@Ponyh succes bij de guo! Wel balen dat jezelf nu zo ziek ben. Fijn dat je dochter iets beter is, hopelijk blijft het goed gaan zonder ab kuur.
Oh leuk een babykamer kopen! Ik wil ook haha maar ja heb er al eentje.. Succes Ponyh! Ik heb een hele drukke dag op kantoor. Nieuwe collega inwerken en zelf het werk van collega die vandaag voor het laatst is overnemen. Eigenlijk niet te doen tegelijk. En dan daarna de kinderen ophalen en koken en de hele avond doen want mijn man heeft avonddienst. Ben blij als het vanavond half 9 is ofzo en ik op de bank kan ploffen.
Beterschap @Ponyh en succes bij je GUO! Fijn dat het met jouw dochter ook wat beter gaat. Wij gaan zondag beginnen met de babykamer, gister verf gekocht. Dochter was helemaal trots dat ze mee mocht helpen uitzoeken. Vanmiddag belde de kraamzorg voor een intake. Ik moest gewoon even huilen toen ik opgehangen had (hormonen, haha). Dat we al gewoon zo ver gekomen zijn.. Kan het bijna niet geloven. Dinsdag de hartecho, dat blijf ik wel spannend vinden. Maar fijn dat ze het zo goed in de gaten houden .
Ik heb het verhaal van je dochter niet meegekregen. Maar het klinkt erg heftig. Heel veel sterkte n beterschap! EMDR kan zeker helpend zijn, ik weet niet hoe oud ze is? Gewone zoutoplossing kun je nu gebruiken mocht je erg verkouden zijn. Ik gebruik graag CitroSan als ik me zo slecht voel. Is Hete drank met paracetamol en een overkill aan vitamine C. Heel erg lekker is het niet maar ik vind het zeker helpend. Ik weet het niet heel zeker meer. En het is ook erg vies, maar gorgelen met zout water kan ook helpen bij vast zittend slijm. Ik zal eens kijken of ik er nog wat over kan vinden. Verder is er weinig wat helpt bij slijm. Ja slapen met een open ui onder je bed. Maar dat stinkt vreselijk. Beterschap!
Wij hebben maandag de intake met het gastouderbureau hier in de buurt. Ook zijn we al bij de toekomstige gastouder wezen kijken die een straat verder woont en ik binnendoor kan lopen. Wij beginnen denk ik het einde van de maand met de babykamer, meubeltjes en verf zijn al in huis alleen staan er nog 40 verhuisdozen tussen. @Ponyh wat fijn dat het iets beter gaat met je dochtertje! Zelf mocht ik van de verloskundige en de huisarts trachitol voor de keelpijn en de hoestdrank van bisolvon. Als je gaat hoesten mag je ook nog noscapect en zonodig codeine.
Mijn dochtertje is nu bijna 4,5. Ik slik eigenlijk ook meteen vit c bruistabletten zodra ik me minder voel, nu ook, alleen overviel me deze. Van kip lekker maar moe van de gebroken nachten, naar hondsbroerd en koorts. Nu ineens ook het gevoel of ik door mijn rug ben gegaan. Maar een warme kruik tegen me rug, misschien helpt het... Het zit allemaal niet mee hier. Hoop dat het snel weer wat beter gaat... klaag modus uit...
Hey allemaal!!! Ik kom hier ook zo af en toe spieken. Ik werd met mijn termijn echo vooruit gezet waardoor ik eigenlijk net buiten de boot viel met mijn bevallings datum in de groep waar ik nu zit. Gelukkig mocht ik blijven . Maar omdat ik nu de “kop loper” ben vind ik het ook fijn om hier mee te kijken omdat de meeste wat verder zijn dan ik. Ik zal mij even kort voorstellen: ik ben Tall88, 30 jaar en dit word mijn eerste kindje. En ik ben 14 juni uitgerekend. Ik werk in de gehandicapten zorg, wat met de slaapdiensten erbij al best zwaar begint te worden.
Welkom Ik werk ook in de gehandicaptenzorg en vind het ook best pittig worden nu. Hier gelukkig geen slaapdiensten of nachtdiensten.
Hallo, Sinds vannacht heb ik veel pijn in m'n lies/onderbuik aan de rechterkant, en het trekt soms ook door naar mijn rug.. Denk zelf bandenpijn of dat het m'n bekken zijn. Voel de baby lekker schoppen dus daar maak ik mij geen zorgen over. Maandag heb ik sowieso een afspraak bij de vk staan dus dan vraag ik even na of laat ik kijken wat het precies is. Herkent iemand dit trouwens? Welkom @Tal88
Ik denk ook banden, maar bij mij waren soort gelijke klachten tot 2 keer aan toe ook blaasontsteking. Ik ga nu elke 3 weken urine inleveren voor de zekerheid. Bij mij slaat het nl heel snel om in nierbekkenontsteking.
Welkom @Tal88 ! Mijn eerste bevalling was een drama, ontsluiting vorderde bijna niet, 23 uur en uiteindelijk een vacuumverlossing verder was ze er dan. Nu wil ik geen cursus gaan doen, want heb ik hiervoor al gedaan. Maar dacht misschien een meditatie app te proberen. Ik weet niet of het iets voor mij is, ben bang dat het heel zwevend is.. Zijn er meiden die dit gebruiken en welke raad je dan aan? Hebben jullie trouwens al een beetje ideeën over hoe jullie graag zouden bevallen? Ik heb me trouwens ingeschreven voor een gratis 5-daagse online cursus van Relax mama. Die begint op 3 februari. Geen idee of het wat is, maar dat zie ik dan wel weer!
Vanavond dan eindelijk het babykamertje gekocht. We zouden van de week al gaan, maar ging onverwachts niet door. Ben er heel blij mee, over 4 weken wordt het geleverd. Dus nog even de tijd op alles te verven. En dan kan het inrichten gaan beginnen.
Ik ga hier volgende week met de verloskundige uitgebreid bij stilstaan, omdat ik nog heen en weer ga tussen thuis bevallen in een bevalbad, of in het ziekenhuis zsm na start van de weeen. Vorige bevalling ben ik met spoed naar ziekenhuis vervoerd ivm tekenen van foetale nood, uiteindelijk geen keizersnede maar wel vacuümpomp. Na geboorte bleek het prima met baby te gaan, maar dat konden ze niet goed inschatten blijkbaar. Zo’n app met ontspanningsoefeningen, kan heel down to Earth zijn. Ademhaling en spieraanspanning en dan weer ontspannning. Ik zou het gewoon proberen. Heb er zelf geen ervaring mee.
[QUOTE="Lesliefje, post: 22114993, Hebben jullie trouwens al een beetje ideeën over hoe jullie graag zouden bevallen?[/QUOTE] Ik zit vast aan het ziekenhuis, maar probeerde afgelopen week een afspraak te maken om de gezinssuites te bekijken maar dat ging helemaal mis dus donderdag even vragen hoe dat zit als ik in het zk ben. Ze hebben daar ook een bad en baarkruk staan, maar denk dat ik gewoon op bed wil bevallen.