UITGEREKEND 1 mrt t/m 15 mrt 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daantje17, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ja klopt, wordt idd niet vergoed
    Sommige zorgverzekeraars vergoeden de combi-test wel

2. Tjar85

Tjar85 Bekend lid

9 apr 2018
    545
    389
    63
    Vrouw
    Nipt test wordt volgens mij alleen vergoed als je verhoogd risico's hebt op genetische afwijkingen. Wat zijn jullie overwegingen om hem wel of juist niet te doen? En wat zouden jullie met de resultaten doen? Wij twijfelen nog enorm, bij down syndroom zouden we de zwangerschap sowieso niet afbreken. Bij die twee andere syndromen waarschijnlijk wel.
    Naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant twijfelen we of we de 'neven bevindingen' überhaupt wel willen weten. Gaan ons er eerst nog verder over laten voorlichten voor we er een beslissing over nemen .

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/hoe-de-nipt-test-zorgt-voor-wekenlange-spanning-en-stress-bij-aanstaande-ouders~b2ff73a1/

3. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Je kunt er ook voor kiezen om die neven dingen niet te weten volgens mij.

4. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Wiehoe! Hier ook een mooi kloppend hartje ! Nu maar is gaan bedenken hoe we het de familie gaan vertellen :D dit keer hebben we niets verteld dat we een nieuwe behandeling gingen starten voor een broertje of zusje, de verassing zal groot zijn:roflmao:

ima28, Annigje1, Elisabeth83 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd, wat fijn!!

6. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Ik ben de uren alweer aan het aftellen. Had er helemaal geen last van maar na de echo's hier de afgelopen tijd begin het toch weer te kriebelen...

7. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Heey!
    Fijn meiden allemaal goede berichten met mooie echo's!! Heerlijk.

Ik heb 10 augustus termijn echo en intake vk! Dus nog 1,5 week geduld.
    Hier weten beide families het en de beste vrienden..
    Ik begin volgende week met een nieuwe baan en vertel het daar na de termijn echo en dan maken we het ook bekend op Facebook!

Ik pas mijn eigen broeken ook niet meer. Jurkjes gaat goed, maar dan kan ik er niet meer verbergen dat ik zwanger ben..

ima28 en Eikeboompje vinden dit leuk.
  8. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Dank je wel! Ik heb navraag gedaan bij de verloskundige en die zei liever geen adrenaline in de verdoving. Maar goed ik wacht rustig volgende week af. Tot nu toe is vandaag meegevallen!

Gefeliciteerd met je mooie echo! Lekker genieten!

9. Karen83

Karen83 Actief lid

31 jul 2018
    102
    30
    28
    Vrouw
    Hooii ik ben ook zwanger, 5 maart uitgerekend..
    Pas 9 weken dus en nog niemand verteld. Vertel je het niet meestal pas na 12 weken?
    Mijn buikje zie je wel een beetje maar dit schijnt zo vroeg puur je darmen te zijn??

Gefeliciteerd allemaal!

10. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Jij ook gefeliciteerd! Eerste kindje?

Wij hebben het met bijna 8 weken verteld na de echo bij de vk. Ondertussen vertellen we het nu bijna iedereen haha. Veel te blij en als het toch niet goed gaat zal ik daar ook open over zijn. Dan zou ik het ook fijn vinden om daarover te praten. Alleen op mn werk heb ik nog niet bekend gemaakt, maar dat komt doordat mn teamleider op vakantie is. Het liefst zou ik het daar ook willen delen, want dan begrijpen ze ook mijn extreme vermoeidheid.
    Iedereen heeft zo zijn eigen manier

11. Karen83

Karen83 Actief lid

31 jul 2018
    102
    30
    28
    Vrouw
    Thanks!! Ja 1e... Heb gister een pretecho gehad en zag het hartje kloppen!
    We weten niet zo goed nog wanneer we het gaan vertellen haah.

12. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Bij de eerste zie je het vaak ook minder snel, waardoor je het ook minder snel vertelt denk ik.

Wij vertellen het ook alleen nog maar onze ouders en beste vrienden hoor ;)
    Na onze zomer vakantie pas een x op fb. Ben dan al een week of 15 onderweg, maar ach.
    Komt miss ook omdat m’n vader direct erna jarig is en ik het dan leuker vind dat de rest van de familie het live ziet ipv via fb ofzo

13. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Leuk! Wij ook de 1e :). In dit topic zijn heel veel aanstaande moeders die hun 3e kindje verwachten dus super leuk dat er nog iemand bij is gekomen die hun 1e kindje verwacht!

Wij konden echt ons mond niet meer houden haha. Mede doordat het ook echt als een verrassing kwam!

@Brondy fb wachten wij ook mee. Eerst moet mijn werk het weten voordat het daar op te lezen is..... Wil wel dat mijn werk het van mijzelf hoort.

Brondy vindt dit leuk.
  14. Karen83

Karen83 Actief lid

31 jul 2018
    102
    30
    28
    Vrouw
    Dat is inderdaad leuker :)

Brondy vindt dit leuk.
  15. Karen83

Karen83 Actief lid

31 jul 2018
    102
    30
    28
    Vrouw
    Jaaa leuk! Spannend he allemaal!

Eikeboompje vindt dit leuk.
  16. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Ik ben bang dat mensen het hier wel gaan zien voordat we het vertellen. Als mn verwachting uitkomt zullen wij op vakantie zijn rond de vlokkentest en de uitslag dus dat zou mooi zijn, dan hebben we minder kans op uitlekken ;)

17. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Pfff, gelukkig ben ik morgenvroeg al aan de beurt voordat ik naar mn werk ga, vind het ineens toch een partij spannend! Geen bloedverlies gehad de afgelopen week dus ik ben positief, maar hoop dat de metingen ook goed lopen voor zover mogelijk!

18. Karen83

Karen83 Actief lid

31 jul 2018
    102
    30
    28
    Vrouw
    Succes morgen! Weet je nu al dat je een vlokkentest gaat doen? Is dat niet pas na Nipt of combi? Sorry ben nog een leek ;)

19. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Succes ok4!

Wij doen hier wel een nipt test, maar twijfelen nog wel of niet met nevenbevindingen..

20. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    De echo was goed:), stond nu op 8w3d dus dat houd ik maar weer aan, ik hop van datum naar datum, maar pas hem in de lijst pas aan als de termijnecho geweest is!
    Echo kon via de buik trouwens dus dat was fijn!

ima28, Jojo5382 en Eikeboompje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina