Uitgerekend 1 t/m 15 april 2019!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roodborstje2, 22 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kisha30

kisha30 Lid

2 apr 2015
    64
    27
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik had het ook een keer in mijn vorige zwangerschap nadat ik sex heb gehad, dat kwam dus doordat het beter doorbloed is en was ook maar eenmalig. Ik schrok me ook rot. Dus kan je wel begrijpen en zou me zeker niet druk maken om 1 druppel hoor. Nog eventjes en je kan je baby zien tijdens de echo.

2. kisha30

kisha30 Lid

2 apr 2015
    64
    27
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Kan begrijpen dat je het zo ervaart zeker als je elke dag moet braken, vindt het 1 dag al niet fijn dus laat staan elke dag. En de eerste weken zijn altijd spannend, zeker met wat je allemaal op de site leest, dan wordt je soms onzeker bij alles wat je voelt en meemaakt. Maar de roze wolk gaat zeker komen hoor wanneer je je weer beter voelt en je dese periode voorbij bent. Je bent lekker zwanger en we reageren allemaal anders op hormonen. Ik merk dat ik sneller uit mijn vel schiet, soms niet terecht maar kan er niet veel aan doen.

Esther21 vindt dit leuk.
  3. kisha30

kisha30 Lid

2 apr 2015
    64
    27
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je 10 weken :thumup:.

Ja hier al druk bezig met ideeen voor de babykamer. Al prijzen zitten kijken van dingen die ik wil en sommige dingen die ik tweede hands wil kopen. Beetje een budget gemaakt voor wat ik allemaal wil kopen.

4. Carmen11

Carmen11 Lid

27 jul 2018
    19
    14
    3
    Vrouw
    Mijn god, aso hè. Gister was mn moeder jarig en we hebben haar vorige week verteld dat we zwanger zijn. Mn man’s ouders weten het nog niet en mn vader ook niet. Mn moeder heeft van de week al een keer of 4 gevraagd of ik het dit weekend niet al aan de familie wilde vertellen als ze er toch waren. “Nee, mam” zei ik “ik wil het in ieder geval eerst pap en de schoonouders vertellen”. “Oja, oja, natuurlijk” zegt ze dan. Gisteravond, tijdens dr verjaardag ‘verspreekt’ ze zich. En in plaats van er rustig overheen praten, gaat ze zo overdreven “ooooohh neeee, ooooooh” handen voor dr mond enzo. Dus ik rustig eroverheen praten over een vriendin die zwanger is maar nog wel pril bla bla. Ik kon mn moeder wel schieten. Perongeluk mn reet. Zo egoïstisch en asociaal. Respecteer gewoon dat je nog 2 weekjes moet wachten tot je t er met je zussen en moeder over kunt hebben. Ik ben echt super pissed, wat vast erger is door de hormonen, maar kan t ook nog niet echt loslaten ofzo. Wat bezielt je.

5. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    @Esther21 gelukkig ben ik niet de enige die zich zo voelt. Dagelijks braken is ook echt vreselijk wat naar voor je! Vandaag ook weer erg misselijk en slaap nog steeds slecht, paar keer wakker en heeeeeel veel dromen waardoor ik niet prettig de dag begin. Gisteren wel een geluksmomentje, twee moooe jurken besteld die binnen waren en waarin je (vooral) eind van de dag al een flink opgeblazen buikje zie. Lijkt mij zo mooi straks met dikke buik.

@newlywed2010 Wat onwijs schrikken zeg je verwacht nu gewoon geen bloed meer te zien komende 7 maanden. Je hoort veel verhalen over bloedvaatje die springt oid maar kan me voorstellen dat je onwijs schrikt!

Hebben jullie al een opgezette buik? Ik ben vrij slank 54 kilo bij 168 en heb al echt een onwijze opgeblazen buik (vooral smiddags en savonds) toch als ik plat lig dan voel ik nog niks in mijn onderbuik die is dan helemaal plat. Benieuwd hoe dit bij jullie is

Esther21 vindt dit leuk.
  6. kisha30

kisha30 Lid

2 apr 2015
    64
    27
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @spunkie hoe was het met je echo gegaan?

7. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Ok thanks Kisha, fijn om te horen. Nergens meer last van gehad overigens..gelukkig!!

8. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Nee, terwijl de gyn vorige keer al zei dat het onwijs veel voorkomt in het eerste trimester. Ik ben vooral iedere dag bezig met wat ik moet eten en drinken. Word letterlijk overal misselijk van, behalve cola en ijs. I know, heel raar. Maar het voelt heel dubbel, omdat we er al zo lang mee bezig zijn. En nu ben ik eindelijk zwanger en dan voelt het alsof ik gewoon niet mag zeuren :)

9. kisha30

kisha30 Lid

2 apr 2015
    64
    27
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja ik heb gelukkig geen last van misselijkheid maar ik heb ook niet echt honger, ik eet omdat ik weet dat ik wat moet eten, en meestal ook nergens trek in dus kan ik ook moeilijk kiezen wat ik nou zou eten.

Denk juist dat je hier alles mag, om alles met elkaar te delen en je ei kwijt te kunnen. En juist de positive en negatieve kanten, met zoveel anderen die ook hetzelde meemaken. Dus ga gerust je gang.

10. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Nou ik vind idd dat je hier lekker mag zeuren hoor! Je moet ook even ergens je ei kwijt kunnen.
    Ook hier behoorlijk last van; merk nu dat ik door in hormonen weinig kan hebben. Maar dat komt ook omdat ik soms van die hele vervelende opmerkingen krijg die misschien goed bedoelt zijn, maar oh zo irritant zijn!!! Ik heb 2 meisjes van 2 en 4 jaar. De oudste gaat vanaf 1 oktober naar school en de jongste gaat vanaf januari 3 dagdelen naar de peuterspeelzaal. Nu krijg ik al de opmerkingen, met name van mn eigen moeders, pff jij krijgt het druk straks, oh waar begin je toch aan, nou dat wordt straks flink aanpoten, krijg je straks weer gebroken nachten... pfffffff zoo ontmoedigend. Nu voel ik me gewoon super ziek, en niet lekker in mn vel door die constante misselijkheid, dan komen die opmerkingen ook lekker rot aan. Tot nu toe niet van me af kunnen bijten, ik merk wel dat het zich allemaal opstapelt.
    Hier weten trouwens mn werkgevers het al wel en 2 naaste collega's, van hun gelukkig wel leuke reacties.

Lizzie13579, newlywed2010 en Esther21 vinden dit leuk.
  11. Esther21

Esther21 Bekend lid

16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik kruip er wel langzaam weer een beetje uit, is idd echt bikkelen om alles naar wens in te richting voor iedereen. Werk nog wel gewoon, alleen heb niet echt de behoefte om gezellig te doen :( komt vast wel weer goed allemaal

12. Esther21

Esther21 Bekend lid

16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL

Owjaa ja dat uit me slof schieten is hier ook een bekend probleem. Voel me emotioneel ook echt heel sterk op sommige dagen. En ga dan niks uit de weg lijkt het wel. Maar helaas van de week me collega die het nodig vond om tegen iedereen te zeggen dat ik zwanger ben.

Ben hier nog zo boos over en kan het niet bevatten waarom hij dit gedaan heeft. Ik heb er duidelijk bij verteld dat het nog niet naar iedereen gecommuniceerd mocht worden. Dat is dan een leidinggevende collega. Waarvan werknemers zijn vertrouwen moeten hebben en hij kan nog geen eens wat van zijn naasten voorzich houden.

Ben hiermee ook op hoge poten naar me baas gegaan. Kan er geen zinnig woord meer over zeggen zo boos en teleurgesteld ben ik erover

13. Esther21

Esther21 Bekend lid

16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL

Jaaa ik ben het dus ook nog steeds niet kwijt! Ben er ook achter dat het niet perongeluk was en dat hoe hij zei dat het ging het dus niet is gegaan... woensdag heeft hij een gesprek en tot dan moet ik het proberen los te laten.

Maar je voelt je ook gewoon gekwetst want je wilt het zelf vertellen! Balen van je moeder hebben mensen er nog op gereageerd?

14. Esther21

Esther21 Bekend lid

16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL

Me buik is nu heel de dag gewoon al zwanger aan het zijn :roflmao: ik ben zelf 1,74 en weeg 72 kilo dus ook niet echt zwaar in verhouding. Normaal gewoon platte buik

Bijgevoegde bestanden:

Lizzie13579, Minnie92, Faithful en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. kisha30

kisha30 Lid

2 apr 2015
    64
    27
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja zulke dingen moeten mensen gewoon respecteren, zo moeilijk is dat niet, zeker niet als leidinggevende. Kan begrijpen dat je boos bent en goed dat je het er niet bij gelaten hebt. Nu weten je andere collega's ook wat voor man het is.

16. kisha30

kisha30 Lid

2 apr 2015
    64
    27
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja kan begrijpen dat je dat er nu niet bij kan hebben en dat het zich opstapelt. Maar zou het misschien tog even aangeven voordat de emmer overloopt want daar kan je later weer spijt van krijgen.

Ik vertel het mijn ouders pas met 12 weken, zeker nadat mijn moeder na mijn derde kind mij liet weten dat het zo goed is en dat ze nu genoeg kleinkinderen heeft. Weet al wat voor reactie ik ga krijgen ook al weet ik dat ze later wel blij is.

17. kisha30

kisha30 Lid

2 apr 2015
    64
    27
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha, ja dat heb ik nou ook al een paar dagen meegemaakt, zo groot dat je weet dat mensen vragen gaan stellen. Dus doe ik een lekker grote vest aan. Paar dagen later is het ineens weer plat :rolleyes:

Esther21 vindt dit leuk.
  18. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Je hebt straks wel drie kindjes, hoe gaaf en gezellig is dat! En een lieve baby in je armen. Die opmerkingen zijn gewoon niet nodig en niet leuk!
    Willen jullie weten wat het wordt?

19. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Hahahah ik ook hoor! Heb al lekker een zwangerschapslegging aan! Kon die spijkerbroeken niet meer verdragen op mijn buik! (is gevoelig en uitgezet)

Esther21 vindt dit leuk.
  20. Zonnestraal123

28 jul 2018
    91
    144
    33
    Vrouw
    Wat vervelend voor sommigen hier dat anderen het nieuws al vertellen, voordat je het zelf hebt kunnen vertellen! Echt heel bijzonder hoe sommige mensen dat zo doen.

Wij hebben het intussen onze ouders en zussen verteld. Die houden gelukkig eerst hun mond naar de rest van de familie :) Vriend zou het het liefst ook al aan vrienden willen vertellen, maar ik wil nog even wachten, sowieso tot aankomende echo.
    Mijn moeder is al bezig met allemaal spulletjes, ze is heel blij dat ze oma wordt.
    Mijn vriend en moeder hebben beide sterk het gevoel dat het een meisje is. Ben toch benieuwd of dat klopt :) Wij willen het geslacht wel weten.

Ik merkte vandaag wel dat mijn broek wat strakker zat dan voor de zwangerschap, nu ik thuis ben snel knoopje los gedaan. Leuk om te lezen dat meer hier al wat 'last' van krijgen.

Donderdag weer een echo, zo benieuwd hoe veel hij/zij al gegroeid is :)

Deel Deze Pagina