Maandag al, maar dan bij de verloskundige i.p.v. de gynaecoloog. Haha even een extra kijkmomentje! Dan gaan zij de termijnecho doen en moet ik 26 september weer bij de gynaecoloog zijn
Jeetje wat naar! Ik ben maar 1 dag heel misselijk geweest, moet er niet aan denken dat ik dat elke dag zou hebben. Ik ben alleen maar vermoeid. Soms maakt me dat ook wat onzeker, maar ik snap dat ik ook geluk heb (als alles ook inderdaad gewoon in orde blijkt te zijn). Ga je het op je werk vertellen, of ga je je misselijkheid verborgen proberen te houden?
Heel herkenbaar! Ik moet maandag weer werken.. Ik heb zelf het idee dat ik ook heel moe word van de emasafene.. vandaag geen pilletje gehad, meer misselijk maar minder moe tja wat moet je dan he?! Ik ga morgen een half pilletje proberen.. en hopelijk voel ik me daar goed bij. Hoeveel neem jij er? En moet je ook overgeven of wordt dat je wel bespaard?
@Pantoffel ik probeer het nog even verborgen te houden, dinsdag is mn 1e werkdag weer en woensdag hebben we de 1e echo. Daarna zal ik het iig aan mn werkgever vertellen en mn naaste collega. Als het me lukt om het verborgen te houden dan wil ik het nog wel even stil houden tot de 12 weken. Maar als dat niet lukt dan vertel ik het eerder. @Myz Ik heb eerst suprimal gebruikt 2 tabletjes per dag, elke 8 uur 1tje. Dat hielp een beetje, maar nu niks meer Nu sinds gistwrwn emesafene, heb er gisteren avond 1 op en vanmorgen 1, ik hoef gelukkig niet te braken, maar voel me erg ellendig door die continue misselijkheid. Het helpt wel iets maar het haalt niet alles weg. Nu merk ik alweer dat het tabletje van vanmorgen uitgewerkt is, maar ik probeer nog even te wachten met innemen tot ik naar bed ga, anders wordt ik vannacht weer wakker van de misselijkheid. Dus ik probeer het er met 2 te doen. Ik heb maar voor 1 week gekregen maar ik ben bang dat dat niet voldoende is. Ik ben wel misselijk geweest in mn vorige 2 zwangerschappen maar dat het zo erg was kan ik me niet herinneren. Ik hoop dat het snel wegzakt.
Wat naar voor je!! Ik had van het weekend buikgriep diarree en overgeven en was ook echt bang dat het ook hormonaal was en zo zou blijven maar gelukkig weer over (tot nu toe) Ik ben af en toe misselijk maar herken het extreme gevoel niet. Ook wel moe maar ook weer niet extreem. Geloof wel dat er veel meiden zijn in dit groepje die extreem misselijk zijn wellicht hebben zijn tips. Kan me heel goed voorstellen dat je enorm op zie tegen get werken. Mocht het zo blijven dan wellicht toch vertellen op je werk? Rustig aan meis
Nee hoor, tot nu toe gaat het gelukkig vanzelf . Is dat waarom jij na de volgende echo bij de vk verder in behandeling kan? Ik ben onder behandeling van het ziekenhuis omdat ik zelf epilepsie heb, daar medicatie voor gebruik en ook nog wel eens aanvallen heb, waardoor de baby extra goed in de gaten gehouden wordt. Vorige zwangerschap was ik alleen onder behandeling van de gyn en niet van de vk, maar nu dus van beide. Heb vandaag nog even aan de gyn gevraagd waarom en ze zei dat het tegenwoordig is omdat de medische begeleiding heel “kil” is, terwijl de vk je van alles verteld over zwanger zijn en wat t allemaal inhoudt, wat voor testen er zijn, wat voor stappen enz enz. Allemaal dingen waar de medische begeleiding geen tijd voor heeft. Dus nu krijg ik alles een beetje dubbel. Opzich wel chill!
Gelukkig is alles goed gegaan, kan me goed voorstellen dat het een hele opluchting is om je baby zo te zien en natuurlijk een kloppend hartje.
Meiden met mooie echo's gefeliciteerd! @misselijkheid het enige waarmee ik spugen kan voorkomen is optijd eten. Ook al is dat met heugelijke en meug. Alleen soms werkt dat niet en wacht ik gewoon even op de spuug. Zoals nu.. midden in de nacht
@Roodborstje2 veel sterkte vandaag! Wat betreft misselijkheid en vermoeidheid kan ik met jullie meepraten. Heb er 2 dagen niet door kunnen werken en probeer het nu weer op te pakken. Ik ben op veel momenten heel misselijk, maar ook een hongergevoel, waardoor ik wel moet eten. Hoef overigens niet over te geven. En 's nachts vaker wakker omdat ik dan moet plassen, maar daarna niet meer in slaap kom. Wij zouden 6 sept eerste echo hebben met 9 weken, maar we zijn zo nieuwsgierig of alles wel goed is, dus hebben vandaag een echo geregeld. Afgelopen week deed ik nog een zwangerschapstest die over was en die kleurde ineens veel lichter dan eerder, dus dacht gelijk dat het niet goed was, want ik had gelezen dat een lichtere streep niet oke is. Maar las ook dat sterkte van testen vaak vanaf 6e week afnemen door een teveel van hcg, dus ik hoop op dit laatste en dat alles goed is vanmiddag
Dankjulliewel. Ik ben om 12 uur aan de beurt. Veel succes bij de echo @Zonnestraal123! Na zes weken zijn testen inderdaad niet meer betrouwbaar. Ik duim voor jullie.
@Roodborstje2 heel veel sterkte, hoe Is het gegaan? Dikke knuff iig. Voor de dames met echo's super!!!! Voor de dames die hondsberoerd zijn, heel herkenbaar. Medicijnen werken hier niet, werken is drama om vol te houden. Enige wat lijkt te helpen om niet over te geven (misselijkheid blijft helaas constant aanwezig) is regelmatig kleine beetjes eten en drinken, bijvoorkeur niet gezamenlijk nemen maar na elkaar. En veel geduld en afleiding zoeken. Hopelijk Is het snel over.