Dag mommy's (to be)! Graag sluit ik me bij jullie groepje aan. Heb inmiddels 2 positieve testen gehad. Ik ben 36 jaar en het is ons 4e kindje. Zoals het er nu uit zie zal ik 8 nov uitgerekend zijn.
Hi dames, super leuk zo’n groepje met elkaar en ik sluit me ook graag bij jullie aan. Vandaag positief getest met 1 dag overtijd. En zoals het er nu uit ziet ben ik ook 8 november uitgerekend. Het is ons eerste kindje en ik ben 24 jaar oud.
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 november 2020 ♡ 1 november D1nd1n - 35 jaar - 2e kindje 2 november 3 november 4 november SJD1988 - 31 jaar - 1e kindje Burb1988 - 32 jaar - 3e kindje 5 november Pitahaya - 34 jaar - 3e kindje 6 november Joki6714 - 30 jaar - 2e kindje 7 november Thalsje33 - 33 jaar - 4de kindje Krekel - 30 jaar - 3e kindje 8 november Liyah05 - 36 jaar - 4e kindje Isabeaux - 24 jaar - 1e kindje 9 november Foeke - 28 jaar - 2e kindje 10 november 11 november 12 november 13 november 14 november 15 november ---------------------------------------------- Afspraken: 2 maart 10:00 - Krekel - intake 13 maart 9:15 - SJD1988 - eerste echo & afspraak Gyn 16 maart 14.00 - D1nd1n - 1e echo en intake 16 maart 16:00 - Joki6714 - 1e echo ---------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ----------------------------------------------
Gefeliciteerd en welkom @Liyah05 & @Isabeaux !! Klopt! Maar met 4.2 zal er vast ook niet meer dan een zangerschapsring te zien zijn. Saaaii Maar ik heb er wel zin in om mijn VK te leren kennen.
Maar waarom heb je dan zo vroeg al een afspraak ingepland staan? En hoezo alleen een ring? In banner staat vruchtje van 2.1 mm... zou je dat niet kunnen zien?
Om mijn VK te leren kennen! Je gaat niet alleen naar een verloskundige voor een echo toch? Stel dat (en dat denk ik niet) ik helemaal niet overweg zou kunnen met de VK die ik nu heb gekozen dan heb ik ook nog ruim de tijd om een andere VK zoeken. Misschien dat je met veel geluk wat kan zien maar het is nog zo mini dat het bijna niet te doen is. Ligt natuurlijk ook aan de apparatuur.
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 november 2020 ♡ 1 november D1nd1n - 35 jaar - 2e kindje 2 november 3 november 4 november SJD1988 - 31 jaar - 1e kindje Burb1988 - 32 jaar - 3e kindje 5 november Pitahaya - 34 jaar - 3e kindje 6 november Joki6714 - 30 jaar - 2e kindje 7 november Thalsje33 - 33 jaar - 4de kindje Krekel - 30 jaar - 3e kindje 8 november Liyah05 - 36 jaar - 4e kindje Isabeaux - 24 jaar - 1e kindje 9 november Foeke - 28 jaar - 2e kindje 10 november 11 november 12 november 13 november 14 november 15 november ---------------------------------------------- Afspraken: 13 maart 9:15 - SJD1988 - eerste echo & afspraak Gyn 16 maart 10:00 - Krekel - intake 16 maart 14.00 - D1nd1n - 1e echo en intake 16 maart 16:00 - Joki6714 - 1e echo ---------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ----------------------------------------------
Ah vandaar. Ja, bij onze vk is eerste afspraak met 8 weken voor intake dus vandaar. Maar veel plezier straks! Zit jij dan nu bij een andere vk als bij je eerdere zwangerschappen?
Goed idee zeg. Doen zij dat standaard? Hier bij mn eerste ook pas na een paar weken eerste afspraak. Ik wil nu naar een andere, veel kleinere praktijk. Bij de vorige zaten wel 9 vk's. Allemaal lief en leuk maar nooit t gevoel mijn verhaal echt aan een select groepje te kunnen doen (en had niet zo'n fijne zwangerschap) Nu dus een praktijk die wat meer op natuurlijke wijze handelt en maar drie vk's heeft! Heb een mailtje gestuurd voor de eerste intake
He, ik ga nu ook naar een praktijk die meer op natuurlijke wijze handelt en ook maar 3 verloskundigen heeft. Zou het dezelfde zijn?
Het is nu dus verzet naar de 16e. Bij de 1e had ik een "reguliere verloskundige praktijk" die stuude me gelijk door naar een gynaecoloog omdat mijn bmi te hoog is. Dit heb ik als stigmatiserend ervaren. Ik heb zoveel verschillende gezichten gezien en zoveel echo's gehad, daar lusten de honden geen brood van. De bevalling ging medisch gezien super goed maar ik keek en kijk er niet fijn op terug. Bij de 2e heb ik stad en land afgebeld om een verloskundige te zoeken die mij in een geboortecentrum wilde begeleiden. Dus niet via een gynaecoloog maar wel bij het ziekenhuis. Ik vond een Caseload verloskundige die dit wel met mij wilde doen. Dit bleek moeilijk omdat ook geboortecentra gebruik maken van "keuringslijstjes". Zij stelde voor om dan thuis te bevallen en dit hebben we gedaan. Ik had een prachtige praktisch pijnloze thuisbevalling. Nu is die verloskundige zelf naar Duitsland verhuisd en moest ik een andere Caseload verloskundige zoeken. Gelukkig een -aan de telefoon- ontzettend leuke vrouw. Ik heb nu dus een verloskundige die het in haar eentje doet dus die ook zeker bij mijn bevalling is. Zij neemt ook maar 4 zwangere per maand aan. Zij is ook echt natuurlijk ingesteld. Dat antwoord jouw vraag denk ik ook wel een beetje @Foeke ?
Haha wel grappig dat we al met 3 op dezelfde dag 16 maart onze eerste afspraak hebben.. wordt een spannende dag! ik zit zelf bij de verloskundige praktijk waar ik bij mijn zoon ook zat.. heb dit toen als prettig ervaren, er zijn ook 5 verloskundige maar gelukkig allemaal even blij mee als Ze aan mijn bed zouden komen. Dusja de keuze was voor mij makkelijk. Ze hebben me ook erg goed begeleid met mijn mk, ondanks dat ik meteen naar de gyn moest hele goede en betrokken nazorg geleverd. Nu mag ik ook eerder voor een echo dat vond ik ook wel prettig
Wat slim dat jullie al zo vroeg kennismaken! Bij mijn eerste zwangerschap ben ik na 32 weken nog overgestapt naar een andere vk omdat de eerste praktijk 2 (van de 4) vk had waar ik totaal geen klik mee had en ook wat onrust bij kreeg om het moment dat mijn bloeddruk omhoog ging. Gelukkig kon ik nog overstappen maar werd ik alsnog 3 weken later overgedragen aan het ziekenhuis maar zij hebben toen wel de nazorg nog gedaan. Zaterdag de bruiloft van mijn broer gehad en het was best omslachtig om zonder op te vallen alle drankjes te laten staan en niets te eten wat niet mag... steeds bij de bar maar mijn eigen 0.0 biertje besteld in een normaal bierglas dus ik denk dat het redelijk ongemerkt is gegaan. Mijn broer weet het wel en de ceremoniemeester hadden we ook maar even op de hoogte gebracht zodat ze mij een alcoholvrije prosecco kon geven toen we gingen proosten.