@Dexendon denk er dan wel aan dat je na je ouderschapsverlof verplicht bent om weer je oude aantal uur te gaan werken. Je kunt dan namelijk niet zeggen dat je alsnog 1 dag minder wilt gaan werken want dan kun je al je geld van het verlof terug betalen..
Zelf geen ervaring met de Doona. In Amerika heb ik ze wel eens voorbij zien komen en hier ook wel eens. Lijken mij wel handig! Zou alleen nooit in mijn budget passen . Maar wat je zegt even snel boodschappen doen!
Dat is nog wat ik laat uitzoeken inderdaad. Alleen als we ons Cao goed lezen staat er alleen dat ik moet terug betalen als ik binnen 1 jaar ontslag neem of 50% minder ga werken dan mijn aanstelling die ik nu heb (1 fte) als ik straks 1 dag minder ga later dan wordt dat 0.8 fte. Dus zoals wij het lezen lijkt het me geen probleem opleveren. Maar ga het wel dubbel checken. Gelukkig gaf ze aan dat het miss ook nog een optie is om 1.0 fte te blijven en dat te verspreiden over 4 dagen.
Dat verschilt inderdaad per CAO, maar goed om zeker te weten Ik ga niet per se minder werken (werk nu 32 uur), maar dat zie ik nog wel.
Met @Ritoy gaat het goed hoor, op de facebook heeft ze wel geschreven. De rest laat ik aan haar zelf over, maar niet dat jullie je zorgen gaan maken . Succes met de echo's weer vandaag!
Je kan @Mitsy een berichtje doen met je Facebook naam en hoe je profielfoto er uit ziet. Zij stuurt je dan een vriendschapsverzoek en voegt je toe in de groep
Ik heb de echo al gehad. Alles was goed, de metingen klopte precies met mijn termijn. Alleen de hersenen konden we niet goed zien omdat hij met zn hoofd helemaal achter mijn schaambod lag. Dus ik mag dinsdag nog een keertje spieken Zo nog naar het gemeente huis om het vruchtje te erkennen en dan zijn we weer compleet.
Mijn 20 weken echo was opzich goed hoor. Met de baby was niets aan de hand, alles wat hij heeft nagekeken was goed. Maar hij heeft ook een aantal voor mij belangrijke dingen overgeslagen. 1 voetje kon hij niet goed zien, zijn gezicht heeft hij helemaal niet bekeken en zijn hartslag heb ik ook niet gehoord en is dus ook niet nagekeken. Ik heb er zelf geen goed gevoel aan over gehouden. We hebben de baby amper gezien omdat hij zo snel over hem heen schoot dat het echt flitsjes van dingen waren.. Verder duwde hij zo hard op mijn navelbreuk dat ik bijna van mijn stokkie ging daarzo dus het was geen fijne echo.. Ik heb vandaag de vk gebeld wat ik hier nou mee moet want ik heb er gewoon echt geen goed gevoel aan over gehouden.. zij gaat de star bellen om te kijken of hij wel echt alles heeft nagekeken en belt me vanmiddag terug..
Hier een hele mooie 20 weken echo gehad ! Ons meisje is helemaal goed gekeurd ! Voetje is 3 cm groot, en ongeveer 305 gram zwaar. En ook heel mooi 3d plaatje van het gezichtje gehad.
Gefeliciteerd met de mooie echo's! Ik wil ooohoook haha maar ja nog wachten tot dinsdag... Ik ga per 1 feb meer werken, van 25 naar 32 uur. Per 1 maart gaan mijn vaste contract in en dat is dan ook meteen op basis van die 32 uur. Heb ik dan ook recht op zwangerschapsverlof voor 32 uur? Weet iemand dat toevallig?