Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door famke89, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommyof1

mommyof1 Niet meer actief

Ja, het is zeker zwaarder ook hier met al een peuter die rondloopt. Maar ik mag echt niet klagen met hem, hij is super lief en super rustig! En eigenlijk nooit stout.

De kids op mijn werk (gastouder) en dan vooral het meisje (2,5 jaar oud) werk daar 2 dagen achter elkaar (10 uur per dag) en dan ben ik wel echt kapot!
    Ik ben vandaag om half 6 vrij en dan mijn zoontje halen van de crèche en dan eten, douchen en avondritueel met hem. Morgenavond ook. Dat vind ik wel pittige dagen. Maar goed, daarna weer 5 dagen vrij.

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik scheer alleen als ik naar de vk of echo moet.
    Mn man moet dan maar een weg door de jungle banen. Neemt ie maar een kapmes mee ofzo. Haha

3. mommyof1

Oh ja! Scheren! Ik durf ook niet meer. 2 keer flink opengehaald. Schrok me daarna kapot toen ik al dat bloed zag.... o_O

4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @scheren Ik heb speciaal een ladyshave aangeschaft! Kan ik droog en onder de douche gebruiken en kan gewoon 'op gevoel' zonder te kijken :roflmao: En nooit gedoe met snijden/bloed enz. Aanrader meiden! :thumup:

tessmama1 vindt dit leuk.
  5. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ja dat scheren is een dingetje! Heb bij de zwangerschap van zoonlief mijn man gevraagd het te doen:roflmao:. Is okk nog een optie :D

tessmama1 vindt dit leuk.
  6. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober
    ---------------------------------------------

1 Oktober

2 Oktober
    @Sisati (34 jaar) | 2e kindje
    @mommyof1 (29 jaar) | 2e kindje

3 Oktober

@famke89 (30 jaar) | 3e kindje
    @tessmama1 (36 jaar) | 2e kindje
    @SZ91 (27 jaar) | 1e kindje
    @Chrissie1990 (28 jaar) | 1e kindje
    @Magnolia29 (32 jaar) | 2e kindje

4 Oktober
    @nvbr (36 jaar) | 2e kindje

5 Oktober

6 Oktober
    @Bruisballetje (31 jaar) | 2e kindje

7 Oktober

@AKOEKKOEK (29 jaar) | 2e kindje

8 Oktober
    @Katin87 (31 jaar) | 2e kindje (3e zwangerschap)
    @Marsepein 4e kindje

9 Oktober
    @Baasje (32 jaar) l 1e kindje

10 Oktober
    @Eliesjee (24 jaar) | 1ste kindje

11 Oktober

12 Oktober
    @sannekrul (29 jaar) | 2e kindje
    @Line85 (34 jaar) | 2e kindje (4e zwangerschap)
    @Aanoniemous (27 jaar) |
    2e kindje
    @Bloempje10 | 1e kindje
    @Imona (26 jaar) | 2e kindje
    @Blondie685(33 jaar)l 2e kindje
    @Kimibi ( 29 jaar ) | 1e kindje

13 Oktober

@Flamingo1990 (29 jaar) | 1e kindje

14 Oktober

15 Oktober

-----------------------------------------------
    Jongen (15) | Meisje (6) | Verrassing (1) |
    -----------------------------------------------

Sterretjes:
    Killy88
    Mimi1988
    Dikkiedik123
    MamaE88

Juni:
    11: Sannekrul - controle vk 09:40
    11: Marsepein - controle vk 09:30
    11: Magnolia29 - controle gynaecoloog 14.45
    12: Bloempje10 - controle gynaecoloog 09:20
    13 : Mommyof1 - controle vk 15.15
    14: Blondie685 - controle vk 15.45
    15: Mommyof1 - 4D echo 09.30 uur
    17: Line85 - controle gynaecoloog 13.30
    19: Eliesjee - controle vk 20:00
    24: Imona - suikertest 8.30
    24: Imona - 12.15 lactatiekundige.
    24: Imona - controle vk 13.00
    28: Flamingo1990 - 3/4D echo 9:00

Juli:
    1: AKOEKKOEK- controle vk 11.00
    4: Line85 - controle gynaecoloog 08.30
    10: Blondie685 - 3/4D echo 21:00
    18: Line85 - controle gynaecoloog 08.30

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.)

7. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

@scheren, wat grappig dat velen van jullie niet goed er meer bij kunnen! Ik ben nog steeds uber flexibel, mijn buik is nog niet zo groot..

Ik heb zoveeeeel last van mijn voeten, heb nieuwe Birkenstock sandalen besteld die goddelijk zitten want echt het was niet meer te doen.

8. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik heb dus geen problemen met scheren en heb vorige zwangerschap mijn teennagels nog gelakt vlak voor de bevalling in lichtroze haha vanwege een meisje. Het lakken duurde wat langer en wat moeizamer maar het ging nog goed.

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier bijna alles in huis voor de kleine.
    T enige wat we nog moeten:

10 rompers
    10 shirts
    10 broekjes
    Jasje of vest

Luiers
    Billendoekjes
    Bepanthen
    Sudocreme
    Talkpoeder

Badolie
    Thermomether
    Haarlotion (heerlijk)
    Vitamine D
    Fopspeen

Flessen
    Flessenborstel
    Sterilisator
    Infacol
    Pot voeding

Knuffeltje
    Wat babyspeelgoed

Kraampakket.

Nou t overgrote deel kan ij bij Kruidvat halen.
    Flessen en borstel bestel ik op internet.

