Ik heb voor morgen een gesprek aangevraagd met mijn leidinggevende ivm mijn gezondheid. Voel me gewoon niet top, veel hoofdpijn, misselijkheid komt weer terug en veel pijn door mijn spierziekte. Zodra ik wat gedaan heb (boodschappen of bijvoorbeeld stofzuigen) komt gelijk daarna de hoofdpijn opzetten en lig ik uitgeteld op de bank. De kerstvakantie is voorbij en morgen moet ik weer voor het eerst voor de klas staan. Ik zie er enorm tegenop. Ben ook bang dat wanneer ik te veel ga doen, de kans op zwangerschapsvergiftiging alleen maar vergroot gezien mijn bloeddruk nu al torenhoog is en er al eiwitten in mijn urine zat. Nu zie ik heel erg tegen dit gesprek op, weet niet zo goed wat ik moet zeggen en wat ik eigenlijk wil dat er gaat gebeuren. Maar wel blij dat ik uiteindelijk een afspraak met der heb gemaakt.
@Dexendon knap van je dat je het gesprek aangaat. Zet je zelf vooral even op 1 en het zal lastig zijn misschien, maar niet zo erg als doorgaan terwijl het fysiek niet meer gaat. Succes morgen. @kimberly92 je mag hier altijd klagen hoor. Ervaar het zelf ook anders, maar heb dan ook amper fysieke ongemakken. Je hebt al zooveel meegemaakt! In eerste instantie om zwanger te worden en ben je het eindelijk zit je met klacht na klacht. Dus klaag er lekker op los.. hoop dat je je snel beter voelt.
Hoi meiden, lief dat jullir even aan me dachten vandaag! ik mocht vanmorgen om 09.00 voor de echo. Er zijn geen bijzonderheden geconstateerd en alles zag er goed uit. ❤ Nogmaals bevestiging dat het een meisje is!! Altijd fijn Na de echo hebben we onze dochter en mijn moeder opgehaald en zijn we de stad in gegaan. Even naar prenatal de blije doos opgehaald en rondgewandeld in de primark. Rompertjes boxpakjes en hydrofiele doeken gehaald. Natuurlijk gingen we niet weg nadat we ook voor de rest nog wat uitgezocht hadden. dus ze kunnen voorlopig weer vooruit met de kleding. Zwangerschap en klachten; klagen mag altijd en zeker hier! Ik merk dat in je omgeving daar anders opgereageerd wordt als je zelf hoopt. Zoals bij m'n tweede zwangerschap werden m'n bekkenklachten als niks ernstigs omschreven en moest je maar gewoon normaal doen. Sja veel mensen weten niet hoe het voelt en hebben onbegrip. Niet altijd even leuk. Dus als je hier je ei kwijt wil, dan moet je dat zeker doen! Hier nog heeeel af en toe misselijk, maar merk nu dat ik wel echt steeds meer last van mn banden krijg. Dit merk ik ook met draaien in bed. Wordt er telkens wakker van. Ook te lang op 1 zij liggen is pijnlijk aan m'n heupen..sja en dat zijn dan toch m'n bekken die beginnen op te spelen. Hopelijk blijft het hierbij
@Kimberley92 ; klagen doen we hier allemaal op z'n tijd hoor. Ik heb de afgelopen weken ook aardig wat geklaagd, want zwanger zijn is gewoon niet altijd leuk. Al die 'leuke' ongemakken, zorgen er bij mij voor dat ik ook veel minder kan genieten. En van je af klagen, helpt soms een heleboel. @Dexendon ; voor jezelf en je eigen gezondheid kiezen, is het beste wat je voor je kindje kan doen. Houd aan die gedachte vast, als je je gesprek ingaat. Waarschijnlijk heb ik morgen ook een gesprek met m'n manager, over wat de mogelijkheden zijn. Ze weten helaas niets over m'n bekkenklachten. Ik ben bang dan alleen eventueel thuis werk er hier nog in zit. Ik kijk ook tegen dat gesprek op, maar ik weer dat ik m'n eigen gezondheid even voorop moet zetten. Wees eerlijk en open in het gesprek, dan komt het vast goed morgen. @Mom86 ; super dat de echo goed was!
