Gelukkig maar 4 dagen, mocht mee naar huis met mij. Ooh, hopelijk geen eclamsie! Of heeft dit geen invloed op de bevalling (buiten dat ze het in gang steken)? Wat bedoel je met ‘opruimen’?
Nou, was vals alarm haha. Baby zit nog lekker dus denk misschien een buikgriepje ofzo of wat spanning rondom de pre eclampsie klachten. Pre eclampsie is zwangerschapsvergiftiging en gevaarlijk voor moeder en uiteindelijk ook kind. Zit jouw kleine man nog veilig in je buik?
Gelukkig! Maar lang zal het nu niet meer duren, echt aftellen voor jou! Baby zit nog steeds veilig. Hij zit er nu langer in dan mijn eerste zoontje, dus dat is alleen maar positief! Ik ben eergisteren wel van de trap gevallen, gelukkig niet op mijn buik, maar toch 6-7 treden doorgegleden op mijn rug. Met als gevolg schaafwonden en blauwe plekken op mijn rug en armen én een dikke, blauwe enkel. Was wel weer even spannend of dit de bevalling niet in gang zou zetten. Het heeft in ieder geval nog niet echt meegezeten deze zwangerschap
Ik kreeg geen meldingen meer dus dacht dat hij al gesloten was geworden had ik toch beter moeten kijken. @PetiteBelge wat maak jij het spannend, hopelijk heb je niet te veel last van de val kan me voorstellen dat dat in combi met bedrust al helemaal niet fijn is om schaafwonden en blauwe plekken op je rug te hebben. @Natasjee dan ben ik benieuwd of de kleine inderdaad vandaag komt, of toch nog lekker blijft zitten. Hier heb ik naar al die tijd corona ontwijken alsnog gister een positieve zelftest gehad. Dus nu hoop ik dat de kleine nog even blijft zitten en dat mijn man en dochter ook maar snel positief testen anders wordt dat ook weer z'n gedoe om dan alles te regelen.
Hopelijk niet teveel last van corona? Er zijn er toch echt weer veel die het hebben, gelukkig vaak minder ernstig. Sedert deze nacht is het wat beginnen rommelen in de buik… lichte krampen, die komen en weer gaan. Maar lijkt voorlopig niet erger te worden en ook geen regelmaat. Begint toch weer spannend te worden…
Gelukkig heb ik er zelf bijna geen last van en mijn dochter gelukkig ook niet alleen mijn man die heeft last van koorts en voelt zich ellendig. Nu hebben we het gelukkig wel allemaal dus als de kleine nog even blijft zitten hebben we in ieder geval niet meer het risico dat we het rond de bevalling of met de kraamweek hebben dus dat is al een stress punt minder. Dat is inderdaad ook spannend met de krampen hopelijk blijft de kleine nog even lekker warm in je buik iedere dag extra is weer mooi meegenomen.
Hoe gaat het nu @Chrystal86 ? Ik heb het inmiddels 2 keer tijdens de zwangerschap gehad. Gelukkig heb je het idd nu gehad en niet tijdens de bevalling. @PetiteBelge hoe is het afgelopen met de krampjes? Hoop dat het nog niet doorgezet heeft! Mijn kleine man zit nog lekker, haha. Morgen 39 weken. Hij mag best komen van mij nu hoor!
We hadden het nooit verwacht, maar hij zit nog steeds in de buik! 36+4 vandaag… straks is het toch nog april heb 2 keer een kramp gehad van ongeveer een halve minuut, maar dat is intussen alweer 2 dagen geleden. Hou me wel nog steeds rustig, maar loop toch al iets vaker rond. Vanaf woensdag (37w), stop ik in ieder geval met dat zetel-hangen want ben het echt wel beu na 3 weken Kan me wel voorstellen dat je het op 39 weken volledig gehad hebt! Je kent de tips vast wel… Ananas eten, trappen lopen en het gezellig maken met je man
Echt super zeg! Die 36 weken heb je binnen! En de 37 misschien ook nog wel. Ik had net rond het middaguur erge krampen, deed echt pijn en was een keer of 5 achter elkaar. Daarna alleen nog harde buiken gehad die geen pijn deden. Ik hoop echt dat het voortekenen zijn, haha. Dat gezellig maken met m'n man moet ik idd maar doen denk ik. Ik wandel veel, loop veel trappen en ben elke dag wel druk in huis. Niks helpt tot nu toe.
Gelukkig heb ik eigenlijk geen last gehad van de corona en morgen mag dochter weer naar school dus dat is ook wel fijn. Wat die baby in de buik vandaag allemaal aan het uitspoken is weet ik nog niet ze ligt al weken met haar rug aan de linkerkant en volgens mij is ze nu naar rechts gedraaid dus denk dat het nog wel een tijdje duurt voordat ze geboren wil worden. @Natasjee hopelijk komt de kleine dan deze week want over tijd lijkt me ook helemaal niks maar ja je hebt er zo weinig invloed op. @PetiteBelge wat fijn dat de kleine nog lekker op zijn plekje zit kan me goed voorstellen dat het een hele geruststelling is als je dadelijk de 37 weken gehaald hebt en weer wat kunnen doen is natuurlijk ook heel fijn op een gegeven moment is het ook wel lang genoeg geweest en dan gaat de tijd ook weer wat sneller voorbij.
