Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door famke89, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Het scheelt dat ik niet de enige was:rolleyes:. Ben ook onmeunig moe nu. Overdag maar weer inhalen waar mogelijk

2. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @Imona je moet echt aan jezelf denken hoor en de baby! Gewoon ziek melden of minder uur. Is echt van de zotte dat je het zwembad staat schoon te schrobben!!

3. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Ziektewet wordt betaald door het UWV, je hoeft dus niets aan inkomensten te missen. Dus dat probleem ook weer getackeld. Ik zou het ook even voorleggen bij je vk, aangezien je toch even moet bellen ;) Ik was het vooral nodig dat een ander het mij moest vertellen, anders werkte ik nu nog (tegen beter weten in). Het is even een drempel die je over moet, dus ik snap je ook wel. Maar als je je eigen berichten terug leest, weet je ook wel dat ziektewet misschien helemaal niet zo'n gek idee is ;)

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja ik weet het wel, maar het druist zo tegen mijn gevoel in haha. Ik ben helemaal niet zo. Heb afspraak met vk vooruit geschoven. Dinsdag kan ik terecht.

Wordt ziekte doof zwangerschap 100% vergoed dan? Als het 70%is houd ik amper wat over..

70% van 700 euro per maand is geen drol..

5. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Ik ook niet, daarom moest een ander het mij ook vertellen. Ik was net een oudere zeg maar, in mijn hoofd lukt alles nog alleen werkt m'n lijf niet mee.

Ziektewet is 100%, je werkgever betaald jouw normale loon aan jou uit en het UWV de ziektewet aan je werkgever. Als je besluit voor een gedeelte de ziektewet in te gaan kan het ook zijn dat jouw werkgever je alleen de gewerkte uren uitbetaald en dan krijg je de rest van het UWV. Je zou ook op de site kunnen kijken van het UWV.

Imona vindt dit leuk.
  6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik zal het UWV vanmiddag eens bellen. Even navraag doen.

Mijn werkgever doet er meestal wat extra uren bij. Vakantie uren die ik open hen staan enzo.

Ik weet 100% zeker. Als ik hier de deur uit loop voor verlof of ziekte wet of wat dan ook. Ik stap die deur hoogstwaarschijnlijk nooit meer binnen.

7. mommyof1

mommyof1 Niet meer actief

Beter iets dan niets. Toch?

8. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij een bedrijf die zo met haar personeel omgaat zou ik sowieso niet willen blijven.
    Dus ja jammer dan dat je niet meer terug kan maar beter kwijt dan rijk.

9. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Is echt 100% hoor. Ik heb vorige keer ook in de ziektewet gezeten en je krijgt gewoon je salaris.

10. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik hoor net dat het vaccin nog steeds niet geleverd kan worden pfff het kan wel uit duitsland gehaald worden maar dan komen er nog meer kosten bij. Nog even bellen hoe lang het duurt voordat het wel geleverd kan worden. Ik heb tot 17 augustus de tijd. Anders maar ggd bellen of thuisvaccinatie.nl

11. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Wat gek? Ik had hem gewoon na 2 dagen. Afgelopen dinsdag opgehaald bij de apotheek!

12. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    #4952 Line85, 11 jul 2019
    Laatst bewerkt: 11 jul 2019
    Als ik jouw verhalen lees denk ik ook alleen maar: meid, meld je ziek. Het gaat gewoon niet meer.

Ik snap het, het is toch wel een drempel. Maar ik zit ook vanaf april al in de ziektewet. En misschien kan ik wel thuiswerken. Maar ik trek het gewoon niet. En ik vond het mega drempel maar nu denk ik alleen maar: het is goed zo. Plus we betalen mega veel belasting dus vind het ook wel prima dat ik nu geld krijg zonder iets te doen:roflmao: plus je werkgever krijgt ook geld om jou te vervangen. Ik word gewoon 100% doorbetaald. Je krijgt alleen minder als je meer dan een x bedrag (geloof meer dan 300 euro per dag verdiend).

En bij een vast contract mogen ze je niet zomaar de deur wijzen. Nu is mijn werk niet te vergelijken met jou werk. Maar bij mij moeten ze aan dossier opbouw doen voordat ze je kunnen ontslaan.

Overigens moet je je gewoon ziekmelden en gaat de bedrijfarts met je in gesprek. Ik zou zelf het UWV niet eens bellen. Ik heb niet eens contact gehad met het UWV. Ik moest alleen een vragenlijst invullen die ik kreeg van het UWV nadat ik met de bedrijfarts had gesproken. Dat was het enige contact.

13. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ze heeft vrijdag het recept opgestuurd maar vandaag had mijn vader even gebeld want hun buurvrouw werkt daar en hij was dus niet leverbaar maar wel vanuit duitsland dan is hij er binnen twee dagen maar dan komt er nog eens €60 bovenop. Nu staat het in het systeem dat hij voor 10 augustus er moet zijn. Ik bel over twee weken weer of hij er al is. Zo niet dan ga ik naar de ggd of iets anders. Ik ga mijn schoonzus nog even appen die is doktersassistente en heeft ons ook wel eens gevaccineerd voor vakantie

14. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Nah. Ik had mijn urine ingeleverd op aanraden van mijn MS verpleegkundige, MS-ers voelen een eventuele blaasontsteking niet zo snel en het zou ook klachten kunnen veroorzaken. Geen blaasontsteking maar wel sporen van eiwitten en bloed te vinden. Ze hebben het op kweek gezet en moet morgen weer even bellen.. :confused:

15. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

@Blondie685 stom! Hier was het 35 euro.. viel mij reuze mee. Hopelijk hebben ze hem snel.

@AKOEKKOEK geen idee wat eiwitten betekenen in urine! Kan het kwaad? Of toch een blaasontsteking zijn?

16. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Mijn schoonzus zegt dat de ggd hem sowieso heeft, dus die ga ik bellen om een afspraak te maken en dan kan ik die altijd afbellen als de apotheek het vaccin wel binnen heeft.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Ja geen idee joh:roflmao: Ik dacht misschien weet hier iemand het?

18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Blondie685 Hier ook niet leverbaar bij de apotheek. Moet nu GGD bellen voot afspraak. Echt belachelijk!

@AKOEKKOEK Wat eng zeg, hopelijk valt 't allemaal mee! Kun je meteen 's ochtends bellen?

Dochter heeft toch haar pink gebroken, bleek na een foto. Zit nu een soort van spalkje omheen (klittenband). Zo trots, wat een dappere meid. Gelijk geregeld dat ik morgen niet hoef te werken, dus mijn vakantie is begonnen!

19. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Eind ochtend, begin middag mag ik een belletje doen.

Ach wat sneu! En dat zo voor de vakantie! Maar ze zeggen toch altijd dat je iets beter gebroken kan hebben dan gekneusd, omdat een kneuzing langzamer zou helen. Hopelijk heeft ze er geen last van en kan ze lekker verder spelen!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik lees hier nog af en toe even mee en lees nu net jouw berichtje. Wat fijn! Van harte gefeliciteerd en ik duim voor een mooie baby in maart!

MamaE88 en Flamingo1990 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina