Heb best kwa aanvulling gedaan.
Jeeeej vakantieeeee. Heerlijk 11 dagen vrij. Helaas begon manlief om 03.15 vannacht te kotsen dus geen oog dicht gedaan. Mijn zoon heeft een logeetje en de kids natuurlijk ook 06.30 wakker. Nu ben ik moe haha
Ik had vgz en wij zijn overgegaan naar de cz collectief via het werk van mijn partner. Scheelt samen 50 euro per maand. Vgz ging Ik 161 betalen.
Ik ben bij ZilverenKruis collectief verzekerd, heb voor volgend jaar gekozen voor aanvullend 2 sterren en dan wordt ook een ziekenhuisbevalling volledig vergoed, kraampakket vergoed en hoef je geen eigen bijdrage voor de kraamzorg te betalen