Uitgerekend 1 t/m 14 April 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ruub1986, 25 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    6.45 :D tot 7.45 is voor C diploma. Einde is in zicht...op de zwemscore moet hij nog 1 lachend gezichtje halen en dan kan hij afzwemmen.

2. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    O my..... ik zou een ander zwembad hebben gezocht, zo vroeg haha!

@Inge42 wat fijn dat alles goed was. Hopelijk ben je gerustgesteld.

Ook hier is maandag de zomervakantie voorbij. 6 weken vakantie zijn omgevlogen door onze verhuizing.

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    @Juffie1990 : Op zondag is de enige dag dat we echt kunnen zonder kunst en vliegwerk.
    Voor zwemdiploma A waar hij het langste over gedaan heeft (laten we maar zeggen dat het geen zwemtalent is) was het van 8.00 - 10.00. En al die lockdowns en operatie buisjes en waterpokken tussendoor ( en ik toch wel bij elkaar 6x verslapen) hielp ook niet echt ;)
    Die pakketprijs kon bij ons wel uit :D

Moet toegeven dat toen ik zo onverwachts positief testte ik dacht: “ k*t..weer naar zwemles” :roflmao::roflmao::roflmao:

Juffie1990 en Ruub1986 vinden dit leuk.
  4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wow, zo vroeg!! :eek:

Hier mogen ze volgende maand hopelijk voor hun A diploma. Heb ze bewust pas met 5.5 jaar op zwemles gedaan, maar dus in februari 2020. En toen kwam lockdown nr. 1 een maand later. Dus zodoende zitten we 1.5jr. later nog zonder A-diploma, maar gelukkig gaat het heel goed en zullen ze hem nu wel snel hebben.

5. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    zijn jullie verhuisd?
    Wij gaan over 5 weken, maar moe en misselijk is geen combi nu en van alles kopen, inpakken en schoonmaken.
    Soms overzie ik het ff niet meer.

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Dat is ook balen...want ik dacht dat mijn zoontje heel laat was want wij zijn in juli 2019 begonnen en heeft dus zijn A diploma in de laatste week van de zomervakantie 2020 gehaald. Afgelopen meivakantie heeft hij B diploma gehaald en nu dus bijna C.
    Al zijn klasgenootjes hebben al hun diploma’s al. Terwijl de meesten alleen in het zomerseizoen in ons plaatselijke buitenbad les hebben gehad.

De mijne is ook gestart met 5,5 jaar (hij is van januari 2014) want wij kregen hem met nog geen 10 paarden onder de douche echt vreselijk..
    Mag deze zwangerschap goed gaan dan gooien we de baby meteen onder de douche :p
    Toen hij een baby was durfde ik het echt niet aan om met zo’n frummeltje van nog geen 2400 gram te gaan douchen, ik was als de dood dat hij uit mijn armen zou wegglijden:oops:
    Maar uiteindelijk hadden we onszelf ermee dat hij niet met zijn koppie onder een waterstraal durfde...

7. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    Ja, wij zijn 4 weken geleden verhuisd. Wij woonden in een appartement op 4 hoog in Haarlem. Top appartement, maar maar 2 slaapkamers en klein balkon. Aangezien de wens voor een tweede al snel duidelijk was en we ook een tuin heel erg misten zijn we een jaar geleden gaan zoeken. Helaas konden wij in Haarlem voor ons geld niet kopen wat wij zochten en hebben we het buiten Haarlem gezocht. Wel 20 huizen bekeken, meerdere keren meegeboden, maar het mooiste huis is uiteindelijk gelukt! Nu hebben we een huis uit 1900, super veel karakter en een tuin van 110m2! Was even stressvol, maar zo waard ❤ en uiteindelijk bleek ik zwanger, zo bijzonder en goede timing!

Bijgevoegde bestanden:

DN2017, Ruub1986, Katjes123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem

Wel fijn dat B en C redelijk snel gaan. Ik kan niet wachten tot ze in ieder geval ook hun B hebben. Als ze zelf door willen mogen ze ook voor C, maar als ze na B willen stoppen vind ik dat ook prima.

Ja zal het echt daardoor komen dat hij bang was voor de straal? Zelf durfde ik ook niet met ze te douchen, maar mijn vriend douchte wel met ze. Tegenwoordig heb je van die anti slip doeken speciaal voor onder de douche zodat je kindje niet weg kan glijden. Zag ik laatst voorbij komen. Dus die ga ik zeker aanschaffen! Lijkt me zo lekker even met je kleintje te douchen.

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem

Waar woonden jullie in Haarlem en waar woon je nu?
    Wij wonen in een bovenwoning. Hebben helaas alleen een dakterras. Is inderdaad echt niet haalbaar hier om te kopen. Wij hebben echt spijt dat we niet gelijk gekocht hebben toen we gingen samenwonen, want toen waren de prijzen echt nog betaalbaar.

10. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    Ja, wij hebben er ook echt spijt van. In Haarlem is het onmogelijk om als starter een huis te kopen. Ik woonde in Haarlem in de nieuwbouw appartementen bij het marsmanplein. Nu zijn wij naar Beverwijk uitgeweken en wonen midden in het centrum hier. Wilde eerst Haarlem echt niet verlaten, maar onze woonwensen gingen zwaarder wegen en uiteindelijk toch buiten Haarlem gaan zoeken.

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Jullie hebben gelijk idd. Wij willen niet naar Beverwijk i.v.m. de tunnel en IJmuiden wil ik sowieso nooit van m'n leven wonen.
    Ik huur dit nu van m'n werkgever en woon dan ook boven de winkel waar ik werk.
    We hebben nu maar 2 slaapkamers en 31 augustus komen ze hier om een indeling te maken en wordt onze bovenverdieping verbouwd. We krijgen 4 slaapkamers en een nieuwe badkamer, zo blij mee.

12. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    Nee die van IJmuiden begrijp ik, wilden wij ook niet. En Beverwijk wilde ik in eerste instantie ook niet, beetje zelfde imago als IJmuiden dacht ik. Maar toen ben ik hier gaan rondlopen, fietsen en rijden. Huizen gaan kijken en het viel me zo mee, vond het echt zo leuk. En inmiddels woon ik er en bevalt het me echt zo goed. Zo blij de keuze te hebben gemaakt.

Boven je werk wonen is ook wel lekker. En een verbouwing, top! Meer slaapkamers, moet je dan niet meer inleveren op de rest, of blijft het dan groot genoeg?

13. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Fijn dat het zo goed bevalt! Dat is toch wel het belangrijkste als je ergens woont.

Wij hebben nu een super grote overloop, maar dat hebben we niet nodig. En onze eigen slaapkamer wordt gehalveerd. Helemaal prima. Opslagruimte hadden we helaas al niet. Heb nu dan wel spullen op m'n overloop staan wat straks niet meer kan, maar even kijken of we daar iets op kunnen verzinnen. Misschien een grote kast boven de trap als dat mogelijk is. Dat zien we dan wel weer, het belangrijkste is dat we (op 2 zoontjes na) allemaal een eigen kamer hebben.

14. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Hoe doen jullie dat nu dan met de slaapkamers? Lijkt me wel vervelend dat je echt niks kunt kopen. Gelukkig konden wij 3,5 geleden nog een huis kopen ( Oosten van het land) maar in het dorp waar we wonen staat gemiddeld maar 1 woning te koop.

Voor mijn gevoel hebben wij ook een lastig huis. 2 slaapkamers boven (waarvan 1 hele grote maar net te klein om er 2 van te maken) en nog 1 (slaap) kamer beneden.
    Geld om structurele verbouwingen te doen hebben wij gewoon niet.
    Zolder is geen optie,is met vlizotrap en ouderwets dakbeschot en je kunt niet rechtop staan enz...
    Als deze baby er komt dan komt hij het eerste jaar bij ons op de kamer ( plek zat) en dan kijken we maar verder. Denk dat onze zoon maar naar beneden moet want een baby kan wel maar niet als het een peuter wordt en zelf uit bed gaat ;)
    Helaas ben ik dan wel mijn “waskamer” kwijt en moet de boel maar op de overloop gepropt worden :rolleyes:

15. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Onze jongens slapen nu samen op 1 kamer. Er past precies een stapelbed en een hoogslaper in met de hoofdeindes haaks tegen elkaar aan.
    Een knappe eengezinswoning begint hier al snel bij de 3.5/4 ton en dan wordt er ook nog zo 50 duizend boven de vraagprijs geboden.

Wij huren ons huis particulier en de verhuurder gaat het dus voor ons verbouwen op onze aanvraag. De huurprijs gaat dan wel wat omhoog, maar we zitten nog altijd onder de huurprijs van de meeste vrije sector huurwoningen hier. Heb het geluk dat ik het van m'n eigen werkgever huur. :D
    We wonen midden in een winkelstraat dus verder wonen we hier echt super fijn. Enige nadeel is dat we geen tuin hebben. Wel een redelijk ruim dakterras gelukkig.

Nee idd, een peuter alleen beneden hebben liggen is niet handig. Als ze iets ouder zijn is dat geen probleem.
    Zou ook wel een washok willen. :roflmao:

16. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Zijn jullie ook zo gigantisch moe?
    Ik herken dit trouwens niet van mijn vorige zwangerschap.
    Mijn vriend zegt net je bent helemaal wit. :o: ik zeg ja ik ben zooo moe!

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    @Natasjee : O,ja dan wil het natuurlijk wel op 1 kamer. Maar gelukkig dat je huisbaas wil verbouwen! :thumup:
    Gaan ze het klaar hebben voordat baby er is?

Met de prijzen van tegenwoordig kunnen wij ook geen huis betalen.
    Mijn man is inmiddels (tijdelijk) volledig afgekeurd dus nu kunnen we het wel helemaal vergeten.
    We hebben dit vrijstaande huisje (103 m2) gelukkig nog voor 180.000 kunnen kopen. Komt natuurlijk omdat de indeling ook een beetje onhandig is voor een gezin.
    Maar inmiddels zijn de huizenprijzen in ons dorp ook belachelijk.

@Prettykitty : ik ben helemaal niet meer moe. Maar ik moet morgen weer werken dus ben benieuwd.
    Ik werk in een supermarkt bij de blauwe “A” en daar is het qua inpakken behoorlijk zwaar werk.
    Gewoonlijk geen moeite mee maar ben nu wel benieuwd.

18. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Wij gaan over 5 weken verhuizen en hebben dan 7 (!) slaapkamers en een washok.
    Badkamer en aparte toilet boven.
    Weet straks gewoon niet wat ik met de ruimte aan moet .
    Nu wonen we in rijtjes huis en ook niet heel krap.
    2 oudste slapen wel samen.

Fanne, Natasjee en Theezeefje vinden dit leuk.
  19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Wow! wat heerlijk! Hoe oud zijn je kinderen? Kun je een mooie speelkamer maken denk ik?

20. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Ze zijn 12 - 10 en 4

maar zit al vol. Mijn man heeft een eigen bedrijf dus die krijgt een kantoor.
    Allemaal eigen slaapkamer.
    PlayStation kamer/logeerkamer en ik wilde idd een speelkamer maken maar daar komt nu de baby.
    Dus speelgoed komt op die andere logeerkamer.

Fanne vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina