Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AKOEKKOEK, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

#641 Flamingo1990, 3 aug 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2019
    Ik denk wel dat dat verschilt per baby.. ik ken genoeg babies die het super doen op de kinderdagverblijf. Ik ken juist ook kinderen van 2
    of ouder die later zijn gegaan en daar weer heftig op reageren, omdat ze niet gewend zijn aan een opvang.

mommyof1 vindt dit leuk.
  2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    Hier was onze dochter eigenlijk van dag 1 helemaal in der sas op het kdv. Ze gaat er nu ook echt nog steeds met veel plezier naartoe. Gek op haar vriendjes daar en de leidsters.

mommyof1 en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  3. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    - Nee, wij gaan flesvoeding doen. Vind het een hoop gedoe met kolven ivm werk. Daarbij vind ik het ook érg fijn dat een ander een voeding kan overnemen.

- Ik zit nu 100% in de ziektewet en mijn contract loopt a.s. dinsdag af. Ik moet nog even bellen met de Belastingdienst hoe het nu zit met recht op kdv icm 2 weken ziektewet en vanaf 27 augustus verlof en daarna waarschijnlijk weer ziektewet. Zoontje gaat nu 1 dag in de week naar de opvang.

- Ik heb een draagzak gekocht, een Storchenwiege. Ik wil 'm niet alleen maar gaan dragen, maar het lijkt mij handig dat ik mijn handen wat meer vrij heb aangezien er nog een rond rent.

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  4. Baasje

Baasje Bekend lid

10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    - ik wil graag borstvoeding gaan proberen, maar wel snel afbouwen naar flesvoeding want wil niet kolven als ik ga werken.

- ik ga 2 dagen werken, neem ouderschapsverlof op totdat het op is. Daarna 20 uur werken.

- zou graag een draagzak willen maar heb me nog niet verdiept in de verschillende soorten

5. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Pfoei, de buik zit me vandaag toch in de weg. Zelfs als ik op de toilet zit. o_O Jullie soms ook al zo'n last? Weet me nu ook niet echt een houding te geven.

Marsepein vindt dit leuk.
  6. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Ze doen soms een draagdoek/draagzak consult bij bepaalde winkels. Er komt dan iemand langs die het laat zien en samen met jou kijkt wat voor jou prettig zou zijn.

Baasje en Siepie85 vinden dit leuk.
  7. tessmama1

tessmama1 Actief lid

4 nov 2018
    329
    321
    63
    Vrouw
    Het verschilt zeker per kind, maar wij zelf zijn ook altijd rustig en houden niet van drukte. Dit zien we in onze zoon ook, zal ons niets verbazen als onze dochter ook zo is. Je moet vooral doen wat goed voelt

8. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Vooral in de nacht zit ie me in de weg... ik slaap verrekte slecht. Op mijn zij is niet altijd comfortabel, dan wordt er flink getrapt, rug eig ook niet fijn. En enorm last van branden gevoel in mn schaambot

Siepie85 vindt dit leuk.
  9. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Begin er last van te krijgen op de toilet en bij het scheren.... heeeeel irritant!

Baasje vindt dit leuk.
  10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    Ja scheren..... ik kan het net nog zien haha

11. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Ooh ja, dat trappen indd! Meneer gaat hier dan ook helemaal los. Paaaaaarty. Brandend gevoel in schaambot ken ik dan weer niet.

Scheren is al een tijdje ellende, maar dat ik niet eens normaal op de toilet kan zitten omdat ik de buik "op schoot" heb is dan weer nieuw :roflmao:

Baasje, Flamingo1990 en Siepie85 vinden dit leuk.
  12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    @AKOEKKOEK ik zie het nu helemaal voor me hoe je op de wc zit haha.

Flamingo1990 en AKOEKKOEK vinden dit leuk.
  13. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Scheren gaat hier al een tijdje niet meer, kan het echt niet meer zien. Ik heb nu een inklapstoel in de badkamer en als ik Mn benen wil scheren en Mn onderkant dan ga ik zitten om overal bij te kunnen.
    Buik zit echt goed in de weg.

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    -Ja, ik ga het zeker weer proberen! Bij dochter niet gelukt tot groot verdriet van mijzelf, hoop dat het nu wel gaat lukken.
    - Ik werk 3 dagen als leerkracht op een basisschool. Na mijn verlof gaan de kinderen (net als onze dochter nu) 1 dag naar de opvang, 1 dag passen mijn ouders op en 1 dag past mijn tante op.
    - Dragen; JA!! Echt, heeft m'n leven gered met onze dochter toen... Ik heb een draagdoek, een ringsling en een draagzak. Let er wel op dat niet alle draagzakken ergonomisch zijn, ook niet degene die je in een winkel als bijv. Prenatal koopt. Op fb heb je fijne groepen met veel tips over ergonomisch dragen.

15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    We zijn weer terug van vakantie :thumup:
    Met als resultaat dat ik heel slecht heb geslapen en nu klaarrrwakker in bed lig :roflmao:

De laatste paar dagen merk ik echt dat meneer met z'n hoofd beneden ligt. Dan voel ik beneden rond m'n liezen gekriebel van een hand en bovenin flink hard getrap van z'n voeten :eek:. Al meer van jullie die dit hebben?

16. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ja ik voel ook veel beweging aan de onderkant. Lijkend of hoofdje “lekker” heen en weer schuift. Kindje ligt dan met billen beetje rond de navel/ribben en voetjes rechterzij en ik krijg echt vaak trappen.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik heb werkelijk geen idee hoe hij ligt. Als ik ga voelen dan schiet hij gauw weer weg. Bij mijn dochter was het makkelijk die lag alleen maar in een stuit dus ik voelde haar koppie onder mijn ribben. Maar bij deze heb ik echt geen idee. Morgen controle en dan maar even vragen hoe hij ligt.

18. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ik heb het idee dat beeb juist nog flink alle kanten op draait.. en nog niet met zijn koppie onderin ligt.

Blondie685 vindt dit leuk.
  19. mommyof1

mommyof1 Niet meer actief

Nou, mijn eerste blaasontsteking deze zwangerschap weer in the pocket.
    Gisteravond een paar uur flink harde buiken gehad wat maar niet afzakte.
    VK gebeld en moest toch langs de HAP. En jawel... nu een week aan de antibiotica.

20. Kimibi

Kimibi Bekend lid

8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Gisteren avond de vk thuis geweest omdat ik heel veel harde buiken heb en haar gewoon nog steeds weinig tot gewoon niet voel. Daarna weer naar het ziekenhuis echo en ctg gehad. Bij de echo was haar buikomvang te groot. Ik schrok een beetje hij zei we gaan nog een keer meten. Ik weer er liggen. Had die een verkeerde meting gemaakt pff hartverzakking. Alles goed gelukkig met haar.
    Ik werk nu 4 van de 5 dagen en de vk was best streng voor me dat ik zelfs de 4 dagen moest halveren. Dus of 2 dagen werken en anders 4 halve dagen. Pff me baas ziet me aankomen. Ik houd totaal niet van toegeven en vind het heel erg moeilijk om het aan te geven op mijn werk. Hoe ga ik dat aangeven?
    Er is verder niemand die kan werken..

Deel Deze Pagina