Lang geleden dat ik hier schreef. Ik heb ervaring met kolven. Heb het ruim 1,5 jaar fulltime gedaan voor mijn dochter. Die wilde niet meer uit de borst drinken. Ik had eerst de medela freestyle, maar die verloor na zoveel keer steeds zijn vacuüm, dus dan moest ik om de paar weken nieuwe membranen kopen, 25 euro per keer. Ik ben toen overgestapt naar de horigen chicture. Super tevreden over, het geeft tijdens het kolven ook ook borstmasage, voor meer stimulans. Maar het zijn beide niet de kolven die jij bedoeld. Ik zou heel graag een dubbelzijdige elvie willen, maar ik vind die prijzen echt niet normaal..
Geen prettige zwangerschap.. Na de misselijkheid in het begin, is het sindsdien altijd wel iets geweest. Veel rugpijn, ongemakkelijk gevoel, baarmoeder en blaas zijn gezakt. Deze week 2 dagen na elkaar naar huis gekomen met buikpijn (en paniek). En nu nog eens goed ziek ook… Pcr test was negatief, dus waarschijnlijk grieperig. Constant ongerust dat het mannetje ook te vroeg zal komen Na volgende week stop ik met werken en hoop dat het dan wat beter gaat…
Ja die zijn super duur! Zeker als je een dubbele wil… De phanpy ofzoiets is €100 voor een enkelvoudige dus wel wat goedkoper!
Hoe gaat het hier met iedereen? Hoop dat het nog goed gaat met iedereen en alle baby's nog veilig in de buik zitten. Het duurt nu niet lang meer.. Spannend! Hier vrijdag m'n laatste werkdag gehad. Nu een weekje vakantie en dan heerlijk verlof! 2 weken geleden voor de 2e keer tijdens de zwangerschap C gehad, maar was gelukkig niet meer dan een lichte verkoudheid en lichte hoofdpijn.
Niet zo goed hier.. Uitgerekend voor 20 april (dus na jullie maar omdat ze vrij snel wisten dat ik vroeger zou bevallen, zit ik toch in dit groepje), nu dus 33 weken. Ik heb momenteel al 1, bijna 2cm ontsluiting, baarmoederhals is volledig verweekt en is geen 2cm meer. Utrogestan is opgestart en volledig platte bedrust. Er was even twijfel voor ziekenhuisopname… ik ben zo zo zo ongerust Gelukkig heb je niet teveel last gehad van je corona besmetting! Je kleine man krijgt meteen antistoffen mee dus dat is ook goed!
Ach, jeetje! Dat is echt ontzettend k*t! Hoe komt het dat ze dat al zo vroeg wisten? Heel veel succes en sterkte de komende tijd en ik duim dat je mannetje nog even veilig bij mama blijft. En hopelijk blijft een ziekenhuis opname nog even uit, want je hebt natuurlijk je andere zoontje ook gewoon thuis. Ik ben inmiddels 35.2 weken nu. Ben van m'n jongens met precies 33 weken bevallen dus vond het best gek om dat termijn voorbij te gaan.
Mijn zoontje is, zonder enige aanleiding of waarschuwing geboren met 35 weken. Dan is de kans blijkbaar sowieso groter dat dit nog eens gebeurt (maar niet noodzakelijk). Nu had ik al vrij snel last van een drukkend gevoel en harde buiken. Ben al 3 weken volledig thuis omdat bij de vorige controle mijn baarmoederhals al wat verkort was. Wat goed dat je bijna die ‘veilige’ termijn bereikt hebt! 36 weken is ons streefdoel, als is het nu eerder een droom die dreigt in het water te vallen..
Hoe gaat het nu, zit hij nog veilig bij je? Elke dag is er dus echt weer mooi 1 meegenomen nu voor jullie. Ik hoop dat je die 36 weken aan gaat tikken!
