Haha hier precies hetzelfde! En heb dus even een zonnebedje met matrasje neergezet. Dus ben tussendoor nog even gaan liggen. Echt ook een aanrader!
Heb een topper voor op matras gekocht in ee hoop dat het wat steviger ligt. Verder dutje gedaan vandaag. Beetje spulletjes geshopt vandaag en gister. Babykamer is klaar qua verf en morgen alleen bog ledikantje in elkaar, sopje erdoor en kleertjes/hydrofiel doeken en dergelijke uitzoeken. Heb veel bewaard dus ben benieuwd hoe het eruit ziet na al die jaren in dozen...
Vind de bevalling doodeng, al vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Ben bang voor de pijn. Heb voorheen wen ruggenprik gewenst maar alleen bij eentje gekregen en toen verkeerd geprikt waardoor het niet zijn werk heeft kunnen doen. Raakte bij allen in paniek door de pijn, het was zo overweldigend. Verder heb ik een complicatie na de ruggenprik gehad (niet heel ernstig maar wel eng) 1 been werd rood en zwol op een aantal dagen na de ruggenprik en niemand wist wat er aan de hand was. Was even paniek en onzekerheid. Gelukkig verdween de zwelling na een aantal dagen vanzelf. Hierdoor ben ik nu wel een beetje huiverig voor een ruggenprik. Voor de dames die voor het eerst gaan bevalen, laat je geen angst aanpraten door mijn verhaal. Er zijn genoeg dames die een prima bevalling hebben gehad en de pijn prima kunnen handelen.
Lig net in bed en zweet weer als een otter. Vreselijk. Ben dat gezweet en geplakt zo zat! Hele dag enorm last van mijn bekken gehad. Beetje door het huis schuifelen ging wel. Heb wel 2 baby wasjes gedraaid. 1 met rompers, hydrofieldoeken en badcapes en slabben. En 1 met extra dekentjes, aankleedkussenhoezen en extra lakentjes voor in de kinderwagen. Alles wat in de commode ligt is nu dus gewassen. Morgen alles wassen war in de kast zit. Dus kleertjes en beddengoed. En daarna het bedje en de kinderwagen en boxkleden. Alles alvast lekker schoon.
Ik heb hypnobirthing gedaan, dus ben helemaal zen het zal misschien niet zo fijn zijn maar wat ik nog weet van de vorige keer is dat het allemaal heel natuurlijk gaat. Dus ben er niet bang voor, zal wel blij zijn als het achter de rug is.
Je klinkt vooraf al helemaal ontspannen haha, heerlijk! Was idd aan het kijken voor een cursus gebaseeed op ontspanning zoals hypnobirthing. Heb echter nu pas tijd om wekelijks te kunnen gaan, maar ben al 31 weken dus even kijken of ik nog ergens terecht kan. Heb voorheen wel een cursus gedaan gericht op oefeningen en ademhalingsoefeningen tijdens de bevalling voor rust en ontspanning. Dank voor de tip!
Dames ff een tip om alvast in huis te halen voor na de bevalling. Arnica d6 druppels. Dit is tegen kneuzingen en mag je nemen als je bv geeft. Heeft mij bij de eerste echt ondersteund om te kunnen zitten met de hechtingen
Ik ben gisteren verrast met een babyshower ❤️ Vandaag even een rust dagje dus ben kapot! niets meer gewend.
Nog meer mannen met een ochtend humeur? Kan me daar echt dood aan ergeren. Meneer doet zn ogen open, samen met een grote waffel (die hij per direct terug krijgt trouwens) en t erge is dat hij het zelf niet eens in de gaten heeft. Zo bloed irritant.
Oh wat leuk! Hier nog geen tekenen van... had in t begin gezegd dat t niet hoefde. Maar toch hoop ik stiekem dat ze wel iets regelen. Maar ik ga er maar niet van uit.
Goedemorgen! Alle klussers en verhuizers; veel succes! Goed op jezelf letten! @Marsepein, volgens mij kan je ook een 1daagse curcus doen en zelfs een op een. Zou fijn zijn als je doormiddel van zo'n cursus wat meer rust krijgt. @mommyof1, ah wat leuk! Lekker verwend?
Ik heb het bij Mucha Mama gedaan. Kun je volgens mij altijd terecht. Ik heb het 2 weken ervoor geboekt. Ik heb de cursus bij 29 weken zwangerschap gedaan. Was van half 10 tot 5 uur op een zondag. De meeste waren tussen de 32 en 36 weken zwanger. Ik was het minst ver zwanger Het is wel iets van 250 euro per stel, exclusief lunch. Dus prijzig. Ik heb 50 euro teruggekregen van mn zorgverzekeraar.
Nee. Maar heb er zelf wel een en ik kan er dan ook echt niks aan doen.. Bevalling; Ik kijk er absoluut niet tegen op.. Terwijl ik het bevallen van de 1e wel oprecht zwaar vond en erg van onder de indruk was. Wij hebbeb ook besloten nu thuis te gaan bevallen en dat vind ik ook wel een serieus prettig idee. Ik ben vooral bang voor na de bevalling. Had met de eerste veel moeite en was continu bang dat hij me niet leuk vond en niet aan me kon hechten. Nu van de psycholoog de tip gekregen om dit alvast met het CB te bespreken voor extra hulp.. Nog andere dames die totaaaal geen nesteldrang hebben en nog niet bezig zijn met bedjes opmaken kleertjes wassen en dat allemaal (sorry ben echt heel inactief op het forum. Ben continu moe werk nog 18u in de zorg en thuis een kleine van 2.5jr ik heb het er best zwaar mee.)
Ik ben ook niet zo actief hier. Merk idd door de kleine van 2 dat ik niet zoveel tijd heb. Maar zit ook in app groepje van haar dus deel daar ook dingen en vergeet dan hier (sorry) Ik heb nog geen nesteldrang in de zin van al wassen. Al wil ik wel beginnen maar wil dat dan lekker op me gemak doen en opruimen. Dus wacht tot verlof als onze dochter dan gewoon naar oma gaat en ik het rustig kan doen.
@nesteldranf: ik geloof dat die vandaag is gestart. Maar vind het nog niet leuk. Tis alleen nog maar lakens en dekens uitzoeken en wassen. Maar wil wel graag de babykamer afronden nu. Dingetjes ophangen en alles plekje geven
@nesteldrang. Ja die is hier duidelijk wel aanwezig. Alles moet opgeruimd. En als manlief het niet snel genoeg doet, dan doe ik het zelf. Als moet ik kruipen (bekken wil niet zo dr laatste dagen) Ben aan het wassen de box staat op. Alle losse spullen uit de badkamer zitten in mandjes. Etc. Mag nu niet meer van dr bank van mijn man. Maar.... de box kleden moeten nog uit de machine, de vaatwasser moet nog leeg, er staan nog bierflesjes, een doosje kauwgum en een wasmand met was buiten, de hond moet nog naar buien. Er staan nog spullen op onze slaapkamer die dr kasten in moeten. En ja. Dat gaat allemaal gebeuren voor mijn ogen sluiten voor dr nacht. Als t niet links om is, dan rechtsom. En als mijn man echt niet wil dat ik loop of kruip, pak ik wel 1 van dr eetstoelen op wieltjes. Maar-het-gaat-gebeuren