Hier hebben wij ook nog de wagen van de vorige keren. Maxicosi mura 4, prima ding enkel wat onhandig omdat hij best groot is haha. Ik ben ook wel klaar met dat zwanger zijn, ik heb een hele waslijst met klachten ook hahah, ik ben vreselijk moe, lusteloos, chagrijnig, veel hoofdpijn, bloeddruk is ook al aan het stijgen dus ik zie somber in wat betreft medicatie gebruik hiervoor en de rest van alle onzekerheid omtrent de te hoge bloeddruk en ik wordt ook echt gek van de rusteloze benen. Meer mama's hier last van? Wel voel ik de kleine meid echt al heel goed. Placenta ligt boven voor maar aan de zij en onder kant voel ik al heerlijk veel getrappel.
@Kimberley92 je mag hier klagen, daar zijn wij toch juist voor. En wat @Mila27 zegt heb ik ook gelezen dat meiden uit de mmm een grotere kans hebben op depression. Goed van je om het even te bespreken bij de vk. @meiden die een gesprek aan moeten gaan met hun leidinggevende. Succes. Dat zijn altijd moeilijke gesprekken. Ik heb volgende week een gesprek. Maar heb geen klachten dus heb niet zo veel te vragen. Hier nog steeds geen klachten. Dit weekend voor het eerst onze kleine jongen gevoeld. Wat geweldig!!! Verder vandaag ontzettend last van jeuk... @Mom86 fijn dat je echo goed was. O wow nu al aan het aftellen!
Ik heb overigens vandaag een gesprek telefonisch met mijn leidinggevende gehad, omdat ik een extra afspraak bij de VK had. Ze vind het juist goed dat ik mijn eigen grenzen aangeeft. Ik moet alleen langs de bedrijfsarts, maar dat zie ik vanzelf wel. Werk wel al halve dagen dus ben wel langzaam en rustig aan het werk. Onze frummel voel ik ook steeds beter bewegen sinds 3 dagen. Eerst twijfelde ik maar nu ik dagelijks meerdere keren dit gevoel heb weet ik het zeker! Mijn gevoel gaat trouwens met ups en downs. Als ik ff geklaagd heb ben ik gelijk al stuk vrolijker.
28 mei ♡ Mom86, 32 jaar, 4e kindje 29 mei ♡ Robijn89, 29 jaar, 3e kindje 31 mei ♡ Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 4 juni ♡ Lesliefje, 25 jaar, 2e kindje ♡ Ritoy, 29 jaar, 3e kindje ♡ Dehi, 29 jaar, 3e kindje 5 juni ♡ Jolicoeur, 36 jaar, 1e kindje 7 juni ♡ Lily94, 24 jaar, 1e kindje ♡ Kimberley92, 26 jaar, 1e kindje ♡ Mila27, 28 jaar, 2e kindje 8 juni ♡ Mitsy, 26 jaar, 5e kindje ♡ Fien25, 31 jaar, 2e kindje ♡ Williie, 25 jaar, 2e kindje 9 juni ♡ Phloxie, 38 jaar, 2e kindje 10 juni ♡ Rietje84, 34 jaar, 3e kindje ♡ Liefdes, 32 jaar, 2e kindje ♡ Dexendon, 33 jaar, 1e kindje ♡ Yankee, 31 jaar, 3e kindje ♡ Lvdv89, 29 jaar, 2e kindje ♡ Melmel, 28 jaar, 4e kindje ♡ Nuage, 36 jaar, 3e kindje 11 juni ♡ lautjuh85, 33 jaar, 3e kindje 14 juni ♡ Tinywish, 26 jaar, 2e kindje ♡ Nochti, 37 jaar, 6e kindje ♡ Minivosje, 27 jaar, 1e kindje 15 juni ♡ Ponyh, 38 jaar, 2e kindje 16 juni ♡ Miesje25, 31 jaar, 2e kindje ----------------------------------------------- jongen (10) | meisje (11) | verrassing (1) | onbekend (5) ----------------------------------------------- ⭐️Liefsvanha⭐️Zonnebloem92 ⭐️Lorraine89⭐️Doornroosje94 ⭐️Momtobejuni2019⭐️Miltje ⭐️Stz90⭐️Jale ⭐️Moppie35 ⭐️Marielle1985 Afspraken: 8 januari Robijn89 GUO Ritoy Controle vk Lautjuh85 controle vk 9 januari Kimberley92, Controle verloskundige 14 januari Sienna96, 20 weken echo Lesliefje, 20 weken echo Williie, controle VK & gyn Dehi, 20 weken echo 15 januari Kimberley92, 20 weken echo Lily94, 20 weken echo 16 januari Jolicoeur 20 weken echo lautjuh85 20 weken echo Phloxie 20-weken echo 17 januari Ponyh controle gyn Ritoy 20 weken echo 18 januari Melmel , 20 weken echo Williie, 20 weken echo 21 januari Rietje84, GUO Phloxie, Controle vk 22 januari Dexendon GUO 23 januari Lvdv89, 20 wek echo gyn 7 februari Jolicoeur, gesprek gyn + internist WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan.
Zo dus het gesprek met mijn leidinggevende. Pff wat zie ik er tegen op zeg. Vanmorgen al wel met een collega besproken hoe het gaat, omdat ik natuurlijk in dikke tranen achter mijn bureau zat (leuk als je een kwartier later voor de klas moet staan). Maar het luchtte wel op. Ze geeft ook aan dat ik echt even aan mijzelf moet denken en niet aan de leerlingen, dat komt wel goed. Zojuist ook een les gegeven. Halverwege de les gaan zitten, sta helemaal te tollen op mijn benen. Zwanger zijn is stom (nou ja, ben ook wel heel blij dat het gelukt is hoor)
Ik sta verkeerd zie ik, we hebben de GUO morgen. Maar lief dat jullie aan me denken. @Dexendon Klinkt als een goed gesprek, fijn
28 mei ♡ Mom86, 32 jaar, 4e kindje 29 mei ♡ Robijn89, 29 jaar, 3e kindje 31 mei ♡ Sienna96, 22 jaar, 1e kindje 4 juni ♡ Lesliefje, 25 jaar, 2e kindje ♡ Ritoy, 29 jaar, 3e kindje ♡ Dehi, 29 jaar, 3e kindje 5 juni ♡ Jolicoeur, 36 jaar, 1e kindje 7 juni ♡ Lily94, 24 jaar, 1e kindje ♡ Kimberley92, 26 jaar, 1e kindje ♡ Mila27, 28 jaar, 2e kindje 8 juni ♡ Mitsy, 26 jaar, 5e kindje ♡ Fien25, 31 jaar, 2e kindje ♡ Williie, 25 jaar, 2e kindje 9 juni ♡ Phloxie, 38 jaar, 2e kindje 10 juni ♡ Rietje84, 34 jaar, 3e kindje ♡ Liefdes, 32 jaar, 2e kindje ♡ Dexendon, 33 jaar, 1e kindje ♡ Yankee, 31 jaar, 3e kindje ♡ Lvdv89, 29 jaar, 2e kindje ♡ Melmel, 28 jaar, 4e kindje ♡ Nuage, 36 jaar, 3e kindje 11 juni ♡ lautjuh85, 33 jaar, 3e kindje 14 juni ♡ Tinywish, 26 jaar, 2e kindje ♡ Nochti, 37 jaar, 6e kindje ♡ Minivosje, 27 jaar, 1e kindje 15 juni ♡ Ponyh, 38 jaar, 2e kindje 16 juni ♡ Miesje25, 31 jaar, 2e kindje ----------------------------------------------- jongen (10) | meisje (11) | verrassing (1) | onbekend (5) ----------------------------------------------- ⭐️Liefsvanha⭐️Zonnebloem92 ⭐️Lorraine89⭐️Doornroosje94 ⭐️Momtobejuni2019⭐️Miltje ⭐️Stz90⭐️Jale ⭐️Moppie35 ⭐️Marielle1985 Afspraken: 8 januari Ritoy Controle vk Lautjuh85 controle vk 9 januari Kimberley92, Controle verloskundige Robijn89, GUO 14 januari Sienna96, 20 weken echo Lesliefje, 20 weken echo Williie, controle VK & gyn Dehi, 20 weken echo 15 januari Kimberley92, 20 weken echo Lily94, 20 weken echo 16 januari Jolicoeur 20 weken echo lautjuh85 20 weken echo Phloxie 20-weken echo 17 januari Ponyh controle gyn Ritoy 20 weken echo 18 januari Melmel , 20 weken echo Williie, 20 weken echo 21 januari Rietje84, GUO Phloxie, Controle vk 22 januari Dexendon GUO 23 januari Lvdv89, 20 wek echo gyn 7 februari Jolicoeur, gesprek gyn + internist WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan.
Goeie controle gehad. Moet volgende week voor een suikertest. Had ik wel verwacht aangezien ik bij mijn dochter suiker had. Nog over mijn gewicht gehad omdat ik al +6kg ben. Streven is +15kg. Dat is al 10kg minder dan bij mijn vorige zwangerschappen. We gaan ons best doen.