Uitgerekend 1 - 15 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Milanatje, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Ik ben thuisblijfmoeder, dus tja, wel een fulltime baan haha maar dus geen ziektewet voor mij :roflmao:
    Fijn dat het bij jou wel goed lijkt te gaan met je bekken! Kan me echt indenken dat je dankbaar bent dat het dit keer zo goed gaat. Hier juist bij de eerste twee geen last gehad van m’n bekken, maar de vk zei al dat je dit vaker hoort bij een derde, dus dan maar proberen rustig aan te doen en zo min mogelijk m’n dochtertje opbeuren…
     
  2. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Gisteravond voor het eerst in maanden aan m'n bureau geknutseld de hele avond.. vannacht lag ik wakker van de lage rugpijn pff

    hoop dat dit snel weer wegtrekt
     
  3. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ohh ik moest zo lachen om je opmerking geen ziektewet voor mij :roflmao::roflmao: kan me heel goed indenken dat fulltime moeder soms gewoon veel zwaarder is dan werken. Ik ben soms namelijk blij om te werken want ff geen gezeur haha. Dus snap je helemaal. En je dochtertje is wel 10 maand jonger dan de mijne dus dat scheelt idd veel in de zorg en tillen enzo. :(
     
    DCG vindt dit leuk.
  4. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ik ben echt helemaal duizelig van een lage bloeddruk. Bij beide kindjes ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Nu is die 65/92. Voor mijn doen dus laag.
     
  5. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Hoe is het met jullie?

    Hier begint de nesteldrang dan eindelijk te komen haha. Al 2 dingen van mijn lijstje afgestreept die ik wou doen. Schuur opruimen en alle wasbakken uitsoppen. Heerlijk. Net ook alvast bedje hoog gezet en wat aanpassingen in babykamer gedaan. Onze kindjes slapen nu goed samen in een stapelbed, mega fijn.

    Ik merk de laatste week wel dat ik sneller een harde buik/harde buiken krijg bij teveel inspanningen. Oeps. Toch maar wat meer doseren.

    Maar ik ben dus echt zo’n type die pas rust in der hoofd heeft als alles gedaan is en de ruimte om me heen schoon is. :o:
     
    DCG vindt dit leuk.
  6. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Hier de vrouw alleen bij zaterdag harde buiken toen het weer zo warm was.
    Voor de rest gewoon nog terras overkappingen plaatsen met tuindeuren erin zonder problemen. Al wordt de (extra) auto nu wel op de klus meegenomen mocht het niet vol te houden zijn.
    Maar ik herken het van rust in de hoofd als alles gedaan is ;)
     
    DCG vindt dit leuk.
  7. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    @Mell0408 idd een teken dat je het rustiger aan moet doen. Maarja, ga maar rusten eens rusten als je nesteldrang hebt :|
    Hoe is het nu met je bloeddruk?

    Hier vandaag extra controle gehad. Al 4 dagen op rij minder leven en harde buiken die na een minuut volgden…Gister al contact gehad met vk, moest testen op blaasontsteking, met thuistest was nitraat en leukocyten hoog, dus blaasontsteking. Wat dus de oorzaak van de harde buiken kon zijn. Gisteravond nog laten controleren bij de hap op advies van de vk en daar dus geen blaasontsteking te bekennen, maar wel eiwitten in de urine. Hun stonden erop dat de vk me dus persoonlijk zou onderzoeken want alle klachten waren wel heel serieus zei ze.
    Dus vandaag mocht ik meteen langskomen, groeiecho gehad en nogmaals urine gecheckt; geen eiwitten meer in urine, maar wel kleine hoeveelheid leukocyten, maar te weinig om blaasontsteking te noemen en behandelen.
    Moest voor nu wat meer zure sappen drinken om de urine wat zuurder te krijgen.
    Groeiecho was super! Meneer maakt het prima en beweegt dus constant! Maar is door de harde buiken lastiger te voelen zei de vk.
    We zijn nu wel achter de oorzaak van de harde buiken; meneer is al ingedaald!!
    Verwachting van de vk is dat ie niet meer terug kan draaien, zo laag zit ie met z’n koppie. Ben nu dus wel reuze benieuwd of hij dan ook vroeger geboren gaat worden, aangezien mijn zoontje met deze termijn ook al vast lag, terwijl dochter pas na de 37e week is ingedaald. Wel spannend zo allemaal!
     
  8. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Zo dat klinkt als een flinke rollerscoaster zo. Goed dat je er bovenop zat wel. Termijn is nu natuurlijk niet ideaal om risico’s te nemen. Vervelend zeg die aanhoudende harde buiken. Jeetje, al helemaal ingedaald. Dat is snel! Heb je niet mega last van je bekken dan ook? Mijn kinderen dalen niet vrijwillig in haha, mijn dochter moest tijdens de inleiding met een versie eerst gedraaid worden en daarna met sluitlaken om inleiden. Lag dus nog super hoog..

    Bloedruk is goed en ook geen suiker, gelukkig! Werd wel mega duizelig en misselijk van het drankje.

    Ik voel me gewoon echt mega goed over het algemeen.
     
    DCG vindt dit leuk.
  9. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Zijn jullie eigenlijk al uit de naam? Wij twijfelen nog steeds tussen 2 namen.
     
  10. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Yes! Voornaam is eindelijk gekozen...
    Maar nu nog een tweede naam.. hadden 2 namen sets.. A M of E M (verschillende M)
    Maar vinden de A en E het leukst als 1e en 2e naam... alleen dat kan eeeeecht niet achter elkaar dus twijfelen nu nog tussen A M E of toch gewoon A M
     
    DCG en Mell0408 vinden dit leuk.
  11. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het zo goed gaat! Gelukkig dus geen suiker :thumup:
    Dochter daalde hier ook pas laat in hoor, dus ben echt benieuwd of het iets gaat betekenen (angst voor opnieuw vroeggeboorte)
    Vooral na meerdere zwangerschappen verwacht je niet dat ze zo vroeg al ingedaald zijn door alle extra ruimte die er is!
    De naam zijn wij allang uit, stonden al vast toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, hoefden alleen maar het geslacht te weten :roflmao::roflmao:
    Was hier idd wel even een rollercoaster, was echt wel even panisch met alle kwaaltjes en urine bepalingen…. Buik is sinds gister gelukkig wel weer wat rustiger en kleine beweegt weer volop, dus zijn wrs echt indalingsweeen geweest.
    Heb wel behoorlijk last van m’n bekken idd, heb echt het gevoel dat m’n schaambot in tweeen gebroken is en krijg er af en toe echt venijnige steken doorheen. Ook met zitten merk je gewoon een “druk” vanonder. Gisteravond maakte de kleine aparte “schok bewegingen” en voelde em echt gewoon nog dieper zakken!
    Word een spannende tijd!
     
    Mell0408 vindt dit leuk.
  12. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Oh men. Nesteldrang is aaaaan. Ieder vrij momentje probeer ik wel weer iets te doen. Zoals opruimen, sorteren of dingen schoonmaken die ik zelden schoonmaak. Ik heb over 2 weken al verlof (vakantie en verlof) en wil dan niet t gevoel hebben dat ik mijn hele to do lijst nog moet afwerken. Liever beetje bijhouden dan. Voel me lichamelijk natuurlijk nog super goed nu en geen idee of dat blijft. Nou ja ik ga wel lekker op t opruimen :roflmao:
     
  13. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Lijkt me idd best heftig nu al ingedaald. Voelt alles toch een stuk minder prettig down under. Hoe gaat het nu met je?
     
  14. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Wanneer gaan jullie (en misschien vooral @DCG ) een vluchtkoffer inpakken?
    Zeker degene met kans op vroeggeboorte... iedereen zegt pas vanaf 37 weken, maar met dat gerommel steeds in mn buik wil ik het het liefst nu al klaar hebben staan haha...
     
  15. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Poeh geen idee. Heb niet echt een doel in gedachten. Denk gewoon als laatste van m’n to do lijst, dus dat kan met 34 weken zijn maar ook met 37 haha. Nee, denk dat ik vooral vooraf wel al een goed lijstje maak en vast inpak wat kan. Kan maar klaar staan toch? Vooral doen, als het je rust in je hoofd geeft.
     
  16. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Ben al beetje begonnen vanavond haha... heb alles al gewassen en gestreken van de week, als ik het nu vacuüm verpak kan ik me niet voorstellen dat ik het nóg een keer moet wassen voor baby er is...

    Misschien ook stukje trauma van de vorige bevalling hoor.. had toen niks bij me behalve een oplader en m'n medicijnen. Geen hydrofieldoek of iets anders van thuis dus alle foto's zijn zo medisch geworden, en als enige herinnering is dat toch echt zonde.. ga er voor nu van uit dat baby gewoon mee mag naar huis en ons snachts wakker huilt maar de angst van "wat als" blijft wel
     
  17. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik helemaal hoor. Het was allemaal al heftig genoeg. Lekker klaarzetten, dat geeft je veel rust. Bij mij waren het twee inleidingen rond 39/40 weken die echt nog niet uit zichzelf gekomen waren, en zelfs ik wil het wrs gewoon weer op tijd klaar hebben. Vandaar ook die nesteldrang. Gewoon doen waar je je goed bij voelt toch :thumup:
     
  18. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Jeetje mijn baby gaat echt m’n dochter achterna. Continue aan het draaien. Voelde haar vanmorgen vooral linksonder en rechtsboven (denk tussen stuit en dwars in) en nu voel ik der vooral in m’n zij hele tijd schoppen, dus ligt ze volgens mij weer helemaal dwars. Ben benieuwd of deze uit zichzelf goed gaat liggen :roflmao:
     
  19. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Ben al even stil geweest hier zie ik!
    Drukke weken. Eerst 2 weken aan t kamertje, toen een week kamperen. Heerlijk gehad! Maar merk wel dat ik fysiek achteruit ga. Dus kleine beetjes per dag doen! Vorige week bezig geweest met uitpakken etc.

    Met de baby gaat t goed! Groeit goed, zit nu op P67 :thumup:
    Heb nu omeprazol tegen t maagzuur. Wat een verademing! Maakt ook de misselijkheid een stuk minder!
    Vanmiddag weer controle.
     
  20. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Dan wil je inderdaad nu alles op orde hebben!
     

Deel Deze Pagina