UITGEREKEND 1 mrt t/m 15 mrt 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daantje17, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valaina

Valaina Actief lid

28 jun 2014
    223
    184
    43
    Vrouw
    Goedenavond dames.
    Ik meld mij heel voorzichtig bij deze groep.....
    Na 6 jaar in de MMM, bij onze laaaaaaatste IUI kans, toch zwanger!
    Durf het nog niet echt te geloven en ben heel bang dat het alsnog mis gaat. Uitgerekende datum is waarschijnlijk 3 maart, maar ik wacht even de eerste echo af.

Weten jullie trouwens of zo'n vroege echo (met 6w3d) inwendig moet? Ik vind dat zo'n risico... heb er geen goed gevoel bij...

Sylvie866 vindt dit leuk.
  2. Annigje1

Annigje1 Actief lid

26 feb 2018
    348
    180
    43
    Vrouw
    @Valaina, gefeliciteerd en bijzonder dat het toch gelukt is! Om antwoord op je vraag te geven, yep echo's tot 8 weken zij geloof ik standaard inwendig omdat het via de buik nog niet goed zichtbaar is en je natuurlijk zekerheid wil.
    Wat zijn je reserves erbij? Ik heb bij alle 3 mijn voorgaande zwangerschappen inwendige echo's gehad en hoewel het ff raar is om met je blote kont op een bedje te liggen voor dat ding wordt ingebracht is het verder goed te doen. Doet geen pijn ofzo en de echoscopiste meld het altijd even als ze het inbrengt :)

3. Valaina

Valaina Actief lid

28 jun 2014
    223
    184
    43
    Vrouw
    Oh geloof me, na 15 IUI behandelingen waarbij ik om de dag een inwendige echo kreeg om de follikels te checken, is dat niet waar ik bang voor ben.
    Meer het risico voor het embryo...

4. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    @Valaina Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het eindelijk gelukt is na zo’n lang traject.

En idd wat Annigje al zegt, een vroege echo is eigenlijk altijd inwendig.

5. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Volgens mij zijn er ook geen risico’s aan verbonden voor het vruchtje. Het zit goed beschermt in je baarmoeder.

6. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd Daantje, heerlijk genieten!

Welkom nieuwe dames en jullie ook gefeliciteerd!

Vroege echo is idd inwendig, die "echostaaf" gaat natuurlijk niet je baarmoeder in, dus komt niet bij de embryo, gaat er volgens mij puur om dat ze door het schaambot geen uitwendige echo kunnen maken. Seks hebben mag tenslotte ook, dat is heftiger dan een inwendige echo ;) Maar als je het niet ziet zitten moet je het uiteraard niet doen, dan moet je alleen wachten met het zien van je kindje tot een uitwendige echo wel kan! Vroege echo's zijn een kadootje, geen verplichting :)

Daantje17 vindt dit leuk.
  7. Annigje1

Annigje1 Actief lid

26 feb 2018
    348
    180
    43
    Vrouw
    Nooit gehoord dat er risico's voor de embryo zouden zijn bij een inwendige echo, dus da's nieuw voor mij. Maar wat OK4 zegt: niemand dwingt je om een vroege echo te laten maken he? Je kunt ook zeggen dat je tot de uitwendige echo wilt wachten omdat je je er niet fijn bij voelt :)

8. Valaina

Valaina Actief lid

28 jun 2014
    223
    184
    43
    Vrouw
    Heb het van verscheidene mensen gehoord, maar inderdaad, ik ga er van uit dat ze in het ziekenhuis wel zullen weten of het kwaad kan of niet. Heb mijn eerste echo daar ivm het medische traject waar we al zo lang in zitten.

9. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Snap je angst heel goed hoor, juist door dat lange traject! Maar het wordt idd juist vooral door gyns gedaan na een lang traject, om de spanning en stress er een btje af te halen (en te checken natuurlijk), dat zouden ze niet doen alst ook maar enigszins kwaad zou kunnen.

10. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113

Oh!! Woowww!! Wat een geschiedenis!! En wat gaaf dat het gelukt is!! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan. Op een mooi baby’tje!

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In Zweden denken ze wel dat het schadelijk is. Volgens mij doen ze daarom maar 1 echo in de hele zwangerschap.

Maar er is geen verschil tussen uitwendig of inwendig qua straling. Als je nou thuis een eigen echo apparaat had en de hele tijd zat te kijken dan zou het anders zijn, maar die paar minuten zijn niet zo spannend.

Ik ben de naam kwijt en kan nu niet terug klikken, maar zwangerschapsdiabetes zag ik voorbij komen: al direct vanaf het begin?

Ik heb het ook 2x gehad. Maar ik weeg nu 45kg minder dus hopelijk maakt dat uit. Ik heb het bij mijn laatste zwangerschap ook vanaf week 6 al gehad doordat ik het kreeg van de prednison die ik moet slikken. Ik ga morgen even nieuwe meetstrips kopen zodat ik in de gaten kan houden wat er nu gebeurt.

Ik heb nog steeds geen utrogestan kunnen krijgen. Word er wel een beetje nerveus van ondertussen.

12. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Hopelijk krijg je het snel binnen, je had het toch via iemand anders?
    Hopelijk valt de diabetes bij beide mee, lijkt me echt ellende!
    Hier lijkt het bloeden weer gestopt. Zei al tegen manlief dat ik voor de zekerheid toch maar wat rustig aan doe de komende dagen. Ik voelde net even aan de buitenkant, maar alles is echt enorm gezwollen en volgens mij zit mn baarmoedermond echt direct helemaal onderin, bijna uitstulpend zeg maar. Ben benieuwd wat de vk daarvan vindt de 16e, als die afspraak doorgaat.

Ik heb trouwens ook al wat bandenpijn bij het (snel) opstaan, meerderen hier last daarvan?

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    OK4 kun jij niet ook utrogestan gebruiken?

Ja ik heb 2 mensen die zeggen dat ik het kan overnemen maar krijg nu van allebei geen antwoord meer :(

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als ik al die vroege echo’s zie hier ben ik toch erg geneigd om ook een week eerder te gaan...

Sylvie866 vindt dit leuk.
  15. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Ik heb gelukkig nog nooit een mk hoeven meemaken,dus ik wacht deze keer ook maar gewoon af wat mn lichaam doet. In ons geval hoop ik ook nog dat als dit kindje ziek is, er wellicht toch een mk ontstaat ipv dat ik zelf die beslissing moet nemen met ruim 18wk zw.sch.

Ik hoop enorm voor je dat het lukt om utro te bemachtigen!

16. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Bekijk bijlage 580311

Dit zijn mijn kv2v5 tot nu toe. Heb ook nog een rijtje Action testen gedaan en dus 2 cb digital o_O:rolleyes:

Tjar85, Sylvie866 en Daantje17 vinden dit leuk.
  17. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Meiden, bedankt allemaal!! :D

Het is idd een groot wonder en o, wat zijn we blij!! *feestmuts*

De uitslag is voor een eventuele tweede van belang, maar nu niet....
    We gaan extra genieten van ons ukkepukje :)❤️

Tjar85 en Sylvie866 vinden dit leuk.
  18. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Deze zal idd inwendig zijn, die heb ik vandaag ook gehad...
    Het is je gevoel dat het niet goed is, maar het kan absoluut geen kwaad...

Welkom trouwens wat een leuk nieuws na zoveel pogingen! :)
    Hopelijk kan je na de echo er wel in geloven ;)

19. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Welkom alle nieuwe dames al ik jullie gemist heb ;)

20. Sylvie866

Sylvie866 Lid

17 apr 2018
    82
    71
    18
    Vrouw
    Welkom en dikke proficiat aan de nieuwe dames hier in ons clubje!

Daantje.. zooo super je echo ! Ik kijk er ook zo naar uit, nog paar weekje geduld hebben, vandaag net 5 weekjes.

Hier niet zoveel last, behalve de borsten en ipv moe, vol energie. Slaap amper nog, nu weer sinds 5u klaarwakker :eek:
    Maar dit zal niet blijven duren denk ik :D.

Ik weet de naam niet meer, maar las over zwangerschapdiabetis.. ik ben al iets zwaarder dan gemiddeld, en men vorige 2 zwangerschappen had ik op het laatst last van hoge bloeddruk, dus dat zal deze keer wss ook weer zo zijn. Maar elke zws is anders e, dus wie weet deze keer niet.

Groetjes :)

Ps: niet van levensbelang maar euh.. mag ik het lijstje tussen? :D

Deel Deze Pagina