Uitgerekend 1 t/m 14 April 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ruub1986, 25 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dat vind ik ook zo dubbel. Aan de ene kant wil ik nog geen Covid vaccinatie. Maar als ik die ellende zo lees word ik wel een beetje aan het twijfelen gebracht. :(

Ik wil in de toekomst misschien wel een Covid vaccinatie, maar ik vind dat er te weinig bekend is ivm zwangerschap, borstvoeding en onderzoek etc. ZO MOEILIJK

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Erg hè hahaha. Ik heb ook steeds zo een trek in salami! Dus m'n vriend had laatst salami pizza als avondsnack gehaald en heb laatst een tosti met salami gegeten. Ik eet het echt niet vaak, maar nu het niet mag wil ik het.
    De frikadellen gaan er hier ook goed in. Het liefst een broodje frikandel met mayonaise.

Haha, ja achteraf had je dat jet zo goed kunnen doen dan. Of het had dan nog erger geweest. Bij m'n zoontjes at ik alleen maar festini aardbeienijsjes de hele dag door

Prettykitty vindt dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Fijn zeg dat de echo goed was! Gefeliciteerd!

Chrystal86 vindt dit leuk.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Wat de vragen betreft:

Wij hebben geen C gehad. Op mijn werk (VO-school) heerste het vlak voor de tweede lockdown opeens heel erg, dus wat dat betreft sloten de scholen precies op tijd. Aantal collega's zijn nog steeds niet hersteld en kunnen maar 1 a 2 lessen per dag geven.
    De dag na mijn tweede vaccinatie was mijn zwangerschapstest positief, dus ik ben volledig gevaccineerd. Overigens is dat de eerste vaccinatie in mijn leven. Ik heb namelijk alle kinderziektes glansrijk doorstaan. Dat is overigens ook de reden dat ik onze kinderen wel vaccineren want van een aantal kinderziektes ben ik écht heel ziek geweest en ik kreeg ze ook heel laat allemaal.
    NIPT doen we niet, 13 weken echo weet ik niet, net hoe het uitkomt. In ieder geval heb ik daar niets op tegen. 20 weken echo doen we ook. 22 weken prik heb ik bij mijn zoontjes niet gedaan. Misschien nu wel, scheelt voor de baby weer een vaccinatie.

Verder denk ik dat ik ook deze keer weer de zwangerschapsyoga ga doen. Even een uurtje in de week een momentje bewust met de zwangerschap bezig zijn. We hebben een druk leven en anders denk ik dat ik helemaal geen tijd vrij maak om aan de baby te wennen.

Weten jullie al of en welke cursus jullie gaan doen?

5. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    wij hebben nooit een circus gedaan
    We laten het op ons af komen

6. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Nooit een cursus gedaan ook.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ook nooit een cursus gedaan.
    Vanaf week 30 een te hoge bloeddruk en tot 4x toe moest ik elke x een paar dagen in het ziekenhuis opgenomen worden.
    Met 36+6 ben ik ingeleid omdat hij torenhoog werd.
    Denk niet dat ik wat aan een cursus had gehad toen ik in een weeenstorm zat ;)
    De ruggenprik was fijn maar terwijl die gezet werd moest ik weer naar mijn kamer worden gesjeesd omdat ik ineens volledige ontsluiting had en persweeen...:|
    Feestje hoor dat bevallen...

8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Ik ben ben de eerste ook ingeleid. Kwam ook heel snel in een weeënstorm terecht. En juist alles wat ik op de cursus had geleerd was het enige dat me nog een beetje er doorheen hielp. Wel na een paar uur een beenprik gehad met pethidine en het goed blijven puffen hielpen me juist.
    Helaas kreeg ik geen persweeën, dus toen wist ik niet meer wat ik moest doen. Mijn man pakte toen de lijst van de yoga erbij en heeft ieder stapje aan me verteld, want de verloskundige had mijn bevallen niet doorgenomen (want er was net weer wisseling van de wacht geweest in het ziekenhuis), en daarvan raakte ik hele wereld in de war.
    Dus mijn man heeft me keurig door het persen heen geholpen.
    De verloskundige die er voor de wissel was, zei de volgende dag dat wanneer ze had geweten dat het zo snel zou gaan, ze nog gewacht zou hebben om het af te maken, want ze was nog in het ziekenhuis toen mijn zoontje geboren werd.

9. Chrystal86

Chrystal86 Bekend lid

13 mei 2020
    618
    672
    93
    Vrouw
    @MrsDiablo heel veel succes vandaag met de echo.

10. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Dankjewel!

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Veel succes!!

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier geen cursus en ga dat niet doen ook.

Potver, m'n 1e kindvrije dag vandaag weer sinds 6 weken en dan is m'n zoontje de hele nacht ziek. Buikpijn. Hoorde al dat het heerst dus heb hem nu thuisgelaten. Daar gaat m'n rustdag. :p Dacht lekker even in huis bezig te zijn en m'n eigen ding te kunnen gaan doen. Naja, het is niet anders. Hopelijk voelt ie zich snel beter.

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    @MrsDiablo Succes vandaag chickie! ❤️

@Natasjee Ahhh sneu voor jullie beide. Beterschap voor je zoontje, misschien slaapt ie straks wel ff. Kun je alsnog even chillen en je eigen ding doen. :roflmao:

Cursus? Nope!
    Ik heb wel gelezen dat je het beste kunt puffen op Kortjakje, en dat heb ik dus gedaan. :o:
    Mijn bevalling was sowieso een regelrechte ramp. Ze hebben mij meer dan 4 uur laten persen etc. Kan een heel boekwerk maken over hun fouten :confused:

MrsDiablo vindt dit leuk.
  14. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    MrsDiablo vindt dit leuk.
  15. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    Heb een cursus gedaan (zw yoga) en heeft mij echt geholpen. Heb een hele fijne, rustige en snelle thuisbevalling gehad, precies met alle fasen die ik op de cursus had geleerd en kon herkennen.
    Persweeen vond ik wel heftig, maar waren er maar 3

16. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Inderdaad, heel veel succes. Hoe laat mag je?

17. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    @MrsDiablo succes!!!!
    @Natasjee ah nee!!! Geen spanningen?
    ik baal daar dan ook altijd van.
    Hopelijk snel weer beter en heb jij lekkere vrije dagen .

@DN2017 laat je nog even weten hoe het was met de echo? Ik maak me beetje zorgen om je….
    Of was ze nooit zoveel online??

18. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Zo, ik heb Moeders voor Moeders geregeld.
    Donderdag krijg ik de flessen. :thumup:
    Nog meer dames die meedoen aan Moeders voor Moeders?

19. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Heb het 1x gedaan, voor mij is het ver rijden voor het inzamelpunt en ik vergat het vaak en ging kokhalzen van die lucht

20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ze komen het gewoon ophalen? :D

Deel Deze Pagina