Nevenbevindingen zijn dus alle chromosoomafwijkingen, anders dan trisomie 21 (down), trisomie 18 (edwards) of trisomie 13 (patausyndroom). U kunt ervoor kiezen om ook te willen weten of er nevenbevindingen zijn. Het laboratorium onderzoekt dan alle chromosomen, behalve de geslachtschromosomen, op grote afwijkingen.
Wij doen zonder nevenbevindingen. Maar wel zeker de NIPT! Hier morgen avond weer een echo, even spieken tussendoor. En dan 21 September de termijn echo. Het gaat best snel zeg!
Ik snap je gevoel wel. Waarschijnlijk ben je er pas van overtuigd als het helemaal goed zit en je die vervelende 12 weken voorbij bent. Duimen voor een mooie echo woensdag!
Ja echt! Ze hebben het er alleen nog maar over, ze zijn zo blij en enthousiast. Ze gaan steeds met hun hoofd op m'n buik liggen in de hoop dat ze de baby al horen of voelen.
@Natasjee wat fijn! Kunnen ze het geheimpje bewaren? Mijn zoontje is nogal wild en daarom hebben we het hem ook verteld, zodat hij wat voorzichtig is in de buurt van mijn buik. 2 dagen later kwam de buurvrouw proficiat zeggen @MrsDiablo hier in België is de nipt precies standaard, met alles erop en eraan. Er werd me zelfs niet gevraagd of ik dat wel wil (ik wil het wel hoor!). Daarnet eerste echo gehad, mooi kloppend hartje! Uitgerekend voor 20 april.
Nee, kunnen ze niet haha. We hadden zoiets van na de termijnecho mag iedereen het weten wat ons betreft dus die paar dagen dat ze het dan al tegen andere kunnen zeggen nemen we maar voor lief. Donderdag hebben we de termijnecho. Onze zoontjes vertellen letterlijk ons hele leven altijd aan iedereen, die kunnen niks stil houden. Dus we wilden het ze ook niet aan doen dat ze het die paar dagen nog geheim moeten houden. Daarbij, niemand gelooft ze Niemand verwacht dat wij voor nog een kindje zouden gaan, haha. Gefeliciteerd met je goede echo, super fijn!!
Hoe is het met de buikjes? Ik heb nu s’avonds wat opgezette buik, sochtends wel weer weg. Ook wel echt last van m’n darmen.
Wil iedereen het geslacht weten? Ik twijfel nog, maar besluit daar bij de 20w echo wel over. Als ik me dan nog in kan houden wordt het een verrassing
Wij willen het wel graag weten. 4 oktober hebben we geslachtsbepaling. Ofja dan gaan ze het proberen Haha! Als ik het zou kunnen zou ik het ook heel graag als verassing willen houden. Maar wij zijn allebei zo ongeduldig dat gaat ons nooit lukken Haha!
Ik wil absoluut het geslacht weten, liever vandaag dan morgen. Ik shop nogal graag, dus ik wil graag geslacht gericht shoppen.
@Katjes123 wat een mooie echo het begint echt al een mensje te worden. @Theezeefje veel succes met de echo vandaag.
Hallo dames Was een beetje stil van mijn kant maar had niet zoveel nieuws te melden mijn buikje groeit hard maar meer mijn darmen en maag Verder voel ik mij nog het zelfde hondsberoerd en tword alleen maar erger Kost mij zoveel energie om de oudste van school te halen Gelukkig veel handvaten Morgen heb ik de termijn echo merk dat ik toch erg zenuwachtig word dus probeer maar afleiding te zoeken mijn man wil niet weten wat het word en ik eigenlijk wel maar ik denk dus dat we het niet gaan weten alle zwangerschappen waren bij ons een verassing @Katjes123 wat een mooie echo al een echt mensje wauw
Mijn buik groeit lekker door. Wij willen het geslacht wel weten! En we willen deze keer een gender reveal doen. Ik voel mij deze zwangerschap zo anders dat bij de drieling. Toen voelde ik me veel beter! Ben nu regelmatig misselijk en moet iedere dag wel kokhalzen of spugen. @Dettol ik begin het nu ook wel spannend vinden voor de echo morgen! Daar waar ik me de vorige echo vooral 'druk' maakte of het er niet weer meer waren, vind ik het nu spannend of het hartje nog wel klopt. Ookal voel ik me er heel goed onder, het is toch spannend. @Theezeefje succes!!