Uitgerekend 1 juni t/m 15 juni 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mom86, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik vond de babybox van de blokker niet zo bijzonder... die van de prenatal was veel leuker haha :)

miniVosje vindt dit leuk.
  2. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Had precies hetzelfde, zat eigenlijk niet echt iets bijzonders in, maar goed, het is een kadootje dus alles wat ik krijg vind ik al leuk. Prenetal was echt een suprisedoos vond ik.

3. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ja precies! Het is ook evengoed wel leuk maar als ik er een stuk voor had moeten rijden oid, dan had ik het wel zonde van mijn tijd gevonden haha!

4. Ponyh

Ponyh Actief lid

1 okt 2018
    400
    425
    63
    Vrouw
    Ik vond de doos van babyland leuk met handige lepeltjes en bakjes. Hier kun je de bon van uitprinten en gewoon ophalen.

Heb de dozen maar aangevraagd vandaag pas....

5. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Babyland? Nooit van gehoord.

6. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Waar zit baby land? Ik ken het ook niet

7. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    @Ponyh of bedoel je baby dump want daar had ik idd lepeltjes en bakjes in zitten.

8. Ponyh

Ponyh Actief lid

1 okt 2018
    400
    425
    63
    Vrouw
    https://www.babyland.nl zit in zaandam

Maar ik had idd echt de verkeerde. Het is de baby dump waar ik de doos heb gehaald ook.

miniVosje en Dexendon vinden dit leuk.
  9. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ja was ook gaan Googlen en zag dat de kinderwagen daar goedkoper is dan babypark dus even foto van gemaakt, aangezien ze met de laagste prijs meegaan. :D:D Jouw tikfout scheelt weer 50 euro:roflmao::roflmao::roflmao:

miniVosje, Dexendon en Ponyh vinden dit leuk.
  10. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Ik ben denk ik de enige die gelijk flesvoeding gaat geven zo te lezen

Ik ben zelf bijna een beetje anti borstvoeding omdat het, naar mijn idee, zo opgehemeld en aangepraat wordt. Ik heb bij zoveel om mij heen gezien dat borstvoeding ( en kolven ) echt wel pittig is, en dat sommige moeders zich compleet weg cijferen ervoor. En maar kosten wat het kost willen doorgaan ermee. Wat ik kwa moedergevoelens begrijp maar je het jezelf ermee ook zo zwaar maakt.

Ik hoop niet dat ik iemand ermee tegen de borst stoot. Iedereen moet vooral doen waar die zich fijn bij voelt. Maar ik geloof ook dat een blije mama een blije baby is :)

miniVosje, Sienna96, Lily94 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik vind dat het een eigen keuze is! Er moet geen goed of slecht zijn, als je er zelf helemaal achter staat.
    Ja, ik vind ook dat sommige vrouwen echt teveel van zichzelf vragen met het geven van bv.

Voor mij was het ook wel een financieel dingetje hoor. Het is echt duur om ook nog eens flesvoeding te geven!

Ik had echt niets te klagen met mijn eerste, goede drinker en goede productie! Ja, ik zat soms 's nachts te kolven. Maar mijn borsten stonden op ontploffen en mijn dochter sliep al vrij snel door. Ik had het er voor over en omdat ik een dubbele kolf had, was ik binnen no time klaar!

Flesvoeding moet aan een heleboel eisen voldoen voor het verkocht mag worden. Dus de hele discussie flesvoeding en borstvoeding vind ik sowieso een lastige!

Laat je niet gek maken door anderen, maar als ik je post zo lees zal dat niet zo snel gebeuren:)

miniVosje en Lvdv89 vinden dit leuk.
  12. Ponyh

Ponyh Actief lid

1 okt 2018
    400
    425
    63
    Vrouw
    Ik heb bij mijn dochter geprobeerd om borstvoeding te geven, maar vanwege een kort tongriempje kon ze niet aanhappen. Na een week, laten knippen maar helaas hapte ze daarna ook niet meer. Fles was makkelijker.

Ik heb nog wel vijf weken gekolft, maar kolven en voeden vond ik echt te heftig...
    Voeden, twee kante kolven, was zo 2 uur verder.. dan even proberen te slapen en begon het circus weer opnieuw. Dan deden het af en toe wel samen, maar bleef zwaar. Dus na vijf weken de kolf in de ring gegooid haha

Ga het nu weer proberen, maar lukt het niet dan niet.

miniVosje en Lvdv89 vinden dit leuk.
  13. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Ja als het zo makkelijk en fijn gaat snap ik het heel goed hoor! Ik vind ook het één niet beter dan het ander. Maar ik weet van mezelf dat ik echt geen leuker mens word als ik weinig slaap en mijn man fijn doorslaapt ( heel gemeen, ik weet het)

Bij de eerste gelijk flesvoeding gekozen, maar zelfs de kraamhulp bleef maar zeggen: borstvoeding kan nog steeds. Het is echt beter dan de fles etc etc.

