Uitgerekend 1 November t/m 15 November 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door d1nd1n, 24 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Het zal even schrikken zijn geweest voor jullie. Heb je de verloskundige al gebeld?

2. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ik ben gebeld door echocentrum en echo gaat volgende week gewoon door.
    Ik mag alleen niemand meenemen.

En dan ook hopen dat er geen totale lockdown komt want dan word het wel een ander verhaal.

3. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Wat ik me dan afvraag, of een afspraak voor bijvoorbeeld een echo dan niet als geldige reden wordt gezien dat je daarvoor wel de deur uit mag. Ik denk haast van wel... in ieder geval voor de noodzakelijke echo’s

4. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Je bedoeld in geval van lockdown?

5. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Ja ;)

6. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hmm dat weet ik niet. Misschien dat ze dan alleen de 12 weken echo doen en 20 weken echo. En de 8 weken niet...
    Nou ja, we gaan het zien.

7. Futureroos

22 mrt 2020
    26
    4
    3
    Vrouw
    goede morgen Pitahaya,

Bedankt voor de welkomst en de felicitatie✨!
    Ja het was zeker even schrikken.
    De situatie is niet volledig perfect dat krijg je dan ook als je wat jonger zwanger word...

doordat ik nog in mijn laatste jaar van mijn hbo opleiding zit spaar ik sneller door thuis te wonen.
    Dit jaar gaat het voor mij knokken worden omdat ik niet van plan ben te stoppen in mijn laatste jaar!

(Aan de positieve kant ben ik een snelle leerling en zal ik 21 zijn wanneer ik mijn opleiding afgerond heb.
    En vrouwen/meiden van mijn leeftijd zijn pas 24/26 wanneer zij klaar zijn met hun opleiding en starten met hun loopbaan. Hierdoor zou ik theoretisch gezien nog een 2e kunnen maken en wachten tot ze beide 4 zijn en naar school gaan, maar dit is allemaal nog een theorie!)

Ik heb de verloskundige nog niet gebeld omdat mijn partner nog aan het kijken is welke het beste is..

mijn partner zijn zus is namelijk in midden april uitgeteld, hierdoor zou ik haar tegen kunnen komen bij de verloskundige die ik eigenlijk wilde.
    Wij hebben hier maar 2 verloskundige praktijken. ik heb een eigen auto dus reizen is geen probleem maar ik wil wel weten wie er het beste aansluit op onze wensen..

zodoende gaan we deze week nog rond de tafel om alle opties te bekijken!

Ook heb ik nog niet echt kunnen genieten/gelukkig kunnen zijn:
    -ik stress door het Coronavirus voor de ouderen
    -mijn moeder heeft een miskraam gehad hierdoor voel ik mij schuldig dat ik direct een week later zwanger bleek te zijn...
    -Ik studeer tot 2 u snachts (hele dag ritme kwijt)
    Oftewel ik moet veel verwerken en ik ben hormonen op een stokje, maar ik weet dat er onvoorwaardelijke steun zal zijn. Toch blijf ik wel voorzichtig met andermans gevoelens.

En hoe gaat het met jou? Haha sorry voor mijn levens verhaal ik ben zeker ook zeer geïnteresseerd in jullie! Qua advies kan ik niet zoveel bieden, tenzij je 11 neefjes en nichtjes hebt..

veel liefs future roos

8. Futureroos

22 mrt 2020
    26
    4
    3
    Vrouw
    Hoihoi Pitahaya❤️

Het blijft een basis behoefte, een pretecho lijkt mij in deze theoretische situatie onnodig maar je hebt het recht op bijv:
    • 20-weken echo/ SEO (Structureel Echoscopisch Onderzoek)
    • Prenatale screening (counseling)
    • Uitwendige versie
    • Verloskundige - Termijn en specifieke diagnose echo
    Waarom zeg ik bijv..
    Dit staat er op de site van mijn zorgverzekeraar, als ik kijk naar wat er gecontracteerd is oftewel wat 100 procent word vergoed bij deze specifieke verloskundige praktijk.

het ligt er dan ook aan of je restitutie of natura verzekering/polis hebt mocht joun verloskundige niet gecontracteerd zijn.
    Wil je 100 procent zeker zijn bel dan even naar jouw verzekering dan leggen deze adviseurs jou dit duidelijk uit waar je recht op hebt bij jouw verloskundige.

(Zelf ben ik nu 2 jaar adviseur bij vgz voor de zorgverzekeringen...) even een kleine tip

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Ior Dikke knuffel. :(

@Futureroos Welkom en gefeliciteerd! Ik was 19 bij de eerste, dus komt vast wel goed. :) Je hebt er al goed over nagedacht lees ik, hartstikke goed!

Sorry dat ik zo weinig reageer, maar hier is het compleet losgebarsten wat het overgeven betreft en zo'n scherm helpt niet bepaald mee (heb 'm al op de minst felle stand). Het is momenteel echt opstaan - spugen - luier ene kind - spugen - luier andere kind - spugen - ontbijt voor ze maken - spugen en zo door. Gelukkig werkt mijn man momenteel thuis en probeert zoveel mogelijk uit handen te nemen zodat ik kan rusten.

10. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Jeetje @Micchan, klinkt wel alsof je de jackpot qua misselijkheid/overgeven te pakken hebt...

Hier nog steeds amper last, wordt er stiekem juist onzeker van :$ Maar als ik dit zo lees, mag ik echt niet klagen!

11. Binky123

Binky123 Lid

15 mrt 2020
    14
    7
    3
    Vrouw

Mijn verloskundige belde mij vandaag omdat ik morgen om half 2 een afspraak heb dit gaat gewoon door ook al komt er een lock down... Zij zei deze zorg blijft/moet door gaan. Heel.blij mee natuurlijk!!

SJD1988 vindt dit leuk.
  12. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Hoi allemaal,

Ik heb mijn echo met pijn in mijn hart vandaag afgezegd..omdat ik zeer waarschijnlijk vannacht door een zeer zieke cliënt besmet ben geraakt met Covid 19...ik wacht de test even af en helaas moet ik afwachten hoe ziek ik ga worden. Dus voorlopig geen echo voor mij en als het positief is...ben ik waarschijnlijk al 10 weken zwanger op zijn minst. Ik voel me even heel erg ellendig

13. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Jeetje @Burb1988, dat is niet leuk! Ben/wordt je zelf ook getest? Als je het hebt, hoop ik dat het meevalt voor je! Wel kl*te van de echo..

14. Foeke

Foeke Bekend lid

19 jan 2017
    573
    511
    93
    NULL
    NULL
    Oh men wat zwaar voor je @Micchan echt niet te doen! En ik zit al te jenken dat ik me zo ellendig voel (zonder spugen)..

CVM vindt dit leuk.
  15. Foeke

Foeke Bekend lid

19 jan 2017
    573
    511
    93
    NULL
    NULL
    Oh men dat meen je.. Hou ons op de hoogte! Wat extreem ellendig!!

16. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Oh nee! Word je zelf getest of die cliënt?
    Wel je koorts onderdrukken met paracetamol als je die krijgt hoor!

17. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Jeetje wat heftig!! Hopelijk snel de piek gehad.. had je bij de andere zwangerschappen alleen 1e trimester?

18. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Oh jeetje.. schrik ervan!
    Je bent zelf getest ook nu?
    Dikke knuffel voor jou

19. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Nee je word niet meer getest alleen bij heel heftige klachten en ziekenhuisopname. Maar als de cliënt het heeft dan ben ik ook besmet en moet in quarantaine

20. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Alleen cliënt...ja doe ik...want koorts is niet goed.

Deel Deze Pagina