Uitgerekend 1 t/m 15 april 2019!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roodborstje2, 22 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Ik ga zelf van 36 naar 24. Financieel redden we dat.
    Zou graag tot 36 weken doorwerken maar weet niet of ik dat g redden qua chaos op het werk.. best wel stressen op het moment en daar voel ik me helemaal noet fijn bij. Wanneer gaan jullie met verlof?

    Qua harde buiken; wel eens gehad maar ze zijn bij mij niet pijnlijk.
    Lijkt me heel vervelend!! Gaan ze snel weer weg? Of wat doe je er tegen?
     
  2. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ben in januari 2017 van 36 naar 24 gegaan ivm ons traject. Maar nu twijfel ik dus heel erg wil het liefst 2 zodat ik zoveel mogelijk bij de kleine ben maar het scheelt gewoon een hoop geld..

    Gisteren een halve dag gewerkt en vandaag maar paar uurtjes omdat het niet ging. Verloskundige is gister langsgeweest om te voelen en toen was buik wel weer wat zacht maar spande later wel weer wat aan. Ze zegt dat ik er goed op moet letten of er geen regelmatig patroon in komt. Nu gewoon een erg gevoelige pijnlijke buik met af en toe veel spanning.
    Hoop dat het een groeispurt is en buik daar erg op reageert of wel een blaasontsteking. Dan weet ik tenminste waardoor het komt. Zo niet dan maar rustiger aan en minder werken alhoewel ik dat niet zo fijn vind.
     
  3. newlywed2010

    newlywed2010 Actief lid

    26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga drie dagen werken en 1 dag voor mezelf, 2 dagen opvang en papa 1 dag thuis. Ik heb een eigen bedrijf, vandaar dat ik wat meer moet werken. Probeer ook zo lang mogelijk door te werken, maar merk nu ook de groeispurt!! Af en toe harde buiken, vooral bij veel lopen/bukken. Probeer hier beter op te letten...

    Wat zijn we al ver he!! Gaat zo snel!!
     
  4. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Hier werk ik 27 uur over 3 dagen verdeeld. Minder is niet echt n optie.
    Mijn man is 1 middag thuis en zo zit de verdeling voor ons goed

    Is evt 2 om 3 werken geen optie Chantal?

    En je zou evt eerst 3 kunnen proberen en dan altijd nog 2 doen.
     
  5. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Fijn opgelost zo!

    Ja daar zat ik ook aan te denken of dat ik eerst 2 dagen ga en 1 dag ouderschapsverlof. Als het mindere salaris dan ok voelt kan ik die derde dag er altijd af laten.

    Vanmorgen bi de vk geweest. Erg heel harde buiken gehad afgelopen week en mijn buik doet ook snel pijn. Moet heel snel en veel plassen (geen blaasontsteking) en als ik het dan even ophoud en dan ga lopen krijg ik snel pijn in mijn buik. Verloskundige dacht aan groeispurt van afgelopen weken dat ik daar op reageer en snel geprikkelde baarmoeder. Moet het ook wat rustiger aan gaan doen.

    Hoe voelt jullie buik? En hoe is het bij jullie met snel moeten plassen?

    Bloeddruk was al laag maar nu extreem laag nml 70/50..
     
  6. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    wat vervelend zeg chantal! hopelijk gaat de rust helpen. ga je ook wat minder werken nu? of probeer je tussen door gewoon goed je rust te pakken?

    ooo ik word daar zo moe van soms hea.. bestel je in een restaurant een chocolade taart. is het zo'n lava cakeje. en volgens mij mag dat nu niet! ik heb alleen het buitenste igg maar gegeten want het gaat mij ook een beetje te ver om steeds alles te moeten vragen.
    meer die uit eten gaan soms best een uitdaging vinden?
     
  7. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Allemaal fijne feestdagen gehad??

    Hier vandaag extreem vermoeid en morgen weer werken :(
    Maar heerlijke dagen gehad!

    Wat is uitbuilen fijn als je zwanger bent :roflmao:
     
  8. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Heej meiden

    Wat jammer dat er hier zo weinig gekletst word!
    Hier heb ik nu ruim een week vakantie of nou ja.. eigenlijk maar 2 dagen vrij genomen maar de feestdagen vallen exact op mijn werkdagen. En daar ben ik echt van bij gekomen. Veel spulletjes kunnen kopen en veel in huis kunnen doen de afgelopen dagen. Dat komt de lichte nesteldrang ten goede. Hihi
    Hoe gaat het bij jullie?

    Ons kindje beweegt veel maar kan soms ook heel rustig zijn.
    Wel word ik wat minder lenig. Dat is wennen. Hihi
     
    Myz vindt dit leuk.
  9. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    @Myz @lin1989 Hier fijne dagen gehad! Ook lekker even bijgekomen doordat ik veel vrij was.

    Wij zijn ook druk bezig geweest met de babykamer. Schilder is geweest, meubels opgehaald (zooooo mooi!) lamp hangt en ik heb alle kleertjes vast in de kast gehangen voor de leuk haha. In mijn verlof maar wassen en strijken. Tijd gaat nu snel vind ik! Ervaren jullie dit ook zo? Nog maar 7 weken werken dan heb ik al verlof!

    Hier voel ik haar ook veel duidelijker en meer. Overdag als ik druk ben soms helemaal niet en dan ben ik gelijk ongerust haha. Hoe voelen jullie je verder? Hier ook minder lenig en dan bedoel ik vooral dat ik het merk met schoenen aantrekken. Dan zit er echt iets in de weg.

    Afgelopen 5 nachten ineens slecht slapen, veel wakker en ik slaap op mijn zij/buik maar dan wordt er soms zi getrapt dat invang ben dat ik haar verdruk haha.
     
    Myz vindt dit leuk.
  10. Esther21

    Esther21 Bekend lid

    16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik kom me ook weer even melden. Ik heb het heel zwaar deze zwangerschap en dat vooral mentaal. Heb zulke erge moodswings dat me privé leven op zijn kopsta. Ik ben blij als ik bevallen ben, en ben echt nu al aan het aftellen. Super kut dus, want elke dag voelt als 1 dag teveel. Ik ga proberen iets voor mezelf te zoeken zodat ik wat afgeleid kan worden.

    Lichaamlijk gaat het zijn gangetje alles wordt wel zwaarder maar dat ik wel normaal rond dit termijn. Ik ga niet minder werken na me verlof! Heb nu 2 kinderen en werk nog 30 uur en bevalt me prima. Sterker nog ik ga in september starten met een hbo studie en na me verlof treedt ik in een andere hogere functie.

    Kindje beweegt hier ook volop en begint op sommige momenten al pijn te doen net onder me ribben :(
     
  11. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat naar voor je meid!! Veel huilen en boos?
     
  12. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw

    Indd minder lenig, soms wat uit balans :roflmao:
    Kamertje is hier af en kan verder ingericht worden, geeft me rust, heel fijn!
     
    Esther21 vindt dit leuk.
  13. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Tijd gaat erg snel! Nog 6 weekjes tot mn laatste werkdag :D
    Kijk ernaar uit. Nu snel vermoeid en kindje ligt dwars, wat soms voelt alsof er echt geen ruimte meer voor is.. :roflmao:

    Slecht slapen heb ik al een hele poos, ben er nu al aan gewend..

    Ik voel de kleine erg goed en heel veel.

    Wat voor stijl heb je t kamertje??
     
    Esther21 vindt dit leuk.
  14. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Wat vervelend!!
    Tot wanneer ga je doorwerken?
    Hopelijk ga je je nog weer wat beter voelen
     
  15. Esther21

    Esther21 Bekend lid

    16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Huilen, boos, soms voel ik me ook echt niet happy! Niet dat ik nare gedachten heb, maar gewoon niet lekker in me vel. Het voelt echt aan als straf hebben. Niet mogen drinken, zonnebanken, sporten zoals je wilt, mensen die op je vingers tikken als je te vet eet of je weer teveel aangekomen ben. Dat alles maakt me gewoon een beetje ongelukkig!

    Dan ook die eindeloze antwoorden ja maar het is voor een goed doel. Jepp dat weet ik, maar ben blij als ik gewoon weer me eigen ikkke kan zijn
     
  16. Esther21

    Esther21 Bekend lid

    16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ow dat slechte slapen had ik ook in me 2e zwangerschap! Lag uren wakker, werdt elke nacht zomaar wakker voor niks en lag ik maar te liggen.
     
  17. Esther21

    Esther21 Bekend lid

    16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Tot 17-02 zou ik door moeten, we gaan het beleven zal het niet heel erg vinden om iets eerder te stoppen.
     
  18. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat ontzettend rot!!

    Ik herken het wel enorm hoor! Dat straf gevoel heb ik niet maar wel veel huilen, weinig kunnen hebben en ik voel me heel snel zenuwachtig en gejaagd. Dat slecht slapen draagt daar ook niet aan bij. Voor mijn zwangerschap depressievegevoelens gehad mede door ons lange traject en toen had ik dit ook. Vind dat wel spannend want hoe gaat het straks in de kraamweek..

    Geniet je ook wel evengoed van het getrappel en leuke dingen?

    En dat negatieve advies pfffff daar hoeven mensen ook echt niet mee aan te komen hoor haha.

    Dikke knuffel
     
  19. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Jij dus ook slecht slapen. Merk wel dat het niet bijdraagt aan mijn gemoedstoestand. Overdag slapen lukt me niet te onrustig dus daar baal ik wel van.

    Hopelijk draait de kleine snel!

    We hebben brocante meubeltjes zooooo mooi zijn ze! Helemaal laten opknappen en zelf antieke greepjes uitgezocht voor op de commode. Alles is wit en de muren mega licht poedergrijs. Het wordt dit style-tje maar dan met brocante meubelen.

    Benieuwd naar jullie ideeen!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. newlywed2010

    newlywed2010 Actief lid

    26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Joehoe meiden! Happy New Year! Dit wordt een mooi jaartje voor ons he! Hier gaat alles goed. Het hematoom heeft niets meer gedaan en de 'levensvatbaarheidgrens' van 24 weken zijn we inmiddels ruim voorbij. Voor mij was dat helaas toch wel echt een mijlpaal en kon ook vanaf toen pas ECHT goed genieten. Ik geniet nu ook volop!! De schopjes vind ik geweldig, de kwaaltjes wat minder. Veel last van maagzuur en de buik gaat echt in de weg zitten nu met bukken etc. Maar elke gedachte aan onze kleine prinses maakt alles meteen weer goed. Wat kijken we er enorm naar uit!!

    Babykamer is geschilderd en nieuwe vloer gelegd. Meubels komen volgende week binnen en de gordijnen zijn besteld :) Gisteren gekeken bij de kinderopvang, zoo schattig al die kindjes!! Onze dochter gaat vanaf 6 maanden 2 daagjes naar de opvang.

    Gaat het verder goed met iedereen hier?
     

Deel Deze Pagina