Zelfs nu twijfel ik nog wel eens, maar we hebben een fijn, gezond meisje, wat nooit ziek is en altijd goed heeft geslapen. Ben bang dat ik de tweede continu ga vergelijken op borstvoeding als het dan anders loopt. Dus ik hou het maar makkelijk op de fles ☺️

14. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Je zegt een beetje wat ik denk en idd haast niet uit durf te spreken.
    Ik ga voor de 3e keer flesvoeding geven. Heb het ook niet geprobeerd. Het idee staat mij niet aan en ik hou niet zo van veranderingen, bij de oudste 2 ging het voeden heel goed en had ik heel tevreden kindjes en dat hoop ik nu weer. Beide keren 2 dagen last gehad van stuwing maar dat was gelukkig snel over. :)

Lvdv89 vindt dit leuk.
  15. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Ik vind dit zoooo slecht als een kraamhulp dus wensen niet respecteert. Gelukkig beide kraamhulpen niks verkeerds gezegd over het niet geven van bv en laatst bij de vk zei ik ook meteen, ik wil flesvoeding gaan geven en ben niet over te halen want ik zag haar mond al bijna bewegen hahah.

Lvdv89 vindt dit leuk.
  16. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Onee hoor, hier ook gelijk flesvoeding :D

Lvdv89 vindt dit leuk.
  17. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Oh haha gelukkig niet de enige dan!
    Het blijft altijd een gevoelig punt. Veel in mijn omgeving zijn echt diehard pro borstvoeding. Dus dat vind ik al snel moeilijk. Maar wat je zegt. Eerste ervaring met flesvoeding was zo fijn, dat ik daar bij blijf.

De kraamhulp was sowieso een drama hoor bij mij Achteraf ben ik blij dat ik sterk en zeker genoeg was, want ze heeft echt een hoop lullige dingen gezegd en gedaan. Toen ze voor het eerst mijn litteken zag zei ze : nou ik heb ze wel eens mooier gezien.
    Ze had het continu over baby’s van andere gezinnen en liet na een aantal dagen een foto zien van een ‘misvormd’ kindje uit een eerder gezin ( kindje is natuurlijk nooit misvormd ) zien. Toen waren we er snel klaar mee en hoefde ze niet meer te komen. Dus ik hoop maar dat de volgende een betere ervaring is.

18. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Hier is mijn schoonmoeder ook een enorme bv fan, ze riep bij de oudste dat ik het wel moest proberen want het was zo mooi, handig en goedkoop. Gelukkig Is ze snel gestopt toen ze in de gaten kreeg dat ik het echt niet ging doen hahah.

Och jemig zeg, de klinkt niet echt als een vakbekwaam persoon.
    Willen jullie nu wel weer een kraamhulp?
    Hier hebben we het alle beide keren enorm getroffen, we hopen dan ook dat we een van de twee weer mogen treffen. :)

Lvdv89 vindt dit leuk.
  19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat de kans dat het hier flesvoeding wordt gewoon 95% is hoor haha ik wilde eigenlijk zo’n pil nemen na de bevalling om te voorkomen dat je stuwing krijgt en dan komt het helemaal niet op gang. Maar mijn vk maakte me aan het twijfelen daarover. Die zei dat je alsnog stuwing krijgt en je best ziek kunt worden van die pil. Dus toen dacht ik.. als ik het toch op gang laat komen kan ik kijken of het werkt. Ik bedoel, na de borstlift zitten mijn tepels echt 15 cm hoger en zijn ze bijna ongevoelig. Dus wie weet is dat juist wel perfect haha ik had eerder altijd onwijze problemen met aanleggen door mijn grote borsten maar dat zou nu in theorie over moeten zijn. Maar dan nog vond ik borstvoeding gewoon vreselijk. Dus lang zal ik het sowieso niet doen.

Lvdv89 vindt dit leuk.
  20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oeh ben ik blij dat ik naar Etos ben geweest voor die doos! Blokker zit hier niet meer is overal weg.. en babydump heeft ook een doos? Ik ga kijken!

Deel Deze Pagina