@Chrystal86 gelukkig maar! Oudste terug naar school is toch wat meer rust overdag @Natasjee zo spannend. Laat weten wat er uiteindelijk geholpen heeft Ik denk elke keer: zou het…? Alsof ik je ken en mee zit af te tellen Hier weer menstruatie-achtige buikpijn sinds deze namiddag. Gisteren was hij hyperactief en ging mijn buik alle kanten op… vandaag super rustig.. Voel hier en daar wel een kleine beweging, dus denk dat het wel oké is? Woensdag op controle bij de gyn op 37 weken. Ze gaf al aan dat het toucheren wel eens genoeg zou kunnen zijn om alles in gang te steken… toch maar geen plannen gemaakt de komende dagen (ondanks dat ik eindelijk terug uit bed/zetel mag!) Wat kijk er naar uit om dat kleine hummeltje in mijn armen te hebben en ‘normale’ kraamdagen te hebben (weet je natuurlijk nooit zeker maar toch…). En ergens ook: HOE gaan we dat doen met onze oudste, school, werk, huishouden, sociaal leven…
@PetiteBelge ik ben gisteren bevallen van onze zoon Lio, 3606 gram. Het is helaas een spoed keizersnede geworden! De krampen werden zondag erger en 's nachts ben ik naar het zh gegaan. Mijn baarmoeder lag gekanteld dus ze kon er moeilijk bij, maar ging er vanuit dat er geen ontsluiting was. Op de ctg was een dipje van de hartslag van de baby te zien, maar dat was mijn hartslag dachten ze. Blijkbaar hebben ze dit toen wel ook genoteerd allemaal. Ik heb 3 uur lang aan de ctg gelegen en ben toen naar huis gestuurd en moest me gisterenochtend om 10.30 melden om te kijken of de weeën al iets gedaan hadden. Toen had ik zowel buik als rugweeën. Ik ben aan de ctg gegaan en al snel kwam er een team artsen in paniek op m'n kamer met een echo apparaat en alles erbij, want blijkbaar was zijn hartslag weer gedipt en het was echt zijn hartslag. Toen een gesprek gehad dat deze dipjes niet goed zijn en ik ingeleid moest worden d.m.v. een ballon en dan hopen dat er snel ontsluiting is of een keizersnede. Afgesproken dat als er vanochtend nog geen ontsluiting zou zijn, ik een keizersnede zou krijgen. De rugweeën werden door de ballon erger, maar zijn dipjes ook dus na nog 2x die dippen gehad te hebben is er besloten mij direct klaar te maken voor de OK. Ballon eruit en weeën stoppers via een infuus erin. Gelukkig kon het nog wel met een ruggenprik en geen volledige narcose. We maken het allebei goed en ik kan alles zelf weer dus mag morgenochtend naar huis!
Proficiat met de geboorte van jullie zoon!! (Je gaat nog lachen als die van ons geboren is denk ik later meer duidelijkheid!). Maar wat een verhaal, je bent wel ongerust geweest zeker? Gelukkig gaat alles goed met jullie! Veel last van de keizersnede? Wat fijn dat jullie morgen al naar huis kunnen. In België is keizersnede vaak 5 dagen ziekenhuis, een gewone bevalling 3 dagen.
Van harte gefeliciteerd! Poeh gelukkig dat ze er op tijd bij waren als ik het zo hoor. Blijft toch spannend allemaal zo aan het einde
@Natasjee gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Dat klinkt als een zeer heftige en spannende bevalling, gelukkig is alles goed gegaan en kan je nu lekker genieten van de kleine. @PetiteBelge het is inderdaad fijn dat dochter weer naar school is geeft toch net wat meer rust. Ik ben ook benieuwd hoe het dadelijk allemaal gaat lopen als de kleine er eenmaal is dochter is natuurlijk 5,5 jaar alleen geweest dus wil haar natuurlijk ook nog genoeg aandacht geven. Met school hebben we hier wel het voordeel dat de basisschool bijna in onze achtertuin ligt dus als ik bij de achterpoort sta kan ik haar zo het klaslokaal in zien lopen en hoeft ze alleen door de speeltuin en een grasveld te lopen dus dat maakt het al wat makkelijker. @DN2017 hoe gaat het bij jou nog geen voortekenen in zicht?
Ben vandaag op controle geweest (37 weken): 5cm ontsluiting, baarmoederhals volledig verstreken, baby volledig ingedaald! Maar ik voel nog niets… Wist niet eens dat zoiets mogelijk was het is nu dus wat spannend afwachten… ik kan er nog een paar dagen bij doen, maar een week zal het niet meer duren…
Wat fijn dan je in ieder geval de 37 weken al gered hebt. Wel spannend wanneer de kleine dan echt gaat komen.
Ik ben gisterenavond bevallen van ons zoontje op 37+1. Hij weegt maar liefst 3200gram en doet het zeer goed! Het was een badbevalling, wat een bijzondere ervaring. Nu volop genieten van onze eerste dagen samen! @Natasjee wij hebben dezelfde naam gekozen, al wordt het bij ons met ‘y’ ipv ‘i’ geschreven
Dank jullie wel! @PetiteBelge aaah, gefeliciteerd! En wat fijn dat je op een termijn bent bevallen dat het mag en met een prachtig gewicht! En een prachtige naam!! Toevallig zeg! Ook op een leuke manier geschreven zo.