Maar ben echt in staat om alles vanavond nog te bestellen. Dan heb ik alles liggen.

Wordt er gek van dat ik nog niet alles heb.. als ik nou gewoon alles heb kan ik het uit mijn hoofd zetten..

10. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Net bij het eten hadden we het even over wat te doen met werk na de geboorte. In eerste instantie hebben we bedacht dat ik 3 dagen ga werken (werk er nu 4) en mn man van 5 naar 4. Dus dan hoeft de kleine maar 2 lange dagen (11 uur) naar de buurvrouw (gastouder). We moeten allebei een uur reizen naar werk. We hebben allebei een goede baan maar het zal financieel wel erg wennen worden...

Hoe doen jullie dat?

Ik ga sowieso tijdelijk naar 3 dagen. Ik heb bijna 2 jaar ouderschapsverlof, dan houd ik mn contract van 4 dagen... gewoon voor de zekerheid. Plus het eerste jaar krijg ik dan nog doorbetaald voor 4 dagen.

11. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Haha! Nou ik heb nog helemaal niks. Dus dat kan ook:roflmao:

Imona vindt dit leuk.
  12. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik ga 3 dagen werken en om de week een dag les. Mijn vriend gaat 4 dagen werken. Mijn vriend werkt gelukkig heel dicht bij huis. De kleine gaat twee dagen naar de opvang en om de week past mijn schoonzus op.

Line85 vindt dit leuk.
  13. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Qua werk was ik vorige keer al van vijf naar 3 gegaan. En nu kom ik even terug van verlof en dan zeg ik mijn baan op in maart. Ik ga bij mijn man werken/helpen maar dat zal twee dagen zijn en meeste kan ik vanuit huis gaan doen. Echt heerlijk want mijn man werkt zoveel dat het soms heel vervelend is met oppas. En ik wil thuis zijn om mijn dochter op te halen uit school straks.

Line85 vindt dit leuk.
  14. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Mijn man werkt 5 dagen, soms 6. Ik werk "4" dagen; dinsdag hele dag (zoon naar opvang), donderdagavond (man thuis of oma), vrijdag hele dag (zoon naar mijn vader) en zaterdagmiddag (man thuis of oma). Als mijn contract verlengd wordt, zal er voor ons niets veranderen.

Line85 vindt dit leuk.
  15. SZ91

SZ91 Actief lid

26 nov 2018
    221
    327
    63
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker

Als ik jou was zou ik even goed kijken naar de Joolz izi maxicosi, Hier zouden veel schadelijke stoffen in zitten. Op de site van anwb kun je dit duidelijker terug vinden.

16. mommyof1

Ik werk 2 dagen en dan gaan zoonlief en straks dus dochter naar de crèche. Misschien dat ik de kleine nog een maand meeneem naar mijn werk (dit boden ze aan, ik ben gastouder :))
    Mijn vriend werkt in ploegendienst bij tata.

17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier zal niks veranderen.

Ik werk 3 dagen.
    Woensdag, donderdag, zaterdag.
    Mijn man werkt er 5 of 6. Ma t/m vr. En soms zondag.

Dus de kinderen hoeven maar 2x naar de gastouder. Ideaal zo. Als er al iets zou veranderen is dat mijn man de zondag niet meer werkt. Maar dat maakt kwa opvang niks uit.

Line85 vindt dit leuk.
  18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik werk 3 dagen, mijn man meestal 6 dagen. Ligt aan het project, hij werkt nu een aantal weken non stop, dus zonder vrije dag. Mijn ouders passen 1 dag op, mijn tante 1 dag en dochter gaat (straks de kleine ook) 1 dag naar de opvang. Na m'n verlof blijft dit hetzelfde.

Line85 vindt dit leuk.
  19. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik merk dat het nu langzamerhand steeds zwaarder begint te worden. Voel het gewicht duidelijk, opstaan gaat niet meer zo lekker en ik las hier dat bij een aantal het scheren ook steeds moeizamer gaat. Ik doe dat sinds een week of 2, zittend in de douche. Kom amper meer bij Mn onderbenen en bukken is een crime nu. Klaag..klaag..klaag.

Nesteldrang begint hier ook binnen te komen. Voel me onrustig betreft babyspul en ben nu echt actief spulletjes aan het aanschaffen. Heb ook eindelijk de kinderwagen in huis, geeft zo een opluchting.
    Het andere grote spul heb ik ook al in huis zoals bedje, wiegje en badje. Nu de laatste dingetjes nog zoals lakentjes en daar wil ik echt de tijd voor nemen dus denk dat ik dit weekend een grote babydump of babypark ga opzoeken.
    Begint het bij jullie ook al te komen die nesteldrang ? Vooral nu het zwaarder begint te worden, wil ik het liefst zsm alles in huis hebben. Wil Na de zomervakantie eigenlijk niet meer denken aan spulletjes aanschaffen en me langzamerhand mentaal gaan voorbereiden (boeken liggen ook al klaar) op de bevalling en borstvoeding.

AKOEKKOEK en tessmama1 vinden dit leuk.
  20. tessmama1

tessmama1 Actief lid

4 nov 2018
    329
    321
    63
    Vrouw
    Voor eventuele krampjes, zou ik sab simplex aanschaffen, werkte bij ons zoontje beter dan infacol.

Vanavond eerste yoga, ben benieuwd.

Behang voor ons meisje wordt thema dromenvangers met de kleuren oudroze, goud en turquoise en de achtergrond is wit. Ben zo benieuwd hoe het eruit gaat zien, kan niet wachten

Marsepein, AKOEKKOEK en Flamingo1990 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina