Mijn zoontje is verre van makkelijk hahaha! Hij telt voor minimaal 10 kinderen hehehe. Ik denk, nou weet bijna zeker dat wij een meisje zullen krijgen. Ik was bij mijn zoontje ook zo zeker dat het een jongen zou zijn, maarja.. 50% kans. Ik was ook een kg of 25 aangekomen. Maar toen heb ik juist extreem gezond gegeten, dus ik ben echt bizar bang voor deze keer.... Ik heb de hele dag een honger gevoel, en voornamelijk in hele slechte dingen. Geef er niet aan toe, maar soms wel. Mijn zoontje was ook over de 4.2 kg, dus ik hoop dat deze baby wel wat kleiner zal zijn.
Oh wauw, ik kwam ook veel aan, maar geen 40 kilo. De eerste 28 weken zijn bij mij qua aankomen redelijk normaal, vaak zo'n 7 kilo, maar daarna gaat het 'mis'. Dan kom ik echt 2 a 3 kilo per week aan. Bij de eerste kwam ik in totaal 23 kilo aan ben toen met 38,5 week bevallen en hij woog 7,5 pond. Bij de tweede kwam ik 26 kilo aan en hij woog ruim 9 pond. Uiteindelijk ben ik na de geboorte van de jongste echt alle kilo's kwijtgeraakt en ik zit nu op of iets onder mijn startgewicht. De huid van mijn buik wordt alleen volgens mij echt nooit meer helemaal strak en daar baal ik wel van. Bij ons is het ook heel gek met de echo's. We mogen een (vitaliteits)echo tussen de 6 - 8 weken, maar dan ben ik precies op vakantie, dus zou ik dan 2x een termijnecho krijgen, dus moest ik er 1 zelf betalen. Heb gezegd dat ik dat echt idioot vind en dat ze toch ook een late vitaliteitsecho in konden plannen. Omdat ik toch niet perse een vroege echo wilde, omdat me dat toch niet geruststeld voor de 11 weken, heb ik nu een echo ingepland met 11 weken en verder niets. Mocht ik me tussendoor dan toch echt zorgen maken, kan ik altijd bellen voor een echo, dacht ik zo. En een tweeling zou ik dus echt niet aankunnen. Wel vanaf een jaar, want ik verder best een relaxe moeder (vind ik zelf en zeggen anderen), maar aangezien ik meer dan 60% kans heb op een pnd zou ik dat niet aandurven. Dus ik hoop heel hard erop dat het er maar 1 is.
@DN2017 dat zijn idd flinke baby's. Hier zijn ze met 33 weken geboren en alledrie over de 2kg wat voor een drieling ook vrij groot is op dat termijn. Ik heb totaal geen voorgevoel. En anders zit ik er toch altijd naast. Wij hoeven hem niet zelf te betalen, omdat de vk er zelf mee kwam om een vroege echo te doen i.v.m. de drieling. Ik had idd gelezen over die 13 weken echo, dat is echt wel fijn! @Ruub1986 haha, ik zeg echt eerlijk dat ik een tweeling leuk zou vinden, maar nog een drieling wordt echt wel een beetje teveel van het goede. Ondanks dat het ons heel goed af is gegaan en we vrij makkelijke kinderen hebben. Het liefst gewoon 1 baby. Hoe groot zal de kans zijn dat het er weer meer zijn? Heb geen idee. 19 augustus dus volgende week donderdag.
Ik was trouwens 37kg aangekomen en dan is dat vooral door het vocht geweest, omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. Ik was na 5 dagen 23kg kwijt en na een maand 36kg. Uiteindelijk was ik na een paar jaar zelfs 12kg onder het gewicht van voor de zwangerschap. Jammer genoeg vorig jaar tijdens de corona lcokdown 5kg aangekomen.
Ik weet niet of ik hem moet betalen, boeit mij echt niets eigenlijk. Houd ik mijzelf niet mee bezig haha.