Hallo! Ik ben sinds vrijdag opgenomen in het ziekenhuis. Mijn weeën waren begonnen en had al 3cm ontsluiting. Direct aan de weeënremmers (48u) en longrijping toegediend gekregen. Vanavond worden de weeënremmers gestopt en dan is het afwachten tot morgen hoe ik erop reageer. Als alles maandag rustig blijft, mag ik maandagavond misschien naar huis, wel onder voorwaarde van strikte platte bedrust. Mag enkel opstaan om naar het toilet te gaan. Dat wordt nog een opgave thuis met een kleuter van bijna 4 (gelukkig is de vakantie voorbij ) en man die overdag moet werken. Woensdag zitten we aan 34 weken, dus kritiek is het niet meer, maar we hopen zó aan 36 te geraken en niet opnieuw op neonatologie te belanden zoals bij ons eerste zoontje. Ik zou zo graag volop genieten van die eerste uren en dagen samen en hem niet steeds moeten achterlaten in een couveuse
Jeetje, spannende tijd! Ik ga dan voor je duimen dat je nu in ieder geval die 34 weken haalt! Elke dag is er nu in ieder geval 1. Snap ik helemaal! Je witl ook gewoon lekker zorgeloos thuis kunnen genieten met je gezin compleet in plaats van op en neer naar het ziekenhuis rijden en zorgen hebben of het wel goed gaat. Ik ben vandaag 36 weken en precies 3 weken verder dan bij m'n jongens, zo een gek idee. Had voor jou ook gehoopt dat je gewoon een mooi termijn zou behalen. Veel sterkte en succes!
Ik ben intussen terug thuis en mijn kleine man zit nog veilig! Wel veel last.. bij de minste inspanning harde buik, vaak een krampje. Vind het zeer moeilijk om nu in te schatten wanneer ik moet reageren. We zijn toch alweer een weekje verder. Nog 1 week en 4 dagen tot ons streefdoel! @Natasjee, niet te lastig de laatste loodjes?
Wat goed! Ben al steeds aan het kijken of je gereageerd hebt en nog niet bevallen bent. Ja snap ik, want wanneer is het nou 'echie' hè? Hopelijk blijft hij nog ruim 1.5 week zitten! Ik voel me echt nog super goed gelukkig en ook nog geen tekenen van een baby die wilt komen. Inmiddels 36.5 weken vandaag. Vandaag afspraak bij de gynaecoloog gehad en hij zit al ingedaald en vast. Ik vind zelf 22 maart een mooie datum, dan ben ik 38.2 weken. En vind 22-03-'22 wel mooi haha.
Wat een leuke datum inderdaad! En in het begin van de lente! Dat zou net 1 dagje te vroeg zijn hier, maar vanaf 23/03 ‘mag’ het Ik hoop maar (als het al zo lang mag duren) dat het niet op 1 april is
Ja en m'n jongens zijn van 14-09-14 dus dan houden we dat in stand. De 23e duurt ook niet eens zo heel lang meet dus kan je nagaan dat je hem toch nog aardig binnen hebt weten te houden, echt super! Inmiddels ben je al bijna 35 weken. Hier zeggen veel mensen ook 1 april en dat het er dan toch al meisje uit komt.
35+1 en still going! Op controle geweest bij de gyn en die was nu wel iets minder positief. Baarmoederhals opnieuw verkort, kan dus letterlijk elk moment in gang schieten. Ik hou me ondertussen rustig en hoop nog tot en met woensdag te kunnen gaan!
Absoluut niet. Twee weken geleden was ik al aan het opzoeken wat de risico’s waren en hoe lang we in het ziekenhuis zouden moeten blijven… we zitten nu 2 dagen van de termijn waarop mijn eerste zoontje geboren is, dus we weten dat het niet zo erg is als ik deze week nog zou bevallen. Maar ik voel niets meer of minder dan voorbije week, dus wie weet halen we komende woensdag en dan ga ik écht gerust zijn. Ik duim bij jou voor dinsdag!
Hoelang heeft je zoontje toen in het ziekenhuis gelegen? Mijn jongens zijn toen met precies 33 weken geboren en mochten na 20 dagen mee naar huis. Haha, ik hoop het! Alleen ik weet niet of ik dinsdag ga halen. Mijn lichaam lijkt zich al aan het voorbereiden te zijn. En gisteren naar het ziekenhuis geweest met klachten die wijzen op eclampsie en had inderdaad een te hoge bloeddruk. Morgen weer terug voor controle. Heb nog steeds klachten, ze komen en gaan een beetje. Ook is m'n lichaam al de hele dag bezig met zichzelf 'opruimen' .