Als ik hem wel had hoeven betalen had ik hem ook evengoed gedaan, maar het het scheelt me toch weer 35 euro
Hebben jullie al baby kleertjes? Wel een beetje vroeg natuurlijk Ik was toevallig op zolder en zag de doos met babykleertjes heb gelijk maar de dingen eruit gehaald die ik nodig zou moeten hebben en in de kast gelegd Hihi Wij hebben alles neutraal we wisten beide keren niet wat het werd en nu weer niet Hoef geloof ik niet echt meer wat erbij Maar wat ik wel altijd gedaan heb is voor ieder kindje een eerste pakje kopen die ze als eerste aan kregen En nieuwe Spuugdoekjes Moet alles nog wel wassen maar dat kan nog heel lang wachten Leuk die voorpret Ik word zelf ook wat rustiger want ik denk dat het wel goed zit
O nee, zover ben ik nog lang niet! Veeeeel te vroeg, haha. Voel me ook nog niet zo zeker over alles en als het goed zit heb ik nog minimaal 31 weken alles in orde te maken. De voorpret begint hier pas als het wat verder is. Wij hebben het ook nog aan niemand verteld, wat ik voor nu nog wel leuk vind. Vorige keer wist iedereen dat we ermee bezig waren door het lange traject etc. Nu het spontaan in de eerste ronde is gelukt zal niemand het verwachten
Zo, even bijlezen hoor! @Prettykitty Juist bijna geen eetlust. Heb ik s'morgens sws al niet. Alleen warm eten gaat er redelijk in en daarin heb ik geen voorkeur. @Juffie1990 Hoe gaat het nu? Geen rood meer gehad? @Ruub1986 Als schoonzusje meeleest dan zal ze vast heel blij zijn met het lezen van dit mooie nieuws. @PetiteBelge Welkom en gefeliciteerd!! - Kwaaltjes zijn hier aanwezig: Misselijk, zere borsten en vergeetachtig @Dettol Hier dus ook te weinig eten overdag. Hoe los jij dit op? Wij moeten ALLES nieuw kopen. Nouja nieuw, ik kan heel veel overnemen van kennissen wat wel heel erg fijn is. Zij hebben een tweeling (j+m) van net 1 jaar. Lieve @Kruimel14 Wat verschrikkelijk, na zo'n lange weg... Heel veel sterkte.. @Natasjee Dat is wel een hele lange dag. Pas je een beetje op? @DN2017 Volgens mij vergoeden ze deze alleen bij een bloeding of eerdere vroege miskramen inderdaad. Mijn VK legde dat iig zo uit. En precies, de 13 weken echo maakt dan een hoop goed. Ik heb nog geen concreet voorgevoel. Het weekend voor mijn positieve test droomde een vriendinnetje over een zwangerschap en dat het een meisje is. Ben benieuwd. Wat betreft aankomen Ik heb echt geen idee wat ik bij J en N ben aangekomen en hoeveel er weer af is gegaan. Destijds was wegen niet aan de orde bij mijn VK. Ik ben weer bij!
@Dettol Nee ik heb nog geen kleertjes neergelegd of gepakt. Daarbij koop ik 99% nieuw. Behalve het babynestje, commode, ledikant, maxicosi, verschoonkussen en co-sleeper. Ook heb ik nog een mandje met verzorgingsproducten maar die staat in mijn zoontje zijn kast, dus die kan dan op de commode voor de baby. We hebben wel het plafond, muren en 1 deur geschilderd in de babykamer. We moeten nog 1 deur, kozijnen, en helft van de plinten. We waren dat sowieso al van plan, want de hal, mijn slaapkamer, en die van mijn zoontje hebben we ookal gedaan. Wel heb ik een lijstje gemaakt met dingen die ik nog wil kopen voor de baby. Ik ben graag goed voorbereid, en oriënteer lekker. Bijvoorbeeld welke Artipoppe ik wil (printje) Welke Tula Free To Grow (printje) Of ik de zwarte of witte Moms 4 Roo wil, en welke gewone wipper er nog bij ivm douchen bijvoorbeeld.
Hier ook nog geen kleertjes hoor. Dat doe ik echt pas als we het geslacht weten en dan ga ik waarschijnlijk helemaal los! We gaan bankroet Ik ben al koopverslaafd wat kleding voor de kinderen betreft dus voor een baby gaat dat helemaal los. En heb helaas niet zo een hele goedkope smaak.
Ja ik heb wel afgelopen jaren een lijstje gemaakt met het doel van als het ons nog een keer gegund is dat wil ik dat mss nog aanschaffen.. artipoppe inderdaad ook! @Prettykitty Kleertjes heb een hoop bewaard van eerste maarja.. ik denk dat ik nu toch weer 90% nieuw koop vooral als het een meisje word..
Dit keer wil ik vooral dingen 2e hands kopen Alleen het eerste pakje nieuw En wil meer aan de natuur denken Door middel van wasbare luiers en wasbare billen doekjes En geen shampoo en dat soort dingen gebruiken Shampoo enzo heb ik nooit gebruikt daar gebruikte ik mijn moedermelk voor ik vind het een leuke uitdaging om zo alles uit te zoeken
@Meliflua , wat is een artipoppe? @Dettol , ik wist dat veel mogelijk was met moedermelk, maar dat haartjes wassen ook kon, wist ik écht niet Leggen jullie opnieuw een babylijst? Er zijn maar een aantal zaken die ik nog moet kopen: nieuw borstvoedingskussen (vorige verliest balletjes door nog laaaang na bevalling mee te slapen), nieuwe flesjes en spenen en in geval het een meisje zou zijn nieuwe kleertjes!
Een Artipoppe is een draagzak, je hebt er ook draagdoeken van. Uiteraard hier ook nieuwe flessen, hoogstwaarschijnlijk van Dr. Brown!